Aan de andere kant werd Yezilgöz van alle lijsttrekkers wel het hardst aangepakt in hun uitzending.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 08:36 schreef Beathoven het volgende:
Ben heel benieuwd wat de VVD-aanbeveling van Derksen en De Mol doet in de polls en in de echte wereld.
VI is helaas een trojaans paard van de grootverdieners gebleken bij de vorige verkiezingen en binnen vele bedrijven helaas de leidraad in "verbondenheid".
Premier Yeşilgöz is met een miljoenen kijkpubliek dat makkelijk beinvloedbaar is best nog wel een mogelijkheid.
Nee ik denk dat Rob MP gaat worden ik ben geen D66 er , meer een JA21 , maar ik geeef hem door zijn neiutrale houding het meeste kans, men wil nu dat een brede neutrale coalitie zonder gezeik of dikke stokpaardjes voor de achterbanquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 08:36 schreef Beathoven het volgende:
Ben heel benieuwd wat de VVD-aanbeveling van Derksen en De Mol doet in de polls en in de echte wereld.
VI is helaas een trojaans paard van de grootverdieners gebleken bij de vorige verkiezingen en binnen vele bedrijven helaas de leidraad in "verbondenheid".
Premier Yeşilgöz is met een miljoenen kijkpubliek dat makkelijk beinvloedbaar is best nog wel een mogelijkheid.
Het is toch op z'n zachtst gezegd vreemd dat dit zo werkt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 08:46 schreef Hanca het volgende:
Aan de ene kant is minister Van Weel als minister van buitenlandse zaken bezig met het vervolgen van de Taliban vanwege grove mensenrechtenschendingen, vooral van vrouwen, aan de andere kant stuurt het de minster van asiel, ook Van Weel, via het IND vrouwen terug naar de taliban: https://www.trouw.nl/binn(...)fghanistan~b048da4f/
Ik weet wel waar minister van buitenlandse zaken Van Weel kan beginnen met vervolgen: de minister van asiel lijkt me een prima start.
Op 12 juni 2026 gaat het Europees Migratiepact in. Vanuit het linkse kamp (Timmermans en Samson) hoor ik dat dit grote invloed zal gaan hebben, dat dit oa. het tweestatussenstelsel in gaat voeren en nationale koppen gaat laten stoppen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Nogmaals de cijfers van 2023 en wat deze vertellen:
Volgens de officiële uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van november 2023 stemde ruim twee derde van Nederland (ongeveer 6,6 miljoen mensen) op partijen die een strenger migratiebeleid willen.
Reken even mee: PVV, VVD, NSC, BBB, JA21, SGP en FVD samen waren goed voor zo’n 63% van alle stemmen. Aan de andere kant stemde ongeveer 3,3 miljoen mensen (31%) op linkse of centrum-linkse partijen die migratie juist willen behouden of versoepelen (zoals GL-PvdA, D66, SP, Volt, PvdD, Denk, Bij1).
De rest (ongeveer 6%) viel in het midden of had een gemengd standpunt (CDA, CU).
Met andere woorden:
De kiezer heeft in 2023 duidelijk gesproken — het overgrote deel wil méér grip, minder instroom en strenger beleid.
Alleen in de Haagse coalitieonderhandelingen lijkt die meerderheid telkens te verdampen.
Dus we moeten af van splinter partijen en populisten, en concessies doen op details.
Als iedereen met deze wensen nou eens 1 of 2 stabiele partijen aanhoudt en daarop stemt, laat het weer VVD zijn, for God sake, dan bereiken ze nog wat.
Het is schandalig. Vrouwen terugsturen naar talibangebied mag niet eens van het Europees Hof.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is toch op z'n zachtst gezegd vreemd dat dit zo werkt?
De RvS heeft gister een advies over dat pact uitgebracht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Op 12 juni 2026 gaat het Europees Migratiepact in. Vanuit het linkse kamp (Timmermans en Samson) hoor ik dat dit grote invloed zal gaan hebben, dat dit oa. het tweestatussenstelsel in gaat voeren en nationale koppen gaat laten stoppen.
Ik zou graag willen dat het journaille hier eens goed induikt en ons uitlegt wat de invloed van dit pact gaat zijn. De instanties zijn in ieder geval duidelijk, laat ons niet twee keer alle regels aanpassen in een korte tijd. Ben jij hier ook benieuwd naar?
Dat laatste wist ik niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is schandalig. Vrouwen terugsturen naar talibangebied mag niet eens van het Europees Hof.
Je zet ze op vliegtuig en zwaait ze uit.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste wist ik niet.
Hoe kan hij dit dan toch doen?
Die vrouwen ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je zet ze op vliegtuig en zwaait ze uit.
De consequenties aanvaard je dan later.
ach shit nu zie ik het ook idd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 07:39 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ongelooflijk scherp gezien. Dat houten plankje daaronder lijkt ook meer op een skateboard dan op artikel 23
Klopt. Je zou kunnen zeggen dat VVD hiermee nog verder de Trump-kant op gaat. De orders negeren en gewoon doen wat jij wil en hopen dat je ermee wegkomt.quote:
Ik vind het wel beschamend dat wij als Nederland op die manier te werk gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klopt. Je zou kunnen zeggen dat VVD hiermee nog verder de Trump-kant op gaat. De orders negeren en gewoon doen wat jij wil en hopen dat je ermee wegkomt.
Veiligheid voor blanke, Nederlandse vrouwen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wel beschamend dat wij als Nederland op die manier te werk gaan.
En ondertussen wel de mond vol over veiligheid voor vrouwen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
VVD wil nog wat zetels van de PVV en JA21 inpikken.
Ja voor deze jongens scheelt wel of niet VVD als MP vele tienduizenden euros per jaarquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat stemadvies op Yezilgöz hier kan daar weleens voor gaan zorgen.
Het klootjesvolk er als lemmingen achteraan, om vervolgens 4 jaar te zeiken dat ze constant genaaid worden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 08:36 schreef Beathoven het volgende:
Natuurlijk een ontzettend treurig programma met hun kortzichtige uitspraken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 08:36 schreef Beathoven het volgende:
Hier hebben we een apart topic voor: POL / Politieke meme's en spotprenten #4quote:
Probleem is er vliegt van alles over en weer: Yeşilgöz richting JA21 over een lastenverzwaring van 45 miljard aan het einde van deze regeerperiode? Staat in het programma volgens haar. Volgens Eerdmans niet. Op zo'n moment zou er een externe en neutrale factcheck moeten zijn die de kiezer/kijker direct duidelijkheid geeft wie er uit zijn of haar nek lult. Want het is nogal een beschuldiging.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 02:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Probleem met zo'n panel is dat het dan op basis van feiten en deskundigheid beoordeeld wordt, en niet op basis van de onderbuik, en dat moeten we natuurlijk niet hebben.
Klopt, maar veel PVV'ers zouden natuurlijk wel naar VVD kunnen gaan dankzij deze De Mol propaganda.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk een ontzettend treurig programma met hun kortzichtige uitspraken.
Maar gelukkig is het gros van hun kijkers toch al redelijk rechts over het algemeen.
Maar wellicht scheelt het toch een zeteltje of 3 (die dan wellicht van een andere rechtse partij afgaan).
Volgens mij zitten GroenLinks / Pvda - D66 - CDA en VVD redelijk op één lijn hoor qua stikstof terugdringen en ook qua bouwen in weilanden en dergelijke. Hypotheekrenteaftrek wordt misschien een dingetje maar is dan 3 tegen 1. Bezuinigen op de zorg is ook consensus over (ook 3 tegen 1), ook qua asielaanpak kunnen ze er snel uit zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
Alks partijen in een volgend kabinet weer druk gaan zijn met hun stokpaardjes dorodrukken dan komt er weer geen zak van terecht
niet in weiland willen bouwen en stikstof geneuzel, of vasthouden aan de hypotheektoeslag , of 30 mijard voor het wereldklimaat , dan zal t weer snel klaar zijn
Dat is waar. Ik heb persoonlijk ook liever veel VVD-ers dan veel PVV-ers. Alhoewel een grote VVD wel een grotere kans op een rechts kabinet oplevert dan een grote PVV, terwijl ik het liefst een GroenLinks / PvdA - D66 - CDA - VVD kabinet zie verschijnen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, maar veel PVV'ers zouden natuurlijk wel naar VVD kunnen gaan dankzij deze De Mol propaganda.
Ik zou het inderdaad enorm waarderen wanneer een debat later uitgezonden wordt en verduidelijkt wordt door middel van factchecks.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Probleem is er vliegt van alles over en weer: Yeşilgöz richting JA21 over een lastenverzwaring van 45 miljard aan het einde van deze regeerperiode? Staat in het programma volgens haar. Volgens Eerdmans niet. Op zo'n moment zou er een externe en neutrale factcheck moeten zijn die de kiezer/kijker direct duidelijkheid geeft wie er uit zijn of haar nek lult. Want het is nogal een beschuldiging.
Zelfde met de vermeende misdaadcijfers van allochtonen die Wilders roeptoetert.
Politici die tijdens het debat of in de Kamer leugens verkondigen moeten daarop afgerekend kunnen worden.
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hier hebben we een apart topic voor: POL / Politieke meme's en spotprenten #4
Volgens mij heeft "rechts" het dan erg slecht gedaan en gaat de kiezer ze daar nu op afrekenen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens de officiële uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van november 2023 stemde ruim twee derde van Nederland (ongeveer 6,6 miljoen mensen) op partijen die een strenger migratiebeleid willen.
Reken even mee: PVV, VVD, NSC, BBB, JA21, SGP en FVD samen waren goed voor zo’n 63% van alle stemmen. Aan de andere kant stemde ongeveer 3,3 miljoen mensen (31%) op linkse of centrum-linkse partijen die migratie juist willen behouden of versoepelen (zoals GL-PvdA, D66, SP, Volt, PvdD, Denk, Bij1).
De rest (ongeveer 6%) viel in het midden of had een gemengd standpunt (CDA, CU).
Met andere woorden:
De kiezer heeft in 2023 duidelijk gesproken — het overgrote deel wil méér grip, minder instroom en strenger beleid.
Alleen in de Haagse coalitieonderhandelingen lijkt die meerderheid telkens te verdampen.
Dus we moeten af van splinter partijen en populisten, en concessies doen op details.
Als iedereen met deze wensen nou eens 1 of 2 stabiele partijen aanhoudt en daarop stemt, laat het weer VVD zijn, for God sake, dan bereiken ze nog wat.
Links al net zo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 11:36 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Volgens mij heeft "rechts" het dan erg slecht gedaan en gaat de kiezer ze daar nu op afrekenen.
Als ik het zo zie had je voor wat strengere plannen best een meerderheid kunnen bewerkstelligen.
Waar ging het fout?
men kan wel willen versoepel met arbeidismigranten maar dan moet je wel durven bouwen en zeker ook in de stront-weilandenquote:Op maandag 27 oktober 2025 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Met andere woorden:
Mooi dat hij van JA21 en BBB heeft aangegeven dat dat van hem niet hoeft.quote:CDA-lijsttrekker Henri Bontenbal voelt weinig voor een centrumrechts kabinet dat gesteund wordt door JA21 en BBB. Hij blijft inzetten op een grote coalitie in het midden, zei hij dinsdag in het Radio 1 Journaal.
Bontenbal heeft eerder aangegeven liever een regering met de VVD dan met GroenLinks-PvdA te vormen. Maar een mogelijke coalitie met VVD, JA21 en BBB ziet hij niet zitten. Met JA21 is "ook een risico, omdat daar ook heel veel nieuwe mensen op de lijst staan, en BBB vind ik heeft de afgelopen jaren niet heel veel geleverd", zei hij in het radioprogramma.
Volgens hem is een centrumrechtse coalitie ook geen "heel realistische optie", omdat die volgens hem vermoedelijk niet voldoende zetels haalt. Maar hij sluit niets uit. "De opties staan allemaal open." Hij regeert het liefst met een "aantal grote partijen die samen een meerderheid vormen, want dan wordt het regeren wel echt makkelijker".
Klinkt alsof hier je onderbuik meer spreekt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
L
[..]
Links al net zo.
De migratie GL/pvda moest ze redden.
Yep, ook wel slim natuurlijk. Zeker BBB maar ook in enige mate JA21, zijn weggelopen CDA stemmers, hij hoeft ze nou niet te legitimeren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 12:44 schreef miss_sly het volgende:
https://www.welingelichte(...)1-en-bbb-niet-zitten
[..]
Mooi dat hij van JA21 en BBB heeft aangegeven dat dat van hem niet hoeft.
En ook op inhoud is het een kansloze exercitie. Wat dat betreft ook slim richting de VVD-achterban, aangezien die partij wel vol voor deze mafklappers gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 12:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, ook wel slim natuurlijk. Zeker BBB maar ook in enige mate JA21, zijn weggelopen CDA stemmers, hij hoeft ze nou niet te legitimeren.
CDA VVD PvdA D66 zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 12:44 schreef miss_sly het volgende:
https://www.welingelichte(...)1-en-bbb-niet-zitten
[..]
Mooi dat hij van JA21 en BBB heeft aangegeven dat dat van hem niet hoeft.
Ook gezien ja. Je zal zo'n lintje vinden op straat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:10 schreef Elan het volgende:
Laatst weer zo gelachen om Balkenende toen hij bij een of ander congres zijn koninklijke onderscheiding verloren was en daar door een journalist op gewezen werd. Als politicus was hij goed maar qua persoonlijkheid wel een übernerd en beta.
36% /29% resp. Dit is de bron: https://polymarket.com/ev(...)r-of-the-netherlandsquote:
Niet maf eerder geniaal.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
36% /29% resp. Dit is de bron: https://polymarket.com/ev(...)r-of-the-netherlands
Wie wil meedoen aan deze peiing moet betalen.
Maf hoor
Polymarket is niets minder dan een samenvatting van allerlei bettingssites.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens Polymarket maakt Bontenbal nog steeds het meeste kans op het premierschap (40%, gevolgd door Timmermans met 30%). Ik kan alleen niet achterhalen waar die aantallen op gebaseerd zijn.
Wel maf en onbetrouwbaar>quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet maf eerder geniaal.
Amerikaanse verkiezingen werden ze er voor het eerst bijgehaald en bleken spot on te zijn. Veel beter dan de peilingbureau's.
Over het cursieve deel. De PVV heeft misschien een 27-32 virtuele zetels in de polls. Een paar van die 5 kun je op die manier bij de PVV weghalen en wellicht nog iets bij Ja21 of Forum.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk een ontzettend treurig programma met hun kortzichtige uitspraken.
Maar gelukkig is het gros van hun kijkers toch al redelijk rechts over het algemeen.
Maar wellicht scheelt het toch een zeteltje of 3 (die dan wellicht van een andere rechtse partij afgaan).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |