Welk zwembad is dit? Ik vraag dit voor een vriend.quote:Tienermeisjes vluchten de jacuzzi uit als Theo (52) begint te friemelen
Een middagje in het zwembad eindigt voor twee tieners in een nachtmerrie. Want onder water, in het bubbelbad, wordt een veel oudere man opeens handtastelijk. Maar is het aanraken van een bovenbeen ook een seksuele handeling?
Het is 1 maart 2025. De vriendinnen Lena (13) en Sarah (14) gaan een middagje naar het zwembad. Ze bestellen iets lekkers bij de bar en daar - in de geur van tosti’s en patat - valt hen iets op: een veel oudere man staat onophoudelijk te gluren.
Even later komen ze de kerel met de roofdierblik opnieuw tegen. In de jacuzzi, waar hij als het drukker wordt steeds dichter naar de vriendinnen toe schuift. Dan voelt Lena plots een hand op haar been en wrijft de man met zijn voet tegen de hare. Ook met Sarah begint hij te voetjevrijen.
De meisjes vluchten het bubbelbad uit en willen nog maar één ding: naar huis. “Kun je ons wat eerder komen ophalen?”, appt Lena naar haar vader. Die laat het er, als hij in het zwembad is, niet bij zitten en schakelt de politie in. Met als resultaat twee aangiftes. En deze dag: een proces.
Het is niet de eerste keer dat de zaak tegen Theo op de agenda van de rechtbank staat. Maar een eerdere zitting ging niet door, omdat de Stellendammer geen advocaat had. Deze oktobermiddag is er dus de herkansing. Waar Theo geen gebruik van maakt, want de verdachte is in geen velden of wegen te bekennen. Ook is er geen man of vrouw in toga om hem te verdedigen.
Op de zitting zijn wel twee verslaggevers afgekomen. Plus twee studenten van een hogeschool, voor wie het volgen van een rechtszaak een studieopdracht is. Ze zijn niet voor niets naar de rechtbank afgereisd. Want verdachte of niet; de rechter besluit het proces deze dag gewoon te laten doorgaan.
Theo blijkt een werkloze, verstandelijk beperkte man te zijn die graag in het plaatselijke zwembad komt. Twee keer per week is hij er te vinden. Op woensdag en op zaterdag. Het personeel is daar niet onverdeeld gelukkig mee. Ze hebben de badgast al vaker zien gluren naar meisjes in bikini. Of naar achterwerken van vrouwen.
Ook is Theo - in de jacuzzi - al eens betrapt op gefriemel aan zijn eigen piemel. Bij een plaatselijke supermarkt, zo zegt de officier, was de verdachte een tijdje geleden eveneens opdringerig naar jonge meisjes.
De kwestie met Lena en Sarah neemt ze hoog op. “Het zwembad hoort een veilige plek te zijn”, zegt ze. “Van die meisjes blijf je af.”
'Ik voelde me vies'
Theo meent dat hij niks heeft misdaan. In de jacuzzi had één van de meiden juist over zijn been gewreven, zei hij toen hij verhoord werd door de politie. Maar de officier van justitie gelooft daar niks van. Ze zegt dat de twee meiden hun versie van het gebeurde direct na het voorval aan agenten hebben verteld en dat hun verklaringen identiek zijn.
Lena, die in het bubbelbad het dichtst bij Theo zat, heeft ook gezegd dat ze bang was dat hij onder water haar bikinibroekje naar beneden zou schuiven. “Ik voelde me vies, ik wilde hem slaan. Ik dacht echt: ieuw!”
Seksuele handelingen?
De officier van justitie komt met de retorische vraag of wat Theo heeft gedaan ook onder de verzamelnaam ‘seksuele handelingen’ valt. “Ja”, is haar antwoord. “En dan is het de vraag: welke straf past daarbij?”
Als Theo intiemere delen, zoals borsten, had aangeraakt zou ze een gevangenisstraf van drie maanden kunnen eisen, licht ze toe. Maar in deze kwestie gaat ze voor een werkstraf van 120 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden.
Net als de officier van justitie vindt de rechter de feiten wettig en overtuigend bewezen. En ook zij vindt Theo’s handelingen seksueel getint. Op weg naar het vonnis benadrukt ze ook nog het grote leeftijdsverschil tussen Lena, Sarah en de verdachte. “Kinderen”, vindt ze, “moeten op volwassenen kunnen vertrouwen.”
Want jij wil ook graag betast worden door Theo?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:24 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Welk zwembad is dit? Ik vraag dit voor een vriend.
Waarom heeft hij nooit een verbod gekregen daar als hij zich al vaker heeft misdragen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:24 schreef Alpha0 het volgende:
Theo blijkt een werkloze, verstandelijk beperkte man te zijn die graag in het plaatselijke zwembad komt. Twee keer per week is hij er te vinden. Op woensdag en op zaterdag. Het personeel is daar niet onverdeeld gelukkig mee. Ze hebben de badgast al vaker zien gluren naar meisjes in bikini. Of naar achterwerken van vrouwen.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Want jij wil ook graag betast worden door Theo?
Schrijnend ja, mensen als Theo hebben godverdomme ook recht op seks!quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Theo is een werkeloze, verstandelijk beperkte man.
Ik weet niet hoe laag z’n IQ is, en waarom hij niet werkt, maar voor gehandicapten zijn ook potjes geld beschikbaar om af en toe een sekswerker langs te laten komen.
Misschien iets voor Theo?
Het gaat er meer om dat de seksuele frustratie dan afneemt en dit soort situaties hopelijk niet voorkomen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Schrijnend ja, mensen als Theo hebben godverdomme ook recht op seks!
Daar betalen wij graag aan mee, veel liever dan voor asielzoekers.
Ik rij er DIRECT heenquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Voor de mensen die ook graag door Theo willen worden betast; t Zuiderdiep in Stellendam.
Dan heb je mazzel want hij komt er elke zaterdagquote:
Ik denk dat het idee dat seks hebben voorkomt dat hij minderjarigen gaat betasten niet onverwijld wetenschappelijk en/of empirisch te verdedigen is.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de seksuele frustratie dan afneemt en dit soort situaties hopelijk niet voorkomen.
Ja, lijkt me ook. Tevens: kennelijk vinden ze hem in supermarkten enzo ook vervelend. Wat moet je er toch mee. Vent is verstandelijk gehandicapt, vindt zelf niet dat hij iets fouts heeft gedaan, dus ik betwijfel of hij hier nou veel van kan leren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat brengt mij bij de volgende vraag: zo'n zwembad kan hem toch gewoon de toegang ontzeggen?
Hij weet dat hij fout is want zijn gefriemel is onder water.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook. Tevens: kennelijk vinden ze hem in supermarkten enzo ook vervelend. Wat moet je er toch mee. Vent is verstandelijk gehandicapt, vindt zelf niet dat hij iets fouts heeft gedaan, dus ik betwijfel of hij hier nou veel van kan leren.
Kan de gemeenschap weer opdraaien voor Theo z'n lusten zekerquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik weet niet hoe laag z’n IQ is, en waarom hij niet werkt, maar voor gehandicapten zijn ook potjes geld beschikbaar om af en toe een sekswerker langs te laten komen.
Maar niet iets waarvan hij toegeeft het gedaan te hebben, aangeeft er spijt van te hebben, of hulp bij accepteert. Hij is ook al vaker raar bezig geweest. Theo gaat hier vast gewoon mee door.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hij weet dat hij fout is want zijn gefriemel is onder water.
Het lijkt mij helemaal geen goed idee om eigen rechter te gaan spelen, laat staan bij een verstandelijk beperkte man. Die heeft vooral hulp nodig lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als ik vader was van één van die meiden mepte ik hem door de hele toko heen en de beheerder erbij. Valt me op dat dat tegenwoordig weinig voorkomt, vaders die verhaal komen halen. Zijn mannen tegenwoordig zo ontmand en veranderd in slappe vaatdoeken?
Elke man verdient geld te krijgen van de overheid om vrouwen te neuken. Dit is toch discriminatie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Als die zo beperkt is blijkt me een begeleider tijdens zijn zwemactiviteiten genoodzaakt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij helemaal geen goed idee om eigen rechter te gaan spelen, laat staan bij een verstandelijk beperkte man. Die heeft vooral hulp nodig lijkt mij.
Wat dat betreft vind ik het niet ingrijpen van het zwembad net zo laakbaar als het betasten.
Vooral dat laatste. Je moet potentiële slachtoffers beschermen en geen daders. En niet als een afgestelde klok iedere keer binnen laten en kwetsbare kinderen er aan blootstellen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij helemaal geen goed idee om eigen rechter te gaan spelen, laat staan bij een verstandelijk beperkte man. Die heeft vooral hulp nodig lijkt mij.
Wat dat betreft vind ik het niet ingrijpen van het zwembad net zo laakbaar als het betasten.
Zoiets. Of misschien toch eens kijken of je hem aan zijn verstand kan peuteren dat zijn gedrag niet kan en wat dat doet met anderen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als die zo beperkt is blijkt me een begeleider tijdens zijn zwemactiviteiten genoodzaakt.
Dus alleen geen toegang.
Tsja wat moet en kan je ermee... Het hele dorp of weet ik waar het is kent hem dus als een vervelende viezerik met een beperking.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook. Tevens: kennelijk vinden ze hem in supermarkten enzo ook vervelend. Wat moet je er toch mee. Vent is verstandelijk gehandicapt, vindt zelf niet dat hij iets fouts heeft gedaan, dus ik betwijfel of hij hier nou veel van kan leren.
Meneer heeft PGB, en anders komt die lekker baantjes “trekken” als er geen minderjarigen zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tsja wat moet en kan je ermee... Het hele dorp of weet ik waar het is kent hem dus als een vervelende viezerik met een beperking.
Nu snap ik dat hij om het laatste niet zomaar de fouten en consequenties overziet van zijn gedrag maar je kunt toch op zijn minst zorgen dat op de plekken waar iedereen ziet waar het fout gaat zorgt dat hij er niet meer in komt?
Daarnaast even wat stevige begeleiding op zijn minst, maar ik gok dat dat een kwestie is van onvoldoende budget want ggz.
Ik vind een laag IQ een beetje een zwak excuus, net als een slechte jeugd te hebben gehad.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 18:09 schreef Momo het volgende:
Toen ik de OP had gelezen had ik veel minder empathie verwacht van de reacties. Wel of geen mentale beperking, dit is een no go. Gewoon het zwembad niet meer in na meerdere incidenten. We zien het trouwens best vaak voorbijkomen bij rechtszaken dat een laag IQ erbij wordt gehaald als excuus. En ja daar zal best een verband zitten.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als ik vader was van één van die meiden mepte ik hem door de hele toko heen en de beheerder erbij. Valt me op dat dat tegenwoordig weinig voorkomt, vaders die verhaal komen halen. Zijn mannen tegenwoordig zo ontmand en veranderd in slappe vaatdoeken?
En misschien wel meerdere keren per dag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel want hij komt er elke zaterdag
En woensdagquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En misschien wel meerdere keren per dag.
Daarom altijd iemand in elkaar trappen op een afgelegen plek, zonder camera's in de buurt en je kleren verwisselen en de originele daarna verbranden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:41 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Fantastisch dat je dan als vader in de bak zit op het moment dat je dochter je het meest nodig heeft. Laat iig aan haar zien waar je prioriteiten liggen. Niet haar welzijn maar het inlossen en uiten van jouw woede
Mag Astro boy ook begeleiding hier op Fok? Hij heeft PGB.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:46 schreef Astro_boy het volgende:
Theo. Weer zo’n ‘Fin’ zeker? Achterlijke Mohammedanen
Sociale voorzieningen zijn op het platteland een stuk minder dan in de steden. Daar rusten veel taken op de schouders van vrijwilligersquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Vreemd dat je op die leeftijd nog libido hebt. Ik ben een stukje jonger, maar dat van mij is al helemaal verdwenen. Dat geldt volgens mij voor de meeste mannen die veertiger zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de seksuele frustratie dan afneemt en dit soort situaties hopelijk niet voorkomen.
Dat is niet normaal hoor. Het wordt wat minder doorgaans. Dat is soms maar goed ook.quote:Op zondag 26 oktober 2025 07:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vreemd dat je op die leeftijd nog libido hebt. Ik ben een stukje jonger, maar dat van mij is al helemaal verdwenen. Dat geldt volgens mij voor de meeste mannen die veertiger zijn.
Dudequote:Op zondag 26 oktober 2025 07:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vreemd dat je op die leeftijd nog libido hebt. Ik ben een stukje jonger, maar dat van mij is al helemaal verdwenen. Dat geldt volgens mij voor de meeste mannen die veertiger zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |