Ach.quote:Een kind is vrijdag om het leven gekomen na een botsing tussen een fatbike en een vrachtwagen in Amsterdam-Noord. Op de fiets zat ook een volwassene, die bleef ongedeerd.
Het ongeval gebeurde rond 14.00 uur, toen de twee op de elektrische fiets tijdens het oversteken op een oversteekplaats geschept werden door een vrachtwagen. Het kind raakte zwaargewond en werd naar het ziekenhuis gebracht. Daar kwam het kind te overlijden.
Of de volwassene de vader van het kind is, kan de politie in verband met de privacy van de twee nog niet zeggen. Ook over de leeftijd van het slachtoffer is nog niets bekend, al is duidelijk dat het om een jong kind gaat. De chauffeur van de vrachtwagen is door de politie aangehouden voor verhoor. Dit is standaardprocedure bij een ongeval met ernstig letsel of overlijden.
Bij een extremistische moslim aanslag is het toch altijd zo dat je met je nek aangekeken wordt als je ergens anders over begint voordat je je afschuw hebt uitgesproken?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een jong kind. Doe even normaal.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:42 schreef Hathor het volgende:
Zijn die fietsen eigenlijk gewoon niet te gevaarlijk om te laten besturen door tieners?
onzin, zijn gewoon e-bikes met een dikkere bandquote:
Als ze opgevoerd wordenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
onzin, zijn gewoon e-bikes met een dikkere band
het wordt een probleem als ze opgevoerd worden.. maarja, dan mogen ze sowieso de weg niet meer op
probleem is het opvoeren dus, NIET fatbikes ansichquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als ze opgevoerd worden
Het is eerder regel dan uitzondering dat ze opgevoerd worden. Ook niet zo gek als je ziet dat alleen Marokkanen, Antillianen en tokkies erop rondrijden.
nee want het is een ebikequote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:01 schreef GerryDV het volgende:
Ja, vervelend. Kunnen we die kinderbrommers niet gewoon verboden maken?
Zit een kern van waarheid in maar dat wordt met de maand minder. Ze zijn niet allemaal opgevoerd, en je ziet er steeds meer buiten die drie groepen op rondtuffen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als ze opgevoerd worden
Het is eerder regel dan uitzondering dat ze opgevoerd worden. Ook niet zo gek als je ziet dat alleen Marokkanen, Antillianen en tokkies erop rondrijden.
Kans op het eerste 50%, kans op het tweede 98%. Kans dat mensen op kinderbrommers (fatbikes) tokkies zijn 85%. Kan dat een fatbike (kinderbrommer) betrokken is bij een ongeval of strafbaar feit 75%.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:03 schreef vul_maar_in het volgende:
Zie niet in wat de fatbike toevoegt in deze. Was ie gestolen? Opgevoerd?
Zie jij de gemiddelde fatbiker afstappen en netjes oversteken?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef vul_maar_in het volgende:
Geschept op een zebrapad. Ben benieuwd naar het hele verhaal.
zelfs 2 van buitencategorie zien toch een vrachtwagen wel aankomen zou je zeggenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:22 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zie jij de gemiddelde fatbiker afstappen en netjes oversteken?
Straf voor opvoeren is veel te laag.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
probleem is het opvoeren dus, NIET fatbikes ansich
Ze reden op de weg? Edit: ja blijkbaar dus.. Wat domquote:Op zaterdag 1 november 2025 08:33 schreef Kim-Holland het volgende:
De borden zeggen het al. Maar regels gelden voor velen niet.
[ afbeelding ]
En dan krijg je dit.
[ afbeelding ]
Ik denk eerder op de stoep en dan snel willen oversteken op een voetgangerspad zonder te kijken?quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze reden op de weg? Edit: ja blijkbaar dus.. Wat dom![]()
En de fatbike mag ook wel gedemonteerd worden!quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Straf voor opvoeren is veel te laag.
Meteen de shredder in als je aangehouden wordt...
quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:33 schreef Kim-Holland het volgende:
De borden zeggen het al. Maar regels gelden voor velen niet.
[ afbeelding ]
En dan krijg je dit.
[ afbeelding ]
Staat gewoon in het bericht in de OP.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze reden op de weg? Edit: ja blijkbaar dus.. Wat dom![]()
Die vrachtwagen lijkt er trouwens behoorlijk hard opgeklapt te zijn als je ziet hoe ver die na de oversteekplaats stil staat.quote:tijdens het oversteken op een oversteekplaats geschept
Levensgevaarlijk, ze zijn bijna allemaal opgevoerd.quote:
Vrachtwagens hebben die irritante eigenschap dat ze nogal een lange remweg hebben.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:57 schreef recursief het volgende:
Die vrachtwagen lijkt er trouwens behoorlijk hard opgeklapt te zijn als je ziet hoe ver die na de oversteekplaats stil staat.
Het was een kind in de basisschoolleeftijd. Kans is groot dat de volwassene dus degene was die niet heeft geleerd hoe hij aan het verkeer moet deelnemen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:13 schreef Twiitch het volgende:
Kinderen die nooit of nauwelijks op een normale fiets hebben gezeten of überhaupt geleerd hebben hoe ze aan het verkeer deel moeten nemen (want dat kan de ouders geen kut schelen) maar die wel meteen een halve brommer aanschaffen die vaak ook nog opgevoerd wordt (kan de ouders ook geen kut schelen). Beetje hetzelfde als een petje van 19 die een Ferrari huurt. Garantie voor ongelukken.
Er is (nog) niet bekend wie de kinderbrommer bestuurde.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:13 schreef Twiitch het volgende:
Kinderen die nooit of nauwelijks op een normale fiets hebben gezeten of überhaupt geleerd hebben hoe ze aan het verkeer deel moeten nemen (want dat kan de ouders geen kut schelen) maar die wel meteen een halve brommer aanschaffen die vaak ook nog opgevoerd wordt (kan de ouders ook geen kut schelen). Beetje hetzelfde als een petje van 19 die een Ferrari huurt. Garantie voor ongelukken.
Edit: oh wacht er zat ook nog een " volwassene" op dat ding? Het plaatje in mijn hoofd is wel compleet nu.
Of wat volwassene betekent; kan ook een 18-jarige zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:42 schreef maily het volgende:
[..]
Er is (nog) niet bekend wie de kinderbrommer bestuurde.
Dit, plus dat je ze niet aan hoort komen. Ellende die dingen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk, ze zijn bijna allemaal opgevoerd.
Lowlife ouders. Waarschijnlijk sociale huur drie hoog achter met drie honden en een joekel van een plasma tv in de 15m2 woonkamer.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:32 schreef Cockwhale het volgende:
Was gister even in Hilversum. Reden gewoon 8-jarige brocollikapsels 's avonds op fatbikes door het centrum
Wat voor ouders hebben die kinderen?
Daar lijkt het wel op.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef vul_maar_in het volgende:
Geschept op een zebrapad. Ben benieuwd naar het hele verhaal.
Je moet ook niet 's avonds naar het centrum van Hilversum gaan natuurlijk, ondanks de aanwezigheid van een poltiebureau is handhaving er al decennia ontoereikend. Dat de brocolliboys nu fatbikes gebruiken om vanuit de treurige oostblokflats van hun ouders in Kerkelanden en Noord in het centrum te komen klooien is een meer recente ontwikkeling daar bovenop waar ook amper iets aan gedaan gaat worden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:32 schreef Cockwhale het volgende:
Was gister even in Hilversum. Reden gewoon 8-jarige brocollikapsels 's avonds op fatbikes door het centrum
Het schijnt ook een beetje een ding te zijn in die culturen, we weten inmiddels dat zelfs bij menig AZC de spiksplinternieuwe fatbikes al voor de deur staan. Ik vraag mij af wat allochtone jongeren zo aantrekt in die fietsen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:32 schreef Cockwhale het volgende:
Zie kids van alle afkomsten erop rondsjezen hier.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Hot take: onder de 16 geen e-bikes. Het gaat veel te vaak fout en de gevolgen zijn zeer ernstig, zie ook dit voorval weer.
[..]
Het schijnt ook een beetje een ding te zijn in die culturen, we weten inmiddels dat zelfs bij menig AZC de spiksplinternieuwe fatbikes al voor de deur staan. Ik vraag mij af wat allochtone jongeren zo aantrekt in die fietsen.
Hier in de Randstad voornamelijk 2 groepen: disproportioneel veel allochtonen en een subgroep van autochtone tokkies.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zie kids van alle afkomsten erop rondsjezen hier.
Ze zijn vooral niet duur, daarom aantrekkelijk voor ze.
Allochtonen? Zelfs in dorpen waar 95% oer Hollands is rijden kids allemaal op fatbikes. Daar rijden ze ook massaal als tokkies. En ik heb zo veel dingen gezien met minderjarigen op fatbikes, ben het met je eens dat het onder de 16 jaar verboden moet worden. 8-jarige zet je ook niet op een scooter.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Hot take: onder de 16 geen e-bikes. Het gaat veel te vaak fout en de gevolgen zijn zeer ernstig, zie ook dit voorval weer.
[..]
Het schijnt ook een beetje een ding te zijn in die culturen, we weten inmiddels dat zelfs bij menig AZC de spiksplinternieuwe fatbikes al voor de deur staan. Ik vraag mij af wat allochtone jongeren zo aantrekt in die fietsen.
Ik heb het dan ook over het beeld in de Randstad, ik kom niet veel in dorpen die 95% autochtoon zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Allochtonen? Zelfs in dorpen waar 95% oer Hollands is rijden kids allemaal op fatbikes. Daar rijden ze ook massaal als tokkies. En ik heb zo veel dingen gezien met minderjarigen op fatbikes, ben het met je eens dat het onder de 16 jaar verboden moet worden.
Hier (dorp in Randstad) rijden er geen autochtonen op, want 'die fatbikes zijn voor Marokkanen'. Segregatie plus plusquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Allochtonen? Zelfs in dorpen waar 95% oer Hollands is rijden kids allemaal op fatbikes. Daar rijden ze ook massaal als tokkies. En ik heb zo veel dingen gezien met minderjarigen op fatbikes, ben het met je eens dat het onder de 16 jaar verboden moet worden. 8-jarige zet je ook niet op een scooter.
Nee hoor, je hebt ze al vanaf 700 euro.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier in de Randstad voornamelijk 2 groepen: disproportioneel veel allochtonen en een subgroep van autochtone tokkies.
En met een fatbike zit je al snel richting de 1000 euro, wat een vrij hoge prijs is voor een stadsfiets. Helemaal wetende dat het vaak jongeren betreft uit de lagere sociale klassen van de samenleving.
Je hoeft geen brommerbewijs te hebben en je kunt er snel mee vluchten. Maakt verder ook weinig geluid, dus je kunt mensen makkelijk verrassen. Stuk goedkoper dan scooters e.d. en ziet er shtoerrr uitquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik rij dagelijk naar de achterhoek voor werk en daar zie je bijna geen fatbikes onder de schoolgaande jeugd.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier (dorp in Randstad) rijden er geen autochtonen op, want 'die fatbikes zijn voor Marokkanen'. Segregatie plus plus
Laat even open trouwens dat we nog niet weten of hier dit kind reed of een ouder/oudere vriend. Maar goed, het stereotype is wel vrij hardnekkig bij dit voertuig moet ik zeggen
Precies mijn gedachte. We wachten de onderzoeksresultaten af!!!!!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Een zebrapad is dan ook een voetgangersoversteekplaats (VOP), niet voor fietsen of gemotoriseerde voertuigen.
Jammer dat dit jonge kind de vermoedelijke asociale arrogantie van zijn vader met zijn leven moet bekopen...
Yep...quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik rij dagelijk naar de achterhoek voor werk en daar zie je bijna geen fatbikes onder de schoolgaande jeugd.
En als je al wel 1 ziet dat zitten ze er met 2 man op en sjaaltjes voor de mond + Capuchon op om er extra gangster uit te zien. ook al is het 25 graden.
Ik had er ook wel een gewild als ik 15 was denk ik.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn ook vreselijk domme “fietsen”.
Dat mensen het überhaupt kopen, voor hunzelf of kind het maakt niet uit, lelijke cringe dingen.
Dit ja.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:13 schreef Twiitch het volgende:
Edit: oh wacht er zat ook nog een " volwassene" op dat ding? Het plaatje in mijn hoofd is wel compleet nu.
Tis wel weer de stereotype naam die goed bij een Fatbike past.quote:Op dinsdag 4 november 2025 21:29 schreef Aether het volgende:
Donderdag herdenkingstocht voor Brayden (9), die omkwam bij fatbike-ongeluk
https://www.at5.nl/artike(...)-bij-fatbike-ongeluk
quote:Op dinsdag 4 november 2025 21:29 schreef Aether het volgende:
Donderdag herdenkingstocht voor Brayden (9), die omkwam bij fatbike-ongeluk
https://www.at5.nl/artike(...)-bij-fatbike-ongeluk
Flinke begrafenis zo te zien, ze kunnen met zo'n bedrag zelfs met zijn allen naar de all you can eat na afloop.quote:Intussen is een familielid een inzamelingsactie gestart om de kosten voor de begrafenis te dekken. "Brayden is afgelopen vrijdag samen met zijn papa betrokken geraakt bij een zeer tragisch ongeval", staat in de beschrijving. "Hierbij is onze kleine vriend helaas om het leven gekomen. Wij willen de ouders van Brayden graag ondersteunen en bijdragen waar mogelijk." Er is al zo'n 12.000 euro ingezameld.
https://www.ad.nl/binnenl(...)you-pikkie~a6c49ac5/quote:Hij was gek van Enzo Knol en groot fan van Ajax.
Enzo Knol en Ajax. Dat motte we beiden niet. Derhalve niets gedoneerd.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)you-pikkie~a6c49ac5/
@:de_boswachter
[ afbeelding ]
Tokkie galore aan de beelden te zien.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:23 schreef Aether het volgende:
Honderden mensen bij herdenkingstocht voor verongelukte Brayden (9)
https://www.at5.nl/artike(...)rongelukte-brayden-9
Arm joch, maar als je ouders je Brayden noemen kan ik een hoop vakjes inkleuren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:23 schreef Aether het volgende:
Honderden mensen bij herdenkingstocht voor verongelukte Brayden (9)
https://www.at5.nl/artike(...)rongelukte-brayden-9
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |