abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219111767
Valt me op dat er een groot verschil in zit. Ik kijk wel eens naar het programma "helden van hier"

In Nederland zit er een chauffeur en verpleegkundige op een ambulance.

In België ook.

Echter als er een trauma(arts) nodig is, dan wordt in Nederland het MMT al snel opgeroepen (traumahelikopter) Een behoorlijk dure inzet, maar fijn dat ze er zijn. Daarvan zijn er 4 inzetbaar in het hele land.

In België heb je heel wat MUG teams, waar ook een arts op zit, deze rijden vaak mee waardoor een helikopterinzet vaak niet nodig is.

Duitsland heeft ook een soortgelijk systeem.

Waarom Nederland niet?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219112518
In Belgie zijn de ambulanciers veel minder opgeleid dan hier in Nederland. Dus zij mogen en kunnen veel minder dan een ambulanceverpleegkundige hier. Daardoor is er ook veel vaker een arts nodig.
  Moderator zondag 26 oktober 2025 @ 21:01:59 #3
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219114051
Mug staat voor Mobiele urgentie groep
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')