abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219237625
Bekijk deze YouTube-video

1:48 _O-

Maar goed, hoe onpraktisch is dit dan? Ik heb hier in Nederland nog nooit van gehoord dat er op de normale 'consumenten' voertuigen meerdere formaten kogels zitten, is toch ontzettend onpraktisch? (Om vervolgens ook nog rekening te moeten houden met de hoogte van de kogel versus de standaard hoogte die wij hebben)
Dan is er nog als laatste de connector voor de stroom ziet er ook niet solide uit, en ook de stabilisatorkoppelingen die wij kennen komen niet voor in dit filmpje.

Het ziet er allemaal uit als 'het werkt, maar het is het allemaal net niet'

Behalve dan dat ze blijkbaar geen oplooprem kennen maar dat de trailer kan remmen op de hoeveelheid kracht die het trekkende voertuig aangeeft, dat lijkt mij dan wel weer ideaal.
pi_219247589
In de EU trekken we max 3500 kg met een personenvoertuig. Die Amerikanen kopen privé een truck van 5 ton of een rv van 12 ton en hangen er een ditto trailer aan. Logisch dat ze meer verschillende soorten koppelingen hebben.

Voor 2 gecombineerde rode rem/knipperlichten en 2 achterlichten kun je met 4 pins connectoren uit.

Trekken gebeurt daar toch al snel met een grote SUV of pickup. Geen Opel Astra met een 1500kg caravan erachter. Dus kwa remmen hebben ze niks nodig of gaan ze gelijk voor een professional elektrisch gestuurd remsysteem.
.
pi_219249535
Maar in EU is er voor zover ik weet maar één maat kogel. Voor opleggers heb je dragende schotel met een stevige pin in het midden. Voor andere vrachtwagens is er het pin en oog systeem, geen idee of daar meerdere maten voor zijn? Lijkt me toch iets meer gestandaardiseerd hier. Zeker met elektrische aansluitingen waar we maar twee versies hebben. Ook lucht is geheel gestandaardiseerd dacht ik.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')