abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219250399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:04 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
We hebben ondertussen wel genoeg 'vluchtelingen' opgenomen vind je niet?
Dat is geen argument tegen vrijwilligerswerk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219250496
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Cry me a river *O*

Bekijk deze YouTube-video

[ afbeelding ]
Als dit hardcore is...
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  woensdag 12 november 2025 @ 12:15:15 #78
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219250550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat nummer schijnt inmiddels door Spotify offline te zijn gehaald. Er zullen wel iets teveel klachten binnen zijn gekomen.
Misschien eens je research doen gezien je dat altijd zelf stelt te kunnen? Is offline gehaald door de uploader.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219250597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 12:15 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Misschien eens je research doen gezien je dat altijd zelf stelt te kunnen? Is offline gehaald door de uploader.
De uploader heeft een bericht op Facebook geplaatst dat hij het absoluut niet zelf offline heeft gehaald, en dat het wel degelijk door Spotify is verwijderd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219250638
Heerlijk hoe die mafklapper nu boos is op Spotify. Triest dat je anno 2025 geld kunt verdienen met vreemdelingenhaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 12 november 2025 @ 12:28:50 #81
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219250644
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:04 schreef Cruzinats het volgende:
Blijft kinderachtig die krampachtige reactie van elitair links om dan maar massaal een nummer van een of andere NPO industry plant te streamen omdat men het niet kan hebben dat een anti-AZC liedje op nummer een staat, dat is echt kleuterklas niveau.

Past geheel in de trend van als we de ogen maar dichtknijpen, vingers in de oren en heel hard 'LA LA LA LA' roepen dan is de multiculti in feite gewoon geweldig.
Het type mensen dat vindt, dat je middels een demonstratie je zin moet krijgen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219250717
quote:
19s.gif Op woensdag 12 november 2025 00:17 schreef TwenteFC het volgende:
Playlist · Spotify · 50 items · 917.1K saves

[ afbeelding ]

:? Staat lager, en die andere is er vanaf gegooid?
Nee, verwijderd door de maker van 'Nee, tegen een AZC' zelf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219250886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat gek dat hij daar dan zo stellig over blijft liegen.
pi_219250903
quote:

[..]
Nee, allang ontkracht.
pi_219250911
Waarom zou je een nummer dat zo hoog in de charts staat zelf verwijderen? Slaat als een tang op een varken.
pi_219250917
quote:
19s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:05 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wat gek dat hij daar dan zo stellig over blijft liegen.
[ afbeelding ]
Spotify geeft aan dat de rechthebbende het zelf verwijderd heeft en zij niks verwijderd hebben. Ik zit nu mobiel, dus ik kan niet allerlij stukken copy/pasten, maar dit is 1 link met info
https://www.rtl.nl/boulev(...)lied-zelf-verwijderd
pi_219250923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Spotify geeft aan dat de rechthebbende het zelf verwijderd heeft en zij niks verwijderd hebben. Ik zit nu mobiel, dus ik kan niet allerlij stukken copy/pasten, maar dit is 1 link met info
Ja en dit ontkent de uploader dus ten stelligste. Iemand zit hier dus te jokken.
pi_219250949
Totdat deze vrijwilligers worden verkracht, dan hoor je ze niet.
U MAD?
pi_219250966
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja en dit ontkent de uploader dus ten stelligste. Iemand zit hier dus te jokken.
Ja, Spotify of iemand op social media die beweerd de eigenaar te zijn van het nummer. Spotify heeft geen reden om over zoiets te gaan liegen tegen het ANP.

Degene die het lied gemaakt heeft met AI en de rechthebbende van het lied hoeven ook niet 1 en dezelfde persoon te zijn. Degene die het lied gemaakt heeft kan het heel jammer vinden als het niet meer op Spotify staat, maar als hij daar niks over te zeggen heeft dan is dat jammer voor hem.
pi_219251003
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De rechthebbende hoeft natuurlijk niet de maker te zijn.
  woensdag 12 november 2025 @ 13:31:52 #91
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219251053
Bij mijn rugbyclub speelt een asielzoeker in de jeugd... hij is geselecteerd voor een nationale jeugdselectie maar moet daarvoor 3x per week naar Amsterdam met de trein (en de bus). Zijn moeder kan dit niet betalen dus is er op de club met de virtuele pet rondgegaan. De jongen kan in ieder geval de komende 2 jaar met het OV naar Amsterdam. Geen idee of dit liedje geholpen heeft bij de ophaalactie, maar dat zou wel positief zijn.
Blaf me vol
  woensdag 12 november 2025 @ 13:58:08 #92
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219251178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of zijn account is gehackt en hebben ze het zo verwijderd van Spotify en Youtube.

In ieder geval, Links nederland die altijd zo vol is over demonstratierecht en vrijheid van meningsuiting hebben weer eens successvol de mond kunnen snoeren van andere meningen.
pi_219251193
quote:
19s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:26 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
De rechthebbende hoeft natuurlijk niet de maker te zijn.
Dat is letterlijk wat ik zei.
Hoe dan ook, de kans dat iemand anders dan Spotify het nummer verwijderd heeft is heel wat groter dan andersom.
pi_219251209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is letterlijk wat ik zei.
Hoe dan ook, de kans dat iemand anders dan Spotify het nummer verwijderd heeft is heel wat groter dan andersom.
quote:

[..]
  woensdag 12 november 2025 @ 14:11:02 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219251216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:24 schreef monkyyy het volgende:
Deze muziek is niet aan mij besteed. Ik luister enkel Japanse symfonische rock.
Cha-la head cha-la!
Mune ga pachi-pachi suru hodo,
Sawagu genki-dama!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219251221
quote:
19s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:08 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, Spotify of iemand op social media die beweerd de eigenaar te zijn van het nummer. Spotify heeft geen reden om over zoiets te gaan liegen tegen het ANP.

Degene die het lied gemaakt heeft met AI en de rechthebbende van het lied hoeven ook niet 1 en dezelfde persoon te zijn. Degene die het lied gemaakt heeft kan het heel jammer vinden als het niet meer op Spotify staat, maar als hij daar niks over te zeggen heeft dan is dat jammer voor hem.
Neem dan in ieder geval de moeite om een paar posts verder door te lezen als je het zo goed weet.
pi_219251302
Doet ie ook live optredens, die brave kerel?
pi_219251324
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Cha-la head cha-la!
Mune ga pachi-pachi suru hodo,
Sawagu genki-dama!
Gezondheid 🤧
pi_219251333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Neem dan in ieder geval de moeite om een paar posts verder door te lezen als je het zo goed weet.
Jij plaatst verkeerde informatie, je wordt gecorrigeerd en dan ga je nu bij de hand lopen doen :')
pi_219251436
quote:
19s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:38 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Jij plaatst verkeerde informatie, je wordt gecorrigeerd en dan ga je nu bij de hand lopen doen :')
Grappig dat je dat nog steeds denkt.
pi_219251774
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:01 schreef RotatoR het volgende:
Mooi. Kunnen ze zelf eens gaan ondervinden wat een barbaarse agressievelingen ertussen zitten.
Ik ken ook zelf wel iemand die er als beveiliger gewerkt heeft, ja. Die was ook heel blij dat-ie niet meer hoefde.

Maar heel veel succes voor al de nieuwe vrijwilligers! You got this!
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219251799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:58 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Of zijn account is gehackt en hebben ze het zo verwijderd van Spotify en Youtube.

In ieder geval, Links nederland die altijd zo vol is over demonstratierecht en vrijheid van meningsuiting hebben weer eens successvol de mond kunnen snoeren van andere meningen.
Het zullen dan waarschijnlijk vijanden van links Nederland geweest zijn, die het maar niks vinden dat Links Nederland een meerderheid kan krijgen.
pi_219251829
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb decennia lang met nieuwkomers gewerkt. Er zitten barbaarse agressievelingen tussen, maar dat is echt een minderheid. De rest is gewoon okay.
Ben je er ook achter gekomen waarom er zulke barbaarse agressievelingen tussen zitten? Dit is wel een serieuze vraag, ik vraag me al heel lang af waarom sommige van die mensen compleet gevoelloos zijn.

Dan bedoel ik echt die mensen die random mensen zonder blikken of blozen doodsteken he?
  woensdag 12 november 2025 @ 15:52:42 #104
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219251837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:11 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Meneer heeft nog nooit een moslim ontmoet? :') Veel drinken gewoon. En een moslima vriendin van me drinkt op feestjes dan gewoon alcoholvrij bier. (Ik drink ook vaak alcoholvrij bier _O_ )
Ik heb wel eens een roedel in het wild gespot, ze dronken geen alcohol maar misschien heb jij een andere variant gezien.
  woensdag 12 november 2025 @ 20:17:41 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219253325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ben je er ook achter gekomen waarom er zulke barbaarse agressievelingen tussen zitten? Dit is wel een serieuze vraag, ik vraag me al heel lang af waarom sommige van die mensen compleet gevoelloos zijn.

Dan bedoel ik echt die mensen die random mensen zonder blikken of blozen doodsteken he?
Daar is geen eenduidig antwoord op. Er zitten soms zeer getraumatiseerde mensen tussen. Dat zijn dan vaak de echte vluchtelingen die alle recht hebben op asiel trouwens. Daarnaast zijn er mensen met psychiatrische klachten. Veel van hen ontwikkelen gedurende de procedure ook het een en ander. Vooral als iemand daar gevoelig voor is kan dat escaleren. Dan woon je ook nog in een land waarin je makkelijk aan alcohol en wiet kunt komen terwijl dat thuis vaak niet voorhanden was zo simpel. Dan heb je nooit geleerd met die vrijheid om te gaan.

Hetzelfde geldt trouwens voor het omgaan met westerse vrouwen. Sommigen moet je letterlijk uitleggen dat een vrouw die in het openbaar drinkt geen minderwaardige hoer is. Voor bijvoorbeeld Afghaanse mannen is dat een enorme sprong om te maken, en ook voor een hoop Eritreeërs. En even voor de goede orde: de meesten doen hun best hè en willen het snel leren. Het blijft bijvoorbeeld ongemakkelijk om een hand te geven aan een vrouw als je geleerd hebt dat je dat echt niet doet, dat dat onfatsoenlijk is. Maar de meesten gaan het gewoon doen.

En als laatste zitten er gewoon nare mensen tussen van zichzelf omdat mensen gewoon klootzakken zijn soms. Sommigen komen ook alleen maar om hier te roven, op te lichten en stelen. Dat is heel moeilijk aan te pakken in de praktijk, denk aan Roma-bendes bijvoorbeeld, of minderjarige Noordafrikanen. Die Roma's zijn zo weer terug als je ze uitzet en de jongeren worden niet teruggenomen door de landen waar ze vandaan komen dus die verkassen gewoon een landje.

Het probleem zit hem in mijn ogen uit het onvermogen het kaf van het koren te scheiden of echte consequenties te verbinden aan onaangepast gedrag. Dan krijg je verhalen als dat mensen cultureel niet in staat zijn zich te gedragen terwijl de realiteit is dat het een soort verdienmodel is. Bij wangedrag sleep je er meer uit, win je meer privileges. Ik heb gewerkt met mensen die zwoeren dat ze niet beter/anders konden door hun cultuur of godsdienst terwijl iemand van precies dezelfde achtergrond het prima bleek te kunnen (en geïntimideerd en beroofd werd door die eerste groep).
pi_219254148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:56 schreef maily het volgende:

[..]
Dat zwevende bierglas rechts :D :D :D :D
Mooi toch, AI gegenereerde nep-multiculti en integratie! Mit AI schaffen wir das!
pi_219254163
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:16 schreef de_boswachter het volgende:
Totdat deze vrijwilligers worden verkracht, dan hoor je ze niet.
Komen ze bij jou in huis helpen dan? :P
pi_219254174
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Komen ze bij jou in huis helpen dan? :P
Kom vechten.
U MAD?
pi_219255113
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 20:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Daar is geen eenduidig antwoord op. Er zitten soms zeer getraumatiseerde mensen tussen. Dat zijn dan vaak de echte vluchtelingen die alle recht hebben op asiel trouwens. Daarnaast zijn er mensen met psychiatrische klachten. Veel van hen ontwikkelen gedurende de procedure ook het een en ander. Vooral als iemand daar gevoelig voor is kan dat escaleren. Dan woon je ook nog in een land waarin je makkelijk aan alcohol en wiet kunt komen terwijl dat thuis vaak niet voorhanden was zo simpel. Dan heb je nooit geleerd met die vrijheid om te gaan.

Hetzelfde geldt trouwens voor het omgaan met westerse vrouwen. Sommigen moet je letterlijk uitleggen dat een vrouw die in het openbaar drinkt geen minderwaardige hoer is. Voor bijvoorbeeld Afghaanse mannen is dat een enorme sprong om te maken, en ook voor een hoop Eritreeërs. En even voor de goede orde: de meesten doen hun best hè en willen het snel leren. Het blijft bijvoorbeeld ongemakkelijk om een hand te geven aan een vrouw als je geleerd hebt dat je dat echt niet doet, dat dat onfatsoenlijk is. Maar de meesten gaan het gewoon doen.

En als laatste zitten er gewoon nare mensen tussen van zichzelf omdat mensen gewoon klootzakken zijn soms. Sommigen komen ook alleen maar om hier te roven, op te lichten en stelen. Dat is heel moeilijk aan te pakken in de praktijk, denk aan Roma-bendes bijvoorbeeld, of minderjarige Noordafrikanen. Die Roma's zijn zo weer terug als je ze uitzet en de jongeren worden niet teruggenomen door de landen waar ze vandaan komen dus die verkassen gewoon een landje.

Het probleem zit hem in mijn ogen uit het onvermogen het kaf van het koren te scheiden of echte consequenties te verbinden aan onaangepast gedrag. Dan krijg je verhalen als dat mensen cultureel niet in staat zijn zich te gedragen terwijl de realiteit is dat het een soort verdienmodel is. Bij wangedrag sleep je er meer uit, win je meer privileges. Ik heb gewerkt met mensen die zwoeren dat ze niet beter/anders konden door hun cultuur of godsdienst terwijl iemand van precies dezelfde achtergrond het prima bleek te kunnen (en geïntimideerd en beroofd werd door die eerste groep).
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
pi_219255134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 20:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Niemand die hier aan klopt heeft recht op asiel want is door minstens 10 veilige landen gereisd.
  donderdag 13 november 2025 @ 09:30:17 #111
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219255600
Trouwens, ik lig nu al in een deuk als ik aan de aankomende Top2000 denk! _O- _O- _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219257064
Het lijkt mij dat een Top2000 of welke andere gerenommeerde hitlijst geen AI of andere zelfgeprutste meuk opneemt.

Het blijft voor mij een raadsel waarom iemand cijfers van Spotify lukraak aanneemt voor waarheid.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:02:23 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219257070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 08:08 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Niemand die hier aan klopt heeft recht op asiel want is door minstens 10 veilige landen gereisd.
En is dat een feit, of is dat (slechts) jouw mening?
Huilen dan.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:48:53 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219257236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 08:08 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat is een andere discussie. Trouwens ook opvallend dat dit argument doorgaans niet wordt gebruikt bij de Oekraïners die via Polen en Duitsland hier terecht komen.

Overigens worden er ook mensen ingevlogen door onze regering/de EU, dus daar kun je dat niet van zeggen.
pi_219257243
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is een andere discussie. Trouwens ook opvallend dit dat argument doorgaans niet wordt gebruikt bij de Oekraïners die via Polen en Duitsland hier terecht komen.

Overigens worden er ook mensen ingevlogen door onze regering/de EU, dus daar kun je dat niet van zeggen.
Mjah, maar die willen gewoon zover mogelijk bij die Russen uit de buurt blijven, dus daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Mochten de Russen Oekraine ooit helemaal onder de voet lopen zit je ineens in Polen ook niet echt veilig meer.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:56:42 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219257268
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mjah, maar die willen gewoon zover mogelijk bij die Russen uit de buurt blijven, dus daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Mochten de Russen Oekraine ooit helemaal onder de voet lopen zit je ineens in Polen ook niet echt veilig meer.
Nou, dan kan ik het me van de Syriërs ook voorstellen dat ze na Turkije een aantal deuren verderop gingen kijken.

Even los van dat het helemaal uit de klauwen loopt met de aantallen, het onvermogen om de rotte appels eruit te zetten en te houden, om Dublin te handhaven, dat de huidige verdragen totaal niet meer aansluiten op de realiteit op dit continent.
pi_219257509
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En is dat een feit, of is dat (slechts) jouw mening?
Zelfs volgens het zeer ruimhartige VN vluchtelingenverdrag dat was gemaakt voor de ontheemden van na WOII mag je die mensen gewoon straffen voor illegaal de grens overschrijden, het niet tonen van papieren en ze terugsturen naar hun vorige verblijfsland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219283155
Als dat AZC gepingel een hitlijst is kan komen, dan moet wereldster Irisqueen een nummer 1 notering kunnen halen met haar hit 'Raggen'.

Wat een prachtige muziek. De diepe teksten, het betekent heel veel voor velen.
pi_219283184
Het grote aantal vrijwilligers dat vluchtelingen helpt, laat zien hoe krachtig menselijke solidariteit kan zijn. Ze bieden niet alleen praktische steun, maar vooral warmte, hoop en een gevoel van welkom. Hun inzet bewijst dat een samenleving sterker wordt wanneer mensen elkaar niet laten vallen.

Laat de AIVD het niet van de common people winnen.
pi_219284614
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 07:54 schreef High_Tech het volgende:
Het grote aantal vrijwilligers dat vluchtelingen helpt, laat zien hoe krachtig menselijke solidariteit kan zijn. Ze bieden niet alleen praktische steun, maar vooral warmte, hoop en een gevoel van welkom. Hun inzet bewijst dat een samenleving sterker wordt wanneer mensen elkaar niet laten vallen.

Die mensen horen helemaal niet bij de samenleving en elkaar. Het aanbieden van andermans huis en andermans geld is helemaal niet solidair, integendeel. Laten we nou niet doen alsof die vrijwilligers zelf voor de opvang en onderhoud zorgen.
pi_219306076
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Die mensen horen helemaal niet bij de samenleving en elkaar. Het aanbieden van andermans huis en andermans geld is helemaal niet solidair, integendeel. Laten we nou niet doen alsof die vrijwilligers zelf voor de opvang en onderhoud zorgen.
Ik snap dat het zo kan voelen. Tegelijk zijn er ook verschillende kanten aan dit verhaal.
Wat zou volgens jou een betere aanpak zijn ?
pi_219306226
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 21:08 schreef High_Tech het volgende:

[..]
Ik snap dat het zo kan voelen. Tegelijk zijn er ook verschillende kanten aan dit verhaal.
Dat zij die voor een barmhartig asielbeleid zijn voor de gevolgen op mogen draaien.
pi_219306375
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 21:08 schreef High_Tech het volgende:

[..]
Opsluiten op verdenking van illegaal de grens oversteken, geen papieren kunnen tonen en de valse hoedanigheid van vluchteling aannemen. Allemaal een enkelbandje om en zij die meewerken aan hun vertrek, de boel netjes schoonmaken en hun eigen karige potjes koken mogen af en toe naar buiten, door de metaaldetector.
pi_219306442
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 07:54 schreef High_Tech het volgende:

Wat heerlijk naief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')