Ik heb bijna 4 maanden een schat van een vriendin nu. Ze is lief, eerlijk, mooi en we denken zelfs al over samen wonen en alles. We zijn op vakantie geweest naar frankrijk en eigelijk gaat alles goed. Er is alleen 1 groot probleem.
Mijn vriendin heeft me verteld dat ze in haar 1e relatie (ze heeft er in totaal 2 gehad voor mij) sexueel is misbruikt. Hij heeft haar meerdere malen verkracht, geslagen... doorgegaan tot BLOEDENS aan toe. Ze ie hierdoor lichamelijk maar VOORAL geestelijk beschadigd. Ze heeft het destijds niet meteen uitgemaakt omdat ze dacht dat "het zo hoorde".
Het probleem wat we nu hebben is dat ze weinig (heel weinig) zin in heeft in sex... maar dat vind ik nog niet ZO erg.. maar wel de oorzaak. Ik ben al een hele tijd (voorzichtig) aan het proberen met haar erover te praten, maar dit gaat maar heel moeizaam. Als ik aan haar vraag om professionele hulp te zoeken wil ze dat eigelijk niet.... ze wil het niet tegen "onbekenden" vertellen.
Verder weet niemand het, haar ouders niet... niemand eigelijk.
Wat vinden jullie wat ik moet doen.
A - Moet ik gewoon volhouden (want geloof me.. het is moeilijk als je vriendin heen zin in sex heeft.. zij heeft tot nu toe 2 keer het initiatief genomen kwa sex.. de rest ik)?
Om aan te geven... we hadden nogmaal gesproken 1X sex in de week (maar soms wel meerdere malen die nacht). Maar dit weekend bijv. geen sex.... en volgend weekend is ze ongesteld, dus zit het er ook niet in.... Dat betekend dus 2 weken zonder sex... zij is 18. ik 20.... maar ik voel me dan net 50 ofzo..
B - Moet ik haar "dwingen" om er iets aan te doen.. dat wil zeggen.. er meer druk achter zetten e.d. (lijkt mij eigelijk helemaal niet goed).
en dan als laatste.. Ik heb het adres achterhaald van de jongen die haar zo heeft mibruikt. Wat vinden jullie, moet ik naar hem toegaan en 'm doodschoppen (ik heb al een keer eerder vastgezeten omdat ik iemand blind heb geslagen die mijn moeder uit had gescholden).. toen ik dit aan mijn vriendin vroeg heeft ze me dat verboden, omdat ze weet dat het geen grootspraak is, maar ik echt tot zoiets in staat ben. Maar probeer me te begrijpen.. ik haat hem met heel mijn hart... hij heeft het meisje waar ik zoveel van hou ENORM veel pijn gedaan.
Ik hoop op snelle reacties....
Ik geef zoveel om dit meisje, en ik zou haar zelfs houden als we NOOIT meer sex zouden hebben
Alvast bedankt
Kijk anders eens naar de mogelijkheid (eerst zonder je vriendin) om die jongen aan te klagen voor het misbruik en vraag dan (als het mogelijk is) aan je vriendin of ze een aanklacht wilt indienen. Dat lijkt mij een flink stuk bij de verwerking te helpen.
Maar ik vrees dat zei altijd een litteken zal houden MAAR dat haar sexdrive zal verbeteren mits je haar helpt en lekker verwend, niet perse met wilde sex maar vooral liefde en geduld.
Heel veel sterkte aan je vriendin gewenst!
je vriendin bepaalt het tempo van verwerken.
wat ik me wel afvraag is wrom ze geen aangifte heeft gedaan....
quote:als ze aangifte zou doen, dan moet ze alles weer helemaal precies tot in details vertellen, en misschien kan ze dat wel niet aan
Op maandag 24 februari 2003 10:07 schreef Kingske het volgende:wat ik me wel afvraag is wrom ze geen aangifte heeft gedaan....
Daar en tegen, als het echt zo een psychoot is, kan je hem misschien beter ontlopen.
En de relatie met je vriendin... tja... moeilijk, ben gellukig geen psycholoog. Dat betekend helaas ook dat ik je hier over geen advies durf te geven... succes ermee...
[Dit bericht is gewijzigd door miss_bleu op 24-02-2003 13:20]
de dingen je uitlegt relateren bijna allemaal aan het storende feit van niet zoveel sex hebben. beetje egoïstisch vind je niet? ik zou eerder zoeken naar mogelijkheden die haar echt helpen ipv die kerel in elkaar te beuken.
dus informeer je bij instanties, praat er met dr veel over en wees een directe steun naar haar.
dus ook niet door laten schemeren dat je de sex niet genoeg vindt, dat helpt dr niks, je kan dr echter wel vertroetelen en dan ook gewoon géén sex hebben...zo weet ze namelijk hoe het ook kan en sex hebben met iemand die dat eigenlijk niet echt wil... liever geen sex
Ik zal haar er wel op wijzen dat dit heel belangrijk is omdat ze er anders misschien haar hele leven flashbacks van krijgt. Ze moet dit op een manier verwerken.
Suc6
quote:En dat is nog niet eens het ergste, mijn zus heeft hetzelfde meegemaakt, na 15 jaar heeft ze het durfen te vertellen, naar politie gegaan, aangifte gedaan en toen diegene naar de politie kwam heeft ie alles toegegeven en uiteindelijk is ie er met een waarschuwing vanaf gekomen! Belachenlijk
Op maandag 24 februari 2003 10:10 schreef Ilsjuhh het volgende:[..]
als ze aangifte zou doen, dan moet ze alles weer helemaal precies tot in details vertellen, en misschien kan ze dat wel niet aan
en je kan wel aangifte doen, maar meestal schiet je er niets mee op totdat er meer mensen aangifte doen van hem omdat hij andere meisjes hetzelfde heeft geflikt!
Ik heb idd al nagevraagd of we (alsnog) aangifte konnen doen. Maar, omdat het meer dan anderhalf jaar geleden is, is het schijnt verjaard.
En inderdaad Ilsuhh, ze "durft" het niet allemaal weer naar boven te halen.
Het enige wat mij er van weerhoud om die jongen wat aan te doen is dat ik mijn vriendin krijt zou raken (omdat ik achter de tralies zou verdwijnen). Ik denk dat ik hierover eigelijk ook minder moet gaan nadenken (over die klootzak). En dat ik me meer moet gaan concentreren op mijn vriendin... en op ONZE problemen.
Ik ben (vind ik) heel lief voor haar. Ik heb haar zelfs al zover dat ze tegen me DURFT te zeggen als ze geen zin in sex heeft (en dat heeft heel veel moeite gekost). Op deze manier ben ik er van verzekerd dat ik haar geen pijn doe (geestelijk). Het feit dat ik er veel met haar over praat e.d. toont volgens mij aan dat ik veel om haar geef.
Oke, Je moet je vriendin niet dwingen, laat haar het tempo bepalen, en spreek er veel met haar over.. Anders kropt ze het op en krijgt ze er over een paar jaar ontzettend veel last van! Dat kan ik je garanderen!
Maar ga geen sex dwingen!! Dan krijgt ze het gevoel dat ze weer MOET en dat werkt averechts.
Heel veel succes.. En als ze 2 weken niet wil sexen, moet je jezelf maar helpen!!
Groetjes,
saskia
quote:Seksueel misbruik verjaart pas na geloof ik 20 Jaar en niet na anderhalf jaar! Van dat 20 jaar ben ik niet helemaal 100% cker maar het is cker veel langer als 1,5 jaar!
Op maandag 24 februari 2003 10:18 schreef mennekuh het volgende:
Ik heb idd al nagevraagd of we (alsnog) aangifte konnen doen. Maar, omdat het meer dan anderhalf jaar geleden is, is het schijnt verjaard.
En inderdaad Ilsuhh, ze "durft" het niet allemaal weer naar boven te halen.
Bij deze vraag ik dus ook een slotje aan, (weet totaal niet hoe dat werkt eigelijk).. maar ik kan dit soort reacties echt niet aan, zit met de tranen in mijn ogen.
Voor alle anderen met WEL een fatsoenlijk antwoord / tip...
Nog 1X... het gaat mij er niet om dat IK graag zou willen dat we meer sex zouden hebben. Ik zou haar nog houden als we NOOIT meer sex zouden hebben. Het gaat mij echter om de reden, het gaat mij erom dat mijn vriendin soms huilend wakker wordt uit haar slaap omdat ze er weer over gedroomd heeft, daar gaat het mij om. Het gaat er mij om dat ze denkt dat als ik haar een kusje op haar wang geef, ik meteen sex wil.... omdat ze dat zo gewend is. Het gaat mij erom dat het goed gaat met mijn vriendin !!!
succes
Sas
2. maak met haar een afspraak bij hulpinstantie waarbij je afspreekt dat ze daar naartoe gaat en daar beslist of ze het wel of niet vertelt, beloof dat jij dat niet zult doen. als ze daar is en goed wordt opgevangen gaat ze het mogelijk wel zelf vertellen, als ze dat op dat moment nog niet doet gaat ze er achteraf waarschijnlijk van balen dat ze die kans niet heeft benut om het eruit te gooien en ga je dus logischerwijs een 2de afspraak maken waarbij ze dat alsnog niet.
bij elk stapje: geef haar tijd om aan het idee te wennen
Geef haar alle liefde en steun die je kan geven meer KAN je niet doen!
303: opzouten als je niks constructiefs te melden hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door bluebellyfluff op 24-02-2003 10:37]
quote:Dankjewel voor deze tip. Ze ziet inderdaad in dat het haar leven beinvloed (negatief). En ik geef haar uiteraard alle tijd die ze nodig heeft.
Op maandag 24 februari 2003 10:33 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik zie al snel 2 mogelijkheden:
1. vraag haar (of misschien weet je dat al) of het A zo is dat ze nu kan leven met de situatie en zeker weet dat het haar in de toekomst nooit meer dwars gaat zitten, of B zo is dat ze ergens toch wel weet dat er een keer hulp bij nodig is.
Grote kans dat ze met antwoord B komt, laat haar dat zelf goed inzien, en geef haar dan eerst tijd om daaraan te wennen, op die manier werk je dan toe naar de acceptatie van hulp.2. maak met haar een afspraak bij hulpinstantie waarbij je afspreekt dat ze daar naartoe gaat en daar beslist of ze het wel of niet vertelt, beloof dat jij dat niet zult doen. als ze daar is en goed wordt opgevangen gaat ze het mogelijk wel zelf vertellen, als ze dat op dat moment nog niet doet gaat ze er achteraf waarschijnlijk van balen dat ze die kans niet heeft benut om het eruit te gooien en ga je dus logischerwijs een 2de afspraak maken waarbij ze dat alsnog niet.
bij elk stapje: geef haar tijd om aan het idee te wennen
quote:Bedankt voor je steun "tegen" 303.
Op maandag 24 februari 2003 10:35 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ik denk dat het een illusie is om te denken dat het 100% goed komt met je vriendin. Helaas, en inderdaad vreemd verhaal dat het verjaart is?
En peil of je vriendin wel aangifte WIL doen want idd moet ze alles weer oprakelen en komt in (visueel) contact met de dader.Geef haar alle liefde en steun die je kan geven meer KAN je niet doen!
303: opzouten als je niks constructiefs te melden hebt.
Op zit moment ziet ze er het meeste tegenop om idd alles weer "naar boven te halen".. ze heeft het altijd verdrongen. Maar nu ze merkt dat ik lief voor d'r ben.. en d'r niet d'r gang laat gaan (net alsof doen of ze wel zin in sex heeft... en aan d'r vragen waar ze een nachtmerrie over heeft gehad).. merkt ze steeds meer dat het haar leven negatief beinvloed
[Dit bericht is gewijzigd door miss_bleu op 24-02-2003 13:29]
Wat vriendin betreft. De effecten van wat die klootzak heeft gedaan kan jaaaaren duren. De vraag is of jij bereid bent om geduld met haar te hebben. Je kunt haar in de loop der tijd proberen om in therapie te gaan (evt met jou) om alles beter te verwerken. Maar ze moet natuurlijk wel mee willen werken.
Laat haar ook duidelijk zien in je gedrag dat jij anders bent dan die eikel.
Wat die goser blind slaan betreft, met zulke opmerkingen maak je je natuurlijk niet populair! Tenzij je natuurlijk een wat betere reden hebt dan iemand die 'trut' tegen je moeder zei!
LaTiNo
[Dit bericht is gewijzigd door miss_bleu op 24-02-2003 13:31]
quote:Met die straf ben ik het inderdaad eens.
Op maandag 24 februari 2003 10:53 schreef LaTiNo het volgende:
Wat vriendin betreft. De effecten van wat die klootzak heeft gedaan kan jaaaaren duren. De vraag is of jij bereid bent om geduld met haar te hebben. Je kunt haar in de loop der tijd proberen om in therapie te gaan (evt met jou) om alles beter te verwerken. Maar ze moet natuurlijk wel mee willen werken.
Laat haar ook duidelijk zien in je gedrag dat jij anders bent dan die eikel.Wat die goser blind slaan betreft, met zulke opmerkingen maak je je natuurlijk niet populair! Tenzij je natuurlijk een wat betere reden hebt dan iemand die 'trut' tegen je moeder zei!
LaTiNo
Bedankt voor alle tips tot nu toe, op een paar zielige figuurtje na.
[Dit bericht is gewijzigd door miss_bleu op 24-02-2003 13:33]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |