quote:Op donderdag 6 november 2025 11:02 schreef Evangelion het volgende:
Altijd ineens altijd doen we ooh aaaaltijd op het laaa altijd eh motte allemaal zo snel en allemaal mot het godverdomme gelijk
Kij-Alles ken je godverdomme na gaan lopen
ZE ALLEEN MAAR DOOR DOOR MEKAAR HEEN GEFROMMELD
Bekijk deze YouTube-video
Er mist in de plaatjes en de gebruiksaanwijzing wat voor stekker er aan zit. Mogelijk dus eerst het beest bestellen en dan even zien wat het is. Waarschijnlijk ongeaard maar wel een dikke stekker, dan kan je zelf een verlengsnoer in elkaar zetten met een dun snoer (voor lampen) maar wel een 'stevige' contrastekker. Net is dat niet maar ook niet gevaarlijk. Aan de andere kant is het veiliger om de transformator binnen te houden. Je kan ook die drie meter doorknippen en met kroonsteentjes verlengen. Denk er dan wel op dat er een plus en min kant is, verkeerdom zal niet werken maar ook niet ontploffen of zo. Na de transformator zal het 12 V of 24 V zijn, beide niet gevaarlijk om an te raken maar kortsluiting moet je niet doen.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:57 schreef Donna het volgende:
Het snoer van het dier is maar 3 meter. Dat dier plus die 3 meter snoer ligt dus volledig buiten, inclusief stekker. Ik moet van binnen naar buiten een dun snoer (anders kan het raam niet meer dicht) hebben wat ik kan koppelen aan het dier (daar zit idd zo'n rond stekkertje aan) en dan doe ik idd die koppeling netjes in zo'n bakje van je plaatje, die heb ik al.
En volgens mij kan dat dus met dat dunne snoer + stekker van de kabelshop, maar ik heb daar niet zoveel verstand van. Vandaar mijn vraag haha!
Maar in mijn reactie die jij quote staat dat wel gewoon. Er zit zo'n stekkertje aan het dier.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:04 schreef 215 het volgende:
[..]
Mogelijk dus eerst het beest bestellen en dan even zien wat het is. Waarschijnlijk ongeaard maar wel een dikke stekker, dan kan je zelf een verlengsnoer in elkaar zetten met een dun snoer (voor lampen) maar wel een 'stevige' contrastekker. Net is dat niet maar ook niet gevaarlijk. Aan de andere kant is het veiliger om de transformator binnen te houden. Je kan ook die drie meter doorknippen en met kroonsteentjes verlengen. Denk er dan wel op dat er een plus en min kant is, verkeerdom zal niet werken maar ook niet ontploffen of zo. Na de transformator zal het 12 V of 24 V zijn, beide niet gevaarlijk om an te raken maar kortsluiting moet je niet doen.
Ergens op het plaatje in de gebruiksaanwijzing zie ik wel stekkertjes tussen de onderdelen van het beest. Maar de trafo en het snoer zie ik geen plaatjes van.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar in mijn reactie die jij quote staat dat wel gewoon. Er zit zo'n stekkertje aan het dier.![]()
Daarom denkt mijn boerenverstand dus ook; stekkertje van het dier van de adapter af, kabel van de kabelshop eraan klikken, adapter er weer aan en klaar.
Klopt, maar ik weet het wel zeker omdat ik er naar kijk.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:19 schreef 215 het volgende:
[..]
Ergens op het plaatje in de gebruiksaanwijzing zie ik wel stekkertjes tussen de onderdelen van het beest. Maar de trafo en het snoer zie ik geen plaatjes van.
Je kan dat snoer ook wel bestellen, mocht het (onverwacht) toch niet passen kan je het altijd nog met kroonsteentjes koppelen maar de koppeling buiten dan wel in dat waterdichte kastje. Het is allemaal lage voltage dus je zal er geen schok van oplopen of brand mee maken.
Over heen gelezen, sorry.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Klopt, maar ik weet het wel zeker omdat ik er naar kijk.
Staat ook meteen in de OP, dat ik 'm al heb.![]()
Dus dan is de verwachting gewoon dat het past?
Zo makkelijk is dat, als het kroonsteentje binnen blijft. Voor buiten zou ik de verbindingen solderen en een krimpkous erover krimpen. Vochtdicht.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:08 schreef 215 het volgende:
Grote kans dat het past en anders knip je de stekkers er af en verbind je het met een kroonsteentje. Het zal 12 of hooguit 24 volt zijn dus valt het wel mee kwa veiligheid.
quote:Op donderdag 6 november 2025 22:38 schreef YoopY het volgende:
Ik zou binnen ook een aansluiting met aarde of een extra zekerheid plug ervoor zetten zodat bij kortsluiting dat ding eruit knalt..
Ik ga helemaal niks van dat zitten prutsen aan kabels hoor. Er komt een snoer tussen speciaal voor wat kerstverlichting, dat moet gewoon goed zijn. De hele straat wordt niet op mij aangesloten.quote:
Nou, het gaat over zwakstroom dus een laag voltage wat bovendien door een transformator van het lichtnet is gescheiden. Een aarde heeft dan nul komma nul toegevoegde waarde en zal ook niet op het ding aanwezig zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:38 schreef YoopY het volgende:
Ik zou binnen ook een aansluiting met aarde of een extra zekerheid plug ervoor zetten zodat bij kortsluiting dat ding eruit knalt..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |