abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219180268
Bij een steekincident in een Britse trein zijn meerdere personen gewond geraakt. Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd, maar de politie kon twee personen aanhouden.

Inzittenden belden halverwege de avond het alarmnummer om de politie te waarschuwen dat er iets mis was. De trein was onderweg tussen de stations van Stevenage en Peterborough, enkele tientallen kilometers ten noorden van Londen.

"Ze vielen iedereen aan die ze maar konden", zegt een passagier tegen een plaatselijke krant. "Mensen vluchtten door het gangpad om weg te komen. Ze zaten onder het bloed", zegt een ander tegen Sky News. "Ze hebben messen, ik ben neergestoken", zei een van de slachtoffers tegen hem, voordat die ineenzakte.

Trein stilgezet
De trein werd op het station van Huntingdon stilgezet. Tientallen agenten, onder wie enkele zwaarbewapende, gingen daar het voertuig binnen. Volgens getuigen werd zeker een van de verdachten daarbij getaserd.

Details over hoeveel mensen gewond zijn geraakt en hoe ernstig de verwondingen zijn, ontbreken nog. Wel is bekend dat meerdere mensen naar het ziekenhuis moesten. Ook is nog niets duidelijk over het motief van de daders..

Het treinverkeer rond Huntingdon raakte door het incident ernstig ontregeld. Reizigers werden gewaarschuwd dat er op dit traject ernstige vertraging was en of lijnen zelf helemaal konden uitvallen.

https://nos.nl/artikel/25(...)in-twee-aanhoudingen

De religie van de vrede slaat weer eens toe. Oh nee, wacht, we mogen niet polariseren en iedereen over 1 kam scheren dus het kan iedereen zijn geweest ............ Excuus. Op naar een links kabinet :r :r :r
U MAD?
pi_219180274
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 21:47 schreef matspontius het volgende:

[..]
Heerlijk toch die fijne integratie en verrijking van de samenleving. Daar willen we veel MEER van 👍
Zeker! Meer, meer, méér! *O*
pi_219180428
Gewoon terugsturen naar hun eigen land. Mogen ze daar doen.
pindazakje
pi_219180434
quote:
16s.gif Op zondag 2 november 2025 20:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
nou vind ik wel, 24 uur het idee dat iemand medeplichtig was aan een aanslag. Waarom hij? Blijven meer vragen dan antwoorden.
Is vrij logisch, een British born zwarte moslim doet een jihadje, in alle paniek denken mensen dat een andere zwarte man de dader was of erbij hoorde. Die wordt aangehouden en op het bureau wordt vastgesteld dat hij er niks mee te maken had.

Het was juist onwaarschijnlijk dat twee zwarte mannen samen jihadistische mesaanvallen gaan doen, dat zijn bijna altijd eenlingen. Ook een Caribische afkomst is niet erg voordehandliggend bij de typische moslimfolklore.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219180512
twitter

Zelfde op NU.nl

Altijd maar die drang tot censuur.
  maandag 3 november 2025 @ 03:47:41 #6
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219181166
Is koeltoer 🖕
"Hoka Hey!"
pi_219181224
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 22:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Zelfde op NU.nl

Altijd maar die drang tot censuur.
Hangt er een beetje vanaf he. Als ze dingen verwijderen als 'we moeten eens een goede discussie hebben over de plek van de Islam in Engeland' is het raar, als ze dingen verwijderen als 'moslims zijn genetisch inferieur afval, we moeten alle moslims onthoofden en in hun kont plassen' is het misschien prima te verdedigen.

Ik zou op internet niet op voorbaat durven zeggen dat we hier te maken hebben met het eerste.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219181406
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 07:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Populisme is niet exclusief een rechtse aangelegenheid. :O
Klopt, maar dat beweerde ik ook niet. :)
pi_219181436
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 03:47 schreef matspontius het volgende:
Is koeltoer 🖕
Weten ze al wie het gedaan heeft?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219181530
Bij de NOS zeggen ze dat de Britse overheid express de nationaliteit heeft vrijgegeven om sociale onrust en afkeer tegen migratie tegen te gaan.....

Ja ja....

En als de dader wél een migrant was, dan deden ze dat ook om diezelfde reden?

:')
pi_219181559
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:25 schreef Toine51 het volgende:
Bij de NOS zeggen ze dat de Britse overheid express de nationaliteit heeft vrijgegeven om sociale onrust en afkeer tegen migratie tegen te gaan.....

Ja ja....

quote:
3s.gif Op zondag 2 november 2025 21:02 schreef Kim-Holland het volgende:
Why police released ethnicities of suspects - Sky correspondents explain
The two suspects arrested on suspicion of attempted murder after last night's mass train stabbing are both British-born, a senior police officer told us at a news conference earlier today.

The British Transport Police also told us one suspect is black and the other is of Caribbean descent.

But why were these details released, when they are not always disclosed at this stage of an investigation?

Oliver Whitfield-Miocic, one of our Sky News correspondents reporting from Huntingdon, says: "This is a relatively recent development from the authorities after Warwickshire Police and the Home Office were accused of concealing the nationalities of two asylum seekers accused of raping a 12-year-old girl.

"Guidance issued by the National Police Chiefs' Council in August says forces have been encouraged to disclose a suspect's ethnicity and nationality in certain cases when they are charged 'to ensure policing is more consistent, fair and transparent with this information, as well as addressing potential mis and disinformation'.

"However, others fear that releasing this type of information will make some members of the public focus on the race of suspects, which could fuel further misinformation or messages of hatred."
pi_219181567
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Weten ze al wie het gedaan heeft?
pi_219182365
quote:

Ja ja....

Ze kunnen het nooit goed doen ..

Speculaties begonnen al voordat die trein stil stond. Toen niet binnen een paar uur iets over de dader(s) naar buiten kwam, zagen sommigen dat weer als bevestiging van die speculaties.

Die afkeer en sociale onrust was dus al lang bezig nog voor er iets bekend was en ging/gaat kennelijk ook gewoon door na de bekendmaking.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_219182517
Anthony Williams is zijn naam

Verdachte (32) aangeklaagd voor poging tot moord na steekpartij op trein in Huntingdon
Het Britse gerecht heeft Anthony Williams (32) uit Peterborough in het oosten van Engeland aangeklaagd na de steekpartij op een trein in Huntingdon afgelopen zaterdag. Er zijn tien aanklachten geformuleerd voor poging tot moord, één voor het toebrengen van lichamelijk letsel en één voor het bezit van een steekwapen.

De politie beschouwt de man als de enige verdachte van de steekpartij. Hij wordt ook beschuldigd van poging tot moord na een incident bij het station Pontoon Dock in London, eerder zaterdag. Minister van Transport Heidi Alexander liet intussen weten dat Williams niet in beeld was bij de veiligheidsdiensten.
pi_219182583
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219182590
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 10:26 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Ze kunnen het nooit goed doen ..

Speculaties begonnen al voordat die trein stil stond. Toen niet binnen een paar uur iets over de dader(s) naar buiten kwam, zagen sommigen dat weer als bevestiging van die speculaties.

Die afkeer en sociale onrust was dus al lang bezig nog voor er iets bekend was en ging/gaat kennelijk ook gewoon door na de bekendmaking.
Je hoeft er niet eens over te speculeren, je weet uit welke hoek het komt
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  maandag 3 november 2025 @ 11:15:04 #18
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_219182663
Het is een wonder dat hij met die misvormde handen überhaupt een mes vast kan houden.
Ik gok dat het een slecht AI-plaatje is.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_219182721
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:06 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Je hoeft er niet eens over te speculeren, je weet uit welke hoek het komt
Ja, dit bedoel ik dus :')
pi_219182726
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Da's een flink mes, dat er (nog) geen doden zijn gevallen is een wonder
Inderdaad, zeker in zo'n treinstel, mensen kunnen nauwelijks weg!
pi_219182736
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:15 schreef Domnivoor het volgende:
Het is een wonder dat hij met die misvormde handen überhaupt een mes vast kan houden.
Ik gok dat het een slecht AI-plaatje is.
Klik op de onderste link, daar is bewegend beeld te zien.
  maandag 3 november 2025 @ 11:30:20 #22
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_219182774
quote:
3s.gif Op maandag 3 november 2025 11:25 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Klik op de onderste link, daar is bewegend beeld te zien.
Oke, ik zie het.
Op die screenshot lijkt het alsof hij twee linkerhanden heeft.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_219182817
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Oke, ik zie het.
Op die screenshot lijkt het alsof hij twee linkerhanden heeft.
Misschien is dat ook wel zo. En twee linkse voeten. :')
  maandag 3 november 2025 @ 11:41:09 #24
287741 matspontius
pi_219182855
quote:

Ja ja....

Euuh, even beter informeren. Het is niet de typische Jack of Harry hoor. Dan kun je daar wel geboren zijn maar de bijbehorende cultuur en gedachtengoed verloochent zich schijnbaar niet ......
"Hoka Hey!"
  maandag 3 november 2025 @ 11:41:24 #25
287741 matspontius
pi_219182857
quote:
4s.gif Op maandag 3 november 2025 08:29 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Joh .....
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo