abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219032048
Vanavond per ongeluk met een keukenmes in m’n duim gesneden |:( Niet ernstig, maar wel diep genoeg om er even iets aan te moeten doen. Gelukkig een EHBO-koffer in huis, maar toen ik de Betadine erbij pakte, bleek die al ruim 2 jaar over datum en waren de pleisters, as usual, weer eens op. :')

Het zette me aan het denken: hoe vaak controleren jullie de inhoud van je EHBO-koffer? Vervang je jaarlijks spullen zoals ontsmettingsmiddel, pleisters, steriele gaasjes etc.? Of doe je dat pas als je het nodig hebt en merkt dat iets op of verlopen is?
De enige echte.
pi_219032169
Ik heb helemaal niks in huis :@

Volgens mij niet eens paracetamol
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 oktober 2025 @ 21:45:25 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219032224
Meteen een #1 in de TT doen, ambitieus hoor :D

OT: ik heb wat pleisters in huis en misschien een gaasje of twee, maar daar houdt het ook wel mee op. Ok, en een doosje paracetamol.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_219032284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meteen een #1 in de TT doen, ambitieus hoor :D

:P Stormlooptopic
De enige echte.
pi_219032401
De ehbo-doos in de auto is echt voor de bühne, die controleer ik nooit. Thuis hebben we altijd wel een aardige voorraad aan diverse pleisters en gaasjes enzo. Inmiddels ook siliconen gelpleisters, die hadden we een paar jaar geleden niet in huis toen ik met een schilmesje een vinger mishandelde en het verband vervolgens in de wond vastzat. Bij het losweken viel ik flauw van de pijn :X
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 oktober 2025 @ 22:22:57 #6
Rawr
pi_219032598
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:04 schreef Doedezemaar het volgende:
De ehbo-doos in de auto is echt voor de bühne, die controleer ik nooit. Thuis hebben we altijd wel een aardige voorraad aan diverse pleisters en gaasjes enzo. Inmiddels ook siliconen gelpleisters, die hadden we een paar jaar geleden niet in huis toen ik met een schilmesje een vinger mishandelde en het verband vervolgens in de wond vastzat. Bij het losweken viel ik flauw van de pijn :X
Oef :{
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_219032908
Ooit een keer één gekocht. Ik heb geloof ik alleen de wondpleisters ooit eens gebruikt.
Tegen de tijd dat ik hem weggooide, waren er al dingen 7 jaar over datum.
Verpakkingen verteerd. Niet steriel meer.

Ik heb een doosje wondpleisters en een rolletje leukoplast in de la liggen.
Dat heb ik een jaar anderhalf geleden voor het laatst nog eens gebruikt, toen ik uitschoot met mijn koksmes, toen ik een uitje snipperde.
En paracetamol en ibuprofen.
Die had ik tot vorig jaar vooral om het in huis te hebben. Als ik 2 doosjes in een jaar opvrat was het veel.
Nu staan er standaard 2 doosjes op het wekelijkse boodschappenlijstje :'(
pi_219034020
Thuis een mini-EHBO-setje voor onderweg, en verder vooral een losse bak met spulletjes (pleisters, gaasjes etc.). En die wordt wel regelmatig gecheckt, aangevuld en vervangen. Zeker nu met een peuter (en ikzelf die soms wat handig is :+ ).

quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:04 schreef Doedezemaar het volgende:
De ehbo-doos in de auto is echt voor de bühne, die controleer ik nooit.
Oh ja, die heb ik ook nog _O- Volgens mij was die al oud toen ik 'm kreeg in m'n eerste autootje. Dat is is inmiddels 15 jaar geleden ofzo :')
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:20:23 #9
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219034041
Ik heb pleisters en voor heelveel dingen werkt een theedoek etc ook prima :+

Veel uit de EHBO doos kun je met een MacGyver mind set ook ergens anders in huis vinden.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219035874
Ik koop of krijg elke paar jaar wel een onderweg setje. Die zit dus bij de kampeerspullen en kan ik thuis dus ook prima gebruiken. Daarnaast heb ik een en ander over van nabehandelingen bij operaties en dat komt ook wel eens van pas.

Ooit een behoorlijk voorraad diclofenac gehad die ik niet geheel heb opgemaakt. Bij navraag blijkt dat over de datum het middel wel minder krachtig maakt maar het blijft wel werken en is niet gevaarlijk. Dat gaat dus ook nog niet weg hoewel het langzamerhand wel heel erg over datum is.

De laatste keer dat ik het EHBO setje gebruikt heb is afgelopen juni dat ik onderweg op vakantie in mn vinger sneed met een gruwelijk scherp mes. Daarna pleisters e.d. weer aangevuld.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:14:31 #11
Rawr
pi_219036043
Als het dan toch ook over in vingers snijden gaat: ik heb me zo'n 10 jaar geleden een keer flink in de vingers gesneden met een broodmes. Dacht dat ik ergens halverwege het pistoletje was, en kon vervolgens m'n pezen zien zitten, dat vond ik ergens wel humor :+
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:32:39 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219037185
De meeste ehbo spullen zijn altijd op voorraad hier / worden altijd aangevuld, omdat ze ook veel gebruikt worden :X
pi_219037206
Mijn opa had vroeger zo’n mooi EHBO-bordje naast de bel hangen, de hele buurt wist ‘m te vinden als er iets aan de hand was. En dan ging hij er heen met z’n koffertje.
pi_219037401
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:20 schreef ieniminimuis het volgende:

Veel uit de EHBO doos kun je met een MacGyver mind set ook ergens anders in huis vinden.
Voorbeelden graag :+
De enige echte.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:17:17 #15
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219037438
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 18:12 schreef Rnie het volgende:

[..]
Voorbeelden graag :+
Tis toch allemaal toch een vorm van verband. Dus textiel. Daar heb ik genoeg van in huis. Theedoek en ductape werkt bijvoorbeeld ook prima.

Pijnstilling heb ik wel in huis, want vrouw dus ongesteld.
Wat heb ik nog meer nodig? Ontsmetting? Als het goed bloed, heb je dat niet nodig en vuil moet toch uit een wond spoelen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219037471
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 18:17 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Tis toch allemaal toch een vorm van verband. Dus textiel. Daar heb ik genoeg van in huis. Theedoek en ductape werkt bijvoorbeeld ook prima.

Pijnstilling heb ik wel in huis, want vrouw dus ongesteld.
Wat heb ik nog meer nodig? Ontsmetting? Als het goed bloed, heb je dat niet nodig en vuil moet toch uit een wond spoelen.
Jammer dat je de link tussen ducttape en ongesteldheid, als een echte MacGyver, niet legt. (8>
De enige echte.
pi_219041282
Het setje in de auto zit daar gewoon. In geval van nood is iets wat over de datum is, vast beter dan niets...
Thuis heb ik wat steriele wondgaasjes en pleisters die goed zijn. De rest van de doos is vast over de datum, maar ik denk dan dat alles wat niet direct de wind aanraakt, ook niet zo'n kwaad kan?
Als er iets gebeurd is en er is wat nodig, ben ik ook niet te beroerd om de Kruidvat leeg te kopen. Ooit nog bepaalde moeilijke verbandachtige megapleisters gekocht toen kind een nare wond had op zijn knie.
Pijnstillers genoeg in huis en ook recent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')