Je hebt wel door dat dit 2 tegenstrijdige zaken zijn?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:37 schreef Debuteer het volgende:
Time in the market, en voor de rest extra kopen bij een flinke dip
Wat ik me dan afvraag: wat doe je nadat zo'n stoploss is uitgevoerd?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nee, maar juist daarom... een verkooporder bij een prijs bij zeg -10% of misschien wel -15% van de huidige koers kan geen kwaad. Baat het niet, dan schaadt het niet dunkt me.
Maar juist daarom stelde ik de vraag hier, misschien is er toch iemand die zegt: "hé maar heb je hier of daar aan gedacht?"
12 procent inderdaad dat is een flinke hap. En erger, verwachting is dat de eur/usd nog wel eens naar 1.25 kan. Dus daar kan nog wel eens 5 procent vanafquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:23 schreef dop het volgende:
Door dat de beurzen algeheel goed hebben gepresteerd voelt niemand hier pijn maar ik zou toch eens goed nadenken over wat je verloren hebt op Amerikaanse aandelen. Door de dollar.
Ja, klopt volledig. Gelukkig heb ik dat deels gehedged door op vakantie naar de VS te gaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:23 schreef dop het volgende:
Door dat de beurzen algeheel goed hebben gepresteerd voelt niemand hier pijn maar ik zou toch eens goed nadenken over wat je verloren hebt op Amerikaanse aandelen. Door de dollar.
Zolang je geen eieren koopt moet dat een goede hedge zijn.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, klopt volledig. Gelukkig heb ik dat deels gehedged door op vakantie naar de VS te gaan.
En je überhaupt het land in komtquote:Op zondag 11 januari 2026 09:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Zolang je geen eieren koopt moet dat een goede hedge zijn.
Browserhistorie maar verwijderen ja.quote:
Dat zou ik niet doen. Ik vermoed dat dit je eerder verdacht maakt in de ogen van de Amerikanen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Browserhistorie maar verwijderen ja.
We vliegen op Toronto. Gaan met huurauto de grens over. Weet niet hoe dat nu is, maar is meestal iets minder streng dan via een luchthaven.quote:
Ja daar zat ik ook over na te denken. Mijn gedachte: door zo'n stop-loss beperk je je verlies (preciezer: je verlies op de ongerealiseerde winst die je tot crash gemaakt hebt). Ik neem aan dat men/je wel door de media op de hoogte raakt van zo'n crash. Dat betekent dat je in de dagen/weken erna alles goed in de gaten houdt en probeert zo goed mogelijk tijdens de dip in te kopen/stappen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:39 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag: wat doe je nadat zo'n stoploss is uitgevoerd?
Bijvoorbeeld toen Trump vorig jaar April gek deed met de tarieven gingen de beurzen ook 15 tot 20% naar beneden. Daarna is het weer hard gestegen. Als je niet snel opnieuw bijgekocht had, had je de kans om je verlies helemaal te compenseren snel gemist.
Dat doe ik ook als veilige haven. Maar daarnaast heb ik nog wat "risicovollere" ETFs, zoals AI and defensie. Zeker bij AI denk ik persoonlijk dat dit wel een keer gaat klappen. En daar wil ik op "voorbereid" zijn d.m.v. een stop-limit.quote:Ik koop maandelijks bij. Vast bedrag, één all world ETF. Ik heb ook weleens gedacht over stoploss, maar als ik april 2025 als voorbeeld neem, dan voelt het vooral ook een kans om je verliezen vast te leggen. Niemand garandeert dat die -10 of -15% daarna verder daalt.
Dan ga je de markt dus timen. Dat is zo ongelooflijk lastig. Daar komt bij, dat de dagen met het grootste verlies en de grootste winst vaak dicht bij elkaar zitten. Dus je pakt een deel verlies (want je stop-loss wordt geactiveerd) en vervolgens moet je maar gaan gokken wanneer het stijgt. 1 dag te laat, en je bent het bokje. Ik zou dit nooit doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:04 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook over na te denken. Mijn gedachte: door zo'n stop-loss beperk je je verlies (preciezer: je verlies op de ongerealiseerde winst die je tot crash gemaakt hebt). Ik neem aan dat men/je wel door de media op de hoogte raakt van zo'n crash. Dat betekent dat je in de dagen/weken erna alles goed in de gaten houdt en probeert zo goed mogelijk tijdens de dip in te kopen/stappen.
Mja daar kun je over discussieren. Voor sommige aandelen die erg volatiel zijn kan een stoploss wel eens handig zijn. Zelf doe ik er zelden aan.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:14 schreef Z het volgende:
Is stoploss ook niet meer iets als je meer een trader bent dan belegger?
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Potverdomme kom op. Op naar de 1000. Al op 999,5 gestaan vandaag
Nog even en we hebben een nieuwe Big Short over private credit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:29 schreef Black-Death het volgende:
Net weer even een stukje van The Big Short gekeken. Blijft leuk
?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nog even en we hebben een nieuwe Big Short over private credit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |