abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2025 @ 12:22:33 #51
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219183303
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar als er opeens 2 personen minder naar de spelen mogen (en dat kan zomaar gebeuren met geskipte World Cups) dan is dat niet in het belang van het team. En zelfs als je die plekken redt dan betekenen lagere klasseringen in de world cup lagere plekken op de matrix.

Daarnaast moet Jillert niet zo zeiken, je hebt het over een trip van max. 2 weken en daarna hoeft er buiten een weekendje Hamar niet meer gereisd te worden. En een World cupje op toeristentempo rijden levert ook punten op.
Anema reist altijd enorm laat naar Amerika toe dus die kan lekker donderdag gaan vliegen voor SLC-weekend. Dan ben je maximaal 10 dagen weg. Ben je wellicht niet op je best maar rij je wel wat punten bij elkaar.
pi_219183323
Je gaat bijna hopen dat TP niet genoeg punten bij elkaar haalt en we dan maar 7 man/vrouw mogen sturen in totaal. Vuurwerk gegarandeerd!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219183457
Salt lake is ook nog eens extra belangrijk omdat mocht er op een afstand iets misgaan met kwalificatie op de normale manier dan kost ons dat 2 plekken tenzij er iemand wel als tijdsnelste (waarbij alle 4 de world cups op 1 hoop worden gegooid) zich op die afstand kwalificeert, dan kost het 'maar' 1 plek.

Hier overigens het document met het kwalificatiesysteem

[ Bericht 69% gewijzigd door Wienerschnitzels op 03-11-2025 14:16:41 ]
pi_219185696
Even de regels:
quote:
For each gender, the overall quota per NOC will be restricted depending on the allocated NOC event
quota places, as follows:
a) Maximum 9 athletes for NOCs that have qualified for the Team Pursuit event and have also
been allocated the maximum quota for all individual events for the respective gender, counting
only athletes qualified by the SOQCP ranking as defined in D.1.1.

b) Maximum 8 athletes for NOCs that have qualified for the Team Pursuit event and have also
been allocated one (1) or more quota places for all individual events for the respective gender.

c) Maximum 7 athletes for other NOCs for the respective gender. In this case the total number of
entered athletes per gender cannot exceed the number of events for which the NOC has been
allocated at least one (1) quota place, plus the highest number of any additional quota places
(more than one quota place) allocated to the NOC for an event, counting only athletes qualified
by the SOQCP ranking as defined in D.1.1.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  maandag 3 november 2025 @ 19:07:20 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_219186365
Even een vraagje tussendoor voor de vaste Thialf gangers (ik ben ooit 1x naar een WB geweest 15 jaar geleden): ik wil kaarten kopen voor het OKT, welke bocht is het leukste om te staan?
pi_219186631
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 19:07 schreef hhh38 het volgende:
Even een vraagje tussendoor voor de vaste Thialf gangers (ik ben ooit 1x naar een WB geweest 15 jaar geleden): ik wil kaarten kopen voor het OKT, welke bocht is het leukste om te staan?
Zuid is vaak het eerst vol en het meest luidruchtig.

Noord sta je direct na de finish.
pi_219186800
quote:
Zou naar zuid gaan, met afstand inderdaad de meest fanatieke supporters en tofste sfeer
pi_219187943
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 19:44 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Zou naar zuid gaan, met afstand inderdaad de meest fanatieke supporters en tofste sfeer
Apart dat daar verschil inzit.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_219188794
quote:
Zo veel dagen zijn er niet meer. Zou niet lang wachten.
  maandag 3 november 2025 @ 23:30:56 #60
262211 hhh38
pi_219188837
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 23:13 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Zo veel dagen zijn er niet meer. Zou niet lang wachten.
Kaarten gekocht voor dinsdag op Zuid :)

Had iets sneller moeten zijn, want maandag en zaterdag leken me mooiere dagen gezien het programma. Maar dit wordt ook leuk.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 november 2025 @ 12:37:35 #61
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219190890
https://nationaalmsfonds.(...)o%20weinig%20over%3F

Bert Maalderink heeft een podcast over MS gemaakt
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 november 2025 @ 15:40:09 #62
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219192036
TeamNL voor ISU World Cup 1 in Salt Lake City, Verenigde Staten (14-16 november):

Vrouwen
500 meter (2x): Femke Kok, Marrit Fledderus, Anna Boersma, Angel Daleman, Jutta Leerdam.

1000 meter: Femke Kok, Marrit Fledderus, Jutta Leerdam, Isabel Grevelt, Antoinette Rijpma - De Jong.

1500 meter: Marijke Groenewoud, Antoinette Rijpma-De Jong, Joy Beune, Angel Daleman, Melissa Wijfje.

3000 meter: Joy Beune (o.v.), Bente Kerkhoff, Marijke Groenewoud, Elisa Dul, Sanne in ‘t Hof.

Mass Start: Marijke Groenewoud, Bente Kerkhoff.

Team Pursuit: Joy Beune, Antoinette Rijpma-De Jong, Elisa Dul.

Mannen
500 meter (2x): Jenning de Boo, Sebas Diniz, Stefan Westenbroek, Joep Wennemars, Merijn Scheperkamp.

1000 meter: Joep Wennemars, Tim Prins, Jenning de Boo, Kjeld Nuis, Kai Verbij.

1500 meter: Kjeld Nuis, Tim Prins, Joep Wennemars, Wesly Dijs, Tijmen Snel.

5000 meter: Marcel Bosker, Chris Huizinga, Jorrit Bergsma, Kars Jansman, Beau Snellink.

Mass Start: Bart Hoolwerf, Jorrit Bergsma.

Team Pursuit: Marcel Bosker, Chris Huizinga, Beau Snellink.

Toelichting SCL
https://knsb.nl/nieuws/te(...)-world-cup-1-bekend/
pi_219192137
Verder is in goed overleg met Team Albert Heijn/Zaanlander en de bondscoach afgesproken dat Marijke Groenewoud de Team Pursuit in Salt Lake City niet rijdt. Marijke zou anders mogelijk bij de World Cup in Salt Lake City vier keer in actie moeten komen. Zij blijft wel beschikbaar als reserve en onderdeel van het team.

Merel Conijn heeft zich afgemeld voor de World Cups en dat betekent dat haar plaats op de

langere afstanden wordt ingenomen door Sanne in ’t Hof.”Conijn, de winnaar van de 3 en 5 kilometer bij de Daikin NK Afstanden, geeft de voorkeur aan een andere route op weg naar het OKT. Namens haar ploeg Albert Heijn/Zaanlander licht coach Arjan Samplonius toe: “Onze inschatting is dat de wedstrijden in Noord-Amerika haar fysiek uiteindelijk meer kosten dan ze opleveren. Na afstemming met de SCL hebben we ervoor gekozen om in Nederland te blijven trainen met Merel en wedstrijdritme op te doen in de marathons.”

Belangrijkste uit de toelichting
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 4 november 2025 @ 16:04:10 #64
262211 hhh38
pi_219192185
Interessant dat Conijn de WBs volledig overslaat.
pi_219192294
Conijn zien we dus pas op het OKT weer. Om vervolgens op de Spelen in rit 1 te moeten starten, wat nou niet per se een voordeel is.
pi_219192488
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:04 schreef hhh38 het volgende:
Interessant dat Conijn de WBs volledig overslaat.
Nee wat ik begrijp is de KNSB gezwicht voor Anema en rijdt ze enkel de eerste 2 niet.

Althans de NOS zegt

quote:
Conijn wordt op de lange afstanden in de VS en Canada vervangen door Sanne in 't Hof.
pi_219192504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:20 schreef Riofan83 het volgende:
Conijn zien we dus pas op het OKT weer. Om vervolgens op de Spelen in rit 1 te moeten starten, wat nou niet per se een voordeel is.
Kan best een voordeel zijn, zeker als je een opbouw hebt waar je toch al niets aan je tegenstander hebt. Alleen Conijn is juist een racer.
pi_219192521
Wat is eigenlijk de doorslaggevende factor voor startpositie op de spelen?

edit en meteen een linkje naar het schaatsen sport informatie boek voor de spelen met dank aan het Slowaakse NOC.
quote:
Starting Order
Competitors are placed in groups of six skaters (groups of four skaters for women's 5,000m and men's 10,000m) based on the ISU Ranking List. Pairs are drawn within each group. The pairs from the group with the best skaters start last in the competition.
https://www.olympic.sk/si(...)formation%20Book.pdf

[ Bericht 42% gewijzigd door Wienerschnitzels op 04-11-2025 17:43:00 ]
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:39:29 #69
262211 hhh38
pi_219192872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nee wat ik begrijp is de KNSB gezwicht voor Anema en rijdt ze enkel de eerste 2 niet.

Althans de NOS zegt
[..]

Ik denk dat dat een verkeerde interpretatie van de NOS is. Ik neem aan dat het goed staat in dat artikel van de KNSB. Zij willen graag dezelfde schaatser voor alle 4 de World Cups, dus de 2 eerste verslaan lijkt me geen optie.
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:08:00 #70
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219193030
Ach Bert:

Studio Sport-verslaggever Bert Maalderink (62) heeft MS: ‘Mijn portie geluk is wel zo’n beetje verbruikt’

https://www.ad.nl/sport/s(...)-verbruikt~a432f532/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219193181
Ik vind Maalderink een enorme lul maar dit is heftig.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')