Hoopgevend.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:31 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Het helpt al om naaldbomen te vervangen door loofbomen omdat die laatste meer water vasthouden. Op nieuwsuur zag ik een item over Spanje en daar laten ze in een bepaald natuutgebied stieren en bizons loslopen. Die beesten eten brandstof weg en creëren open plekken in het bos waardoor een eventuele brand zich moeilijker verspreidt. En als er toch hevige brand ontstaat blusvliegtuigen inzetten:
Waarom Europa zo weinig blusvliegtuigen heeft tegen bosbranden (en Nederland zelfs geen)
Zwavelrijke stookolie veroorzaakt zure regen en daarmee doorgaan zou de natuur dermate beschadigen dat er van de CO2 opname door die natuur weinig meer over zou blijven. Daarnaast is het schadelijk om in te ademen terwijl iedereen neem ik aan graag schone lucht heeft.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ok... hoe is de vrije markt verantwoordelijk voor 'de klimaatcrisis'?
Ik heb beroepsmatig naar deze materie gekeken, en mijn conclusie is dat er inderdaad een toename van backradiation is (0.2 W/m2 decade), maar dat die toename maar nauwelijks te meten is. Je moet de data masseren om die toename te kunnen meten.
De regulering om zwavel uit stookolie te halen heeft hetzelfde gedaan als 20 jaar opwarming door CO2, en zorgt voor een extra forcing van 0.4 W/m2, omdat die bijdrage niet langer gescattered wordt door aerosoles. Dit is een stap die door overheden is opgelegd. Niet de vrije markt!
We hebben geen idee hoe veel Hunga Tonga toe heeft gevoegd aan forcing. Als we de literatuur moeten geloven was die impact nihil, maar volgens mij wordt die data verkeerd geinterpreteerd. Het zou mij niet verbazen dat waterdamp zo hoog in de lucht - waar het niet thuishoort - invloed heeft op het weer. En Hunga Tonga heeft ook niets met de vrije markt te maken.
Wat denk je van bewust misinformatie verspreiden en financiering van dubieuze rapporten.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ok... hoe is de vrije markt verantwoordelijk voor 'de klimaatcrisis'?
Jouw schone lucht zorgt nu voor minder bewolking, minder regen en minder scattering. Ik ben opgegroeid in de jaren 70 en 80, toen onze zomers grauw, grijs en koud waren. We hadden toen bij wind uit het westen gore lucht uit Rotterdam, bij zuidenwind uit Antwerpen en bij oostenwind uit het Ruhrgebied.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:35 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Zwavelrijke stookolie veroorzaakt zure regen en daarmee doorgaan zou de natuur dermate beschadigen dat er van de CO2 opname door die natuur weinig meer over zou blijven. Daarnaast is het schadelijk om in te ademen terwijl iedereen neem ik aan graag schone lucht heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |