abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219011396
Fortuyn: on-Hollands

Fortuyn wist begin 2000 met zijn uitspraken over migratie en de islam een breed ongenoegen in de Nederlandse samenleving te vangen én te sturen. Zijn ideeën over de multiculturele samenleving waren controversieel. Hoe diep is Fortuyns gedachtengoed inmiddels verankerd in onze samenleving? (npostart.nl)

De achtdelige documentaireserie begint bij de moord op Fortuyn en blikt daarna terug vanaf begin jaren 90 tot aan nu. Archiefbeelden worden aangevuld met interviews met personen die dicht bij Pim stonden zoals zijn broer en Sørendsen van Leefbaar Rotterdam en anderen die vanuit hun functie en/of culturele achtergrond deze periode hebben beleefd.

Vanaf 13 oktober elke maandagavond te zien rond 22.20 uur op NPO 2.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gister de eerste aflevering gezien en ik vond het een mooie evenwichtige aflevering. Toen Fortuyn opkwam en later vermoord werd, zat ik net op de middelbare school. De sfeer van toen, de schok toen Harmen Siezen vertelde dat Fortuyn was neergestoken, het onbeschrijfelijke gevoel toen duidelijk werd dat hij was neergeschoten en dood was, de rellen bij het Binnenhof, het kwam allemaal weer boven.

Wie de huidige politieke tijdgeest wil begrijpen, moet zeker deze documentaire kijken :Y
pi_219012089
Zou toch zonde zijn als zo'n NPO dit soort linkse woke onzin niet meer zou kunnen maken /s

Maar klinkt interessant, die zal ik op de lijst zetten. Jaar van Fortuyn was ook topserie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219012097
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:47 schreef Fok-it het volgende:
Zou toch zonde zijn als zo'n NPO dit soort linkse woke onzin niet meer zou kunnen maken /s

Maar klinkt interessant, die zal ik op de lijst zetten. Jaar van Fortuyn was ook topserie.
Ook al bij die smerige NPO.
pi_219014809
De hele reeks op NPO Start inmiddels gezien. Wat een geweldige docuserie ^O^
pi_219016129
Ik keek eerder al of er hier een topic over was. Ik heb nu vier afleveringen gezien, en vind het echt heel interessant. Heel mooi dat het zoveel lange afleveringen zijn, daarmee kan het echt de tijd nemen om een tijdsbeeld te scheppen. Normaal gesproken zie je alleen altijd dezelfde beelden weer terugkomen, maar dit neemt echt ruim de tijd.

Echt een aanrader!
Koel en donker bewaren
pi_219035344
Eerste aflevering ook gezien. Het is destijds wel een beetje langs me heen gegaan dat het in Rotterdam toen zo erg leefde.

Verder zien die rellen er ook weer hetzelfde uit als de demonstraties tegen AZC's die je de afgelopen tijd weer hebt. Dus wat dat betreft is er weinig verandert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')