quote:Meerdere kinderen zijn dinsdag in Haarlem tijdens Sint-Maarten beroofd van hun snoep door een groep gemaskerde jongeren.
De kinderen werden daarbij op de grond geduwd, maar liepen geen letsel op. Eén slachtoffer is ter controle naar het ziekenhuis gebracht.
De incidenten vonden plaats in en rondom het Engelandpark in Haarlem, bevestigt een woordvoerder van de politie na berichtgeving door NH Nieuws.
De politie kreeg een melding dat een groep van zo'n tien personen de kinderen had beroofd van hun snoep.
Volgens een signalement op Burgernet ging het om een groep jongens rond de vijftien tot zestien jaar. Ze droegen zwarte kleding, hadden skeletmaskers op en waren lopend.
De politie heeft van een aantal mogelijke verdachten de identiteit gecontroleerd, maar nog niemand opgepakt. Er wordt op dit moment verder onderzoek gedaan.
De slachtoffers hebben contact met Slachtofferhulp en gaan op een later moment aangifte doen, zegt de woordvoerder.
https://www.nu.nl/binnenl(...)rten-in-haarlem.html
Ben benieuwd altijd hoe ouders reageren op dat soort nieuws van hun kind. Pakken ze het kind serieus aan, of zou hun kind dat nooit doen en hoe durft de politie hem op te pakken, of hebben ze zoiets van waarom nam je niet meteen hun smartphone mee?quote:Op woensdag 12 november 2025 11:20 schreef Chandler het volgende:
Als het 1 van mijn kinderen geweest zou zijn (die de dief zou spelen).. Serieus, ik schop hun kamers leeg en laat ze op een matras op de grond slapen, echt... hier kan ik mij d00d aan ergeren..
Gelukkig heb ik niet zulke kinderen...
Als ik eens bedenk hoe de ouders van mijn leerlingen gaan reageren, de ene zoals ik maar helaas zijn er meer die zeggen; foei niet meer doen hé... die zijn bang voor hun kind. De reactie en hebben geen zin in gezeur!quote:Op woensdag 12 november 2025 11:24 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd altijd hoe ouders reageren op dat soort nieuws van hun kind. Pakken ze het kind serieus aan, of zou hun kind dat nooit doen en hoe durft de politie hem op te pakken, of hebben ze zoiets van waarom nam je niet meteen hun smartphone mee?
Bijzonder triest dat dit zelfs al niet meer kan.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Gebeurd hier ook.
Sinds een aantal jaren is er een georganiseerde Sint Maarten loop. Grote groep met begeleiding en zelfs verkeersregelaars en trommels.
Niet best dat het zo moet, maar het grut kan wel lekker veilig lopen.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bijzonder triest dat dit zelfs al niet meer kan.
Gewoon een hoop makkelijke slachtoffers op straat, Zo rollen deze helden.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:02 schreef Tengano het volgende:
Tja, kinderen die lol hebben in een Christelijk feest. Dat kan niet elke 'burger' van dit land waarderen natuurlijk.
Beter even ingrijpen dan.
Jij denkt dat het wel verstandig is om het tegen zo'n groep gemaskerde neven op te nemen.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:06 schreef Jippie het volgende:
Als moeder zou ik met een knuppel naar de daders gaan zoeken, echt walgelijke actie en pure intimidatie om wat fucking snoep.
Wat een populistisch opmerking, kijk wat alle rechtse kabinetten van de laatste 15 jaar ons hebben gebracht.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:06 schreef matspontius het volgende:
Maar vooral links blijven stemmen hoor = dan komt het helemaal goed in dit land![]()
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat een populistisch opmerking, kijk wat alle rechtse kabinetten van de laatste 15 jaar ons hebben gebracht.
Dan moet iemand het ze wel gaan vertellen.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd altijd hoe ouders reageren op dat soort nieuws van hun kind. Pakken ze het kind serieus aan, of zou hun kind dat nooit doen en hoe durft de politie hem op te pakken, of hebben ze zoiets van waarom nam je niet meteen hun smartphone mee?
Hier lopen de ouders mee, en misschien ook vrijwilligers, ja. Ook om op te letten dat niemand ze binnen vraagt.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Gebeurd hier ook.
Sinds een aantal jaren is er een georganiseerde Sint Maarten loop. Grote groep met begeleiding en zelfs verkeersregelaars en trommels.
Niet best dat het zo moet, maar het grut kan wel lekker veilig lopen.
Ja, ik ben niet zo bang uitgevallen en van mijn kinderen of mijn nichtjes/neefjes blijf je af.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij denkt dat het wel verstandig is om het tegen zo'n groep gemaskerde neven op te nemen.
En nog wel met een knuppel ook.
Zou wel jammer zijn, want ik ben best wel blij met jou als mod.
Dat is tegenwoordig wel het beste, als je kinderen jonger zijn loop je gewoon mee. Maar vanaf een jaar of 8, 9 willen ze dat niet meer.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hier lopen de ouders mee, en misschien ook vrijwilligers, ja. Ook om op te letten dat niemand ze binnen vraagt.
DIT!quote:Op woensdag 12 november 2025 11:59 schreef RotatoR het volgende:
Voortaan Haribo snoep met varkensgelatine meegeven.
Misschien was het wel een groep meiden, die maken een inhaalslag op het criminele vlak.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:19 schreef Saekerhett het volgende:
Ah, daar zijn de jongeren weer. Moeilijke jeugd, het is zo’n lieve jongen, lage bloedsuiker, incident, mannenprobleem. Bingokaart al vol?
Vooropgesteld dat het niet duidelijk is wie de daders zijn in dit geval, is het nogal flauw te stellen dat je qua restricties omtrent de instroom van de typische immigranten betrokken bij dit soort kwesties niet bij rechts moet zijn. Het resultaat in recente jaren is niet om over naar huis te schrijven, maar de intentie is er in ieder geval geweest, en er zijn stappen genomen. Bij onder andere Samson, en in nog veel grotere mate bij de nog linksere partijen, was het sentiment dat ze de instroom niet eens als een probleem zagen.quote:
Waar haal jij de immigranten ineens vandaan?quote:Op woensdag 12 november 2025 12:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat het niet duidelijk is wie de daders zijn in dit geval, is het nogal flauw te stellen dat je qua restricties omtrent de instroom van de typische immigranten betrokken bij dit soort kwesties niet bij rechts moet zijn. Het resultaat in recente jaren is niet om over naar huis te schrijven, maar de intentie is er in ieder geval geweest, en er zijn stappen genomen. Bij onder andere Samson, en in nog veel grotere mate bij de nog linksere partijen, was het sentiment dat ze de instroom niet eens als een probleem zagen.
Gebrek aan gratis kickboks lessen.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:19 schreef Saekerhett het volgende:
Ah, daar zijn de jongeren weer. Moeilijke jeugd, het is zo’n lieve jongen, lage bloedsuiker, incident, mannenprobleem. Bingokaart al vol?
Maar dat durf jij niet letterlijk te benoemen omdat jij denkt dat je dan als racist bekend staat. Terwijl je dat gewoon in normale bewoordingen kan zeggen in plaats van direct cynisch / sarcastisch / 'grappig' te zijn.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:32 schreef matspontius het volgende:
Een groep gemaskerde jongeren - het daderprofiel lijkt me alweer duidelijk
Dit vind ik echt helemaal niets voor meiden.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Misschien was het wel een groep meiden, die maken een inhaalslag op het criminele vlak.
Kun je nagaan hoe het was geweest als er linkse kabinetten waren geweest....quote:Op woensdag 12 november 2025 12:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat een populistisch opmerking, kijk wat alle rechtse kabinetten van de laatste 15 jaar ons hebben gebracht.
Wat hebben Geertje en Marjolijn lekker gewerkt de afgelopen kabinetsperiode hè. Vooral lekker PVV blijven stemmen.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:06 schreef matspontius het volgende:
Maar vooral links blijven stemmen hoor = dan komt het helemaal goed in dit land![]()
Als je op die leeftijd nog voor snoep langs de deuren gaat spoor je zelf ook niet helemaal.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:22 schreef gwn_een_user het volgende:
ja ik werd zelf ook eens van ongeveer de helft van mijn snoep beroofd. was nog een ukkie van rond de 12-14 ofzo. laatste keer dat ik sint maarten liep. tja, ik woon in amsterdam nieuw west he (hopelijk niet lang meer...)
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:55 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als je op die leeftijd nog voor snoep langs de deuren gaat spoor je zelf ook niet helemaal.
Ja waar denk je dat die post op sloeg...quote:Op woensdag 12 november 2025 12:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar haal jij de immigranten ineens vandaan?
Ik reageerde op Maar vooral links blijven stemmen hoor = dan komt het helemaal goed in dit land de meeste ellende voor burgers zijn door de rechtse kabinetten ingevoerd.
Overigens is er onder de Rutte-kabinetten ook niets gedaan aan instroom van migranten. Sterker nog de sluizen voor arbeidsmigranten werden wagenwijd opengezet.
Dat is een aanname. We zullen het nooit zeker weten. En afbraak door kabinetten uit het verleden laat zich lastig herstellen. We gaan het zien wat D66 er van kan maken. De verkiezingsbeloftes reiken tot de hemel maar op aarde zien we er weinig van terug.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe het was geweest als er linkse kabinetten waren geweest....
Ik kijk naar wat iemand schrijft en doe geen aanname over wat hij/zij daarmee bedoelt.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja waar denk je dat die post op sloeg...
jeetje Jippie lig je te slapen of zo
quote:Op woensdag 12 november 2025 13:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik kijk naar wat iemand schrijft en doe geen aanname over wat hij/zij daarmee bedoelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |