quote:Trump: elf doden bij Amerikaanse aanval op drugsboot bij Venezuela
Amerikaanse strijdkrachten hebben een schip beschoten dat volgens president Trump uit Venezuela kwam en was volgeladen met drugs. Bij de aanval zijn elf mensen gedood, schrijft Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. In een video van de aanval, die online is gezet, is te zien hoe de kleine motorboot van een afstand onder vuur wordt genomen en vlam vat.
De aanval zou zijn gericht tegen de Venezolaanse drugsbende Tren de Aragua. Die is door Amerika aangemerkt als terreurorganisatie. Trump claimt in zijn bericht dat de groep onder controle staat van president Maduro en verantwoordelijk is voor onder meer drugshandel en moordpartijen, ook in de VS.
Waar de Amerikaanse aanval precies was, is niet duidelijk. Zowel Trump als minister Rubio van Buitenlandse Zaken houdt dat vaag. Rubio zegt alleen dat het in het zuidelijk deel van de Cariben was.
In augustus stuurde Amerika marineschepen richting Venezuela om de dreiging van Latijns-Amerikaanse drugskartels te bestrijden. President Maduro, die door de VS als grote drugshandelaar wordt gezien, noemde de Amerikaanse aanwezigheid in de regio de grootste bedreiging voor het Zuid-Amerikaanse continent in honderd jaar.
Bekijk deze YouTube-videoquote:"Staan voor grootste militaire dreiging in 100 jaar": waarom liggen er Amerikaanse oorlogsschepen voor kust van Venezuela?
"We staan voor de grootste militaire dreiging in 100 jaar." Daarvoor waarschuwt de Venezolaanse president Nicolás Maduro, nu de Amerikaanse president Donald Trump een volledig bewapende vloot naar de kust van Venezuela heeft gestuurd én een premie van 50 miljoen dollar op het hoofd van Maduro heeft gezet. Wat is er aan de hand?
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Venezuela lopen al weken op nadat Washington een aanzienlijke maritieme aanwezigheid heeft opgebouwd in de wateren rond Venezuela, in de Caraïbische Zee.
De Amerikaanse regering stuurde al zeker 7 oorlogsschepen, waarvan er zeker 5 raketten aan boord hebben die ook doelen op land kunnen raken. In totaal zijn er ook 4.500 manschappen aan boord én er zou ook een aanvalsonderzeeër gestuurd zijn.
Volgens de regering-Trump dienen de oorlogsschepen om internationale drugshandel en terrorisme te bestrijden.
Aanval op drugssmokkelschip
De Amerikaanse militaire aanwezigheid heeft al meteen iets opgeleverd. Vandaag kondigde Donald Trump op een persconferentie aan dat de VS een drugssmokkelschip heeft aangevallen in de Caraïbische zee dat vertrokken was vanuit Venezuela.
Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio voegt daar op X aan toe dat het gaat om een "dodelijke aanval", gericht op een "narco-terroristische organisatie".
Venezolaans president Nicolás Maduro is niet blij met de Amerikaanse aanwezigheid voor zijn kust. Hij verklaarde gisteren dat Venezuela geconfronteerd wordt met "de grootste militaire dreiging in 100 jaar".
Hij waarschuwde dat zijn regering klaarstaat om de republiek in staat van verdediging te verklaren, mocht er sprake zijn van een aanval
Troebele relatie
De relatie tussen de VS en Venezuela is al langer vertroebeld. De VS legt al decennia zware economische sancties op aan Venezuela en wil al sinds Chávez een regimewissel in het land. Die sancties hebben sterk bijgedragen aan de economische malaise in het land.
Tussen Trump en Maduro botert het al evenmin. Zo noemde de Amerikaanse president Maduro al meermaals een drugsbaron. Volgens hem zou de Venezolaanse president geholpen hebben om tonnen cocaïne via Venezuela te smokkelen naar de VS, in samenwerking met het drugskartel Cartel de los Soles en Colombiaanse guerrillagroepen zoals de FARC.
De VS erkent Maduro ook niet als legitiem president van Venezuela en belooft een premie van 50 miljoen dollar voor informatie die leidt tot zijn arrestatie.
Dat is mogelijk en waarschijnlijk. Maar mijn bezwaar was en is standrechtelijke executie. Dat past bij voorheen de Nazi's en sowieso bij een bananenrepubliek. Het is onvervalste oorlogsmisdaad zonder oorlog.quote:Dus naar mijn weten hebben ze inderdaad drugskoeriers te pakken.
quote:Een standrechtelijke executie is een executie die plaatsvindt na een zeer kort of summier proces, of soms zelfs zonder proces, en waarbij iemand direct ter dood wordt gebracht. Dit gebeurt buiten het normale rechtssysteem om en wordt vaak gezien als een vorm van snelrecht, die bijvoorbeeld door bezetters wordt gebruikt om tegenstanders uit te schakelen.
Je denkt dat een weduwe gaat zeggen (waar, op tv?) dat haar man een crimineel was die drugs aan het smokkelen was? Bovendien zou ze niet anders durven dan hem een visser noemen, bang voor het drugskartel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:55 schreef Gerrits86 het volgende:
[..]
Misschien eens je bubble vergroten? Ik heb begrepen dat een weduwe van een man die gedood is bij een van die bombardementen vertelde dat haar man gewoon aan het vissen was.
Daarbij, waarom zou je de smokkelaars aanpakken? Voor elke gedode smokkelaar heb je tien anderen in "de rij" staan. Smokkelaars zijn het toevoerputje van de drugsbendes..
En je kan die mensen die men van smokkelen verdenkt gewoon aanhouden. Maar dan komt de wereld erachter dat het geen smokkelaars zijn en is het ego van Trump gekrenkt.
quote:First, on February 18, President Trump signed Executive Order (EO) 14215, “Ensuring Accountability for All Agencies.” Section 7 says:
“The President and the Attorney General, subject to the President’s supervision and control, shall provide authoritative interpretations of law for the executive branch. The President and the Attorney General’s opinions on questions of law are controlling on all employees in the conduct of their official duties. No employee of the executive branch acting in their official capacity may advance an interpretation of the law as the position of the United States that contravenes the President or the Attorney General’s opinion on a matter of law…” (emphasis added)
The EO appears to require executive branch lawyers to never offer any interpretation that contravenes the President or Attorney General, even if they determine the President and Attorney General’s interpretation to be wrong, i.e., unlawful. Not only does such a mandate on government lawyers directly conflict with their ethical obligation to exercise independent judgment and offer candid advice, as well as their oath of office to uphold the Constitution, it also appears intended to silence attorneys who would otherwise speak out against what they determine to be illegality coming from the White House or the Department of Justice.
Lekker boeiend. Ik zie het probleem niet met het opblazen van bootjes met drugssmokkelaars. Risico van het vak, en veel effectiever dan dat “mensenrechten internationaal recht” gewauwel van jou wat in de praktijk betekent dat die smokkel net zo hard blijft doorgaan zonder enige vorm van consequenties voor de smokkelaars en/of gangs/drugsbaronnen die erachter zitten.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:21 schreef Barbusse het volgende:
Hier wel een interressant stukje over de legaliteit/illegaliteit van deze aanvallen:
The Caribbean Strikes and the Collapse of Legal Oversight in U.S. Military Operations
[..]
Oke, dus je pakt de kleine smokkelaars aan en niet de leiders van de bendes? Want die dwingen gewoon andere mensen om drugs te smokkelen..quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:04 schreef recidivist het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Ik zie het probleem niet met het opblazen van bootjes met drugssmokkelaars. Risico van het vak, en veel effectiever dan dat “mensenrechten internationaal recht” gewauwel van jou wat in de praktijk betekent dat die smokkel net zo hard blijft doorgaan zonder enige vorm van consequenties voor de smokkelaars en/of gangs/drugsbaronnen die erachter zitten.
Nee, dat kan niet.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:28 schreef Gerrits86 het volgende:
[..]
Oke, dus je pakt de kleine smokkelaars aan en niet de leiders van de bendes? Want die dwingen gewoon andere mensen om drugs te smokkelen..
Tevens is het zonder recht mensen doden zonder in een oorlog te zitten gewoon strafbaar. Het is gewoon moord.
Dus de mensen die hier opdracht toe geven EN zij die het uitvoeren kan je gewoon oppakken en berechten..
Dat er uberhaupt nog mensen zijn die dit prima vinden laat zien hoe dom de mensheid is geworden de laatste 10 jaar. Een glijdende schaal is het geworden.
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Actquote:The American Service-Members' Protection Act, known informally as the Hague Invasion Act[1] (ASPA, Title 2 of Pub. L. 107–206 (text) (PDF), H.R. 4775, 116 Stat. 820, enacted August 2, 2002) is a United States federal law described as "a bill to protect United States military personnel and other elected and appointed officials of the United States government against criminal prosecution by an international criminal court to which the United States is not party.
Ik heb het ook niet over dat wij Trump en consorten moeten oppakken. Maar de Amerikanen zelf..quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
De westerse landen hebben toegestaan dat de status quo is geworden zoals die nu is.
"Standrechtelijke executies" worden al decennia uitgevoerd door de VS.
Hetgeen de drugsdealers en drugsproducenten doen is toch ook het proberen van mensen met een hoger IQ te vermoorden?quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:28 schreef Gerrits86 het volgende:
Tevens is het zonder recht mensen doden zonder in een oorlog te zitten gewoon strafbaar. Het is gewoon moord.
Wat????quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Hetgeen de drugsdealers en drugsproducenten doen is toch ook het proberen van mensen met een hoger IQ te vermoorden?
Want die trappen niet in de mooie verkooppraatjes van de drugsdealers en producenten. Het is dan toch niet meer als je eigen leven verdedigen als je de drugsdealers en drugsproducenten met geweld wegjaagt, zodat ze jou niet kunnen vergiftigen?
Kijkende naar je username mag jij volgens je eigen denkwijze ook tegen de muur.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:04 schreef recidivist het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Ik zie het probleem niet met het opblazen van bootjes met drugssmokkelaars. Risico van het vak, en veel effectiever dan dat “mensenrechten internationaal recht” gewauwel van jou wat in de praktijk betekent dat die smokkel net zo hard blijft doorgaan zonder enige vorm van consequenties voor de smokkelaars en/of gangs/drugsbaronnen die erachter zitten.
Kijkend naar de post is het gewoon een terrorist.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kijkende naar je username mag jij volgens je eigen denkwijze ook tegen de muur.
Toch is het slechts het verdedigen van het leven van mensen met een hoger IQ. Want mogen die niet leven naar het motto "jij kan het beter doen met hun, voordat zij het doen met jou"?quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:02 schreef Gerrits86 het volgende:
[..]
Wat????
Wegjagen is ook wat anders dan gewoonweg vermoorden. Amerika heeft manschap en kwaliteit genoeg om die bootjes te kapen en de mensen gevangen te zetten. Dan kan je bewijzen dat ze echt met drugs te maken hebben.
Het feit dat Amerika dit niet doet laat voor mij al zien dat ze weten dat het niks met drugs te maken heeft. Anders had je wel een glimpje bewijs gezien.
Dus - hup! - tegen de muur ermeequote:Op zondag 26 oktober 2025 13:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Kijkend naar de post is het gewoon een terrorist.
quote:Amerikaans oorlogsschip komt aan in Trinidad en Tobago, vlak voor kust van Venezuela
Een Amerikaans oorlogsschip is zondag aangekomen in Port of Spain, de hoofdstad van Trinidad en Tobago. Dat eiland ligt vlak voor de kust van Venezuela. Daarmee voert de Amerikaanse president Donald Trump de druk op zijn ambtgenoot Nicolas Maduro op.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-venezuela~a4c857c7/
"verdedigen van het leven van mensen met een hoger IQ"?quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Toch is het slechts het verdedigen van het leven van mensen met een hoger IQ. Want mogen die niet leven naar het motto "jij kan het beter doen met hun, voordat zij het doen met jou"?
Maduro hep genoeg wapens van hun vrienden zei hij.quote:
Ja, de meeste groepen vallen de mannen met een hoger IQ lastig omdat ze het gedrag van de mannen met een hoger IQ raar oftewel vreemd vinden. Dat is moord.quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"verdedigen van het leven van mensen met een hoger IQ"?
What kind of shit you're on?
Klopt wat je zegt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:52 schreef Oud_student het volgende:
Het punt is dat er 10tallen jaren niets aan het drugsprobleem is gedaan.
Men heeft het zeer groot laten groeien en de corruptie is wijd verbreid.
Voor al dit soort problemen geldt:
- voorkomen had een kleine moeite gekost, simpele handhaving
- als zich de zaken eenmaal ontwikkelen dan kan door hard ingrijpen met zero tolerance de zaak nog binnen de wetten opgelost worden
- doe je systematisch niets, dan kun je of capituleren of draconisch maatregelen nemen.
Dat geldt voor alle problemen: Noord Korea, Gaza, migratie, financieele crisis enz.
Maar politici hopen dat het probleem vanzelf weggaat of dat het gedurende hun ambtstermijn niet verder uit de hand loopt-
En die ga je never nooit winnen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
ten tijde van Busch jr is er ook een enorme war on drugs geweest.
Je maakt het er voor jezelf niet beter op.. Drugslui willen geld verdienen door drugs te verkopen. Heeft met het vermoorden van mannen met hoger IQ niks te maken.quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Ja, de meeste groepen vallen de mannen met een hoger IQ lastig omdat ze het gedrag van de mannen met een hoger IQ raar oftewel vreemd vinden. Dat is moord.
Mannen met een hoger IQ zouden dat dus moeten doen voordat die groepen dat kunnen doen bij hun.
Je vergeet het belangrijkste en dat is de vraag kant. zonder vraag is er geen aanbod nodig.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt.
Ik las ergens terug dat bijvoorbeeld in Colombia zeer veel gedaan is tegen de drugsindustrie, en dat ongeveer rond 2020 en later er weer enorme procductie en kartels zijn opgestart. Laten we wel wezen tijdens Bidens periode. Die linkse regeringen hebben niet zoveel met het geweld stoppen of onder druk zetten van landen. Prima maar dan stijgen dit soort zaken naar stratosferische hoogtes.
Dan komt er weer een rechts regime die orde op zaken stelt.
Na een zekere periode is een land hersteld en vrij van overmatige drugs en zwervers en alle nadelen daarvan en gaat men weer links stemmen.
En zo gaat dat steeds.
ten tijde van Busch jr is er ook een enorme war on drugs geweest.
quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Ja, de meeste groepen vallen de mannen met een hoger IQ lastig omdat ze het gedrag van de mannen met een hoger IQ raar oftewel vreemd vinden. Dat is moord.
Mannen met een hoger IQ zouden dat dus moeten doen voordat die groepen dat kunnen doen bij hun.
Als de jongere generaties nooit van de drugs gehoord zouden hebben, zouden ze toch nooit vragen naar drugs?quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:36 schreef Gerrits86 het volgende:
Je moet de vraagkant aanpakken, niet de aanbod kant..
Again:quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de jongere generaties nooit van de drugs gehoord zouden hebben, zouden ze toch nooit vragen naar drugs?
Het is de aanbodkant die ruzie/oorlog wil met jongere mannen met een hoger IQ.
Als je een groep apen in het wild elke dag een bak Snickers neerzet dan worden ze lui en ziek.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:38 schreef Gerrits86 het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste en dat is de vraag kant. zonder vraag is er geen aanbod nodig.
Kan je wel stoer de drugsmakers gaan doden of oppakken maar dan springt er weer iemand anders in de leegte die onstaan is.
Als jij de klacht niet snapt van mensen met een hoger IQ, dan zou ik als ik jou was toch aan mezelf gaan vragen of lezen en schrijven wel een goede hobby voor mij is en een dementie-test doen.quote:
Ja stel jezelf die vraag eensquote:Op zondag 26 oktober 2025 18:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij de klacht niet snapt van mensen met een hoger IQ, dan zou ik als ik jou was toch aan mezelf gaan vragen of lezen en schrijven wel een goede hobby voor mij is en een dementie-test doen.
Iemand die zegt dat de aanbodkant van drugs onschuldig is en door mag gaan, neem ik niet al te serieus.quote:
Sorry, maar het is tè grappig.quote:
Welke klacht, van welke mensen, met welk hoger IQ?quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij de klacht niet snapt van mensen met een hoger IQ, dan zou ik als ik jou was toch aan mezelf gaan vragen of lezen en schrijven wel een goede hobby voor mij is en een dementie-test doen.
Wat?quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de jongere generaties nooit van de drugs gehoord zouden hebben, zouden ze toch nooit vragen naar drugs?
Het is de aanbodkant die ruzie/oorlog wil met jongere mannen met een hoger IQ.
Jij bent het dus eens met de Users die vinden dat de aanbieders van drugs helemaal onschuldig zijn en dus door mogen gaan met het aanbieden van drugs?quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sorry, maar het is tè grappig.
[..]
Welke klacht, van welke mensen, met welk hoger IQ?
Maar ik zie hoger IQ mannen de aanbodzijde overtreffen die jonger zijn dan een ander en daar de gevolgen van pakken.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent het dus eens met de Users die vinden dat de aanbieders van drugs helemaal onschuldig zijn en dus door mogen gaan met het aanbieden van drugs?
Again2:quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent het dus eens met de Users die vinden dat de aanbieders van drugs helemaal onschuldig zijn en dus door mogen gaan met het aanbieden van drugs?
Nu ben ik in de war want ik snap niks van je antwoord en bijbehorende vraag.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar ik zie hoger IQ mannen de aanbodzijde overtreffen die jonger zijn dan een ander en daar de gevolgen van pakken.
Wat vind jij?
Bedoel jij het volgende "Maar ik zie dat mannen met een hoger IQ de aanbodzijde overtreffen, jonger zijn dan anderen, en de gevolgen daarvan ondervinden"quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar ik zie hoger IQ mannen de aanbodzijde overtreffen die jonger zijn dan een ander en daar de gevolgen van pakken.
Wat vind jij?
Dat was dan ook de bedoeling want dat flik je ons ook steeds.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Nu ben ik in de war want ik snap niks van je antwoord en bijbehorende vraag.
Lithium denk ik.quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"verdedigen van het leven van mensen met een hoger IQ"?
What kind of shit you're on?
Mijn geheugen is niet meer wat het moet zijn, dus zal ik proberen een hulplijn in te schakelen, die op het niveau van een aantal grappige users een discussie kunnen voeren.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat was dan ook de bedoeling want dat flik je ons ook steeds.
@torentje Stop hier a.u.b. nu eens mee!quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Nu ben ik in de war want ik snap niks van je antwoord en bijbehorende vraag.
Oké misschien kan de hulplijn iets meer logica in je teksten leggen zodat het makkelijker te begrijpen is voor een ander.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn geheugen is niet meer wat het moet zijn, dus zal ik proberen een hulplijn in te schakelen, die op het niveau van een aantal grappige users een discussie kunnen voeren.
Een coherente post. Maar lijkt te veel gevraagd.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat wil je horen respectievelijk lezen?
Okay, dan anders.quote:Op zondag 26 oktober 2025 21:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een coherente post. Maar lijkt te veel gevraagd.
Natuurlijk niet. Maar ik weet niet wat deze rhetorische vraag te maken heeft met dit topic dat gaat over het standrechterlijk executeren van mensen in internationale wateren die nog niet schuldig bevonden zijn van enige misdaad.quote:Op maandag 27 oktober 2025 08:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Okay, dan anders.
Vind jij het normaal dat drugsdealers en drugsproducenten de jongere generaties nalopen met hun schadelijk producten?
Denk dat (voor zover 'ie serieus isquote:Op maandag 27 oktober 2025 11:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar ik weet niet wat deze rhetorische vraag te maken heeft met dit topic dat gaat over het standrechterlijk executeren van mensen in internationale wateren die nog niet schuldig bevonden zijn van enige misdaad.
Is het dan geoorloofd om met geweld hardleerse drugsdealers en drugsproducenten met hun schadelijke producten weg te houden bij de jongere generaties?quote:Op maandag 27 oktober 2025 11:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar ik weet niet wat deze rhetorische vraag te maken heeft met dit topic dat gaat over het standrechterlijk executeren van mensen in internationale wateren die nog niet schuldig bevonden zijn van enige misdaad.
Daar hebben we een rechtsstaat met aanklagers, rechters en advocaten voor. Nog meer open deur bullshitvragen?quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Is het dan geoorloofd om met geweld hardleerse drugsdealers en drugsproducenten met hun schadelijke producten weg te houden bij de jongere generaties?
Die deden echter geen goed voor de jongere generaties, lieten de hardleerse drugsdealers en drugsproducenten gewoon hun gangetje gaan. Tot nu dus in Amerika.quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar hebben we een rechtsstaat met aanklagers, rechters en advocaten voor. Nog meer open deur bullshitvragen?
Dit is gewoon absolute bullshit. De VS heeft vrijwel het hoogste percentage gevangenen per bevolking.quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Die deden echter geen goed voor de jongere generaties, lieten de hardleerse drugsdealers en drugsproducenten gewoon hun gangetje gaan. Tot nu dus in Amerika.
Het Amerika waar je nog niet zo lang geleden voor een halve gram wiet al bijna een eeuwigheid de cel in moest? Dat Amerika?quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Die deden echter geen goed voor de jongere generaties, lieten de hardleerse drugsdealers en drugsproducenten gewoon hun gangetje gaan. Tot nu dus in Amerika.
Hoe moet men dan hardleerse mannen manieren leren?quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het Amerika waar je nog niet zo lang geleden voor een halve gram wiet al bijna een eeuwigheid de cel in moest? Dat Amerika?
"Vallen vermeende drugsboten aan." Was het te confronterend geweest als ze hadden gemeld: "De VS executeren zeker 14 mensen buitenrechtelijk"?quote:
Hoe moet men dan hardleerse mannen manieren leren?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
"Vallen vermeende drugsboten aan." Was het te confronterend geweest als ze hadden gemeld: "De VS executeren zeker 14 mensen buitenrechtelijk"?
Dode mensen kunnen niks meer leren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 19:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe moet men dan hardleerse mannen manieren leren?
In een rechtsstaat heb je daar de rechtspraak voor. Geen idee of deze mensen hardleers of uberhaupt schuldig waren, je hebt ze kennelijk al veroordeeld.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 19:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Dode mensen kunnen ook niet meer provoceren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 19:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dode mensen kunnen niks meer leren.
Bootje varen is provoceren. Ok. Got it. Topargumentatie weer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Dode mensen kunnen ook niet meer provoceren.
quote:Politico: VS weten niet wie ze doden bij aanvallen Venezuela
Ambtenaren van het Amerikaanse ministerie van Defensie weten niet precies wie zijn gedood bij de Amerikaanse militaire aanvallen op vermeende smokkelboten in het Caraïbisch gebied. Dat zeggen Democratische wetgevers tegen nieuwssite 'Politico'. Bij de aanvallen voor de kust van Venezuela kwamen zeker 57 mensen om het leven.
Het ministerie zou bij een geheime briefing van het Huis van Afgevaardigden hebben aangegeven dat ze de personen op deze schepen niet hoeven te identificeren om aanvallen uit te voeren, en alleen hoeven aan te tonen dat er een connectie is met smokkel.
Zowel Democratische als Republikeinse wetgevers maken zich volgens Politico zorgen dat de aanvallen in de Caraïbische Zee kunnen leiden tot een oorlog met Venezuela.
Volgens juridische experts zijn de acties van de VS illegaal, omdat in het VN-zeerechtverdrag is afgesproken dat landen elkaars schepen in internationale wateren niet mogen aanvallen.
De VS beschuldigen de Venezolaanse president Nicolás Maduro ervan banden te hebben met drugskartels en hebben de afgelopen twee maanden zeker veertien aanvallen uitgevoerd.
https://www.hln.be/buiten(...)~a5d1f374/?slug_rd=1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:17 schreef Perrin het volgende:
Tijd om wat vrijheid te brengen daar.
[ x ]De vredespresidentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Wat doet al die Amerikaanse olie in de Venezolaanse grond?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:27 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat dit wel een relevant plaatje is. Bewezen olievoorraden in 2017.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:17 schreef Perrin het volgende:
Tijd om wat vrijheid te brengen daar.
[ x ]Wat aardig van ze dat ze zowel de kartels als de overheid de tijd geven om zich voor te bereiden. Echt sportief van ze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Hij kan wel een populariteits-boost gebruiken ja. Wie weet dat een oorlogje gaat helpen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Interessante ontwikkeling die er al een tijdje aan zat te komen natuurlijk
Waaruit blijkt dat het om hardleerse mannen gaat?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 19:43 schreef torentje het volgende:
[..]
quote:De afstand tussen Curaçao en Venezuela is ongeveer 65 tot 70 kilometer over zee, waardoor Curaçao een van de eilanden is die het dichtst bij het Zuid-Amerikaanse vasteland ligt.
De afstand tussen Aruba en Venezuela is
relatief klein, met een minimum van ongeveer 25 tot 30 kilometer tot de noordwestelijke kustlijn van Venezuela.
De afstand tussen Bonaire en Venezuela is
ongeveer 80 kilometer, wat betekent dat het eiland zich dicht bij de kust van Venezuela bevindt.
Denk niet dat we momenteel veel te vrezen hebben van Venezuela nu Trump dreigt met een aanval op hun land.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:21 schreef 3rr0r het volgende:
Ondertussen oorverdovend stil bij onze Minister van Defensie
[..]
Je stelde eerder nog dat ze gewoon hun gang konden gaan. Wat is het nou? Heb je alles nog op een rijtje of lul je gewoon maar wat?quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Niet vrezen in de zin van dat Venezuela opeens de Antillen gaat aanvallen (zolang de Amerikanen het niet als uitvalsbasis gaan gebruiken maar dat zullen de eilanden en Nederland wel niet toestaan, en heeft de VS niet nodig). Maar er kan wel een flinke vluchtelingenstroom ontstaan. Bij die gekke dictators weet je het ook nooit wat voor rare fratsen ze gaan uithalen. Je kan beter niet naief zijn in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Denk niet dat we momenteel veel te vrezen hebben van Venezuela nu Trump dreigt met een aanval op hun land.
Die houden zich wel koest om Trump geen reden te geven daadwerkelijk de aanval te openen.
Ah, wat leuk. We hebben iemand wakker gemaakt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet vrezen in de zin van dat Venezuela opeens de Antillen gaat aanvallen (zolang de Amerikanen het niet als uitvalsbasis gaan gebruiken maar dat zullen de eilanden en Nederland wel niet toestaan, en heeft de VS niet nodig). Maar er kan wel een flinke vluchtelingenstroom ontstaan. Bij die gekke dictators weet je het ook nooit wat voor rare fratsen ze gaan uithalen. Je kan beter niet naief zijn in zo'n situatie.
Maar hoe dan ook, als zoiets staat te gebeuren wil je toch wel iets horen van de Min Def, vind het maar raar. Zo van als we stil blijven en net doen alsof het niet bij de achtertuin van ons koninkrijk plaatsvindt dan waait het over.
Die kunnen allemaal per vliegtuig naar Nederland.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet vrezen in de zin van dat Venezuela opeens de Antillen gaat aanvallen (zolang de Amerikanen het niet als uitvalsbasis gaan gebruiken maar dat zullen de eilanden en Nederland wel niet toestaan, en heeft de VS niet nodig). Maar er kan wel een flinke vluchtelingenstroom ontstaan. Bij die gekke dictators weet je het ook nooit wat voor rare fratsen ze gaan uithalen. Je kan beter niet naief zijn in zo'n situatie.
Maar hoe dan ook, als zoiets staat te gebeuren wil je toch wel iets horen van de Min Def, vind het maar raar. Zo van als we stil blijven en net doen alsof het niet bij de achtertuin van ons koninkrijk plaatsvindt dan waait het over.
Vluchtelingenstroom is inderdaad een potentieel risico. Die moeten we in elk geval nooit toegang gaan verlenen tot ons land.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat we ze alles laten doen wat ze willen vanwege zeer cynische redenen. Net als Israël, ook al zo'n bondgenoot van onze geweldige beschaving.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vluchtelingenstroom is inderdaad een potentieel risico. Die moeten we in elk geval nooit toegang gaan verlenen tot ons land.
Wat betreft gekke dictators: geen idee van welke dictator we meer te vrezen hebben. Maduro die zijn land zo om zeep helpt dat er een grote groep vluchtelingen het land probeert te verlaten of dictator Trump die hetzelfde effect veroorzaakt vanwege een militaire aanval op dat land.
Nee, ik vind het heel kwalijk dat men voor mensen schadelijke of ongezonde producten mag aanbieden en produceren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je stelde eerder nog dat ze gewoon hun gang konden gaan. Wat is het nou? Heb je alles nog op een rijtje of lul je gewoon maar wat?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ah, wat leuk. We hebben iemand wakker gemaakt.
Maduro spartelt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:17 schreef Perrin het volgende:
Openlijk vriendjes met Rusland zijn is niet goed voor de levensverwachting van een regime.
[ x ]
Je lult dus maar wat, zo te zien weet je niet eens meer wat je zelf nou liep te brabbelen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Nee, ik vind het heel kwalijk dat men voor mensen schadelijke of ongezonde producten mag aanbieden en produceren.
Ik kan tegen een hardleerse man weleens iets anders gezegd hebben maar dat telt niet mee.
Toch weerhoudt het je er niet van die producten te gebruiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Nee, ik vind het heel kwalijk dat men voor mensen schadelijke of ongezonde producten mag aanbieden en produceren.
Nou, ik hoopte dat ik via de media eens wat anders dan patriarchen of vrienden daarvan kon vinden. Zodat ik de streek kon slopen en naar wens weer kon opbouwen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch weerhoudt het je er niet van die producten te gebruiken.
Bewijsstuk A voor Wantie z'n stelling.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou, ik hoopte dat ik via de media eens wat anders dan patriarchen of vrienden daarvan kon vinden. Zodat ik de streek kon slopen en naar wens weer kon opbouwen.
Nederland is te druk met spruitjes oogsten, dus we gaan ervan uit dat de Caribische eilanden hun eigen boontjes wel doppen. Past ook prima binnen het neoliberale beleid waar we zo prat op gaan.quote:
Daar hebben ze met uitzondering van Bonaire (die het verst van Venezuela afligt) zelf voor gestemd.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nederland is te druk met spruitjes oogsten, dus we gaan ervan uit dat de Caribische eilanden hun eigen boontjes wel doppen. Past ook prima binnen het neoliberale beleid waar we zo prat op gaan.
Ik meen dat we Saba en Eustatius ook nog onder ons hebbenquote:Op zaterdag 1 november 2025 19:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar hebben ze met uitzondering van Bonaire (die het verst van Venezuela afligt) zelf voor gestemd.
Maar die liggen totaal niet in de buurt, je klinkt nu als een Amerikaan die denkt dat er oorlog is in heel Europa omdat Rusland in Oekraïne bezig is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik meen dat we Saba en Eustatius ook nog onder ons hebbenal met al is er genoeg om ons hard voor te maken. Wat doet Nederland? "aMeRiKa, dUs iK bEn bAnG
"
De VS wil een oorlog starten tegen Venezuela. Wat heeft dat met de politiek op de Antillen te maken?quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nederland is te druk met spruitjes oogsten, dus we gaan ervan uit dat de Caribische eilanden hun eigen boontjes wel doppen. Past ook prima binnen het neoliberale beleid waar we zo prat op gaan.
Totaal niet in de buurt? Totaal wel in de buurt, want er is momenteel niets of niemand die ze een strobreed in de weg legt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar die liggen totaal niet in de buurt, je klinkt nu als een Amerikaan die denkt dat er oorlog is in heel Europa omdat Rusland in Oekraïne bezig is.
Helemaal niets joh, slaap lekker.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS wil een oorlog starten tegen Venezuela. Wat heeft dat met de politiek op de Antillen te maken?
Hoe ga je Amerika een strobreed in de weg leggen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Totaal niet in de buurt? Totaal wel in de buurt, want er is momenteel niets of niemand die ze een strobreed in de weg legt.
Lees het voorbeeld nog eens.quote:Half Europa denkt overigens ook dat we in oorlog zijn met Rusland, dus ik vind dit maar een matig voorbeeld.
Waarom?quote:Ik zou wel adviseren om de legerbasis op Curaçao te evacueren.
[..]
Geen argumenten meer dus ..quote:Helemaal niets joh, slaap lekker.
Niet, gewoon je kontje aanbieden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe ga je Amerika een strobreed in de weg leggen?
Nee, jij.quote:Lees het voorbeeld nog eens.
Waarom niet?quote:Waarom?
Jij bent inderdaad echt een krachtpatser.quote:Geen argumenten meer dus ..
@SebbeSwensje gaat er voor liggen om dat te voorkomen...quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt wel alsof de VS om de zo veel tijd een land uitzoekt om oorlog mee te voeren.
Ik zou gerust 3 yanks met me meenemen, zoveel is zeker. Jij laat je gerust interneren, is ook prima.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
@:SebbeSwensje gaat er voor liggen om dat te voorkomen...
Nee, ik heb hier in Nederland totaal geen last van oorlogsgeweld tussen de VS en Venezuela.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zou gerust 3 yanks met me meenemen, zoveel is zeker. Jij laat je gerust interneren, is ook prima.
Dat heb je dus welquote:Op zaterdag 1 november 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik heb hier in Nederland totaal geen last van oorlogsgeweld tussen de VS en Venezuela.
Nope.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_der_Nederlandenquote:Op zaterdag 1 november 2025 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
En jij hebt op geen enkele manier duidelijk gemaakt waarom wel.
De VS voert daar geen oorlog tegen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_der_Nederlanden
Ik wil het heus allemaal wel voor je samenvatten hoor, maar ik denk dat jij ook wel kunt lezen. Heb je er even doorheen gebladerd? Het zou zomaar eens wat verantwoordelijkheidsgevoel bij je kunnen oproepen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS voert daar geen oorlog tegen.
En een wikipedia linkje sturen is een zwaktebod.
De VS wil Venezuela aanvallen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik wil het heus allemaal wel voor je samenvatten hoor, maar ik denk dat jij ook wel kunt lezen. Heb je er even doorheen gebladerd? Het zou zomaar eens wat verantwoordelijkheidsgevoel bij je kunnen oproepen.
Oorloghitser gespot!quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Geweldig dat de VS deze bondgenoot van Rusland aanpakt.
In feite legitimeer je de Russische oorlog tegen Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Even een uitleg waarom de VS juist nu Venezuela aanpakt:
Venezuela en Rusland: strategische maar wankele alliantie
Venezuela is een nauwe bondgenoot van Rusland, vooral uit noodzaak. Sinds Chávez en later Maduro verbrak het land veel banden met het Westen en vond het in Rusland (en deels China en Iran) een politieke en militaire beschermer. Rusland levert wapens, onderhoudt troepencontacten en helpt Venezuela te overleven onder Amerikaanse sancties via olie- en gouddeals.
Toch is het partnerschap vooral pragmatisch: Rusland gebruikt Venezuela als tegenwicht tegen Amerikaanse invloed in Latijns-Amerika, terwijl Venezuela op Russische steun leunt om zijn verzwakte economie draaiend te houden.
Binnenlands is de situatie echter chaotisch. De staat heeft nauwelijks controle over delen van het land waar drugskartels, corrupte legerofficieren en paramilitaire groepen de macht hebben. Venezuela is een belangrijk doorvoerland voor cocaïne uit Colombia; hoge functionarissen uit het regime worden al jaren door de VS beschuldigd van betrokkenheid bij deze handel (het zogeheten Cartel de los Soles).
Daardoor is Venezuela weliswaar een formele bondgenoot van Rusland, maar in de praktijk een verzwakte staat, met een economie in puin, grootschalige corruptie en een overheid die de georganiseerde misdaad niet meer effectief kan bestrijden.
Of jij beschermd hier Russische invloed in Venezuela en houdt burgers in een wurggreep.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite legitimeer je de Russische oorlog tegen Oekraïne.
Daarmee ontkracht je niet dat je op die manier de oorlog in Oekraïne legitimeert.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of jij beschermd hier Russische invloed in Venezuela en houdt burgers in een wurggreep.
Is er eens een nuttige invloed tegen een Russisch regime en verlossing, is het weer niet goed.
Links in een notendop.
Zelfde boosheid als greta die net onderweg is naar Gaza en er is ineens vrede uitgebroken.
Het raakt jou wellicht niet persoonlijk, maar wel mensen die binnen jouw verantwoordelijkheidsgebied vallen als Nederlander. Zij betalen belasting voor jou en jij betaalt dat voor hen, doe je dus maar niet beter voor.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS wil Venezuela aanvallen.
Hoezo raakt dat mij?
Aangezien je om die vraag heen loopt te draaien weet je het zelf niet.
Je hebt ook geen invloed whatsoever.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarmee ontkracht je niet dat je op die manier de oorlog in Oekraïne legitimeert.
Verder heb ik geen enkele invloed op Venezuela. Dus je opmerking daarover raakt kant noch wal.
Boeit totaal niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het raakt jou wellicht niet persoonlijk, maar wel mensen die binnen jouw verantwoordelijkheidsgebied vallen als Nederlander. Zij betalen belasting voor jou en jij betaalt dat voor hen, doe je dus maar niet beter voor.
Waar heb je deze tekst vandaan? Ik zie hier zaken die inderdaad spelen maar geen enkele reden om een oorlog te starten. Zeker niet door een president die de hele campagne over vrede sprak.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Even een uitleg waarom de VS juist nu Venezuela aanpakt:
Venezuela en Rusland: strategische maar wankele alliantie
Venezuela is een nauwe bondgenoot van Rusland, vooral uit noodzaak. Sinds Chávez en later Maduro verbrak het land veel banden met het Westen en vond het in Rusland (en deels China en Iran) een politieke en militaire beschermer. Rusland levert wapens, onderhoudt troepencontacten en helpt Venezuela te overleven onder Amerikaanse sancties via olie- en gouddeals.
Toch is het partnerschap vooral pragmatisch: Rusland gebruikt Venezuela als tegenwicht tegen Amerikaanse invloed in Latijns-Amerika, terwijl Venezuela op Russische steun leunt om zijn verzwakte economie draaiend te houden.
Binnenlands is de situatie echter chaotisch. De staat heeft nauwelijks controle over delen van het land waar drugskartels, corrupte legerofficieren en paramilitaire groepen de macht hebben. Venezuela is een belangrijk doorvoerland voor cocaïne uit Colombia; hoge functionarissen uit het regime worden al jaren door de VS beschuldigd van betrokkenheid bij deze handel (het zogeheten Cartel de los Soles).
Daardoor is Venezuela weliswaar een formele bondgenoot van Rusland, maar in de praktijk een verzwakte staat, met een economie in puin, grootschalige corruptie en een overheid die de georganiseerde misdaad niet meer effectief kan bestrijden.
Vredequote:Op zaterdag 1 november 2025 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of jij beschermd hier Russische invloed in Venezuela en houdt burgers in een wurggreep.
Is er eens een nuttige invloed tegen een Russisch regime en verlossing, is het weer niet goed.
Links in een notendop.
Zelfde boosheid als greta die net onderweg is naar Gaza en er is ineens vrede uitgebroken.
Exact.quote:
Vanwege de mentaliteit inderdaad dit.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Boeit totaal niet.
De VS valt de Nederlandse Antillen niet aan.
En als de VS dat wel zou doen, dan zijn we gewoon fucked.
De hele politieke situatie in Nederland en de Nederlandse Antillen is dan totaal niet meer relevant.
Ik snap ook niet waarom je het leger wilt evacueren.
Dan laat je de inwoners totaal weerloos achter.
Dat is ook een manier van een lege reactie plaatsen.quote:Op zondag 2 november 2025 16:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vanwege de mentaliteit inderdaad dit.
Israël wel dan? Of is dit weer zo'n geval dat je maar één kamp dingen nadraagt en blind bent voor de ander?quote:Op zondag 2 november 2025 16:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Vooral omdat hamas zich aan geen enkele afspraak houdt en ook zn eigen volk executeert. De droom van vredig samenleven wordt van die kant totaal kapotgeschoten. Al jaren
Tegen wie heb je het?quote:Op zondag 2 november 2025 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen staan steeds verder af van de harde realiteit op aarde. En kunnen zich dit soort zaken niet eens voorstellen.
Daarom reageren ze zo verontwaardigd
Je beschrijft jezelf weer eens.quote:Op zondag 2 november 2025 17:11 schreef viagraap het volgende:
[..]
Israël wel dan? Of is dit weer zo'n geval dat je maar één kamp dingen nadraagt en blind bent voor de ander?
Oh, ik kan me wel voorstellen dat sommigen hopen op een oorlog tussen Amerika en Venezuela.quote:Op zondag 2 november 2025 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen staan steeds verder af van de harde realiteit op aarde. En kunnen zich dit soort zaken niet eens voorstellen.
Daarom reageren ze zo verontwaardigd
Eerste tweet die ik tegenkwam. Er zijn tientallen accounts met dat bericht en het bronbericht is de Washington Postquote:
quote:Trump maakt plannen om Amerikaanse troepen naar Mexico te sturen in strijd tegen drugskartels
De regering van de Amerikaanse president Donald Trump werkt aan gedetailleerde plannen om troepen en spionnen naar Mexico te sturen in de strijd tegen drugskartels. Dat meldt nieuwszender NBC News op basis van verklaringen van twee huidige en twee voormalige hoge functionarissen uit de VS. Mexico liet eerder al weten dat er geen sprake kan zijn van een “invasie”.
Het trainen voor de mogelijke missie — die ook grondoperaties in Mexico zou omvatten — zou net van start gegaan zijn. De regering zou de voorkeur geven aan een samenwerking met de Mexicaanse overheid bij de missie tegen de drugskartels, maar functionarissen sluiten niet uit dat er ook zonder samenwerking kan worden opgetreden.
https://www.hln.be/buiten(...)n-nbc-news~a39befb8/
Ik denk dat hij voor Noord- én Zuid-Amerika gaat.quote:Op maandag 3 november 2025 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een nieuw doelwit voor Trump:
[..]
Een oorlog is een redelijk excuus om de in eigen land de noodtoestand danwel insurrection act uit te roepen.quote:Op maandag 3 november 2025 18:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
In vergelijking met zijn vorige termijn is Trump een stuk meer bezig met machtsvertoon en confrontatie.
Allemaal aanvallen? Dat gaat niet gebeuren. Ik had eigenlijk verwacht dat Venezuela ondertussen aangevallen zou zijn nu.quote:Op maandag 3 november 2025 18:48 schreef AFA2022 het volgende:
Hij denkt wat mijn grote vriend Poetin kan kan ik ook, maar dan veel beter lol. Hij heeft dus zijn visier gezet op Venezuela, Mexico en mss wel Columbia en of Canada.
Nou ben benieuwd hoe de rest van de wereld gaat reageren mocht hij daadwerkelijk deze landen aanvallen.
Nee, gewoon machtsvertoon in de drugsoorlog.quote:
Hij heeft nu niet meer de deep state tegen zich en belangrijkste poppetjes mee itt voorheen, he came prepared this time (en met een sterke lobby achter zich deze keer), en zorgt dat door interne zuiveringen de laatste kritische geesten ook verdwijnen. Zoals bijv in de top van het leger.quote:Op maandag 3 november 2025 18:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
In vergelijking met zijn vorige termijn is Trump een stuk meer bezig met machtsvertoon en confrontatie.
Merendeel van de drugs gaat via andere wegen, bijvoorbeeld Colombia. Dit heeft echt niks met drugs te maken.quote:Op maandag 3 november 2025 20:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, gewoon machtsvertoon in de drugsoorlog.
De VS gaat niet in Venezuela zelf vechten.
quote:
quote:
Het gaat zoals altijd bij Trump: veel uiterlijk vertoon en spierballenwerk. Maar niets constructief.quote:Op maandag 3 november 2025 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Merendeel van de drugs gaat via andere wegen, bijvoorbeeld Colombia. Dit heeft echt niks met drugs te maken.
Want ze doen pas iets als het in de krant heeft gestaanquote:Op dinsdag 4 november 2025 05:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)schillende-scenarios
Nou zeg, ze zijn ergens wakker geworden.
Ze doen nu iets en daarom staat het in de krant. Ga iemand anders vervelen, stuk verdriet.quote:Op dinsdag 4 november 2025 06:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want ze doen pas iets als het in de krant heeft gestaan
Ze doen vanaf het begin af aan al iets.quote:Op dinsdag 4 november 2025 06:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ze doen nu iets en daarom staat het in de krant. Ga iemand anders vervelen, stuk verdriet.
Ja, ze hebben heel hard geroepen dat we geen deel uitmaken van de bevriende Amerikaanse krijgsmacht in hun acties tegen Venezuela. Er is verder nooit gesproken over welke nevenschade dit zou kunnen opleveren voor de eilanden waar we verantwoordelijkheid voor dragen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 06:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze doen vanaf het begin af aan al iets.
En dat staat nu in de krant omdat BNR navraag heeft gedaan.
Daar hoeven ze met jou ook niet over te spreken.quote:Op dinsdag 4 november 2025 06:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja, ze hebben heel hard geroepen dat we geen deel uitmaken van de bevriende Amerikaanse krijgsmacht in hun acties tegen Venezuela. Er is verder nooit gesproken over welke nevenschade dit zou kunnen opleveren voor de eilanden waar we verantwoordelijkheid voor dragen.
Ah, gelukkig ben jij zo goed op de hoogte. Waar maken we ons nog druk om? Gebruiker @Wantie weet dat ze voorbereid zijn op elk scenario!quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar hoeven ze met jou ook niet over te spreken.
Het punt is dat jij denkt dat Defensie elke stap die ze doen onmiddellijk publiceren.
Zo niet, dan doen ze dus niets.
Maar zo werkt het niet.
We?quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ah, gelukkig ben jij zo goed op de hoogte. Waar maken we ons nog druk om? Gebruiker @:wantie weet dat ze voorbereid zijn op elk scenario!
quote:Dick Schoof velt nog geen oordeel over de bootjes die de Verenigde Staten recent hebben aangevallen. Tientallen opvarenden van vermeende drugsboten zijn sinds begin september gedood. De demissionair premier wil hierover geen 'snelle conclusies' trekken, zei hij tegen het ANP.
,,Er zal vast wel iemand ergens een procedure beginnen, of dit legitiem is", zei Schoof over de aanvallen op de bootjes. ,,Het is altijd ingewikkeld om dat heel precies te bekijken. We hebben daar als kabinet op dit moment nog geen standpunt over ingenomen."
Schoof benadrukte dat de VS een 'belangrijke partner' is op militair en economisch gebied. ,,Dat betekent dat we permanent met Amerika in gesprek zijn en proberen te achterhalen wat de daadwerkelijke intenties zijn van de Amerikanen ten aanzien van datgene wat ze nu aan het doen zijn."
Op de vraag of Nederland door economische en militaire afhankelijkheid terughoudend is met kritiek op de VS, antwoordde de premier: ,,Nee, absoluut niet. Dat heeft er niets mee te maken.
https://www.ad.nl/buitenl(...)conclusies~a4c857c7/
quote:Opnieuw vernietigt VS vermeende drugsboten, zes opvarenden gedood
Het Amerikaanse leger heeft in de Stille Oceaan opnieuw twee vermeende drugsboten vernietigd met raketten. Daarbij zijn volgens de Amerikaanse minister van Defensie Hegseth alle zes opvarenden gedood.
https://nos.nl/artikel/25(...)es-opvarenden-gedood
Fucking criminelen die zware jongens overheid willen spelenquote:Op maandag 10 november 2025 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En weer 2 bootjes beschoten vandaag
[..]
Iemand die anders bij weigering voor de reis wel vermoord wordt? Of onder bedreiging dat z'n gezin wat overkomt? Iemand die verblind door het te verdienen geld het risico niet ziet/voor lief neemt. De VS zullen ook wel niet elk smokkelbootje weten te vinden en raken dus ze hopen degene te zijn die dat lot vermijdt. Misschien zelfs mensen die het nieuws niet meegekregen hebben dat de VS dit nu zo doet.quote:Op maandag 10 november 2025 20:21 schreef Homey het volgende:
Welke idioot stapt daar nou nog in een drugsboot?
quote:Het Amerikaanse vliegdekschip USS Gerald R. Ford is aangekomen in de wateren rond Centraal- en Zuid-Amerika. Dat bevestigt de Amerikaanse marine. Onduidelijk is nog waar het vliegdekschip zich precies bevindt.
De Gerald R. Ford is het grootste vliegdekschip ter wereld en telt meer dan 4000 matrozen en tientallen vliegtuigen. Het schip sluit zich aan bij de grote militaire troepenmacht van de VS die al in de Caribische regio is.
Als je onder valse voorwendselen (massavernietigingswapens) gewoon een heel land mag aanvallen en voor een groot deel mag vernietigen met een miljoen doden direct en indirect tot gevolg (Irak) en daar lachend mee weg kunt komen dan stelt zo'n bootje uit het water schieten natuurlijk niks voor.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:21 schreef Barbusse het volgende:
Hier wel een interressant stukje over de legaliteit/illegaliteit van deze aanvallen:
The Caribbean Strikes and the Collapse of Legal Oversight in U.S. Military Operations
[..]
Nederland is ultiem kruiperig ten opzichte van de VS. Ook wanneer dat tegen alle principes ingaat die wij altijd zo luidkeels verkondigen. Een slaaf is nog beter dan Nederland want die wordt gedwongen en heeft geen keuze zijn meester te volgen. maar Nederland doet het enkel uit lafheid en opportunisme.quote:
Bwoh, keiharde teksten!quote:Op woensdag 12 november 2025 15:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland is ultiem kruiperig ten opzichte van de VS. Ook wanneer dat tegen alle principes ingaat die wij altijd zo luidkeels verkondigen. Een slaaf is nog beter dan Nederland want die wordt gedwongen en heeft geen keuze zijn meester te volgen. maar Nederland doet het enkel uit lafheid en opportunisme.
De koopman wint het vaker van de dominee..quote:Op woensdag 12 november 2025 15:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland is ultiem kruiperig ten opzichte van de VS. Ook wanneer dat tegen alle principes ingaat die wij altijd zo luidkeels verkondigen. Een slaaf is nog beter dan Nederland want die wordt gedwongen en heeft geen keuze zijn meester te volgen. maar Nederland doet het enkel uit lafheid en opportunisme.
Willen ze echt zo graag helemaal naar de klote geschoten worden?quote:
Walküre.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Jullie overdenken het allemaal. Trump hoort er wat over en zegt: "Maak ze af!" Dat levert wat gepruttel op van de ondergeschikten, waarna Trump verder in de aanval gaat: "Dat kunnen we toch gewoon? Het zijn maar bootjes! Opblazen die hap!" Dan is de reactie al snel dat ze er wat schepen op af kunnen sturen om te kijken wat er aan de hand is, waarna ze de bemanning op kunnen pakken en de drugs in beslag kunnen nemen. "Wat een onzin! Weet je wel wat dat allemaal kost! Gewoon platgooien! Ik betaal me al blauw aan al die dure raketten, gebruik ze dan ook!" Maar ja, dan kunnen ze niet zien of het ook een echte drugsboot is. Misschien is het wel een visser? "Is dat een Amerikaan met veel invloedrijke vrienden? Nee? Waarom denk je dan dat me dat wat kan interesseren? Misschien is jouw opvolger wat behulpzamer!"
Wagner is al eens eerder in conflict geweest met de US military, ik denk dat ze daar nu nog slapeloze nachten van hebben.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:45 schreef Frutsel het volgende:
Las net dat Poetin flinke wapens naar Maduro heeft gestuurd. Wagonladingen vol en ook het huurlingenleger van Wagner.
Lavrov vond dat Trump zich beter kon richten op narcostaat België:')
Degenen die het overleefden wel ja.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wagner is al eens eerder in conflict geweest met de US military, ik denk dat ze daar nu nog slapeloze nachten van hebben.
Hoe is dat dan mogelijk als BNR bericht dat Putin volledig afhankelijk is van Noord-Korea t.a.v personeel, wapens en munitie in hun lokale strijd tegen hun broedervolk? Iemand zit te jokken.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:45 schreef Frutsel het volgende:
Las net dat Poetin flinke wapens naar Maduro heeft gestuurd. Wagonladingen vol en ook het huurlingenleger van Wagner.
Lavrov vond dat Trump zich beter kon richten op narcostaat België:')
Rusland stuurt ook gewoon wat vliegdekschepen met ondersteuning om de Amerikaanse te onderscheppen.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoe is dat dan mogelijk als BNR bericht dat Putin volledig afhankelijk is van Noord-Korea t.a.v personeel, wapens en munitie in hun lokale strijd tegen hun broedervolk? Iemand zit te jokken.
Dat wordt wat lastig, ze hebben er 1 en die is sinds 2017 niet operationeel.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Rusland stuurt ook gewoon wat vliegdekschepen met ondersteuning om de Amerikaanse te onderscheppen.
Met genoeg sleepboten welquote:Op donderdag 13 november 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt wat lastig, ze hebben er 1 en die is sinds 2017 niet operationeel.
Ze gaven de voorkeur aan een stukje nietszeggend land, alsof ze daar nog niet genoeg van hadden. Rusland heeft liggen slapen bij de les geopolitieke dominantie.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt wat lastig, ze hebben er 1 en die is sinds 2017 niet operationeel.
Zeg nou zelf: zou jij als Russische generaal je budget aan zo'n hoop oud roest uitgeven, of het veilig op een Zwitserse bankrekening parkeren?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ze gaven de voorkeur aan een stukje nietszeggend land, alsof ze daar nog niet genoeg van hadden. Rusland heeft liggen slapen bij de les geopolitieke dominantie.
Wellicht dat het oude stuk roest wel afgeschreven is ja, maar als Rus zou ik me wel zorgen maken om de groeiende dominantie vanuit zowel het oosten als het westen aan de andere kant van de oceaan. Ik begrijp prima dat Rusland heel de EU als slaafjes van de VS ziet, maar daar ligt dan juist de uitdaging. Wees weer benaderbaar en constructief, laat zien dat je als continent een rol wil spelen tegen de wereldmachten van nu.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeg nou zelf: zou jij als Russische generaal je budget aan zo'n hoop oud roest uitgeven, of het veilig op een Zwitserse bankrekening parkeren?
Je mist de enorme corruptie.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wellicht dat het oude stuk roest wel afgeschreven is ja, maar als Rus zou ik me wel zorgen maken om de groeiende dominantie vanuit zowel het oosten als het westen aan de andere kant van de oceaan. Ik begrijp prima dat Rusland heel de EU als slaafjes van de VS ziet, maar daar ligt dan juist de uitdaging. Wees weer benaderbaar en constructief, laat zien dat je als continent een rol wil spelen tegen de wereldmachten van nu.
We kunnen het hier allemaal, maar willen het niet. Daar kunnen ze het eigenlijk helemaal niet, maar doen ze het wel, omdat ze het willen.
Die is er waar je ook kijkt, die is niet te missen.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je mist de enorme corruptie.
Trump heeft de smaak van oorlogvoering te pakken. "Trump: World Police."quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:03 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)jk-halfrond-aan.html
Aankondiging militaire operatie, lees verder nog niks over of deze al is begonnen.
Het zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:40 schreef Perrin het volgende:
Trump verovert Noord- en Zuid-Amerika. Poetin mag Europa hebben, China pakt Azië en Afrika.
https://nos.nl/artikel/25(...)aar-om-regime-changequote:Spanning rond Venezuela: 'Het gaat Trump niet om drugs, maar om regime change'
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-actie-vs-in-caribenquote:'Nederland moet zich uitspreken' tegen grote militaire actie VS in Cariben
quote:A new Reuters/Ipsos poll shows only 29% of Americans support Trump’s policy of using the U.S. military to kill suspected drug traffickers without court involvement.
21% of Americans support using the U.S. military to remove Maduro.
https://nos.nl/artikel/25(...)n-de-vs-en-venezuelaquote:Curaçao voelt druk van opgelopen spanning tussen de VS en Venezuela
Ik heb daar de NOS niet voor nodig. Het gaat niet verder dan overduidelijke patronen herkennen, een heel klein beetje nadenken en dat op papier zetten. Wat mij vooral verrast, is dat zij een keer hebben besloten de Amerikaanse politici, media en denktanks niet klakkeloos na te blaten, zoals de traditie de afgelopen tientallen jaren is geweest. Het verbaast mij ook dat de hoofdredacteur van de NOS groen licht heeft gegeven voor de publicatie van dit artikel.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:12 schreef 3rr0r het volgende:
Twee artikelen bij de NOS, voor de liefhebber
[..]
Spanning rond Venezuela: 'Het gaat Trump niet om drugs, maar om regime change'
https://nos.nl/artikel/25(...)aar-om-regime-change
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-actie-vs-in-cariben
quote:Op zondag 19 oktober 2025 05:23 schreef Peppert het volgende:
Het is eigenlijk niet zo ingewikkeld wat er momenteel gaande is tussen Venezuela en de VS. Net als destijds in Irak aan het begin van deze eeuw wordt er een voorwendsel gezocht. Toen waren het massavernietigingswapens, nu is het drugs. Het doel is hetzelfde gebleven: een regering installeren die de Amerikaanse belangen dient, een cliëntstaat die doet wat Washington wil.
Er zijn altijd wel redenen te vinden om in te grijpen, elk land heeft immers zijn donkere kanten. Maar het patroon is overduidelijk. En natuurlijk is er alweer een zorgvuldig klaargestoomde opvolger, iemand die onlangs nog een Nobelprijs voor de Vrede ontving. Het Noorse comite laat met zulke keuzes pijnlijk duidelijk zien hoe selectief en politiek hun morele kompas werkt. Jammer, maar bepaald niet verrassend.
Trump gaat geen drugskartels uitschakelen.quote:Op zondag 16 november 2025 00:21 schreef -Deluzion- het volgende:
Uitstekend dat Trump dit aanpakt. In Europa zouden ze eerst vijf jaar vergaderen maar Trump onderneemt tenminste actie om de drugskartels uit te schakelen. Eigenlijk zou hij ook het leger naar Mexico kunnen sturen om de kartels op te ruimen, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren omdat het WK in 2026 in de VS en Mexico wordt gehouden.
Maar er ligt wel weer lekker veel olie voor het oprapen.quote:Op zondag 16 november 2025 05:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump gaat geen drugskartels uitschakelen.
Ik snap niet waarom mensen daar in trappen.
Duik eens in de geschiedenis van de war on drugs.
Zolang er vanuit de VS vraag is naar drugs zal er ook aanbod komen.
De drugs komen uit Mexico en Colombia, niet uit Venezuela. Dus ik weet niet waar ze op schieten, maar het zullen geen Venezuelaanse drugsbootjes zijn.quote:Op zondag 16 november 2025 00:21 schreef -Deluzion- het volgende:
Uitstekend dat Trump dit aanpakt. In Europa zouden ze eerst vijf jaar vergaderen maar Trump onderneemt tenminste actie om de drugskartels uit te schakelen. Eigenlijk zou hij ook het leger naar Mexico kunnen sturen om de kartels op te ruimen, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren omdat het WK in 2026 in de VS en Mexico wordt gehouden.
Ben je nou echt zo goedgelovig? Of heb je zo'n slecht geheugen? Het hele bestaan van die kartels is terug te voeren op het Amerikaanse buitenlandbeleid inzake het Westelijk Halfrond. Dit is de zoveelste manier om de eigen oliebedrijven winst te laten maken op buitenlandse voorraden. Dat een oorlog meestal betere ratings voor een president oplevert is mooi meegenomen.quote:Op zondag 16 november 2025 00:21 schreef -Deluzion- het volgende:
quote:Über Jahre hinweg wurden kaum Fahrzeuge importiert, hohe Zölle verteuern Neuwagen zusätzlich, und die wirtschaftliche Krise tut ihr Übriges. Das Ergebnis: Autofahrer stehen vor der Wahl zwischen überteuerten Gebrauchtwagen und kostspieligen chinesischen SUVs – in einem Markt, der kaum noch normale Preise kennt.
En nog steeds levert de VS geen enkel bewijs dat er daadwerkelijk drugs aan boord van die boten zitten, maar ondertussen executeren ze wel tientallen mensen zonder enige juridische grondquote:Op zondag 16 november 2025 00:21 schreef -Deluzion- het volgende:
Trumps woord staat op dit moment boven de wet in amerika.quote:Op maandag 17 november 2025 03:18 schreef TLC het volgende:
[..]
En nog steeds levert de VS geen enkel bewijs dat er daadwerkelijk drugs aan boord van die boten zitten, maar ondertussen executeren ze wel tientallen mensen zonder enige juridische grond
Ja hij zit bovenop een olievoorraad.quote:
Daarnaast is het gewoon staand beleid om elke vriend van de Sovjet Unie/Rusland in Z.-Amerika te vervangen voor een conservatief autoritaire leider:quote:Op zondag 16 november 2025 12:59 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo goedgelovig? Of heb je zo'n slecht geheugen? Het hele bestaan van die kartels is terug te voeren op het Amerikaanse buitenlandbeleid inzake het Westelijk Halfrond. Dit is de zoveelste manier om de eigen oliebedrijven winst te laten maken op buitenlandse voorraden. Dat een oorlog meestal betere ratings voor een president oplevert is mooi meegenomen.
De Britten bestempelen de acties van de Amerikanen gewoon als illegaal, en hebben het delen van inlichtingen in zijn geheel opgeschort. Dat geeft toch wat meer duidelijkheid.quote:F-WHAC is 2 jaar geleden opgericht. Het samenwerkingsverband heeft als doel om gezamenlijk meer veiligheid en stabiliteit in de regio te brengen en eventuele dreigingen het hoofd te bieden. Daarom hebben deze 5 gelijkgestemde landen zich verenigd en proberen zij meer samen te werken om de doelstelling (veiligheid en stabiliteit) te bereiken.
Dit zal vast wel ja, aangezien we met zijn allen collectief stil blijven hieromtrent. De Nederlanders denken dat hen niks zal overkomen, wat een mazzel dat wij geen olievelden hebben.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Daarnaast is het gewoon staand beleid om elke vriend van de Sovjet Unie/Rusland in Z.-Amerika te vervangen voor een conservatief autoritaire leider:
Weg met Allende, insert Pinochet
De contras in Nicaragua.
Wegwerken van Arbnez in Guatemala
Etc., etc.
En in de rest van de wereld: Soeharto, de Mujadeen, Saddam Hoessein, etc...
De haviken achter Trump zullen maar wat blij zijn als Putin Venezuela verder gaat bewapenen. CIA doet wat de CIA altijd doet, om de regimechange zo soepel mogelijk te laten plaatsvinden. Maduro lijkt zich i.i.g. klaar te maken voor Vietnam 2.0.
Erg fijn dat Schoof komt met redelijk nietszeggende teksten:
Bekijk deze YouTube-video
Ik zou trouwens ook wel eens willen weten of er momenteel Amerikaanse mariniers aanwezig zijn op de marinebasis Parera in het kader van onze militaire samenwerking met de VS. En hoe goed is de samenwerking onder het Framework for the Western Hemisphere Allied Collaboration momenteel nog:
[..]
De Britten bestempelen de acties van de Amerikanen gewoon als illegaal, en hebben het delen van inlichtingen in zijn geheel opgeschort. Dat geeft toch wat meer duidelijkheid.
quote:Venezuela probeert oorlog af te wenden: “Maduro stelde voor binnen enkele jaren af te treden, Trump weigerde”
Nicolás Maduro doet er alles aan om een oorlog met de Verenigde Staten te voorkomen. Afgelopen weekend zong de Venezolaanse president nog de vredeshymne ‘Imagine’ van John Lennon, en volgens ‘The New York Times’ zou hij recent ook aangeboden hebben om af te treden – wel na een transitieperiode van enkele jaren. Het Witte Huis wees dat voorstel af.
President Trump heeft naar verluidt een reeks nieuwe maatregelen goedgekeurd om de druk op Venezuela verder op te voeren en zich voor te bereiden op een militaire campagne. Dat schrijft ‘The New York Times’ op basis van anonieme bronnen met kennis van zaken.
Het is niet duidelijk wat de maatregelen precies inhouden en wanneer ze van kracht zullen worden. Tot nu toe heeft Trump nog geen goedkeuring gegeven voor de inzet van Amerikaanse troepen op Venezolaans grondgebied. De volgende fase van de drukcampagne zou kunnen bestaan uit sabotageacties of cyberaanvallen, voorspelt de Amerikaanse krant.
Aftreden
Ondanks zijn recente beslissingen tegen Venezuela is Trump achter de schermen begonnen met onderhandelingen met Maduro, beweren de bronnen. De Venezolaanse president zou tijdens die gesprekken hebben voorgesteld om na een overgangsperiode “van twee tot drie jaar” af te treden. Washington wees het voorstel af: voor Trump is elk uitstel van Maduro’s vertrek onaanvaardbaar.
Maduro zou ook aangegeven hebben dat hij bereid is om Amerikaanse energiebedrijven toegang te geven tot de Venezolaanse olierijkdommen. Venezuela heeft de grootste oliereserves ter wereld, meer dan vijf keer zoveel als de Verenigde Staten.
https://www.hln.be/buiten(...)p-weigerde~a9c08870/
Dus, als Trump denkt dat ze mogelijk drugs smokkelen, mag hij er op laten schieten. Duidelijk.quote:Op maandag 17 november 2025 07:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trumps woord staat op dit moment boven de wet in amerika.
Memo Approving Boat Strikes Is Said to Rely on Trump’s Claims About Cartels
Maar het ging toch om drugs?quote:
Als je 'm kan zien op flightradar, is zijn functie om te intimideren, niet bombarderen.quote:Op maandag 24 november 2025 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een B52 bommenwerper die in North Dakota is opgestegen bevindt zich nu in de buurt van Curacau en nadert de kust van Venezuela
[ afbeelding ]
Ongetwijfeldquote:Op maandag 24 november 2025 22:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je 'm kan zien op flightradar, is zijn functie om te intimideren, niet bombarderen.
Aan de andere kant zal een regime change in Venezuela best welkom zijn.quote:Op maandag 24 november 2025 23:19 schreef viagraap het volgende:
'Fijn' dat ze nu gewoon open zijn over de daadwerkelijke motieven itt Irak. Eens kijken of de NAVO en de EU dit keer wel ballen tonen en zich hiervan distantiëren.
Ik denk dat ze zelf ook wel snappen hoe obvious het is en dat toch niemand ze een strobreed in de weg gaat leggen. Mensen als degene boven me gaan zelfs nog staan juichen ook.quote:Op maandag 24 november 2025 23:19 schreef viagraap het volgende:
'Fijn' dat ze nu gewoon open zijn over de daadwerkelijke motieven itt Irak. Eens kijken of de NAVO en de EU dit keer wel ballen tonen en zich hiervan distantiëren.
Vrijwel elke Venezuelaan juicht mee, denk daar maar eens over na. Die maken zich drukker om of er wat te eten valt want dat lukt ze al een tijdje niet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 05:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zelf ook wel snappen hoe obvious het is en dat toch niemand ze een strobreed in de weg gaat leggen. Mensen als degene boven me gaan zelfs nog staan juichen ook.
Als je het zelf maar wil geloven.quote:Op dinsdag 25 november 2025 05:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vrijwel elke Venezuelaan juicht mee, denk daar maar eens over na. Die maken zich drukker om of er wat te eten valt want dat lukt ze al een tijdje niet.
Het verzonnen staatsdrugkartel door de regering trump en jij gelooft die notoire leugenaars?quote:Op dinsdag 25 november 2025 01:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zal een regime change in Venezuela best welkom zijn.
En Maduro is daadwerkelijk leider van een staatsdrugskartel.
Je praat nu als Poetin. Die had met zijn speciale militaire operatie verwacht dat de regime change door de Oekraïners verwelkomt zou worden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 01:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zal een regime change in Venezuela best welkom zijn.
En Maduro is daadwerkelijk leider van een staatsdrugskartel.
Dat gebeurt al, onder andere door individuele landen als Engeland, Frankrijk, die het uitwisselen van inlichtingen over het Caribische gebied hebben opgeschort.quote:Op maandag 24 november 2025 23:19 schreef viagraap het volgende:
Vrijwel elkequote:Op dinsdag 25 november 2025 05:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vrijwel elke Venezuelaan juicht mee, denk daar maar eens over na. Die maken zich drukker om of er wat te eten valt want dat lukt ze al een tijdje niet.
De NAVO is inderdaad geen partij, maar hoe lang willen andere landen nog in een bondgenootschap zitten met de VS?quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gebeurt al, onder andere door individuele landen als Engeland, Frankrijk, die het uitwisselen van inlichtingen over het Caribische gebied hebben opgeschort.
De NAVO is in deze geen partij. Die zal zich hier niet tegen uitspreken. Dat is ook niet gebeurd bij de tweede Golfoorlog. Terwijl ook toen individuele landen zich uitspraken tegen een inval in Irak.
Ik ga niet ontkennen dat Venezuela voor de VS het nieuwe Polen is, en dat Trump straks echt 'breathing room' wil hebben.quote:Op zondag 16 november 2025 08:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar er ligt wel weer lekker veel olie voor het oprapen.
Ja vrijwel elke ja, geen idee of je weet hoe de armoede daar is maar die mensen willen alles behalve Maduro.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
Vrijwel elkeTuurlijk pik. En heb je enig bewijs voor je claim over staatsdrugcartels?
[..]
De NAVO is inderdaad geen partij, maar hoe lang willen andere landen nog in een bondgenootschap zitten met de VS?
Die hebben nog nooit een probleem gemaakt van de militaire escapades van Amerika.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
Vrijwel elkeTuurlijk pik. En heb je enig bewijs voor je claim over staatsdrugcartels?
[..]
De NAVO is inderdaad geen partij, maar hoe lang willen andere landen nog in een bondgenootschap zitten met de VS?
Ik weet hoe de armoede daar is, maar als jij denkt dat ze op een oorlog zitten te wachten snap je weinig van de wereld. Dat je een wiki-pagina als bron neemt waar vrij groot bovenaan staat dat de informatie betwist is vertelt mij ook voldoende.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ja vrijwel elke ja, geen idee of je weet hoe de armoede daar is maar die mensen willen alles behalve Maduro.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cartel_of_the_Suns
En dit is dat staatsdrugskartel wat trump nu ook op de terrorismelijst geplaatst heeft, ook de EU en andere landen hebben er problemen mee.
Hahaha, natuurlijk nietquote:Op donderdag 27 november 2025 12:01 schreef Frutsel het volgende:
Die Russen lijken zich steeds meer te bemoeien met de Venezolanen en Maduro. Schijnbaar 'speciale troepen' en een topgeneraal gestuurd. (Aldus Telegraaf etc)
Dat dit voor Trump maar genoeg motivatie mag zijn dat hij Oekraine meer moet gaan steunen.
De Trump/Putin deal "jij Oekraine en ik Venezuela en/of Iran" lijkt er dus niet te liggenquote:Op donderdag 27 november 2025 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hahaha, natuurlijk niet![]()
Vermoed dat Trump vooral niet snapt waarom Poetin zich hiermee bemoeit, ze zijn toch immers vrienden? En ideologisch staan ze ook nog eens aan dezelfde kant.
Het is nou ook weer niet zo dat Trump erg moeilijk om de tuin te lijden is hè.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De Trump/Putin deal "jij Oekraine en ik Venezuela en/of Iran" lijkt er dus niet te liggen
Dan komt die angstporno van velen toch nog uit. We hebben de Russen daadwerkelijk in onze achtertuin staan!quote:Op donderdag 27 november 2025 12:01 schreef Frutsel het volgende:
Die Russen lijken zich steeds meer te bemoeien met de Venezolanen en Maduro. Schijnbaar 'speciale troepen' en een topgeneraal gestuurd. (Aldus Telegraaf etc)
Dat dit voor Trump maar genoeg motivatie mag zijn dat hij Oekraine meer moet gaan steunen.
Misschien kunnen we Curacao en Aruba ruilen tegen iets anders.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan komt die angstporno van velen toch nog uit. We hebben de Russen daadwerkelijk in onze achtertuin staan!
Tegen een rochel en een knikker zeker?quote:Op donderdag 27 november 2025 12:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien kunnen we Curacao en Aruba ruilen tegen iets anders.
Best wel lachen: Poetin duldt geen Amerikaanse troepen in Oekraïne, maar stuurt zelf wel Russische troepen naar Venezuela om de speciale militaire operatie van Trump te frustreren.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:01 schreef Frutsel het volgende:
Misschien als we Suriname erbij doen tegen de Krim?quote:Op donderdag 27 november 2025 13:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tegen een rochel en een knikker zeker?
Ik hoef de Krim niet en ik verwacht niet dat Rusland dat gaat willen opgeven. Bovendien is Suriname niet van ons en grondgebied hebben in die regio is niet eens zo verkeerd wanneer heel de wereld collectief gaat opstaan en optreden tegen de Amerikanen.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien als we Suriname erbij doen tegen de Krim?
Zo is het beterquote:Op donderdag 27 november 2025 13:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik hoef de Krim niet en ik verwacht niet dat Rusland dat gaat willen opgeven. Bovendien is Suriname niet van ons en grondgebied hebben in die regio is niet eens zo verkeerd wanneer heel de wereld collectief gaat opstaan en optreden tegen de Amerikanen. Russen en Chinezen
quote:Trump voert druk op Maduro op en kondigt landoperaties tegen drugsdealers in Venezuela aan
De Verenigde Staten starten binnenkort met operaties in Venezuela om drugsdealers aan te pakken. Tot nu toe traden Amerikaanse troepen alleen op zee hard op tegen vermeende drugsboten. Die strijd zal binnenkort ook op land plaatsvinden, kondigde president Donald Trump donderdag aan.
„U hebt waarschijnlijk gemerkt dat mensen niet langer via de zee drugs willen vervoeren. We gaan beginnen ze ook op land te stoppen”, aldus Trump: „De landroute is makkelijker, dat gaat heel binnenkort beginnen.’’
Sinds september heeft het Amerikaanse leger meer dan twintig boten aangevallen in de Caribische Zee, omdat die drugs zouden hebben vervoerd. Daarbij vielen minstens drieëntachtig doden. Bewijs voor de beschuldigingen is nooit geleverd.
De Verenigde Staten bouwen voor de kust van Venezuela al maanden een troepenmacht op, naar eigen zeggen in de strijd tegen drugssmokkel. Het stuurde onder meer het grootste vliegdekschip ter wereld naar de regio.
Vanaf maandag kan het losgaan
Volgens Amerikaanse bronnen zou de president van de Verenigde Staten vanaf maandag formeel meer ruimte krijgen om hard tegen Venezuela op te treden. Dat komt doordat de VS eerder heeft besloten de Venezolaanse president Nicolás Maduro en zijn naaste regeringsleden te bestempelen als leden van een buitenlandse terroristische organisatie. Nu deze beslissing juridisch is afgerond, geldt die aanduiding officieel. Het gaat om het zogeheten Cartel de los Soles.
Deskundigen benadrukken dat de term vooral verwijst naar vermoedelijk corrupte functionarissen binnen de Venezolaanse overheid, en niet naar een klassieke criminele organisatie.
Door het Cartel als buitenlandse terroristische organisatie te classificeren, krijgt de Amerikaanse president de bevoegdheid om nieuwe sancties op te leggen, gericht op de bezittingen en infrastructuur van betrokkenen, waaronder die van Maduro. Trump suggereert bovendien dat de maatregel militair ingrijpen mogelijk maakt.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ezuela-aan~ac96f314/
De lagere klassen zijn toch niet de vijand, maar de vergeten burgers die door gebrek aan perspectief soms in de greep van drugsproductie belanden, terwijl de echte vijand de structuren zijn die dit mogelijk maken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de strijd tegen drugs is alles geoorloofd en iedereen de vijand.
Ik heb de theorie dat een eerste aanval vaak op de nacht van zondag op maandag gebeurt. Eens kijken of dat klopt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Vanaf maandag? Oké, 1 december dus.
Dat dacht jij toch al @:jojoke?
En het orkaanseizoen eindigt in die regio ook rond 1 december.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb de theorie dat een eerste aanval vaak op de nacht van zondag op maandag gebeurt. Eens kijken of dat klopt.
Het is gewoon een invasiemacht. Venezuelaanse leger maakt geen kans bij een militair treffen, maar ik wens ze veel succes met een daarop volgende guerilla jungle oorlog.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:23 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)eland-van-venezuela/
Er liggen op het moment tientallen oorlogsschepen voor de kust daaro. Dat is niet meer om indruk te maken en te pesten, duur grapje anders.
Het is meer, dat Trump dat gebruikt als smoes om veel landen onder druk te zetten en zelf aan te vallen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:11 schreef torentje het volgende:
[..]
De lagere klassen zijn toch niet de vijand, maar de vergeten burgers die door gebrek aan perspectief soms in de greep van drugsproductie belanden, terwijl de echte vijand de structuren zijn die dit mogelijk maken.
Als de Venezuelanen daar zin in hebben, een guerilla oorlog?quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is gewoon een invasiemacht. Venezuelaanse leger maakt geen kans bij een militair treffen, maar ik wens ze veel succes met een daarop volgende guerilla jungle oorlog.
Het kan ook zo gaan dat nadat Maduro is opgestapt of geliquideerd, dat Trump zelf een nieuwe leider naar voren schuift of steunt die Amerika erg goed gezind is. Het heeft namelijk weinig zin om zo'n hele operatie op touw te zetten als zijn opvolger net zo slecht is voor de Amerikaanse belangen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als de Venezuelanen daar zin in hebben, een guerilla oorlog?
Dat denk ik ja.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als de Venezuelanen daar zin in hebben, een guerilla oorlog?
Trump denkt eerder in termen van er een Amerikaans territorium van maken, zeg maar een staat zonder rechten. Die hebben ze al een heleboel:quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het kan ook zo gaan dat nadat Maduro is opgestapt of geliquideerd, dat Trump zelf een nieuwe leider naar voren schuift of steunt die Amerika erg goed gezind is. Het heeft namelijk weinig zin om zo'n hele operatie op touw te zetten als zijn opvolger net zo slecht is voor de Amerikaanse belangen.
Dat vraag ik me dus af. En het is natuurlijk maar hoe je die Amerikaanse territoria beziet.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeker. Maar wel via een proxy.
De beste oplossing hiervoor is dat Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne.quote:Op zaterdag 29 november 2025 14:26 schreef hondonspain het volgende:
Lees net dat Ukraine tankers aanvallen voor de Turkse kust, blijkbaar nieuw normaal aan het worden om boten aan te vallen?
Boeing en Blackwater.quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Dus, welke aandelen moet ik kopen?
Nee, Oekraïne heeft al een flink deel van de marine laten zinken.quote:Op zaterdag 29 november 2025 14:26 schreef hondonspain het volgende:
Lees net dat Ukraine tankers aanvallen voor de Turkse kust, blijkbaar nieuw normaal aan het worden om boten aan te vallen?
De oorlog verklaren via Twitterquote:Op zaterdag 29 november 2025 15:07 schreef Perrin het volgende:
Ja de hoofdvoorstelling is begonnen.
[ x ]
Ik vermoed dat alles via vliegdekschepen en drones gaat om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:12 schreef Since2003 het volgende:
Wanneer de eerste Amerikanen slachtoffers gemaakt worden door operaties op de grond, zullen we zien wie de langste adem heeft.
Denk dat dit in de dikke jungles van Venezuela nog wel eens tegen kan vallen zonder voeten aan de grond.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vermoed dat alles via vliegdekschepen en drones gaat om eerlijk te zijn.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 29 november 2025 17:18 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Denk dat dit in de dikke jungles van Venezuela nog wel eens tegen kan vallen zonder voeten aan de grond.
Meer van, waarom zouden ze daar komen? Je bedoelt om daadwerkelijk drugslabs te ontmantelen in de jungle?quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:18 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Denk dat dit in de dikke jungles van Venezuela nog wel eens tegen kan vallen zonder voeten aan de grond.
etterlijk de bazen van de gangs liquideren. Incl Maduro, dat gaan ze doen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer van, waarom zouden ze daar komen? Je bedoelt om daadwerkelijk drugslabs te ontmantelen in de jungle?
Gok dat ze eerder gewoon Maduro onder druk willen zetten met het bombarderen van zijn assets.
Wat niks gaat oplossen verder. Want de opvolgers van de opvolgers van de opvolgers van deze bazen staan al klaar.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:26 schreef Lospedrosa het volgende:
L
[..]
etterlijk de bazen van de gangs liquideren. Incl Maduro, dat gaan ze doen.
Maar Trump is toch al agent Orange?quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
quote:Volgens The New York Times spraken Trump en Maduro vorige week telefonisch over een mogelijke ontmoeting in de VS. Het Witte Huis heeft geen mededelingen gedaan over het telefoongesprek
quote:ABC-eilanden
Venezuela ligt vlak bij Curaçao, Bonaire en Aruba. Zo ligt Curaçao op zo'n 65 kilometer uit de kust van het Zuid-Amerikaanse land.
Volgens een woordvoerder van KLM heeft de boodschap van Trump geen invloed op de vluchten die ze uitvoeren. "Wij vliegen al niet op Venezuela en komen ook niet bij het luchtruim in de buurt", aldus een woordvoerder. Zij ziet daarom geen effect voor vluchten op Curaçao, Bonaire en Aruba.
Volgens TUI-woordvoerder Petra Kok zijn er ook voor hen vooralsnog geen beperkende maatregelen voor vluchten naar Curaçao. "Maar we volgen de situatie nauwgezet, omdat Venezuela dicht bij Curaçao ligt."
Is natuurlijk bullshit dat het niets oplost.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat niks gaat oplossen verder. Want de opvolgers van de opvolgers van de opvolgers van deze bazen staan al klaar.
Eerst begaan zijn met de gewone bevolking en een beroep doen op de humaniteit, maar vervolgens een indirecte oproep doen tot genocide. Best knap.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is natuurlijk bullshit dat het niets oplost.
De gewone bevolking moet leven met bedreiging en armoede en zien hun kinderen geronseld worden door gangs. En de bendeleden leven in zware luxe.
Ook Italië heeft een heftige oorlog tegen de maffia gehad met vele doden. En de maffia is nog een tiende van wat het was destijds.
Ook vele andere voorbeelden waarbij het zeker wel efficiënt is.
Als je maar genoeg vernietigd en ook de “kinderen van” meepakt kan je het uitroeien.
Net als met kakkerlakken moet je ook de eitjes vernietigen en dan is er geen reproductie meer.
Behalve dat "de kinderen meepakken" behoorlijk koekoek is, ga je volledig voorbij aan de wet van vraag en aanbod. Want zonder de enorme vraag naar drugs uit de VS zou de bijbehorende criminaliteit en de ellende die daar bij komt kijken in Zuid Amerika er niet op de huidige schaal zijn. Maar daarvoor zou Trump in de VS grote maatschappelijke problemen moeten gaan oplossen. Probleem voor Trump en zijn cronies is wel dat dat aanzienlijk minder stoere spierbal acties vereist die het goed doen in de Trump real life soap opera.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is natuurlijk bullshit dat het niets oplost.
De gewone bevolking moet leven met bedreiging en armoede en zien hun kinderen geronseld worden door gangs. En de bendeleden leven in zware luxe.
Ook Italië heeft een heftige oorlog tegen de maffia gehad met vele doden. En de maffia is nog een tiende van wat het was destijds.
Ook vele andere voorbeelden waarbij het zeker wel efficiënt is.
Als je maar genoeg vernietigd en ook de “kinderen van” meepakt kan je het uitroeien.
Net als met kakkerlakken moet je ook de eitjes vernietigen en dan is er geen reproductie meer.
Sinds wanneer heeft die boze opa iets te zeggen over het luchtruim van een ander land?quote:Op zaterdag 29 november 2025 15:07 schreef Perrin het volgende:
Ja de hoofdvoorstelling is begonnen.
[ x ]
Dus je kan nog rustig op vakantie naar Curaçao? Nee, ik niet zelf helaas.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:39 schreef 3rr0r het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nezuela-als-gesloten
[..]
[..]
Dat je niet weet hoe Italië de kinderen van maffiosi heeft aangepakt geeft niet, maar dit is toch wel tergend dom.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Eerst begaan zijn met de gewone bevolking en een beroep doen op de humaniteit, maar vervolgens een indirecte oproep doen tot genocide. Best knap.
De kinderen van gangmembers zijn vaak al dealers die kun je rustig vastzetten of heropvoeden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Eerst begaan zijn met de gewone bevolking en een beroep doen op de humaniteit, maar vervolgens een indirecte oproep doen tot genocide. Best knap.
Nou ja, als jij met je vliegtuig van Budget Airlines of Easyjet vol vakantiegangers door het Venezolaanse luchtruim vliegt, dan heb je de kans dat je je eindbestemming niet haalt. Dat is wat Trump eigenlijk bedoeld.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft die boze opa iets te zeggen over het luchtruim van een ander land?
Inderdaad: tribunale dei minorenniquote:Op zaterdag 29 november 2025 18:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat je niet weet hoe Italië de kinderen van maffiosi heeft aangepakt geeft niet, maar dit is toch wel tergend dom.
Ja er is niks aan de hand bij Curacaoquote:Op zaterdag 29 november 2025 18:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus je kan nog rustig op vakantie naar Curaçao? Nee, ik niet zelf helaas.
Het weer zal daar ongetwijfeld beter zijn, maar ik zou die strandvakantie toch maar even uitstellen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:10 schreef Jojoke het volgende:
Als je de komende week op vakantie bent op Curaçao, Aruba of Bonaire, dan heb je wel kans op een verlengd verblijf lijkt mij. Aruba en Venezuela liggen dichter bij elkaar dan Amsterdam en Utrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |