abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219181394
Wij gaan altijd naar de plaatselijke opticiën, op zich wel tevreden over. Ze hadden altijd een optometrist die echt van puzzelen hield, die is helaas weg. En degene die er nu voor in de plaats is gekomen is een heel ander type, voelt meer als lopende band werk bij hem.
Dochter komt altijd bij hem, die vroeg of ze volgende keer bij iemand anders kan, dus dat gaan we maar vragen.

Ik moet zelf mijn brilsterkte nog eens laten nameten, want ik zie niet meer lekker met mijn (reserve) bril. Ik draag altijd lenzen, maar 's avonds op de bank is het knijpen om de ondertiteling te lezen.
En dan wordt het kijken wat handig is, want ik vrees dat ik niet meer ontkom aan leessterkte als ik mijn bril laat aanpassen (ik vermoed meer min sterkte en dat is met lezen dan lastiger :') ). Over mijn lenzen zet ik zp'n drogist leesbrilletje. Maar bril op bril af voor het lezen vind ik echt niks.
Maar eens gaan kijken waar we op uitkomen.
Fake it till you make it...
pi_219182400
Zaterdag dus naar Utrecht geweest met B en gisteren feestje van neef die 22 werd op een uur rijden. En mijn familie is heel luidruchtig. Gisteren tegelijk met B om 9 naar bed gegaan en nu weer het vrouwtje *O* Geen wolk in mijn hoofd, niet moe, niet overprikkeld meer.

Wat een verschil met de afgelopen anderhalf jaar :)

Ah Venco sneu een ziek meisje thuis. Griep?

Je kan zeggen wat je wil maar komende week is dus wel perfect buitenverf weer he.
pi_219182653
@exode
Ze is vooral snotterig en een keel die met slijm vol zit. Traag en hangerig. Verhoging heeft ze niet.
pi_219183274
In ander nieuws:
Na wat gesprekken ben ik officieel aangenomen als huishoudelijke hulp bij ouderen thuis. :) *O*
Het loopt trouwens gewoon via een verzorgingscentrum in het dorp, in loondienst.
Geen zzp-gedoe.

We hebben besproken dat ik zo’n 6 á 8 uur per week ingeroosterd wil worden.
Beginnen wel met een nul-uren contract omdat ik nog geen vaste tijden kan afspreken aangezien het nieuwe rooster van mijn gewone baan nog niet ingegaan is.
Dit wordt op z’n laatst 1 december maar we houden rekening met enkele weken eerder.

Anyway: ik begin 17 november. :)
Qua uurloon levert het geen goudmijn op maar het vult wel een groot deel aan op wat ik straks aan nachttoeslag ga missen.
  maandag 3 november 2025 @ 12:58:49 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219183605
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 12:20 schreef vencodark het volgende:
In ander nieuws:
Na wat gesprekken ben ik officieel aangenomen als huishoudelijke hulp bij ouderen thuis. :) *O*
Het loopt trouwens gewoon via een verzorgingscentrum in het dorp, in loondienst.
Geen zzp-gedoe.

We hebben besproken dat ik zo’n 6 á 8 uur per week ingeroosterd wil worden.
Beginnen wel met een nul-uren contract omdat ik nog geen vaste tijden kan afspreken aangezien het nieuwe rooster van mijn gewone baan nog niet ingegaan is.
Dit wordt op z’n laatst 1 december maar we houden rekening met enkele weken eerder.

Anyway: ik begin 17 november. :)
Qua uurloon levert het geen goudmijn op maar het vult wel een groot deel aan op wat ik straks aan nachttoeslag ga missen.
Gefeliciteerd Venco. Dus dat houdt in dat je straks 2 banen hebt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219183612
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Venco. Dus dat houdt in dat je straks 2 banen hebt?
Ja. Mijn vaste baan van 22 uur p/w en die nieuwe baan van 6 á 8 uur.
Die kan ik uitvoeren tijdens schooltijden.
pi_219183810
Wat goed @vencodark *O*
  maandag 3 november 2025 @ 13:37:57 #133
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219183991
Fijn venco!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219184316
Wat ontzettend fijn Vencodark, gefeliciteerd! En wat knap dat je zo goed hebt doorgepakt. Je inzet is meteen beloond O+
pi_219184603
Fijn Venco! Lijkt me enorm waardevol werk :)
pi_219185226
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:51 schreef exode het volgende:
Fijn Venco! Lijkt me enorm waardevol werk :)
We zullen zien. :P

Het stoort me wel dat die echt officiële begindatum van dat nieuwe rooster op zich laat wachten.
Op die manier zijn duidelijke/vaste afspraken nog lastig.
Maar goed, de tijd zal het leren hoe het verloopt.
pi_219187397
Fijn Venco! Hopelijk bevalt het!

Ik heb ook besloten dat ik op zoek ga naar een nieuwe baan. Ik moet semi verplicht van afdeling wisselen en ik wil niet naar een andere afdeling binnen dit bedrijf. Dus tijd om eens verder te kijken.

Exode, heb je al gezien dat je binnenkort naar de Mac moet?
pi_219188079
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:10 schreef Nijna het volgende:
Wij gaan altijd naar de plaatselijke opticiën, op zich wel tevreden over. Ze hadden altijd een optometrist die echt van puzzelen hield, die is helaas weg. En degene die er nu voor in de plaats is gekomen is een heel ander type, voelt meer als lopende band werk bij hem.
Dochter komt altijd bij hem, die vroeg of ze volgende keer bij iemand anders kan, dus dat gaan we maar vragen.

Ik moet zelf mijn brilsterkte nog eens laten nameten, want ik zie niet meer lekker met mijn (reserve) bril. Ik draag altijd lenzen, maar 's avonds op de bank is het knijpen om de ondertiteling te lezen.
En dan wordt het kijken wat handig is, want ik vrees dat ik niet meer ontkom aan leessterkte als ik mijn bril laat aanpassen (ik vermoed meer min sterkte en dat is met lezen dan lastiger :') ). Over mijn lenzen zet ik zp'n drogist leesbrilletje. Maar bril op bril af voor het lezen vind ik echt niks.
Maar eens gaan kijken waar we op uitkomen.
Heb je niet ook last van een cilinder? Ik kon op een gegeven moment de verkeersborden ‘ avonds niet meer lezen. Overdag nergens last van. Mn sterkte is vrijwel gelijk gebleven, maar nu met cilinders in m’n lenzen kan ik weer in de avond de weg op. Of in elk geval wat verantwoorder dan ervoor :+

Gefeliciteerd @vencodark !
  maandag 3 november 2025 @ 21:41:54 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219188213
Gefeliciteerd Venco!
  maandag 3 november 2025 @ 21:44:59 #140
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219188239
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 20:17 schreef FlyingFish het volgende:

Exode, heb je al gezien dat je binnenkort naar de Mac moet?
Ben benieuwd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219189628
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 21:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Heb je niet ook last van een cilinder? Ik kon op een gegeven moment de verkeersborden ‘ avonds niet meer lezen. Overdag nergens last van. Mn sterkte is vrijwel gelijk gebleven, maar nu met cilinders in m’n lenzen kan ik weer in de avond de weg op. Of in elk geval wat verantwoorder dan ervoor :+

Gefeliciteerd @:vencodark !
Ik heb wel een cylinder sterkte, misschien moet die wel wat aangepast, meten is weten dus ik ga een afspraak maken.

Gefeliciteerd @vencodark!
pi_219189682
Gefeliciteerd venco!

Ik heb mn jongste thuis

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_219190091
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gefeliciteerd venco!

Ik heb mn jongste thuis

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_219190162
@gewoonmezelf87 goed dat je even langs de huisarts gaat met hem. Uitsluiten dat er iets anders aan de hand is, verstandig.
pi_219191446
Nou de huisarts was dus wel een goed idee, er zit n stuk darm verstopt en zijn darm werkt heel traag, ze hoorde zeer weinig beweging. Komende dagen mogen we even vol op laxeren inzetten... morgen is hij dus sowieso ook nog thuis.
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_219191525
@gewoonmezelf87 die huisarts was een goed idee dus! Gekke darmwerking en spanning kunnen ook samen vallen.

Die onrust kun je ook niet echt wegnemen helaas. Hopelijk geeft erover praten al wat rust.
pi_219191543
@vencodark wat fijn dat het gat is gevuld, gefeliciteerd! Maar dat is nog wel met avonddiensten 4x pw? Of is daar iets in geschoven?

@FlyingFish altijd rot als je niet helemaal vrijwillig naar een andere baan moet kijken. Ik hoop dat je iets tofs gaat vinden, succes!

Ik heb ook een andere functie geaccepteerd. Binnen hetzelfde bedrijf en zelfs (voorlopig iig) binnen hetzelfde team. Ik ben gevraagd om over te stappen naar een plotseling vrijgekomen functie, voor mij kwam het nogal onverwachts, en ik moest eigenlijk binnen een week beslissen :X (anders zou de vacature extern uitgezet worden). Al het papierwerk moet nog in orde gemaakt, maar vandaag de knoop doorgehakt dat ik ervoor ga! Nieuwe inhoud en een schaal omhoog, toch ook fijn *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219191625
Wat rot FF, blijf je plakken tot je iets anders hebt gevonden?

GM, goed dat je toch naar de huisarts bent geweest! Hopelijk geeft het laxeren wat lucht. Buikpijn is naar.

Ik heb vanochtend de draaiende delen van de deur en het raam geverfd *) Vandaag is de enige dag dat het allemaal lang genoeg open kan staan om goed te drogen. En het weer zit heerlijk mee, ondanks dat de achterdeur open staat en het raam in de Legokamer ook, daalt de temperatuur niet in de woonkamer.

B had gisteren zijn voetbal proeftraining. Hij vond het fantastich, hij genoot duidelijk van elke minuut en was helemaal zichzelf. Lekker vrolijk, fanatiek en hij vond meteen aansluiting in de groep.

Hij mag zaterdag al meedoen :7 Maar niet van ons. We gaan samen met de podo nog even op zoek naar de beste voetbalschoenen voor hem. Hij voetbalde nu zonder zooltjes en had last van zijn voeten. Zijn podo heeft tips gegeven voor schoenen en maat etc. Dus er komt een hele zooi aan (echt, waar zijn de echte sportwinkels gebleven? Het zijn allemaal sneaker winkels in Utrecht). En zodra hij goede schoenen heeft waar zijn zooltjes in passen mag hij los van ons.

Hij ging vrij makkelijk mee in het niveau, best knap voor een jongen die voor het eerst in zijn leven op voetbalschoenen (die dus niet goed zijn) aan het voetballen was. Maar die glimlach en zijn hyper blije gedrag na de training, goud O+
pi_219191870
@gewoonmezelf87, hopelijk komt de boel snel weer in beweging!
Wat knap dat hij het zo heeft uitgesproken O+ .

@Phaidra, gefeliciteerd met je nieuwe functie!

@exode, goed bezig met het schilderen!
Oh wat cool voor B dat hij mee mag gaan doen! Succes met de jacht op de goede schoenen e.d.. Heerlijk zo'n enthousiast kind :)
pi_219192037
Ik moet vanalles doen, maar kan me zo slecht focussen vandaag. Heel irritant.
Vanavond kan ik niet sporten omdat ik naar een ouderavond moet. Niet omdat ik denk dat het nuttig is voor mij, maar uit fatsoen voor de leerkracht :')
Zucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')