quote:Nee heel weinig boter en verse groenten
Op maandag 24 februari 2003 13:57 schreef YPPY het volgende:
En zit er ook veel vette boter op? Dat was bij mij op school altijd. En kaas met veel vet. En groente die niet vers meer was, dat vond ik niet echt gezond.
quote:lijkt me vrij gezond broodje dan
Op maandag 24 februari 2003 14:00 schreef flat_erik het volgende:[..]
Nee heel weinig boter en verse groenten
quote:Maarja "hoe gezond" ... vergelijkbaar met wat
Op maandag 24 februari 2003 14:01 schreef Tizmo het volgende:[..]
lijkt me vrij gezond broodje dan
quote:Een pannekoek met witlof
Op maandag 24 februari 2003 14:02 schreef flat_erik het volgende:[..]
Maarja "hoe gezond" ... vergelijkbaar met wat
quote:Dit was vers belegd dus niks voor verpakt
Op maandag 24 februari 2003 14:04 schreef Nealz het volgende:
tja de kant en klare broodjes gezocht die zijn niet echt gezond denk ik, die worden in de fabriek in elkaar gezet en met vacuum verpakt, echt lekker vind ik dat ook niet ( geldt ook voor die vieze driehoeksbroodjes van de AH )
maar zo'n broodje gezond die je bij c'est du pain koopt of bij bakkerij bart die zijn best lekker
quote:gezonder dan een broodje "gezond" met veel brie en weinig sla en dat soort dingen
Op maandag 24 februari 2003 14:02 schreef flat_erik het volgende:[..]
Maarja "hoe gezond" ... vergelijkbaar met wat
quote:nou dan moet het toch wel te eten zijn
Op maandag 24 februari 2003 14:05 schreef flat_erik het volgende:[..]
Dit was vers belegd dus niks voor verpakt
quote:ja van die dingen bij de V&D dat Pain du France (ofzoiets) echt
Op maandag 24 februari 2003 14:08 schreef Nealz het volgende:[..]
nou dan moet het toch wel te eten zijn
ik bedoel als ze het voor je neus in elkaar flansen zal het wel goed zijn
quote:Waar haal je dat dan weer vandaan?
Op maandag 24 februari 2003 13:58 schreef Cybje het volgende:
Al die vitamines zijn best ongezond ja ... een mens leeft op Caffeine en Alcohol (ook wel Vitamine C -Caffeine/C8H10N4O2- of Vitamine A -Alcohol- genoemd).
De mens heeft alle vitamines mineralen koolhydraten vetten enz..nodig...
Als je ze te veel in neemt dan zijn ze allemaal ongezond..ook de vitamines..
Maar dat een mens alleen op Vit. A en C leeft slaat echt nergens op
quote:Ik dacht, ik antwoord onzinnig. De posting was ook onzinnig. Als je ziet wat er allemaal in dat broodje hangt, aangenomen dat het vers is, is dat zo'n beetje een perfect maal. Je krijgt goede vitamines binnen, koolhydraten, al die zut. Ik bedoel ... je eet een halve salade, een stuk brood, klein beetje vlees/worst en kaas en ei ... da's echt wel gezond hoor lijkt mij
Op maandag 24 februari 2003 14:12 schreef Debs het volgende:[..]
Waar haal je dat dan weer vandaan?
De mens heeft alle vitamines mineralen koolhydraten vetten enz..nodig...
Als je ze te veel in neemt dan zijn ze allemaal ongezond..ook de vitamines..Maar dat een mens alleen op Vit. A en C leeft slaat echt nergens op
quote:HBO V---------> Geneeskunde....Aaaaaahhhh dat verklaart het. Ik denk dat de opmerking van Cybje niet 100% serieus was.
Waar haal je dat dan weer vandaan?
En trouwens, ik heb ook nog Vitamine S nodig
[Dit bericht is gewijzigd door rogiernota op 24-02-2003 14:21]
quote:tja, gezond (he, eentje zonder mayo
Op maandag 24 februari 2003 13:54 schreef flat_erik het volgende:
Heb net ff een broodje gehaald bij DrNord maar hier op mijn stage plaatst verschillen we nog al van mening over hoe gezond zo'n broodje wel niet is.... Dit zit er in :Half wit stokbroodje Ham Kaas Sla Tomaat ei Wortel Komkommer Beetje rode kool
Wat er gezond aan is:
Echt gezond is het dus als je biologische groenten vlak voor de consumptie zelf wast en snijdt en 1 van de 3 dierlijke producten van een diervriendelijke scharrel-herkomst of beter geen dierlijk product kiest en een volkoren of meergranenbroodje neemt.
Vergeleken bij de broodjes witte ballen kouwgumdeeg met dikke smeersel boter en driedubbel gevouwen ons beleg of bal of kroket valt je broodje wel mee. Daarom heet het "gezond".
Als de winkel goed is, de ingredienten versgesneden worden en de hygiëne hoog is, heb je aan een broodje gezond een verstandig middagmaal binnen de beperkte keuze uit vele kwaden
Denk er verder maar niet te vaak bij na of vindt er een alternatief voor. Eet smakelijk!
quote:Wel eens gehoord van biologische voeding? Van macrobiotische voedingsleer? Zelfs gewone supermarkten verkopen tegenwoordig bio-voedsel. En wat is er geworden van het broodtrommeltje? Met je eigen brood ben je nog voordeliger uit ook en je weet wat je eet.
Op maandag 24 februari 2003 14:28 schreef Cybje het volgende:
Lurky: Aan alles zit op die manier wel iets ongezonds.
...
Wat moet je anders tussen de middag eten wat enigzins makkelijk verplaatsbaar is?
* Lurky verbouwt zelfs voor een deel haar eigen groenten en fruit en proeft het verschil.Denkt er met liefde bij na: men is wat men eet.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Toen ik op kamers zat, maakte mijn huisgenootje broodjes gezond. Die waren leker. En die waren wel echt gezond.
quote:Broodje gezond:
Op maandag 24 februari 2003 14:42 schreef Cybje het volgende:[..]
Biologisch voedsel ... da's toch van dat voedsel zonder allemaal enge bestrijdingsmiddelen en waar ze lief deden tegen de kippetjes en varkentjes?
Zou toch moeten kunnen?
quote:Een wandelende frituurpan?
Op maandag 24 februari 2003 14:34 schreef Lurky het volgende:
Denkt er met liefde bij na: men is wat men eet.
quote:Friet saté met curry en een hawaïburger
Op maandag 24 februari 2003 14:28 schreef Cybje het volgende:
Wat moet je anders tussen de middag eten wat enigzins makkelijk verplaatsbaar is?
En een broodje gezond moet gewoon een lekker sausje op
quote:lekker voor je chlorestol en je hart
Op maandag 24 februari 2003 14:47 schreef Pushit het volgende:[..]
Friet saté met curry en een hawaïburger
En een broodje gezond moet gewoon een lekker sausje op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |