Hij heeft toch gewoon een punt? Als je niet weet wie het grootste is geworden zul je even moeten wachten.quote:
Waarom zou dat gek zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gek dat jij daar moeite mee hebt.
Het is een vrij domme opmerking.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon een punt? Als je niet weet wie het grootste is geworden zul je even moeten wachten.
Als je 11 zetels verliest moet je niet het voortouw willen nemen bij een gelijk aantal zetels bij een partij die +17 zetels pakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon een punt? Als je niet weet wie het grootste is geworden zul je even moeten wachten.
Dat is dus precies wat Wilders zegt…quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een vrij domme opmerking.
Pas als de verkiezingsuitslag definitief is wordt bepaald wie het voortouw neemt.
Werkt de PVV op Europees niveau niet samen met anti homo partijen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Misschien kunnen beide partijen PVV en D66 wel wat geven en nemen en kijken naar elkaars raak vlakken. Ik bedoel ze roepen allebij dat er huizen te kort zijn en willen allebei dat homo's veilig over straat kunnen. Elkaars problemen erkennen zou een éénvoudig goed begin zijn. Maar samen proberen te werken zullen ze wel niet willen en daarvoor zullen ze wel te kinderachtig zijn
Hij zegt dat sneeuw wit is..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat Wilders zegt…
Zo is de mores helemaal niet. De mores is dat de grootste partij het voortouw neemt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je 11 zetels verliest moet je niet het voortouw willen nemen bij een gelijk aantal zetels bij een partij die +17 zetels pakt.
Ik kan je vertellen dat sneeuw bepaald niet altijd wit is, dus jouw voorbeeld is slecht gekozen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij zegt dat sneeuw wit is..
Het laat de intelligentie zien van zijn achterban.
'Ik zal er alles aan doen dat sneeuw wit is'
Goh.
Ah, hij heeft een woordje geleerd door Marcootje hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo is de mores helemaal niet. De mores is dat de grootste partij het voortouw neemt.
Uiteindelijk gaat het ook niet om wie het meest wint of verliest.
Beetje flauw. Alsof kamerlid geen werk is. Die werken normaal gesproken veel harder dan de meeste gemiddelde Nederlanders. Daarnaast kan een goed kamerlid juist een hele belangrijke rol spelen en veel invloed hebben op hoe Nederland functioneert.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:54 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Meer mensen willen PVV dan PvdA.
PvdA heeft zichzelf de nek om gedraaid door de fusie met die Groenlinks gekkies. Daar zit een groot deel van NL gewoon niet op te wachten. Misschien een mooi moment voor die Klaver om ook eens een keer echt te gaan werken.
Inderdaad, het lijkt me niet aan Ipsos en de NPO om de formatie ook nog te regisseren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gebruikelijk maar geen regel. Met de PVV gaan formeren is weggegooide tijdquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo is de mores helemaal niet. De mores is dat de grootste partij het voortouw neemt.
Uiteindelijk gaat het ook niet om wie het meest wint of verliest.
Wilders is zelf echt niet anti homo. Wilders werkt samen met partijen die de migratie willen inperken dat is zijn hoofddoel. Dat daar partijen tussen zitten die voor Putin zijn of anti homo zijn betekent nog niet dat Wilders voor Putin is of anti homo is. Hij doet hierbij denk ik ook veel water bij de wijn gedaan. Als Wilders er voor kan zorgen dat hij enige invloed heeft dan moet hij zeker flink water bij de wijn doen. Wilders heeft gegokt om het kabinet te laten vallen en hij heeft verlorenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Werkt de PVV op Europees niveau niet samen met anti homo partijen?
Die zal flink water bij de wijn moeten doen om een optie te worden voor D66.
Grappig, dat je dan wel een spectrum accepteert.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat sneeuw bepaald niet altijd wit is, dus jouw voorbeeld is slecht gekozen.
Over een week wordt hopelijk geconcludeerd dat er geen meerderheidskabinet met de PVV mogelijk is. Daarvoor moet CDA, D66 of GL/PvdA namelijk deelnemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Gebruikelijk maar geen regel. Met de PVV gaan formeren is weggegooide tijd
Goh, iemand die dat woord niet kende. Ik zou er niet te koop mee lopen als ik jou was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, hij heeft een woordje geleerd door Marcootje hoor.
Op zichzelf ben ik dat laatste met je eens, maar hiervan afwijken doet meer kwaad dan goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Gebruikelijk maar geen regel. Met de PVV gaan formeren is weggegooide tijd
Daarom, laat dat maar maximaal een weekje duren voor de vorm. Kan Geert weer boos doen op X en de rest verderquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zichzelf ben ik dat laatste met je eens, maar hiervan afwijken doet meer kwaad dan goed.
Facts trump feelings.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, dat je dan wel een spectrum accepteert.
De PVV gaat tegen een muur aanlopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Over een week wordt hopelijk geconcludeerd dat er geen meerderheidskabinet met de PVV mogelijk is. Daarvoor moet CDA, D66 of GL/PvdA namelijk deelnemen.
Mits zij de grootste zijn, anders wordt meteen gekeken naar D66-VVD-CDA-iets
Zoiets.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom, laat dat maar maximaal een weekje duren voor de vorm. Kan Geert weer boos doen op X en de rest verder
No shit, binnen anderhalve maand een kabinet komt sowieso zelden voorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoiets.
Met deze uitslag is een nieuw kabinet voor de kerst m.i. totaal niet realistisch.
https://nos.nl/liveblog/2(...)zonder-duidelijkheidquote:Wilders: 'Geen verkenner D66 zonder duidelijkheid'
PVV-leider Wilders wil niet dat er een verkenner voor D66 aan de slag gaat zolang er "geen 100 procent helderheid" is over wie de grootste partij is geworden bij de verkiezingen. Dat zegt hij op sociale media. "We zullen alles doen om dit te voorkomen"
Wilders zegt dat de PVV het voortouw wil nemen bij de formatie als de partij de grootste wordt. Tijdens de campagne hebben bijna alle lijsttrekkers van de andere partijen gezegd niet met de PVV te willen samenwerken in een coalitie.
Het verschil tussen D66 en PVV is met bijna 99 procent van de stemmen geteld iets meer dan 2000, in het voordeel van D66. Beide partijen zouden dan uitkomen op 26 zetels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |