Vraag me af wat er in de toekomst gaat gebeuren, pakken de klassieke Republikeinen in 2028 hun partij weer terug uit de klauwen van MAGA, of zullen ze een nieuwe partij oprichten?quote:SINCE DONALD TRUMP DESCENDED that golden escalator in 2015, the Republican party has devolved into a cult of personality that mirrors the worst authoritarian regimes of the last one hundred years.
For ten years, the GOP has waged an unrelenting war on our civic institutions, the separation of powers, the foundation of the rule of law, and the very nature of truth itself. While Trump and his supporters in Congress have been the driving force behind the right’s descent into despotism, it would not have been possible without the thousands of consultants, aides, and politicos working behind the scenes to fully execute their systematic dismantling of American democratic norms.
That’s why I’m publishing this letter today.
For over twelve years, I worked inside the Republican ecosystem, helping the party advance its goals in several fields, ranging from grassroots voter outreach to digital fundraising. I worked inside GOP circles through Trump’s takeover of the party, his initial downfall, and his resurgence in 2023–2024. At every step along the way, I rationalized, compartmentalized, and found excuses to stay tethered to the party, even as I grew to believe it was undermining the foundations of our constitutional republic. But over the last few months, the compartmentalization and coping stopped working to silence my conscience.
And now, after more than a decade, I have decided I have finally had enough.
I quit. I quit the Republican party and my job as an accomplice to the party in the throes of an authoritarian cult. Today, I resigned from my career as a senior fundraising strategist for one of the leading Republican digital fundraising firms in Washington, D.C.
Op de eerste vraag: neequote:Op maandag 20 oktober 2025 21:08 schreef kladderadatsch het volgende:
Interessant stuk: My Last Day as an Accomplice of the Republican Party
[..]
Vraag me af wat er in de toekomst gaat gebeuren, pakken de klassieke Republikeinen in 2028 hun partij weer terug uit de klauwen van MAGA, of zullen ze een nieuwe partij oprichten?
Een nobody met gewetenswroeging na een decennium lang als smeermiddel te hebben gediend ter meerdere glorie van de GOP. Too little too latequote:Op maandag 20 oktober 2025 21:08 schreef kladderadatsch het volgende:
Interessant stuk: My Last Day as an Accomplice of the Republican Party
[..]
Vraag me af wat er in de toekomst gaat gebeuren, pakken de klassieke Republikeinen in 2028 hun partij weer terug uit de klauwen van MAGA, of zullen ze een nieuwe partij oprichten?
Zo lees ik het niet, maar goed. Bovendien is hij slechts één van de velen inmiddels en daar zitten ook zat mensen bij die allesbehalve nobody's waren in de partij.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een nobody met gewetenswroeging na een decennium lang als smeermiddel te hebben gediend ter meerdere glorie van de GOP. Too little too late
Ach, het is toch maar gebouwd door slaven.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is dat voor die ballroom? Dat gebouw zou toch een monument moeten zijn zou je zeggen.
Nee joh, die zijn extreemrechtsquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Denken dat NPO een linkse echoput is bewijst eigenlijk al een beetje in wat voor echoputje Lospedrosa zelf zit
Dit dus. Bumfuck Ohio of San Francisco? Je zal hele andere verhalen horen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik woon niet in de VS, maar spreek wel regelmatig bekenden in de VS.
Probleem is, de VS is zo groot dat wat diegene ziet niet per sé hetgene is wat de rest ziet. Ik denk wel dat het gros van de mensen in dit topic dat begrijpt en conclusies kan trekken op basis van beschikbare (betrouwbare) bronnen.
Als je in linkse of rechtse echoputten gaat zitten gaat dat niet op natuurlijk.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:31 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen zijn de Republikeinen nog steeds niet aan het werk:
[ afbeelding ]
En blijven ze de Democraten demoniseren:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m3mz4jqpct2a
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet niet wie Tim Pool is.
Vraag me oprecht af wie er hier in de VS wonen, zowel voor als tegenstanders van de republikeinen?
Moet je voorstellen dat Obama dit gedaan zou hebben. MAGA/Fox News zou er een cultuuroorlog over begonnen zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:
Ook het Witte Huis wordt gesloopt.
[ x ]
Het Witte Huis volgepropt met nepgoude rompslomp van Target, een mooie verbeelding van het Amerikaanse verval.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:12 schreef Gunner het volgende:
Before and after: Trump’s extreme goldening of the Oval Office
Wat ouder maar wellicht toch wel interessant en bizar om te zien hoe de Oval Office is getransformeerd in een hele tacky woonwagen. Zelfs het tapijt van Obama moest het ontgelden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lampenkappen met microfoons staan er nog steeds.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het Witte Huis volgepropt met nepgoude rompslomp van Target, een mooie verbeelding van het Amerikaanse verval.
Die Ballroom zal er wel uit komen te zien als van die locaties waar Turkse mensen trouwenquote:Op maandag 20 oktober 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:
Ook het Witte Huis wordt gesloopt.
[ x ]
Trump zijn troonzaal.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Die Ballroom zal er wel uit komen te zien als van die locaties waar Turkse mensen trouwen
Hoogglans witmarmeren tegels met gezellig wit TL-licht aan het plafond.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Die Ballroom zal er wel uit komen te zien als van die locaties waar Turkse mensen trouwen
En goud…denk aan de gouden ornamentenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:41 schreef Friggles het volgende:
[..]
Hoogglans witmarmeren tegels met gezellig wit TL-licht aan het plafond.
I've never met the guy!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/padresj.bsky.social/post/3m3fjfck7i22u
Weer een GOP Smeerpijp gearresteerd. Eveneens Mattie van Trump.
Alweer geen woke-bluehaired-migrant-dragqueen... Het is ook niet eerlijk voor Maga en anti-woke kruisvaarders!
Ho ho, indirecte paarse LED verlichting op het marmer tegenwoordig hè, en vooral fel, heel fel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:41 schreef Friggles het volgende:
[..]
Hoogglans witmarmeren tegels met gezellig wit TL-licht aan het plafond.
Bijzonder ook dat ze er juist een screenshot van post om 'context' te geven, maar het maakt het er juist alles behalve beter op.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:18 schreef Gunner het volgende:
Echt weer heel classy dit. Even klikken voor de hele conversatie.
[ x ]
Ik vind het eigenlijk wel een mooi stukje. Geeft goed aan hoe een jong iemand met navoelbare idealen langzaam in die politieke mallemolen verstrikt is geraakt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een nobody met gewetenswroeging na een decennium lang als smeermiddel te hebben gediend ter meerdere glorie van de GOP. Too little too late
Leavitt is geen persvoorlichter, zij is minister van waarheid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:18 schreef Gunner het volgende:
Echt weer heel classy dit. Even klikken voor de hele conversatie.
[ x ]
Gelukkig kreeg hij in de chat zelf wel te maken met pushback.quote:Using an Italian slur for Black people, Ingrassia wrote a month earlier in the group chat seen by POLITICO: “No moulignon holidays … From kwanza [sic] to mlk jr day to black history month to Juneteenth,” then added: “Every single one needs to be eviscerated.”
Lijkt inmiddels wel een wedstrijdje in wie het meest all out crazy durft te gaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:42 schreef Barbusse het volgende:
Goh, weer een *checks notes* maga trumpanzee die heus niet racistisch is hoor!
Trump nominee says MLK Jr. holiday belongs in ‘hell’ and that he has ‘Nazi streak,’ according to texts
[..]
Gelukkig kreeg hij in de chat zelf wel te maken met pushback.
Tja, als twintiger was de GOP ook al voor grotere ongelijkheid, meer hongerige kindjes, duurdere healthcare en daarmee dus ook minder healthcare voor arme mensen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:38 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een mooi stukje. Geeft goed aan hoe een jong iemand met navoelbare idealen langzaam in die politieke mallemolen verstrikt is geraakt.
Alsof hij als twintiger kon zien aankomen waartoe de GOP zich uiteindelijk zou verlagen.
Zelfde MO destijds als nu. Liegen en in diskrediet brengen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
SV Daté
Bekijk deze YouTube-video
Absoluut!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zelfde MO destijds als nu. Liegen en in diskrediet brengen.
Tja, het zijn ook niet mijn idealen. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n jong iemand uit dat milieu conservatieve idealen heeft en heel geleidelijk begint te veranderen. Dan krijgt hij nog wat life-events op zijn pad en beginnen er langzaam nieuwe inzichten te ontstaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Tja, als twintiger was de GOP ook al voor grotere ongelijkheid, meer hongerige kindjes, duurdere healthcare en daarmee dus ook minder healthcare voor arme mensen.
Dit zijn toch de nice guys?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:24 schreef Barbusse het volgende:
Maar 'links' is pas echt gevaarlijk!
Pardoned Capitol rioter charged with threatening to kill Hakeem Jeffries at NYC event this week
Gap heeft z'n lesje wel geleerd...na z'n pardon.
Ja, hij bevindt zich in jaloersmakend gezelschap!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dit zijn toch de nice guys?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Zeker, en zo lees ik het dus ook. Verder: "Those who cannot change their mind cannot change anything." ~ George Bernard Shawquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:21 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, het zijn ook niet mijn idealen. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n jong iemand uit dat milieu conservatieve idealen heeft en heel geleidelijk begint te veranderen. Dan krijgt hij nog wat life-events op zijn pad en beginnen er langzaam nieuwe inzichten te ontstaan.
Dat is toch allemaal wel navoelbaar?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, hij bevindt zich in jaloersmakend gezelschap!Godsamme, wat er in die spoiler staat is te treurigmakend om helemaal te lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And it's only the giving
That makes you
What you are
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, hij bevindt zich in jaloersmakend gezelschap!Tuig van de richel noemen we dat in goed Nederlands. Die moet je vooral weer op vrije voeten stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Trump eist ongeveer 230 miljoen dollar (198 miljoen euro) van het ministerie van Justitie. Trump betoogt dat hij recht heeft op een schadevergoeding nadat hij voor zijn tweede ambtstermijn te maken had gekregen met strafrechtelijke onderzoeken, schrijft de krant The New York Times. Die baseert zich op informatie van anonieme bronnen.
Trump kreeg de afgelopen jaren te maken met meerdere strafzaken, maar wist toch opnieuw de presidentsverkiezingen te winnen. Dat betekent dat hij aan het hoofd staat van de regering die zijn eis om compensatie moet beoordelen. Een van de personen die bevoegd is om zo'n schikking te treffen is Todd Blanche, een voormalige advocaat van Trump die nu een topfunctie heeft op het ministerie.
Trump zou de claims hebben ingediend in 2023 en 2024. Hij stelt onder meer dat met de onderzoeken is geprobeerd de verkiezingsuitkomst te beïnvloeden en dat hij tientallen miljoenen moest uitgeven om zichzelf te verdedigen.
Iets zegt me dat je dit belangenverstrengeling kan noemen.quote:
Ik las vandaag ook dit. Weten we gelijk wie de donateurs zijn.quote:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-justitie~a4c857c7/quote:Trump laat weten dat hij blij is dat de werkzaamheden zijn begonnen. 'Al meer dan 150 jaar dromen alle presidenten ervan om een balzaal in het Witte Huis te hebben om mensen te ontvangen voor grote feesten', schrijft de president op Truth Social. 'Ik ben vereerd dat ik de president ben die dit project start.'
Het project zal naar verwachting meer dan 250 miljoen dollar kosten, 215 miljoen euro. Trump zegt in zijn statement dat dat geld wordt betaald door donateurs 'en mijzelf'.
Ik heb me wel 's afgevraagd. Wie wil er nu echt een balzaal bij 't Witte Huis? Ik bedoel, ik snap de gedachte, maar je wil als president je woon- en werklocatie toch niet ook als feestlocatie gebruiken? Dat is alsof ze een nachtclub bij 't Binnenhof bouwen omdat ze anders naar 't Plein moeten. Ik gebruik met opzet nachtclub, want Mar-A-Lagoquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik las vandaag ook dit. Weten we gelijk wie de donateurs zijn.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-justitie~a4c857c7/
quote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:24 schreef Barbusse het volgende:
Pardoned Capitol rioter charged with threatening to kill Hakeem Jeffries at NYC event this week
Door wie werden de democraten ook alweer terroristen genoemd?quote:According to a court filing by prosecutors in the New York state criminal case, Moynihan wrote, "Hakeem Jeffries makes a speech in a few days in NYC I cannot allow this terrorist to live."
Moynihan also allegedly stated: "Even if I am hated, he must be eliminated, I will kill him for the future," the filing said.
Moynihan faces a felony charge of making a terroristic threat, according to court filings shared by prosecutors.
Er zullen er meer komen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Door wie werden de democraten ook alweer terroristen genoemd?
Oh ja. Leavitt, Trump etc.
Lekker gewerkt jongens.
Bestuurd door een immigrant.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
Veel ironie in deze foto. Het WH dat tijdens het Trump-regime gesloopt wordt met een graafmachine van een buitenlands merk.
[ afbeelding ]
Never go full retard lijkt niet meer te gelden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:53 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Lijkt inmiddels wel een wedstrijdje in wie het meest all out crazy durft te gaan.
Uiteraard, ik ben er alleen wat zuur over. Uiteindelijk zijn het dit type mensen die hebben geleid tot de huidige situatie. The useful idiots die de agenda van de biljonairs en christo-fascisten uitvoeren en pas over vele jaren heen nattigheid voelen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:21 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, het zijn ook niet mijn idealen. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n jong iemand uit dat milieu conservatieve idealen heeft en heel geleidelijk begint te veranderen. Dan krijgt hij nog wat life-events op zijn pad en beginnen er langzaam nieuwe inzichten te ontstaan.
Dat is toch allemaal wel navoelbaar?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:24 schreef Barbusse het volgende:
Ik geloof dat er ook een zekere immigrante met twijfelachtig visum in die vleugel kantoor houdt/hield.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bestuurd door een immigrant.
bronquote:The White House Ballroom will be substantially separated from the main building of the White House, but at the same time, it’s theme and architectural heritage will be almost identical.
bronquote:"It won't interfere with the current building ... It'll be near it, but not touching it and pays total respect to the existing building, which I'm the biggest fan of. It's my favorite," Trump said.
De sloop van het Witte Huis is misschien wel de meest symbolische manier om te laten zien wat er gaande is in de VS.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Waarom houdt niemand Trump tegen om een stuk van het WItte Huis te slopen? Het is niet zijn eigendom en er zou niet getornd worden aan het Witte huis
[..]
bron
[..]
bron
Leugens. Zoveel leugens.
Goede vraag. Ik denk dat het congress een veto kan uitspreken. Maar de bende van Trump heeft de meerderheid en die zijn trouwe ja-knikkers.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Waarom houdt niemand Trump tegen om een stuk van het WItte Huis te slopen? Het is niet zijn eigendom en er zou niet getornd worden aan het Witte huis
https://edition.cnn.com/2(...)trump-compensenationquote:President Donald Trump said Tuesday that he “could be” seeking $230 million from his own Justice Department as compensation for past investigations into him, though he professed to have little knowledge of the specifics and said he would give the money to charity
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:29 schreef Bluesdude het volgende:
btw heeft iemand meer gelezen over de motieven van Vance Boelter.
Ik vermoed dat hij bezig was een extreemrechtse revolutie te starten. Veel linkse mensen vermoorden, rolmodel zijn voor kameraden. Net als Anders Breivik
“Er zijn twee democratische senatoren vermoord, nog één verwond en een andere democratische senator getarget, maar we zien geen overduidelijk verband.”quote:But authorities have not found any writings that would “clearly identify what motivated him,” Thompson said. Though the targets were Democrats and elected officials, Thompson said it was too soon to speculate on any sort of political ideology.
His writings included the names of 45 state and federal elected officials in Minnesota, Thompson said.
Authorities declined to name the two other elected officials who escaped harm. But Democratic Sen. Ann Rest said she was told the suspect had parked near her home in New Hope early Saturday. She said in a statement Monday that the “quick action” of law enforcement officers saved her life.
Opzich wel interessant. Laat Trump maar aantonen dat het hem zoveel geld gekost heeft, mag hij ook gelijk een lijst met donors voor z’n campagne publiceren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit al geplaatst ?
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)trump-compensenation
Grote kans dat zijn knechtje, de justitieminister hem dat bedrag overhandigt en dan kan Trump het aan charity geven, op de borst kloppen, kijk eens hoe royaal ik ben.
Het is gewoon belastinggeld.....
Gokje: Het wordt een plea deal en Trump laat niks zien. Waar het voor gebruikt gaat worden is "aan te tonen" dat Trump niks fout deed, want hey, het openbaar ministerie heeft erkend fout te zijn geweest.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Opzich wel interessant. Laat Trump maar aantonen dat het hem zoveel geld gekost heeft, mag hij ook gelijk een lijst met donors voor z’n campagne publiceren.
Ja, die kans is denk ik ook groot. Niet lang geleden is er toch gezegd dat vrijwel alles onder zijn rol als president gegooid kan worden, dus hij vrijwel volledige immuniteit heeft.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gokje: Het wordt een plea deal en Trump laat niks zien. Waar het voor gebruikt gaat worden is "aan te tonen" dat Trump niks fout deed, want hey, het openbaar ministerie heeft erkend fout te zijn geweest.
O ja. Ik ben er ook nogal zuur over. Een beetje wanhopig, zelfs.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Uiteraard, ik ben er alleen wat zuur over. Uiteindelijk zijn het dit type mensen die hebben geleid tot de huidige situatie. The useful idiots die de agenda van de biljonairs en christo-fascisten uitvoeren en pas over vele jaren heen nattigheid voelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |