Dat is zeker een stap.quote:
Ben je meer een globalist? PvdaGL of ben je meer nationalistisch dan SP op de website van tweedekamer stemmingsuitslagen die ook wel de verschillen weergevenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:34 schreef Beathoven het volgende:
Ik beslis onderweg naar het stemhokje. Het wordt PvdAGL of SP dit keer.
Hoop alleen niet dat ik achter een twijfelaar ín het stemhokje kom.
Iedere keer als iemand doet alsof stemmingsuitslagen een goed beeld geven heb ik zin om een schoen naar die persoon te gooien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ben je meer een globalist? PvdaGL of ben je meer nationalistisch dan SP op de website van tweedekamer stemmingsuitslagen die ook wel de verschillen weergeven
Waarom? Vaak worden wetten vrij breed opgezet zodat veel partijen erin herkennen en voor stemmen. Bij moties ligt dat wat andersquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedere keer als iemand doet alsof stemmingsuitslagen een goed beeld geven heb ik zin om een schoen naar die persoon te gooien.
Ik ben meer Europees-georienteerd, wat in het voordeel van PvdAGL zou komen te liggen. Maar ik weet ook dat we coalities vormen waarin, als SP mee zouden regeren, dat nooit een breekpunt wordt. En waar uiteindelijk gegarandeerd niet het gewicht in zit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ben je meer een globalist? PvdaGL of ben je meer nationalistisch dan SP op de website van tweedekamer stemmingsuitslagen die ook wel de verschillen weergeven
Google even op bolletjesterreur.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom? Vaak worden wetten vrij breed opgezet zodat veel partijen erin herkennen en voor stemmen. Bij moties ligt dat wat anders
Ik vind je behoorlijk naïef.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat is even een kleine periode rond verkiezingstijd
Ik vind stemmingsuitslagen iig meer verhelderend dan partijprogramma's, daar beloven ze gouden bergen wat in praktijk anders uitpakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind je behoorlijk naïef.
Sowieso, je keuze baseren op ja/nee-vragen, kom op zeg. Alle nuances, alle mogelijke verklaringen en mogelijk zelfs tegengestelde ideeën gaan zo de prullenbak in.
Nou komt het uiteindelijk natuurlijk in de politiek altijd neer op een eens/oneens vraag. Je kunt niet genuanceerd stemmen in de Kamer, je bent voor of tegen een motie/amendement/wet/begroting. Deels voor of een beetje tegen gaat niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind je behoorlijk naïef.
Sowieso, je keuze baseren op ja/nee-vragen, kom op zeg. Alle nuances, alle mogelijke verklaringen en mogelijk zelfs tegengestelde ideeën gaan zo de prullenbak in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |