Wat een aflevering.
Ze hadden het over een morele kompas maar ik vind het moreel verwerpelijk om te vragen dat anderen op jou stemmen. Alsook om mensen te chanteren. Erin meegaan is net zo verwerpelijk. Een beetje in dezelfde categorie als matchfixing. Daarnaast toon je daarmee geen respect voor het spel en voor de programmamakers en de kijkers thuis. Linda heeft zichzelf opgegeven voor het programma dus zij kan ook zelfstandig uit het spel stappen. Ze is een volwassen vrouw.
Desalniettemin heeft Vincent gelijk dat Oud-Zuid een groep nare mensen is die het spel niet zo vriendelijk spelen. Ze zijn een elitair clubje. Vol arrogantie. Denken dat zij de dienst uitmaken. En hun zogenaamd "we stemmen sterke spelers eruit" is niks meer dan een "we stemmen Noorderlingen eruit". Want niemand bespreekt de sterke spelers van Oud-Zuid.
Nou dat is natuurlijk ook onderdeel van het spel, maar dat maakt het niet minder onsympathiek. Ze sluiten leden een bepaalde groep buiten puur omdat ze van een ander eiland komen.
Desalniettemin kan Vincent het spel niet aan en geeft ie nu op omdat ie in feite niet tegen zijn verlies kan.

Net zo zwak als een Linda die zou opgeven. Het doet mij denken aan Dennis Weening die toendertijd opgaf omdat ie het spel onmenselijk vond.

Alleen al daarom verdiende hij het nooit om later presentator van ER te worden.
Desalniettemin

... vind ik het een bazenactie dat Vincent opstapt zonder dat vooraf aan te kondigen aan collega's of programmamakers. En fantastisch dat hij hiermee Churandy/Nordin redt en dat hun immuniteitsmunt nog in het spel is.
Ik hoop dat één van beiden de volgende keer de proef wint.