Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee er staan nu allemaal ongeveer even grote rechthoekjes halfkwart schots en scheef naast en onder elkaar omdat hij niet kan vinden hoe je die moet uitlijnen![]()
Excel is geen tekenprogramma jongens. Word ook niet. En PowerPoint geen tekstverwerker. Je vraagt je echt af hoe mensen zo dom komen. Want NIEMAND leert je zoiets aan op een cursus.
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest is
Ik zie er ook nog wel wat meer, maar dan kom ik binnen die 50 jaar dus die ga ik nie knippen-plakken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.
Serieusquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.
Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
WTFquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.
Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
Een Burger met Friet?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
en nu wil ik dat het vijf uur is. Dan ga ik lopen en thuisbezorgd bestellen en bier drinken.
Als je een pdf wilt, uitprinten en inscannen met de multifunctionalquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij ook. Maar dan in aangiftes van burgers of bedrijven. 😅. Dat vind de verwerking niet heel tof.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben dus serieus processen die daarover struikelen omdat ambtenaren emoji's in vrije teksten proppen
Jeneejanee herkenbaarquote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee. In theorie wel, als het intern niet zo'n puinhoop was en als de tankies iets minder vingers in de pap hadden.
Dit zijn klusjes waar ik, afgekaderd, heel erg lekker op kan gaan... 2 jaar zou echter wel voelen als de hel op aarde.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vriendin heeft een jaar of twee als scanner-operator gewerkt.
Brief openen - document eruit halen - scannen - opslaan - papier bij het afval
Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.
@:dr_Flash nog zes minuten
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.
@:dr_Flash nog zes minuten
Als je mazzel hebt wordt die scan dus enige tijd later geprint.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wij maken een paar rapporten met data vanaf 2012. Af en toe vragen we of ze nog steeds willen dat we ieder nieuw jaar opnieuw dezelfde data over de jaren 2012 t/m vorig jaar aanleveren (met als verse data dan die van dit jaar).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.
Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.
'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.
Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.
"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |