Ik ben inmiddels 7 maanden vrijgezel, en mijn ex en ik gaan echt heel erg goed met elkaar om, alleen lijkt het momenteel nogal te goed te gaan...
ik zal het ff uitleggen.
omdat haar ouders op wintersport zijn had ze mij afgelopen zaterdag uitgenodigd om bij haar te komen eten. dus zij had voor me gekookt, en het werd een heel romantisch etentje. je weet wel met kaarsjes enzo....
dat was allemaal heel erg gezellig, en tijdens het eten vroeg ze me al hoe mijn fam. het zou vinden als wij weer bij elkaar zouden komen (zij heeft namelijk toen we nog wat hadden een ruzie met mijn ouders gehad). ze zei ook dat ze het heel erg moeilijk zou vinden om weer bij mij over de vloer zou komen. hier verder geen aandacht aan geschonken en gewoon verder gegeten.
na het eten wezen stappen met een stel vrienden en na het stappen nog met een stel bij haar wat wezen drinken. toen had ik maar besloten dat ik maar bij haar zou blijven slapen, want het was al half 7 en ik had geen zin meer om naar huis te gaan. dus allebei apart geslapen (zelfs aparte slaapkamers, waren namelijk nog meer mensen die bleven pitten, maar als het aan haar had gelegen hadden we gewoon samen geslapen.)
volgende dag nog de hele dag bij haar geweest en hebben we s'avonds samen met nog een vriend van mij een filmpje gehuurd.
we zaten bij elkaar op de bank, dus zaten we nogal knus die film te kijken. op zich niets vreemds want dat doen we in de bios ook altijd. macht der gewoonte ofzow...
maarja nadat die vriend van mij naar huis was gegaan, begonnen we eigenlijk steeds meer aan elkaar te zitten, en elkaar te kriebelen, je kent het wel, elkaar op de rug, buik kriebelen enzo. Ook begon ze me steeds kusjes op men wang, hoofd, neus, knie enzo te geven, terwijl ze dat dus echt nooit meer gedaan had. Ook zei ze steeds dat ik zo lief was, en er begon eigenlijk steeds meer een seksuele spanning te ontstaan van beide kanten. Ook aan haar stemgebruik kon ik horen dat ze me nog steeds superleuk vindt. dan gaat ze namelijk met een "big-smile" zachtjes tegen me praten. (beetje lastig uit te leggen maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel?) maar we lagen zo dicht bij elkaar dat als we elkaar aankeken elkaar zo konden kussen. En elke keer dat we elkaar aankeken, en dat gebeurde dus vrij regelmatig, viel er een stilte en zag ik in haar ogen enige vertwijfeling, dat ze niet wist wat ze nou moest doen. Ik wist eigenlijk ook niet wat ik moest doen, dus heb ik ook maar niets gedaan. De "first-step" zal toch echt van haar vandaan moeten komen, en dan nog ben ik niet zeker wat ik er mee moet doen. Ik had gister echt het gevoel, dat het weer goed kan komen tussen ons.
Ik heb het echt nog nooit zo duidelijk van iemand gekregen dat iemand me mist. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het enkel lekker vond om weer een keer met iemand zo knus te liggen enzo, maar haar kennende zou ze dan niet zo ver gegaan zijn als gister, en ook niet zo'n gelaatsuitdrukking hebben, die enkel vertwijfeling en een klein beetje zielig er uit zag.
Maarja, nu ga ik donderdag weer bij haar film kijken en blijf ik ook bij haar slapen. Ik ben echt reuze benieuwd hoe dat gaat lopen! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ik zal reageren als ze me toch kust, want een deel van mijn gevoel zegt dat het te snel is, hoewel het toch alweer 7 maanden geleden is, maar toch... en als er iets gebeurd hoe het allemaal lopen gaat, hoe er mee om te gaan, t.o.v. vrienden, en voornamelijk mijn familie. Want zoals je weet zijn die niet bepaald dol op haar. Maarja het is natuurlijk ook een kwestie van vergeten en vergeven. Maar het zou wel een hele lastige en rare situatie worden.
ik weet ook van haar dat ze nog steeds van me houdt, want dat heeft ze vaak genoeg tegen mij gezegt de afgelopen maanden.
en ik twijvel aan mijzelf of ik het wel moet doen. het is immers "pas" 7 maanden geleden. lijkt veel, maar mijn geweten zegt dat het nog te vroeg is, maar mijn gevoel.......
Nog iets, mocht het niets worden deze x (dus zon 1 maand relatietje) dan zal die goede vriendschap die je nu hebt slechter worden lijkt mij..Ik snap dattet nu erg aanlokkelijk is omdat je 7 maanden geen vriendin hebt gehad maarja ook nadenken over de consequenties
[Dit bericht is gewijzigd door blubikbeneenknoop op 24-02-2003 12:34]
quote:Ik weet niet waar die ruzie over gegaan is, maar ik denk dat jou ouders jou gelukkig willen zien. Als jij gelukkig bent met deze meid, en JIJ wil het weer proberen, dan hebben jou ouders dat maar te accepteren nietwaar ? Voor mij is dit een duidelijke zaak. Als mijn ex (naja, in JOUW situatie dan he, NIET in de mijne..) zo zou doen als ik bij haar was dan had ik daar zeker werk van gemaakt. Dus ik zou zeggen.. go for it !!!!!
Op maandag 24 februari 2003 12:30 schreef RipCurl het volgende:
probleem is, dat als we weer bij elkaar zouden komen, dat ik een een erg lastig pakket zou komen in mijn thuis situatie. zij heeft een dusdanige ruzie gehad met mijn ouders, dat die nou niet bepaald dol op haar zijn!en ik twijvel aan mijzelf of ik het wel moet doen. het is immers "pas" 7 maanden geleden. lijkt veel, maar mijn geweten zegt dat het nog te vroeg is, maar mijn gevoel.......
quote:Ik weet natuurlijk niet wat er tussen haar en je vriendin is gebeurd en dat gaat me ook niks aan maar als iemand mijn ouders kwetst, kwetsen ze mij ook. Ik zou dan ook geen contact meer met diegene willen. Aangezien jij nog steeds omgang met haar hebt zal die ruzie om een kleinigheidje gaan denk ik.
Op maandag 24 februari 2003 12:30 schreef RipCurl het volgende:
probleem is, dat als we weer bij elkaar zouden komen, dat ik een een erg lastig pakket zou komen in mijn thuis situatie. zij heeft een dusdanige ruzie gehad met mijn ouders, dat die nou niet bepaald dol op haar zijn!en ik twijvel aan mijzelf of ik het wel moet doen. het is immers "pas" 7 maanden geleden. lijkt veel, maar mijn geweten zegt dat het nog te vroeg is, maar mijn gevoel.......
quote:daar heb je op zich ook wel gelijk in ja. dat is mede een van de redenen waarom mijn geweten zegt dat ik het (nog) niet moet doen.
Op maandag 24 februari 2003 12:32 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Voor de 2e x een relatie aangaan is nix, het is de vorige x niet voor niets uitgegaan en die dingen(tjes) zullen weer op gaan spelen..kSpreek idd uit ervaring
anderzijds, is het toen uitgegaan omdat zij weer vrij wilde zijn, en niet omdat ze niet van me hield. ze twijvelde ook wel of ze nog wel genoeg van me hield om er mee door te gaan.
misschien dat ze daar nu toch wel achter blijkt te komen, of ze nu wel of niet genoeg van me houdt.
we hebben toen het uitging eerst 2 maanden totaal geen contact met elkaar gehad, omdat zij anders niet over me heen zou kunnen komen, dus ter bescherming van haarzelf, en ter bescherming van mij uiteraard. hierna zijn we in het begin gewoon als vrienden verder gegaan, maar we zijn de afgelopen weken echt superclose met elkaar geworden, waardoor ik weer gevoelens voor haar begon te krijgen, en zij, zo lijkt het, ook voor mij.
overigens waren er ook nog wel wat andere dingen waarom het uit was gegaan, maar dat waren meer karakter eigenschappen, en in het algemeen zal men daarmee moeten leren leven.
quote:die ruzie was helaas geen kleinigheidje..... en ook mede daardoor is het uitgegaan. een klein gedeelte van het geheel.
Op maandag 24 februari 2003 12:33 schreef Roscoo het volgende:[..]
Ik weet natuurlijk niet wat er tussen haar en je vriendin is gebeurd en dat gaat me ook niks aan maar als iemand mijn ouders kwetst, kwetsen ze mij ook. Ik zou dan ook geen contact meer met diegene willen. Aangezien jij nog steeds omgang met haar hebt zal die ruzie om een kleinigheidje gaan denk ik.
en naast mijn ouders heeft ze mij natuurlijk nog veel meer gekwests door het uit te maken 7 maanden geleden!!
maar soms hoor je gewoon bij elkaar zoals het bij ons lijkt. als we bij elkaar zijn denken we nog steeds precies hetzelfde, we willen hetzelfde enz.... (soms echt tot het iritante toe...)
quote:Het is uitgegaan omdat ze niet meer van je hield zeg je én om wat vervelende karakter eigenschappen..Ik denk dat je in het begin je karakter wel een beetje kan veranderen naar haar smaak (en vise versa) maar je langzaamaan weer terugvalt in je oude karakter waaraan zij zich weer gaat ergeren, waardoor ze niet meer van je houdt..Persoonlijk denk ik dat het niet verstandig is om een relatie aan te gaan nog een x met haar, sowieso niet 2x met dezelfde persoon dat werkt gewoon niet...Het kan nú wel goedvoelen maar als het dan weer uitgaat denk je vast en zeker; waarom heb ik het nou gedaan?! Volgens mij is dit meer geilheid dan verliefdheid, van beide kanten
Op maandag 24 februari 2003 12:37 schreef RipCurl het volgende:[..]
daar heb je op zich ook wel gelijk in ja. dat is mede een van de redenen waarom mijn geweten zegt dat ik het (nog) niet moet doen.
anderzijds, is het toen uitgegaan omdat zij weer vrij wilde zijn, en niet omdat ze niet van me hield. ze twijvelde ook wel of ze nog wel genoeg van me hield om er mee door te gaan.
misschien dat ze daar nu toch wel achter blijkt te komen, of ze nu wel of niet genoeg van me houdt.we hebben toen het uitging eerst 2 maanden totaal geen contact met elkaar gehad, omdat zij anders niet over me heen zou kunnen komen, dus ter bescherming van haarzelf, en ter bescherming van mij uiteraard. hierna zijn we in het begin gewoon als vrienden verder gegaan, maar we zijn de afgelopen weken echt superclose met elkaar geworden, waardoor ik weer gevoelens voor haar begon te krijgen, en zij, zo lijkt het, ook voor mij.
overigens waren er ook nog wel wat andere dingen waarom het uit was gegaan, maar dat waren meer karakter eigenschappen, en in het algemeen zal men daarmee moeten leren leven.
Ik wil je nu niet de grond inzeiken ofzo of al je evt. hoop de grond intrappen maar zelf kan ik niet zo goed tegen hele naïve(en nu schrijf ik het zelf fout?) lui..
[Dit bericht is gewijzigd door blubikbeneenknoop op 24-02-2003 12:45]
quote:kwa karakter ben ik in het 1,5 jaar dat we wat hadden heel erg veranderd (ten goede). een karaktereigenschap waar zij zich wel aan ergerde, is dat ik tegen over mijn ouders vaak "te lief" ben. ik ga thuis confrontaties meestal uit de weg, omdat ik geen zin in ruzie heb, ookal weet ik dat ik gelijk heb. dit botste met haar persoonlijkheid.
Op maandag 24 februari 2003 12:43 schreef blubikbeneenknoop het volgende:[..]
Het is uitgegaan omdat ze niet meer van je hield zeg je én om wat vervelende karakter eigenschappen..Ik denk dat je in het begin je karakter wel een beetje kan veranderen naar haar smaak (en vise versa) maar je langzaamaan weer terugvalt in je oude karakter waaraan zij zich weer gaat ergeren, waardoor ze niet meer van je houdt..Persoonlijk denk ik dat het niet verstandig is om een relatie aan te gaan nog een x met haar, sowieso niet 2x met dezelfde persoon dat werkt gewoon niet...Het kan nú wel goedvoelen maar als het dan weer uitgaat denk je vast en zeker; waarom heb ik het nou gedaan?! Volgens mij is dit meer geilheid dan verliefdheid, van beide kanten
Ik wil je nu niet de grond inzeiken ofzo of al je evt. hoop de grond intrappen maar zelf kan ik niet zo goed tegen hele naïve(en nu schrijf ik het zelf fout?) lui..
dat 2x met 1 persoon, daar moet ik je wel gelijk in geven. daar zie ik ook tegen op.
als het weer aan zou gaan, dan zou ik zoiezo eerst een hele tijd iederen in "the dark" houden. misschien dat vrienden van ons het wel te weten zullen komen dan, maar fam. nog zeker niet.
maarre wat bedoel je met naief? (overigens kan ik het wel hebben hoor dat soort reacties. vindt het alleen maar eerlijk, een eerlijkheid waardeer ik! (mits onderbouwd!!!! ))
Dat in zoals je het zelf zegt "in the dark" houden gaat denkik niet werken...Mensen om je heen gaan het heus wel zien en merken aan jou en haar, daarnaast wil je het toch van de daken afschreeuwen als je vlieft bent? Ander probleem; als je verlieft bent wil je bij elkaar zijn, hoe ga je dat 'verantwoorden' tegenover je vrienden als je opeens veel vaker naar haar toegaat? Weet je ook cker dat je weer écht verlieft bent en dit niet zomaar en opwelling is van wauw wat gezellig opeens allemaal...
quote:Dan moet hij liegen tegen zijn ouders en zijn vrienden (die 'ie ws. al vrij lang heeft) dat zal em ook niet in de dank worden afgenomen, daarbij, als ze weer ff wat hebben en het gaat weer uit; hoe goed is die vriendschap tussen hun dan nog?
Op maandag 24 februari 2003 12:56 schreef graspoeper het volgende:
heb pas de film magnolia weer is bekeken, erg moraliserende film, maar de moraal was wel waar!
de moraal van die film komt in het kort hierop neer : laat niet iets moois je ontglippen door er niet achteraan te zitten (ehh zoiets iig)
dus in jou geval topicstarter, ga ervoor, wat sommigen ook zeggen hier dat een relatie met een ex niet zou kunnen ,stoor je er niet aan! je kan beter spijt krijgen over wat je hebt gedaan dan over wat je niet hebt gedaan in dit geval!
quote:het is zeker geen opwelling. als er iemand op deze wereld is waar ik echt zielsveel om geef, is zij het wel. ik ben altijd van haar blijven houden, en wat er ook gebeuren gaat de aankomende tijd, zal ik altijd blijven houden van haar.
Op maandag 24 februari 2003 12:56 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Met naief bedoel ik dat je denkt van; o komt wel goede deze x, vorige x isset fout gegaan maar omdat ik weet wat er is foutgegaan kan ik daaraan werken..Dat in zoals je het zelf zegt "in the dark" houden gaat denkik niet werken...Mensen om je heen gaan het heus wel zien en merken aan jou en haar, daarnaast wil je het toch van de daken afschreeuwen als je vlieft bent? Ander probleem; als je verlieft bent wil je bij elkaar zijn, hoe ga je dat 'verantwoorden' tegenover je vrienden als je opeens veel vaker naar haar toegaat? Weet je ook cker dat je weer écht verlieft bent en dit niet zomaar en opwelling is van wauw wat gezellig opeens allemaal...
overigens ben ik niet van mening dat ik dit keer de fouten van de vorige keer beter kan doen, want dat is inderdaad naief als je zo denkt. het zal gewoon stapje voor stapje moeten gaan dan.
wat betreft dat voorliegen, dat is wel heel erg cru gezegd. onze vrienden zullen het wel te horen krijgen, maar niet gelijk vanaf de eerste dag. als het echt vrienden zijn zullen ze ook snappen dat dit iets is wat ik gelijk aan de hoogste toren wil hangen!
maar inderdaad zullen ze het wel snel genoeg te weten komen, maar liever niet gelijk de eerste week snappie?
wat betreft mijn fam. enzo, dat zou geen probleem zijn. als ik weer iets met haar zou krijgen, dan zou ik zoiezo niet continu naar haar toe gaan, maar meer mijn eigen leventje blijven leiden.
quote:je moet niet te ver vooruit kijken
Op maandag 24 februari 2003 12:58 schreef blubikbeneenknoop het volgende:[..]
Dan moet hij liegen tegen zijn ouders en zijn vrienden (die 'ie ws. al vrij lang heeft) dat zal em ook niet in de dank worden afgenomen, daarbij, als ze weer ff wat hebben en het gaat weer uit; hoe goed is die vriendschap tussen hun dan nog?
Ik wens je veel succes
quote:Inderdaad! Je leeft nu en maak er nu van wat je zou willen! Pas je niet te veel aan aan reacties van omgeving e.d., je moet ook aan jezelf denken! Als je samen wilt zijn met haar, doe dat dan! Dat is jouw keus en dat moet men accepteren! Verder uit eigen ervaring, een relatie aan gaan met een ex (2e keer dus, als t were goed komt), beide meegemaakt, een keer heeft t geen zin gehad, met mijn huidige vriend dus wel! Gaat enorm goed tussen ons nu, ook al is t een keer uitgeweest! Dat ligt dus heel erg aan t soort persoon wat je bent!
Op maandag 24 februari 2003 13:08 schreef graspoeper het volgende:[..]
je moet niet te ver vooruit kijken
quote:Je hebt het erover dattie het gewoon maar moet doen enzo maar onderaan je post zet je : Doe niks te snel, tijd heb je nog zat! .. Is dat niet jezelf tegenspreken? In 1ste instantie zeg je van : doe 't ! ga ervoor! et cetera om vervolgens te zeggen, o maar doe maar nix te snel hoor...Beetje vaag
Op maandag 24 februari 2003 13:15 schreef sabientje het volgende:[..]
Inderdaad! Je leeft nu en maak er nu van wat je zou willen! Pas je niet te veel aan aan reacties van omgeving e.d., je moet ook aan jezelf denken! Als je samen wilt zijn met haar, doe dat dan! Dat is jouw keus en dat moet men accepteren! Verder uit eigen ervaring, een relatie aan gaan met een ex (2e keer dus, als t were goed komt), beide meegemaakt, een keer heeft t geen zin gehad, met mijn huidige vriend dus wel! Gaat enorm goed tussen ons nu, ook al is t een keer uitgeweest! Dat ligt dus heel erg aan t soort persoon wat je bent!
Proberen elkaar te veranderen moet je nooit doen, maar elkaar accepteren zoals je bent! Dat is dé regel voor een relatie. Je aan elkaar aanpassen is een 2e, dat moet je natuurlijk altijd doen!
Dus kies voor jezelf, en kijk niet te ver vooruit! Als je daarmee gaat beginnen waar eindig je dan???
Doe niks te snel, tijd heb je nog zat!
quote:ik denk dat ze bedoelt dat we het in dat geval rustig aan moeten doen, en niet gelijk te hard van stapel lopen.
Op maandag 24 februari 2003 13:20 schreef blubikbeneenknoop het volgende:[..]
Je hebt het erover dattie het gewoon maar moet doen enzo maar onderaan je post zet je : Doe niks te snel, tijd heb je nog zat! .. Is dat niet jezelf tegenspreken? In 1ste instantie zeg je van : doe 't ! ga ervoor! et cetera om vervolgens te zeggen, o maar doe maar nix te snel hoor...Beetje vaag
en trust me, voor de sex doe ik het echt niet hoor! als ik zo wanhopig zou zijn, dan zou ik wel naar de hoeren gaan, maar dan zou ik haar zeker niet misbruiken voor zoiets!!!!
quote:Jeej, ja nu je t zegt, staat er een beetje vaag!
Op maandag 24 februari 2003 13:20 schreef blubikbeneenknoop het volgende:[..]
Je hebt het erover dattie het gewoon maar moet doen enzo maar onderaan je post zet je : Doe niks te snel, tijd heb je nog zat! .. Is dat niet jezelf tegenspreken? In 1ste instantie zeg je van : doe 't ! ga ervoor! et cetera om vervolgens te zeggen, o maar doe maar nix te snel hoor...Beetje vaag
Maar nee, ksnap wel wat je bedoeld..
It's a Kodac moment, isn't it!
Als het antwoord ja is, zou ik me niet druk maken over mijn ouders en vrienden. Jij kiest je vriendin uit, niet zij. Ik zou alleen in jouw geval dan wel willen dat je ex even de moeite nam eea te bepraten met je ouders.
Een relatie kan de tweede keer wel degelijk werken. Soms omdat de situatie veranderd is, maar ook wel eens omdat je dingen gewoon duidelijker ziet als je even uit elkaar bent geweest.
Ik zou dus gewoon goed luisteren naar wat je gevoel zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |