abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219141104
Als deze twee iconische horror-villains de strijd met elkaar zouden aangaan, wie zou volgens jou dan machtiger zijn?

En ga je dan uit van de vertolking van Pennywise door Tim Curry of door Bill Skarsgård? De Leprechaun is eveneens gespeeld door meerdere acteurs, echter in dit geval geldt voor mij alleen de vertolking door Warwick Davis.

POLL

Bekijk deze YouTube-video

pi_219142008
Kortom, het verschil tussen natuur- en cultuursprookjes.

De oude sprookjes en spookverhalen zijn gebaseerd op echte angsten, terwijl de cultuursprookjes niks anders zijn dan een soort broodjeaapverhaaltjes.

Ik vind de laatste altijd iets krampachtigs, iets onechts hebben.
pi_219146802
Is Pennywise al eens in de ruimte geweest? Nee. Dus Leprechaun overduidelijk.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_219147391
Old school Pennywise is nog altijd het beste
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219147429
IT was een zeer enge film (original), als kind heb ik daar behoorlijke nachtmerries van gekregen. Daarom stem ik op Pennywise.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Deluzion- op 30-10-2025 10:39:33 ]
pi_219147816
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:23 schreef Discombobulate het volgende:
Old school Pennywise is nog altijd het beste
Helemaal eens.

Ik moet wel bekennen dat Bill Skarsgård mij positief verraste met zijn vertolking van Pennywise.

Wat voor mij die van Tim Curry angstaanjagender maakt, is omdat zijn Pennywise in eerste instantie een cynische sociopathische vent in een clownspak lijkt waar niks paranormaals aan is. Toen ik het eerste gedeelte van de eerste film uit 1990 zag, dacht ik dat ik naar iets zoals Crime Investigation zat te kijken. Dat dacht ik nog steeds bij de scene met Georgie en Pennywise in het riool en ik vroeg mij nog af "nooit geweten dat de ruimte achter die afvoerputjes zo groot is" :') Pas toen die tanden in beeld kwamen, werd duidelijk dat het geen mens was maar een bovennatuurlijk monster.

Pennywise als weerwolf of als ondood skelet riep bij mij destijds al geen angst op. Maar in clownspak des te meer :o

Onder anderen de scene als Ben in de taxi zit en langs de weg staat Pennywise cynisch naar hem te zwaaien. Brrr!
pi_219147896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 11:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Helemaal eens.

Ik moet wel bekennen dat Bill Skarsgård mij positief verraste met zijn vertolking van Pennywise.

Wat voor mij die van Tim Curry angstaanjagender maakt, is omdat zijn Pennywise in eerste instantie een cynische sociopathische vent in een clownspak lijkt waar niks paranormaals aan is. Toen ik het eerste gedeelte van de eerste film uit 1990 zag, dacht ik dat ik naar iets zoals Crime Investigation zat te kijken. Dat dacht ik nog steeds bij de scene met Georgie en Pennywise in het riool en ik vroeg mij nog af "nooit geweten dat de ruimte achter die afvoerputjes zo groot is" :') Pas toen die tanden in beeld kwamen, werd duidelijk dat het geen mens was maar een bovennatuurlijk monster.

Pennywise als weerwolf of als ondood skelet riep bij mij destijds al geen angst op. Maar in clownspak des te meer :o

Onder anderen de scene als Ben in de taxi zit en langs de weg staat Pennywise cynisch naar hem te zwaaien. Brrr!
Ik weet nog dat ik die oude film keek toen ik een jaar of 7-8 was. Echt geweldig, zal het nooit meer vergeten. Ik mis echt het gevoel van horror wat ik kreeg als kind.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219154625
Pennywise verloor de strijd ook tegen de 'Losers-club'

Pennywise is een veel machtiger wezen dan de Leprechaun, echter hij voedt zich vooral met de angst van zijn slachtoffers. De Leprechaun is allesbehalve een angsthaas. Als het om zijn goud gaat, is hij zo obsessief dat hij tot het uiterste gaat en daarbij gaat hij sluw en doortrapt te werk.
pi_219154864
wat ik zo zie van leprechaun is het gewoon lachwekkend slecht, pennywise dus
pi_219167238
Zojuist weer even een stukje van IT gekeken. Volgens mij was ik een jaar of 8 toen ik hem voor het eerst zag. Heb er nachtmerries van gehad.

pi_219167284
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 06:45 schreef mschol het volgende:
wat ik zo zie van leprechaun is het gewoon lachwekkend slecht, pennywise dus
Dit. Ik was die hele leprechaun allang vergeten dat het überhaupt bestond :')
Robert Moog died for our synths
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:42:29 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219167779
Haha grote tieten, kont en zulu lippen bij je vijand veroorzaken. Leprechaun is duidelijk de winnaar dus.
Want het wetboek ken ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')