Ik kan me niet voorstellen dat je in Nederland weg komt met 15 jaar je belasting niet invulllen.quote:Het lichaam van een Spaanse man is vijftien jaar na zijn overlijden in een appartement in Valencia aangetroffen. Zijn buren hadden geen idee dat het lijk daar al die tijd lag.
Brandweerlieden troffen het lichaam aan nadat ze via een raam naar binnen waren gegaan vanwege een melding van een lekkage. Die was vermoedelijk veroorzaakt door hevige regenval in het gebied.
In een van de slaapkamers vonden ze zijn volledig aangeklede lichaam. Volgens El País lag het lichaam in een smerige kamer te midden van dode duiven en insecten. "Het lichaam was in verregaande staat van ontbinding", meldt de politie.
De toen 71-jarige Antonio was sinds 2010 niet meer gezien. Buren merkten zijn afwezigheid op termijn wel op, maar dachten dat hij naar een verzorgingshuis was gegaan. Volgens hen was Antonio sowieso een teruggetrokken man die een eenzaam bestaan leidde. Er waren geen meldingen van stank, vermoedelijk door een open raam waardoor ook de duiven naar binnen konden vliegen.
Ook zijn kinderen was zijn afwezigheid niet opgevallen. Met hen had hij al jaren geen hechte band meer, schrijft Las Provincias. De deur van zijn appartement zou van binnenuit op slot zijn gedaan. Er wordt uitgegaan van een natuurlijke dood.
Een andere reden waarom zijn afwezigheid niet opviel, is dat zijn rekeningen jarenlang werden betaald. Omdat zijn overlijden niet was gemeld, werd zijn pensioen automatisch op zijn rekening gestort. Buren maakten regelmatig zijn brievenbus leeg om krakers buiten de deur te houden.
Dat kun je wel zeggen jaquote:Ook zijn kinderen was zijn afwezigheid niet opgevallen. Met hen had hij al jaren geen hechte band meer,
Dat klopt, maar genoeg mensen zijn niet-belastingplichtigquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:38 schreef the-eye het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je in Nederland weg komt met 15 jaar je belasting niet invulllen.
Als je met pensioen bent en alleen maar AOW hebt, is dat geen probleem.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:38 schreef the-eye het volgende:
Man lag vijftien jaar dood in Spaans appartement, buren hadden geen idee
https://www.nu.nl/buitenl(...)adden-geen-idee.html
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je in Nederland weg komt met 15 jaar je belasting niet invulllen.
Aan de andere kant ook wel prettig als je een introvert bent en niemand dringt zich aan je op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
In Nederland liggen mensen ook soms maanden of jaren weg te rotten. Triest dat mensen zo moeten sterven, en niemand er zich om bekommert.
Geen buren, vrienden, familie niks.
Familie is er vaak wel, en die zijn bij dat soort gevallen er heel snel bij als er nog een erfenis te verdelen valt.
Oh ja dat is weer eens waar het mis is gegaanquote:Buren merkten zijn afwezigheid op termijn wel op, maar dachten
Dit bedoel ik dusquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:06 schreef maily het volgende:
Ik las elders deze vertaling![]()
[ afbeelding ]
Spanjaard lag 15 jaar dood in slaapkamer; buren reageren geschokt. "Terwijl we wel zijn brievenbus leegden."
Ja, bizar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Buren maakten regelmatig zijn brievenbus leeg om krakers buiten de deur te houden.
En niemand die eens dacht, hier klopt iets niet?![]()
Tsja. Misschien was het ook een heel vervelende, nare man. Of koos hij zelf voor een leven in eenzaamheid. Zo bestaan er genoeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:12 schreef Hathor het volgende:
Wel triest dat een mens zo eenzaam kan zijn dat zelfs na 15 jaar niemand naar je omkijkt.
Heb je gezien wat ik bedoelde?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:12 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus
"buren reageerden geschokt"
Als je fucking 15 jaar niet naar die man uitkijkt, hoef je nu niet ineens geschokt te doen.
Zeg maar gerust "geen band meer" dan hèquote:Ook zijn kinderen was zijn afwezigheid niet opgevallen. Met hen had hij al jaren geen hechte band meer
Volgens mij komt het in dat soort landen wel vaker voor dat mensen hun ouders op hun oude dag in huis halen om er beter voor te kunnen zorgen. Wij stopten ze gewoon weg in een 'rusthuis'.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, bizar.
Niet alleen in Nederland kijkt men te weinig naar elkaar om. Ik dacht wel dat in de zuidelijke landen men meer naar elkaar omkijkt. Ook niet altijd dus.
Jazeker ik reageerde alleen op de titel van het bericht nav mijn eerdere post.quote:
Wie zegt dat die mensen "jullie" missen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
In Nederland liggen mensen ook soms maanden of jaren weg te rotten. Triest dat mensen zo moeten sterven, en niemand er zich om bekommert.
Geen buren, vrienden, familie niks.
Familie is er vaak wel, en die zijn bij dat soort gevallen er heel snel bij als er nog een erfenis te verdelen valt.
Dat snap ik nog wel. Maar dat je als buren 15 jaar de brievenbus leeghaalt, en niet na een paar maanden even naar de gemeente gaat om te vragen of daar nog iemand ingeschreven staat / de post niet gestopt kan worden als je denkt dat die man er niet meer woont?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja. Misschien was het ook een heel vervelende, nare man. Of koos hij zelf voor een leven in eenzaamheid. Zo bestaan er genoeg.
Daar zal die Duitse burgemeester het niet mee eens zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
En ga er maar van uit dat als alle kinderen hun vader niet meer zien, dat niet aan de kinderen zal liggen. Dan zijn er vaak hele nare dingen gebeurd in het verleden.
Die band was er dan ook al niet toen de kinderen jonger waren.
Ja, de kans zal wel groot zijn dat daar ook zoiets is gebeurd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zal die Duitse burgemeester het niet mee eens zijn.
Daarom een attestatie de vita verplichten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat snap ik nog wel. Maar dat je als buren 15 jaar de brievenbus leeghaalt, en niet na een paar maanden even naar de gemeente gaat om te vragen of daar nog iemand ingeschreven staat / de post niet gestopt kan worden als je denkt dat die man er niet meer woont?
Ik heb vrij weinig met de buren, maar als ik mijn buurman die alleen woont een paar weken niet hoor of zie, of dat de auto ongebruikt voor de deur blijft staan ga je toch eens aanbellen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wie zegt dat die mensen "jullie" missen?
Ze mogen wel de erfenis verdelenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zeg maar gerust "geen band meer" dan hè
Die snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:06 schreef maily het volgende:
Ik las elders deze vertaling![]()
[ afbeelding ]
Spanjaard lag 15 jaar dood in slaapkamer; buren reageren geschokt. "Terwijl we wel zijn brievenbus leegden."
Binnen 15 jaar kunnen er overal nieuwe buren zijn komen wonen, als die dan horen dat het appartement leeg staat omdat de bewoner in een tehuis zit, dan neem je dat toch gewoon aan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik heb vrij weinig met de buren, maar als ik mijn buurman die alleen woont een paar weken niet hoor of zie, of dat de auto ongebruikt voor de deur blijft staan ga je toch eens aanbellen?
15 jaar zeg, komop
Dit. Het valt gewoon niet goed te praten. Neem aan dat ze daar ook iets van vuil buiten zetten wat opgehaald wordt? Kliko's?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik heb vrij weinig met de buren, maar als ik mijn buurman die alleen woont een paar weken niet hoor of zie, of dat de auto ongebruikt voor de deur blijft staan ga je toch eens aanbellen?
15 jaar zeg, komop
Ik ken spanje niet, maar italie wel, daar is het best normaal dat een huis jaren lang niet bewoond isquote:
Nee, dat stukje met de kleine lettertjes, over gevuld zijn met duiven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:30 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Ik ken spanje niet, maar italie wel, daar is het best normaal dat een huis jaren lang niet bewoond is
15 jaar is lang, hij woonde in een appartement.. Dus ben benieuwd of er een erfenis overblijft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:25 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Ze mogen wel de erfenis verdelen
Inderdaad, en die lege huizen staan vol met huisraad. Die koop je er normaliter standaard bij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:30 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Ik ken spanje niet, maar italie wel, daar is het best normaal dat een huis jaren lang niet bewoond is
Er staat toch dat de bewoners geschokt zijn, ook die er toen al woondequote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Binnen 15 jaar kunnen er overal nieuwe buren zijn komen wonen, als die dan horen dat het appartement leeg staat omdat de bewoner in een tehuis zit, dan neem je dat toch gewoon aan?
Ja, dat staat er inderdaad. Vreemde samenloop van omstandigheden dan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Er staat toch dat de bewoners geschokt zijn, ook die er toen al woonde
Ja. En vol met duivenkarkassen en afval.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
"Het lichaam was in verregaande staat van ontbinding", meldt de politie.
No shitHet zal wel gemummificeerd zijn denk ik zo.
Jaquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
"Het lichaam was in verregaande staat van ontbinding", meldt de politie.
No shitHet zal wel gemummificeerd zijn denk ik zo.
Je zou het maar aantreffen,quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:42 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. En vol met duivenkarkassen en afval.
Zie #12
Ja dat is iets wat ik niet snap. Ze konden naar binnen vliegen maar niet meer naar buiten? Of ze hadden gegeten van de man en werden daar ziek van? Of is dit een stomme vraagquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:42 schreef maily het volgende:
[..]
Zie #12
Zijn lichaam zat daar vol mee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat is iets wat ik niet snap. Ze konden naar binnen vliegen maar niet meer naar buiten?
Het lichaam of de kamer?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:42 schreef maily het volgende:
[..]
Zie #12
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |