abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219262217
Welkom bij het Wikipedia Klikspel!
Het doel is simpel: raak van artikel A naar artikel B in zo weinig mogelijk kliks – enkel door op de interne links van Wikipedia te klikken.

Spelregels

De topicstarter kiest twee willekeurige Wikipedia-artikelen:
Start: Artikel A
Eind: Artikel B

De topicstarter probeert zelf alvast een route te vinden met zo weinig mogelijk kliks. Dit vormt het eerste “record” dat andere spelers moeten proberen te verbeteren.

Vanaf het moment dat de topicstarter zijn route heeft gepost, hebben de andere spelers 24 uur de tijd om een betere (kortere) route te vinden.

Regels voor het klikken:
Alleen interne Wikipedia-links gebruiken
Geen zoekfunctie
Geen URL-aanpassingen
Geen externe websites
Geen AI tools

Elke klik telt als 1 stap.

Oplossingen worden gepost in het volgende formaat:

A → … → … → B
Aantal kliks: X

Na het verstrijken van de 24 uur is de speler met de kortste route de winnaar van die ronde.

De winnaar start de volgende ronde door opnieuw twee willekeurige Wikipedia-artikelen te plaatsen.

Probeer 2 artikelen te kiezen waarvan je denkt dat het tot de 2 uiterste horen voorbeeld:
Giraffe → Wereld → Verenigde Staten → NASA → Apollo 11

------------
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219262219
start: https://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler
einde: https://nl.wikipedia.org/wiki/Capuchon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie kan beter
6 kliks

[ Bericht 14% gewijzigd door capuchon_jongen op 14-11-2025 11:06:53 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 november 2025 @ 09:57:33 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_219262434
Alvast even een record zetten, 4 kliks :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: excuus, niet het juiste format, maar voor ik het aanpas toch even de suggestie om het wellicht in een spoiler te posten voor mensen die het eerst zelf willen proberen?

Wel een leuk idee :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_219262646
Dit spel werkt toch niet op er forum :')

Dit is leuk met vrienden tijdens videobellen, of als streamer(die het al doen sinds Wikipedia bestaat.

Of je moet het format aanpassen. Dat de voorganger bijvoorbeeld voor de volgende moet kiezen
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 november 2025 @ 10:19:21 #5
284411 crew  heywoodu
pi_219262705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
Dit spel werkt toch niet op er forum :')

Dit is leuk met vrienden tijdens videobellen, of als streamer(die het al doen sinds Wikipedia bestaat.

Of je moet het format aanpassen. Dat de voorganger bijvoorbeeld voor de volgende moet kiezen
Of je doet niet moeilijk om het moeilijk doen. Het is in elk geval leuker dan van die eeuwigdurende topics waarin het de bedoeling is om steeds één cijfer hoger te posten. Waarin de posts dus bestaan uit "23456", "23457", 23458", etc.

Je kunt ook gewoon níet mee doen *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_219262905
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Of je doet niet moeilijk om het moeilijk doen. Het is in elk geval leuker dan van die eeuwigdurende topics waarin het de bedoeling is om steeds één cijfer hoger te posten. Waarin de posts dus bestaan uit "23456", "23457", 23458", etc.

Je kunt ook gewoon níet mee doen *O*
Ik las het gewoon niet goed, jouw post bracht mij in verwarring :@
pi_219263043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:57 schreef heywoodu het volgende:
Alvast even een record zetten, 4 kliks :7

SPOILER
Edit: excuus, niet het juiste format, maar voor ik het aanpas toch even de suggestie om het wellicht in een spoiler te posten voor mensen die het eerst zelf willen proberen?

Wel een leuk idee :D
Hoe ben je van kleding naar capuchon gegaan? capuchon staat nergens op de wikipedia pagina van kleding :@

Edit: h ik zie het al "cap" ipv capuchon , goed gespeeld. Daar ben ik dus overheen gekeken
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 november 2025 @ 11:26:22 #8
284411 crew  heywoodu
pi_219263234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Hoe ben je van kleding naar capuchon gegaan? capuchon staat nergens op de wikipedia pagina van kleding :@

Edit: h ik zie het al "cap" ipv capuchon , goed gespeeld. Daar ben ik dus overheen gekeken

Ja, even de muis op de link naar cap gehouden en ja hoor, die verwijst inderdaad naar 'capuchon' _O_
pi_219264228
SPOILER
Ook vier kliks zie ik nu, nog even puzzelen :D
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 14:07:36 #10
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219278425
Zo, wederom geen succes.
pi_219278440
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 14:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo, wederom geen succes.
Jawel. Kom maar op met de volgende.

En tag dan even als voorganger de winnaar
  zondag 16 november 2025 @ 14:13:15 #12
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219278443
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:38 schreef DJKoster het volgende:
SPOILER
Ook vier kliks zie ik nu, nog even puzzelen :D
SPOILER
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 november 2025 @ 14:17:13 #13
284411 crew  heywoodu
pi_219278461
quote:
Zo, wederom geen succes.
Jawel joh, volhouden. Het is tenminste eens een wat uniek spelletje voor FOK!, ik vind hem leuk :Y
pi_219278508
Ik volg het met belangstelling maar ga voorlopig niet mee doen ivm vakantieplannen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219279321
quote:
Zo, wederom geen succes.
Jawel, het is heel leuk!
24 uur is misschien een beetje te kort, als ik echt fanatiek speel ben ik er toch wel een tijdje mee bezig. Dat doe ik niet even tussendoor, zeg maar.
pi_219279327
quote:
6s.gif Op zondag 16 november 2025 14:13 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
SPOILER
Dat ik die gemist heb :@
pi_219279809
quote:
Zo, wederom geen succes.
Ik durfde geen Adolf Hitler pagina te openen op mijn werklaptop. :T
Doe een volgende wel mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')