quote:NIMBY (Not in my back yard, Niet in mijn achtertuin), vroeger ook het Sint-Florian-principe, en in Vlaanderen ook wel NIVEA (niet in voor- en achtertuin)
In het Vlaams noemen ze jou een hoerejoenkquote:Op dinsdag 4 november 2025 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
Was ff googlen... en toen vond ik dit op Wikipedia:
[..]had dan een andere afkorting gevonden ofzo i.p.v. een merk van schoonheidsproducten.
Ze noemen hagelslag ook rattenstront... onbegrijpelijk
Ook zonnebrand en gezichtscreme.quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:02 schreef Professionele-Idioot het volgende:
Nivea is toch bodylotion.
Ik ga mij dadelijk helemaal recto verso insmeren met Nivea, en dan lekker bij de Chauffage zitten dan droogt het sneller op.quote:
Dit is een grap..quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:07 schreef Marsenal het volgende:
@:capuchon_jongen zeg me dat dit een grap is
En nee, we zeggen ook niet rattenstrontquote:Op dinsdag 4 november 2025 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
Was ff googlen... en toen vond ik dit op Wikipedia:
[..]had dan een andere afkorting gevonden ofzo i.p.v. een merk van schoonheidsproducten.
Ze noemen hagelslag ook rattenstront... onbegrijpelijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/NIMBYquote:Op dinsdag 4 november 2025 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is een grap..
Werkelijk niemand zegt dit hier...
quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:09 schreef Professionele-Idioot het volgende:
[..]
Ik ga mij dadelijk helemaal recto verso insmeren met Nivea, en dan lekker bij de Chauffage zitten dan droogt het sneller op.
Maar nog even snel naar de carrefour, maar ambriage heeft het begeven op de autostrade. Dus jah nu maar lekker ambetant en genant wachten op de depannage. Tot Seves!
Dat is TS ten voeten uit.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is nu al de zoveelste keer dat jij beweert dat wij iets zeggen en dat is dus niet zo.
Moest ff googlen. Geen rattenstront indd, maar muizenstront...quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En nee, we zeggen ook niet rattenstront![]()
Dit is nu al de zoveelste keer dat jij beweert dat wij iets zeggen en dat is dus niet zo.
Ja dan zal het wel kloppen he??quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/NIMBY
Eerste zin van wikipedia
https://www.mooilaarbeek.(...)ngen-kunnen-we-halenquote:Op dinsdag 4 november 2025 13:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dan zal het wel kloppen he??
![]()
Nee, wij zeggen het niet. Ik zal het verdomme toch wel weten?
Ik ga mij seffens gans insmeren met zonnecrème en dan fijn bij de chauffage zitten, dan droogt het rapper op.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:09 schreef Professionele-Idioot het volgende:
[..]
Ik ga mij dadelijk helemaal recto verso insmeren met Nivea, en dan lekker bij de Chauffage zitten dan droogt het sneller op.
Maar nog even snel naar de carrefour, maar ambriage heeft het begeven op de autostrade. Dus jah nu maar lekker ambetant en genant wachten op de depannage. Tot Seves!
Ik herinnerde me rattenstront, maar is dus muizenstront. Is dat heel veel beter?quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En waar staat daar ergens rattenstront??
[..]
Gedaan
Jij herinnert je wel meer wat nooit is gebeurd.. plus als notabene een Belg zegt dat het niet klopt, wie ben jij dan om te zeggen dat het wel zo is?quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik herinnerde me rattenstront, maar is dus muizenstront. Is dat heel veel beter?
Nee dat ging gewoon mis, de reactie komt terugquote:Op dinsdag 4 november 2025 14:01 schreef Mikeytt het volgende:
@:lenny77 , is maar goed dat je die reactie over Antwerpen hebt weggehaald, anders had ik @:ballerina888 op je afgestuurd.
Antwerpen
Muizenkakskes. Dit is nog erger dan rattenstrontquote:Op dinsdag 4 november 2025 14:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij herinnert je wel meer wat nooit is gebeurd.. plus als notabene een Belg zegt dat het niet klopt, wie ben jij dan om te zeggen dat het wel zo is?
MuizenstrontJES wordt trouwens ook maar in heel specifieke regios gezegd. Over het algemeen zijn het muisjes, muizenkakskes en muizenkeuteltjes.
Niet rattenstront of muizenstront.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |