Precies. Je moet zo snel mogelijk weer gaan bouwen met een capabele coach voor de lange termijn. Nu wachten tot de zomer is onnodig.quote:Op maandag 10 november 2025 14:09 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Met Grim Interim bouw je nog een half jaar niets op. Bovendien is het jaar nog niet verloren, je kan - ondanks de achterstand - nog steeds om plek 2 (en zeker om plek 3 - voorronde CL) spelen) als de nieuwe coach het op de rit krijgt.
En dat er geen fatsoenlijke coach zou willen instappen is ook niet gezegd. Dat klinkt vooral als defaïstisch gepraat, laten we vooral niets veranderen want het wordt anders alleen maar slechter.
quote:‘Ik zou Sarina Wiegman een geweldige keuze vinden als opvolger van Heitinga’
In de podcast Praat mee met het AD bespreken we elke dag een kwestie. Vandaag spreken lezers zich uit over deze kwestie: een voetbaltrainer moet minimaal een half seizoen de tijd krijgen om iets op te kunnen bouwen.
Ajax heeft, slechts drie maanden na de start van de competitie, trainer John Heitinga alweer aan de kant gezet. De afgelopen periode werd gekenmerkt door tegenvallende resultaten. Met een dag na de nederlaag tegen Galatasaray het nieuws dat Heitinga moet vertrekken.
Chef Sport Christiaan Ruesink is de duider van de dag, hij vindt het heel logisch dat Heitinga nu al het veld moet ruimen: ,,De resultaten blijven achter bij de verwachtingen. Dat is al een tijdje zo. Het kan gewoon niet langer. Heitinga zelf zag het niet aankomen, dat kun je naïef noemen, maar het kan ook een overlevingsmechanisme zijn. Hij was nog helemaal bezig met de voorbereidingen van de wedstrijd tegen Utrecht komende zondag."
Paul van den Bosch, hoofdredacteur Regio bij AD is ‘meeprater’. Ook hij meent dat het terecht is dat Heitinga moet vertrekken als trainer. „Ja, het hoort natuurlijk ook gewoon bij de job. Ajax is de allergrootste club van Nederland en heel Nederland bemoeit zich ermee. Het is gewoon de hotseat onder de coaches. Als het dan niet goed gaat, ben je eerder aan de beurt dan bij Cambuur Leeuwarden of Excelsior.’’
Als opvolger is onder andere de naam Erik ten Hag gevallen. Of hij het gaat doen is nog maar de vraag. Een out of the box optie is trainer Sarina Wiegman. Christiaan sluit uit dat zij in aanmerking zou komen voor deze functie: ,,Ik zou dat een geweldige keuze vinden. Maar ik denk dat we in Nederland nog niet zover zijn dat we een coach, die bij de vrouwen tot de beste van de wereld behoort, de overstap laten maken naar een Nederlandse topclub. Sparta zou misschien kunnen, alleen ze is zo groot geworden dat ik niet denk dat ze naar zo’n kleine club zou gaan. "
Lijkt me een uitstekende keuze, een zeer gewaagd experiment nu uitvoeren terwijl de club in volledige crisis is met alle bestuurlijke wanorde en chaos eromheen.quote:
Zo heb ik mijn pod ook bedoeld. Vergeet dit seizoen, vergeet de doelstellingen en bouw naar volgend seizoen. Je investeert als het ware en investeren kost geld, dat is een stap achteruit inderdaad als je geen Europees voetbal haalt maar dat moet dan maar allemaal om goed voorbereid en klaar te zijn om volgend seizoen weer vooruit te gaan, iedereen die dan binnenboord is (gehaald) een frisse start te kunnen geven. Een afgebrand gebouw breek je ook eerst bijna helemaal af voordat je het weer herbouwd. Voorkom in de toekomst dit soort ellende want dat is nog veel schadelijker en dan niet meer te herstellen vrees ik.quote:Op maandag 10 november 2025 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel eerlijk, als je zo door blijft modderen wordt een plek in het linkerrijtje gewoon een lastig verhaal.
Vergeet dit gewoon. Veel belangrijker naar de toekomst te kijken, nu een stap terug om er volgend seizoen 2 of 3 voorwaarts te maken. Je draait nu ook alleen CL voor het geld, sportief is het een afgang, voorkom dit.quote:Op maandag 10 november 2025 13:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Omdat als je met veel kunst en vliegwerk 3e kan worden (of zelfs 2e met een choke van Feyenoord) je dat zomaar 25-30 miljoen inkomsten kan opleveren.
Nog meer bald frauds.quote:Op maandag 10 november 2025 15:54 schreef PowerLoungen het volgende:
Maar goed de Ossenworst brigade wilde dat Kroes nog even bleef dus nu voltooid die zijn sloop met zijn netwerkjes bij oa Kowet.
Ten Hag is december 2017 aangesteld.quote:Op maandag 10 november 2025 15:15 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Vergeet dit gewoon. Veel belangrijker naar de toekomst te kijken, nu een stap terug om er volgend seizoen 2 of 3 voorwaarts te maken. Je draait nu ook alleen CL voor het geld, sportief is het een afgang, voorkom dit.
Ik zou voor geen enkele nederlander gaan, met uitzondering van Louis of Ten Hag, ok Slotquote:Op maandag 10 november 2025 17:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoezo zou je met Simonis voor weer een onervaren trainer gaan? Ga nou gewoon eens voor een trainer met een bewezen trackrecord en minimaal 5 jaar lang ervaring als hoofdtrainer in t betaald voetbal
Daar heb je gelijk in, een zekerheidje is het niet, dat is het nooit. Maar ga ervan uit dat je na afbraak weer op een goede manier kunt gaan opbouwen. Je noemt Ten Hag maar dat hoeft helemaal niet Ten Hag te zijn. Ajax heeft denk ik het meest behoefte aan een trainer met jaren ervaring die een dikke vinger in de pap heeft vwb spelers transfers. Geef daarbij de gelegenheid dat hij een vertrouwde assistent mag meenemen en laat hem een team opbouwen naar zijn inzicht. Heb wat geduld en geef zo'n man de tijd een team te smeden en niet gelijik na 2 nederlagen met de grond gelijk te maken. De kans op een succesvolle samenrwerking wordt hiermee een stuk groter.quote:Op maandag 10 november 2025 16:33 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ten Hag is december 2017 aangesteld.
Die stap terug om later 2 of 3 vooruit te maken is alleen zinnig als je (zo goed als) zeker weet dat je die stappen inderdaad gaat maken (en anders niet). Dat is in de voetballerij - en zeker bij Ajax momenteel - allesbehalve een zekerheidje.
CL spelen maakt je club bovendien aantrekkelijker voor spelers (en coaches). Dit zomaar op te geven is financiële en sportieve waanzin.
Dicky?quote:Op maandag 10 november 2025 17:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoezo zou je met Simonis voor weer een onervaren trainer gaan? Ga nou gewoon eens voor een trainer met een bewezen trackrecord en minimaal 5 jaar lang ervaring als hoofdtrainer in t betaald voetbal
Ik noem Ten Hag omdat dat de meest recente trainer was die zeer succesvol was bij Ajax. Hij is gedurende het seizoen gekomen, wat je mening, dat je maar moet wachten tot aan het einde van het seizoen, ontkracht.quote:Op maandag 10 november 2025 18:21 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, een zekerheidje is het niet, dat is het nooit. Maar ga ervan uit dat je na afbraak weer op een goede manier kunt gaan opbouwen. Je noemt Ten Hag maar dat hoeft helemaal niet Ten Hag te zijn. Ajax heeft denk ik het meest behoefte aan een trainer met jaren ervaring die een dikke vinger in de pap heeft vwb spelers transfers. Geef daarbij de gelegenheid dat hij een vertrouwde assistent mag meenemen en laat hem een team opbouwen naar zijn inzicht. Heb wat geduld en geef zo'n man de tijd een team te smeden en niet gelijik na 2 nederlagen met de grond gelijk te maken. De kans op een succesvolle samenrwerking wordt hiermee een stuk groter.
Niet beschikbaar, willen niet, kunnen niet, mogen niet van hun moeder/tante/echtgenoot/zaakwaarnemer. Dus wat blijft er dan over.quote:Op maandag 10 november 2025 17:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
We kunnen ook Bosz vragenquote:Op maandag 10 november 2025 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou voor geen enkele nederlander gaan, met uitzondering van Louis of Ten Hag, ok Slot
Ik ben tegen racisme.quote:Op maandag 10 november 2025 19:11 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De grootste uitdaging is dat de donkere krachten bij Ajax buitenspel moeten worden gezet.
Slot begint ook aardig door de mand te vallen..quote:Op maandag 10 november 2025 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou voor geen enkele nederlander gaan, met uitzondering van Louis of Ten Hag, ok Slot
Beetje voorbarig.quote:Op maandag 10 november 2025 19:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Slot begint ook aardig door de mand te vallen..
Blijft een goede trainer.quote:Op maandag 10 november 2025 19:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Daarom heb ik nooit helemaal kunnen geloven dat Heitinga uit de koker van Kroes kwam. Een buitenstaander die juist een link had met de hypetrainer van afgelopen seizoen.quote:Op maandag 10 november 2025 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bekende weer van Kroes, dus die gaat verder geen lijntjes meer uitgooien.
Wiegman zou me ontzettend leuk lijken bij een progressieve provincieclub. Weet alleen niet of die bestaan.quote:Op maandag 10 november 2025 16:31 schreef Bofjijff het volgende:
Wiegmandoe maar niet. Gaat ook niet gebeuren.
Sky sports meldt gesprekken met Simonis, ook niet enthousiast daarover..
DannyGODquote:Blind speelde volgens Jansen een grote rol in het ontslag van Heitinga. „Hij heeft zelf nog niet één seconde met Heitinga gesproken. Maar hij vertelde ondertussen wel tegen Van Gaal dat Heitinga er niks van kon. Terwijl John elke week met Louis sprak als klankbord. En telkens zei Louis: ‘Ik begrijp wat je aan het doen bent, het is prima.’”
Daarom reageerde Heitinga verbaasd op zijn ontslag. „Hij belde meteen met Louis, en die zei: ‘Ik heb inderdaad gezegd dat je eruit moet.’ Omdat hij van Beuker en Blind de info had gekregen dat alles fout was.” Dat Ajax onder een opvolger van Heitinga beter gaat presteren, betwijfelt Jansen. „Ze moeten eerst schoon schip maken. Met deze selectie kan je niks, zeker niet in de Champions League.”
Je hoeft geen gesprek met Heitinga te hebben om te concluderen dat het een totale mislukking is als hoofdtrainer. Kijk gewoon naar zijn interviews post match en je weet genoeg.quote:
Oh, alleen die post match.quote:Op maandag 10 november 2025 20:08 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je hoeft geen gesprek met Heitinga te hebben om te concluderen dat het een totale mislukking is als hoofdtrainer. Kijk gewoon naar zijn interviews post match en je weet genoeg.
Die zei al wel meteen dat hij Heitinga had afgeraden om in te stappen, maar Heitinga wilde zelf veel te graagquote:
Ik ben geen Blind fan, maar groter vuilnis dan Rob Jansen is er niet.quote:Op maandag 10 november 2025 20:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens, maar het één sluit het ander niet uit.
Kan hij nog wel gelijk hebben.quote:Op maandag 10 november 2025 21:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben geen Blind fan, maar groter vuilnis dan Rob Jansen is er niet.
Je zou maar de zaakwaarnemer van John Heitinga zijnquote:
Echte Ajacied Sjon gaat nu lekken naar alles en iedereen en zijn ''eigen nest'' bevuilen net zoals vroeger.quote:
Ik zou met een half werkend hart er ook niet willen werkenquote:Op maandag 10 november 2025 21:43 schreef marcb1974 het volgende:
WTF
Overmars schijnt benaderd te zijn voor een terugkeer.
En hij wil niet
sowquote:Op maandag 10 november 2025 22:22 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Echte Ajacied Sjon gaat nu lekken naar alles en iedereen en zijn ''eigen nest'' bevuilen net zoals vroeger.
Genadeloos royeren en verwijderen uit alle geschiedenis.
En ze lopen nog een blauwtje ookquote:Op maandag 10 november 2025 23:39 schreef PicoMMP het volgende:
Bizar dat Ajax Overmars heeft benaderd. Ik vind hier iets van.
Donald Trump?quote:Op maandag 10 november 2025 22:03 schreef -XOR- het volgende:
Ben zelf voor een buitenlander die ervaring heeft met het leiden van teams met enorme budgetten, iemand die met de besten van de besten heeft gewerkt en als hij ook nog een beetje glamoureuze vrouw zou hebben zou dat meegenomen zijn.
Dat is als, Sjaak Swart is ook Ajax, dat is ook het probleem, er lopen zoveel mensen daar rond die denken dat ze wat te vertellen hebben en in sommige gevallen is dat zelfs zo, maar dat is heel wat anders dan een officiële benadering.quote:Op maandag 10 november 2025 23:39 schreef PicoMMP het volgende:
Jij denkt dat Overmars dit meldt als Sjaak Swart hem een SMS-je heeft gestuurd?quote:Op dinsdag 11 november 2025 05:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is als, Sjaak Swart is ook Ajax, dat is ook het probleem, er lopen zoveel mensen daar rond die denken dat ze wat te vertellen hebben en in sommige gevallen is dat zelfs zo, maar dat is heel wat anders dan een officiële benadering.
Jij weet altijd alles, alleen over Ajax niet zoveel.quote:Op dinsdag 11 november 2025 06:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jij denkt dat Overmars dit meldt als Sjaak Swart hem een SMS-je heeft gestuurd?
Die is gewoon gebeld door Kroes, Blind of van Gaal. Met medeweten van de rest. Dat weten we toch allemaal.
volgens mij lees je dat goed zo iddquote:Op dinsdag 11 november 2025 06:50 schreef manny het volgende:
Laten we eens zeggen dat er een kern van waarheid zit in dat verhaal van Jansen, dan pleit dat toch juist voor Blind, dat hij steeds heeft aangegeven dat het niets wordt met meneer Heitinga en daarover, samen met Beuker, aan de bel heeft getrokken.
Of lees ik het nou verkeerd?
Dat snap ik wel, dan krijg je een bak stront over je heen. (En terecht) Van Ajax snap ik het dan weer niet maar dat daar niemand met enig moreel besef rondloopt dat was al wel langer duidelijk.quote:Op maandag 10 november 2025 21:43 schreef marcb1974 het volgende:
WTF
Overmars schijnt benaderd te zijn voor een terugkeer.
En hij wil niet
quote:Op maandag 10 november 2025 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik mis Kingflopland en Henk ten Cate.
Het is te proberen waard.quote:Op maandag 10 november 2025 23:39 schreef PicoMMP het volgende:
quote:Hans van der Zee is kritisch op het beleid van technisch directeur Alex Kroes (NOS)
"Op 15 juli maakte Jordan Henderson bekend dat hij zou vertrekken, dan heb je zeven weken om een ervaren "nummer 6" te halen. Christian Eriksen bood zich aan en kon je zo transfervrij halen. Daley Blind had een clausule van een half miljoen euro. Die werden allebei niet gehaald, maar zo aan de kant gezet. En wat komt er? Een reserve van Liverpool, James McConnell."
Niet echt, gelukkig geeft hij zelf ook al aangeven dat Ajax een gepasseerd station is.quote:
Onze bondcoach gaat stoppen na het WK, ik zou dit serieus wel willen zien.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Niet echt, gelukkig geeft hij zelf ook al aangeven dat Ajax een gepasseerd station is.
Die zijn contract is niet verlengd door Beuker Kroes. Stukje rancune. Mag je als NOS best wel wat kritischer op zijn voordat je iemand met die geschiedenis laat leeglopen.quote:
vet dom ja.quote:Op dinsdag 11 november 2025 02:18 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zou echt vet zijn als ze dit 'aandurven'.
Eriksen had ik best willen zien komen, maar is geen 6. Blind kon in de vorige periode het tempo al niet aan.quote:
Het is vooral bizar dat ze - op aandringen van Heitinga - maar voor de 20-jarige knul hebben gekozen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:00 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Eriksen had ik best willen zien komen, maar is geen 6. Blind kon in de vorige periode het tempo al niet aan.
en die gehuurd hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is vooral bizar dat ze - op aandringen van Heitinga - maar voor de 20-jarige knul hebben gekozen.
Oh hij had gisteren nog meer leuke quotes op Radio1 :quote:
Ik weet niet of dit klopt. Waarom wil je die jongen halen en dan vervolgens niet opstellen. Dat ventje heeft totaal 30 minuten gespeeld.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is vooral bizar dat ze - op aandringen van Heitinga - maar voor de 20-jarige knul hebben gekozen.
en die we vervolgens niet opstellenquote:
Gaan we nooit achter komen he. Maar ik had het wel willen zien. Kan me niet voorstellen dat we met die 2 het slechter hadden gedaan.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik snap zijn punt maar dan vervolgens komen aanzetten met eriksen en blind is echt teringdom.
mwaw. Eriksen is sowieso geen 6 en blind kan het niet meer belopen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:51 schreef Houniet het volgende:
[..]
Gaan we nooit achter komen he. Maar ik had het wel willen zien. Kan me niet voorstellen dat we met die 2 het slechter hadden gedaan.
Die hadden ook vast contributie willen gaan betalen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:51 schreef Houniet het volgende:
[..]
Gaan we nooit achter komen he. Maar ik had het wel willen zien. Kan me niet voorstellen dat we met die 2 het slechter hadden gedaan.
- Ikatura is 1m88 langer dan gemiddeld., Rosa 1m77 (dat is aan de kortere kant)quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:06 schreef Sabata het volgende:
[..]
Oh hij had gisteren nog meer leuke quotes op Radio1 :
- te kleine verdedigers aankopen zodat je bij corners en vrije trappen steeds in problemen komt
- creatieve spelers aantrekken die niet nodig waren
- waarom verlengen met Berghius die afliep en zwak speelde
- Kroes die niks met de scouts besprak en geen rapporten beoordeelde
- nu alweer een trainer willen zoeken terwijl je eigenlijk een TD nodig hebt die die trainer zou moeten aanstellen
Jep, altijd al geroepen. Ze zijn er in Engeland ook langzaam aan het achter komen. Blijf aub weg bij Ajax, Arne.quote:Op maandag 10 november 2025 19:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
klopt, en ik was ook een fan van Ko nav zijn wedstrijden voor Gladbach en Schalke. Maar dan moet Sjon m wel opstellen .quote:- Ikatura is 1m88 langer dan gemiddeld
Wat Eriksen betreft, die heeft bij Wolfsburg zeven wedstrijden meegedaan: 3 invalbeurten omdat hij geen volledige wedstrijd aankon en vier keer in de basis, maar wel na driekwart gewisseld. Eén assist geloof ik, maar heel lekker draaide het daar nu ook niet.quote:Gaan we nooit achter komen he. Maar ik had het wel willen zien.
Grote puinhoop.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel leuk dat het al jaren hommeles is tussen allerlei lagen in de organisatie. De scouts werden aantal jaar geleden al niet gehoord. Farioli ging ook zn eigen weg. Onder Kelvin de Lang zou het anders moeten zijn; was nog een leuke docu daarover maar dat lijkt dus dan meer gericht te zijn op jeugd en niet op senioren (ach ach ach).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |