Waarom zou D66 in godsnaam meegaan in een kabinet met de VVD, JA21, én nog een extreemrechtse kutpartij als de SGP/BBB/FvD? Dan kunnen ze én niks van hun eigen programma uitvoeren, én gaan ze direct richting de 0 zetels bij de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:20 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het zeer kansrijke scenario dat D66 gewoon ja en amen gaat zeggen tegen de VVD omdat ze in de altijd koersbepalende kut peilingen terug binnen te lopen tijdens de onderhandelingen. Die gaan deze kans om een premier leveren echt niet riskeren met nieuwe verkiezingen.
Dat weet ik, maar dat betekent nog niet dat er dan nieuwe verkiezingen komen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn geen denkbare combinaties met PVV mogelijk tenzij VVD nog verder radicaliseert
Wat is het waard om de premier te leveren als je je van dag 1 laat saboteren door de VVD?quote:Op maandag 3 november 2025 21:20 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het zeer kansrijke scenario dat D66 gewoon ja en amen gaat zeggen tegen de VVD omdat ze in de altijd koersbepalende kut peilingen terug binnen te lopen tijdens de onderhandelingen. Die gaan deze kans om een premier leveren echt niet riskeren met nieuwe verkiezingen.
Waar komt in hemelsnaam het vertrouwen vandaan dat D66 dit niet doet?quote:Op maandag 3 november 2025 21:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Waarom zou D66 in godsnaam meegaan in een kabinet met de VVD, JA21, én nog een extreemrechtse kutpartij als de SGP/BBB/FvD?
Een kabinet met CU is wel van een ander kaliber dan met JA21 + een andere (waarschijnlijk zeer rechtse/conservatieve) partijquote:Op maandag 3 november 2025 21:29 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Waar komt in hemelsnaam het vertrouwen vandaan dat D66 dit niet doet?
Ze hebben net jarenlang conservatief rechts beleid van de VVD gefaciliteerd.
Wat verwacht je als de route D66 en PVV verkend zijn en er kan niets gevonden worden?quote:Op maandag 3 november 2025 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat betekent nog niet dat er dan nieuwe verkiezingen komen.
Een rondje zakenkabinet - rompkabinet - hoofdlijnenkabinet - rariteitenkabinet om dan weer terug te gaan naar optie 1 waar de VVD met frisse tegenzin 'voor het landsbelang' veel te veel uit een regeerakkoord weet te slepen met Gl/pvdaquote:Op maandag 3 november 2025 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat verwacht je als de route D66 en PVV verkend zijn en er kan niets gevonden worden?
Ik heb VVD nog nooit iets in het belang van het land zien doen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:52 schreef noodgang het volgende:
[..]
Een rondje zakenkabinet - rompkabinet - hoofdlijnenkabinet - rariteitenkabinet om dan weer terug te gaan naar optie 1 waar de VVD met frisse tegenzin 'voor het landsbelang' veel te veel uit een regeerakkoord weet te slepen met Gl/pvda
'Zien doen' inderdaad niet, pretenderen het te doen daarentegen...quote:Op maandag 3 november 2025 21:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb VVD nog nooit iets in het belang van het land zien doen.
Dat is het ook, maar in het era van Trump is dat irrelevant geworden.quote:Op maandag 3 november 2025 23:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dat er uit twee vertrouwelijke processen wordt gelekt, lijkt me hier het echte nieuws.
Nog een keer D66? Eventueel minderheidskabinet.quote:Op maandag 3 november 2025 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat verwacht je als de route D66 en PVV verkend zijn en er kan niets gevonden worden?
Wel letterlijk wat NRC meteen doet: https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-van-links-a4911694. Volkskrant vermoedelijk idem dito.quote:Op maandag 3 november 2025 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gelukkig blijft de zetel bij de SP.
De media mag de komende weken de druk gaan opvoeren op de VVD, waarom zij een kansloos PVV - BBB hebben gefaciliteerd en nu niet door het midden wil. Niet dat de media dat daadwerkelijk gaan doen natuurlijk.
Dus? One-issue partij VVD gaat in een kabinet zitten dat dat enige issue teniet doet? Of D66 stapt in een kabinet dat ze de vorige keer gedecimeerd heeft, plus JA21 (D66, CDA, VVD, JA21, CU)? Juist nu ze gewonnen hebben?quote:Op maandag 3 november 2025 21:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Minderheidscoalities bestaan alleen in de wereld van politieke nerds.
Dus: het gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus? One-issue partij VVD gaat in een kabinet zitten dat dat enige issue teniet doet? Of D66 stapt in een kabinet dat ze de vorige keer gedecimeerd heeft, plus JA21 (D66, CDA, VVD, JA21, CU)? Juist nu ze gewonnen hebben?
De extreemrechtse christenfundamentalistische gek Henri B. smijt het masker ook direct op dag 1 af heh.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:12 schreef Szura het volgende:
Yesilgoz: 75 is ook goed genoeg
Bontenbal: 75 is smal, maar kan
Eerdmans: geen voorstander van 75, moet een partij bij
Is de Lasbril een stupide onderhandelaar of een stupide onderhandelaar?
Apart dat mensen voor de 2e verkiezingen op rij vrij massaal voor een bèta opgeleide politicus met een christendemocratie grondslag zijn gevallen die geen moeite heeft om samen te werken met extreem rechts.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De extreemrechtse christenfundamentalistische gek Henri B. smijt het masker ook direct op dag 1 af heh.
En daar zijn dus mensen ingetrapt. Ach, ach, ach.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |