Ook een belangrijk heet hangijzer in de politiek. Dus interessant debat.quote:https://www.nieuweoogst.n(...)en-live-bij-te-wonen
Landbouwpolitici van acht politieke partijen kruisen op maandag 13 oktober de degens tijdens Het Grote Landbouwdebat 2025. Het debat is online te volgen, maar kan ook live worden bijgewoond op locatie in het Brabantse Boxtel.
Op woensdag 29 oktober gaat Nederland weer naar de stembus. De keuzes die we maken, bepalen hoe de landbouw, ons voedsel en het ondernemerschap in de sector zich de komende jaren ontwikkelen. Daarom houden LTO en Nieuwe Oogst op maandag 13 oktober om 19.30 uur in Boxtel Het Grote Landbouwdebat 2025. Het debat is live mee te kijken via Nieuwe Oogst Live.
Deelnemende politici aan het debat zijn Laura Bromet (GroenLinks-PvdA), Thom van Campen (VVD), André Flach (SGP), Maarten Goudzwaard (JA21), Pieter Grinwis (ChristenUnie), Jan Arie Koorevaar (CDA), Anne-Marijke Podt (D66) en Caroline van der Plas (BBB). De presentatie is in handen van Nieuwe Oogst-hoofdredacteur Esther de Snoo en debatleider is Roelof Hemmen.
Ik denk dat alleen mensen in de landbouwsector dit interessant vonden, had wel stukjes gekeken overigens maar goed geen idee wie echte sterke argumenten had, D66 lijkt rigoreuzer te zijn dan GLPVDA als het op landbouw aankomt ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:06 schreef Hexagon het volgende:
Niemand gekeken?
Ik vond Laura Bromet de sterkste. Qua inhoud en qua rust. Anne-Marijke Podt kwam minder uit de verf. Had denk ik teveel de zenuwen.
Caroline wordt steeds irritanten met haar moralistische offtopic geblaat.
Ik denk dat beide partijen nauwelijks verschillen op dat gebied. Maar Bromet wist het beter te vertellen. Had meer rust en wist de betere argumenten te geven . Bijvoorbeeld op het gemekker van Caroline over de voedselzekerheid, terwijl ze sierteelt dan weer prima vind. Podt kwam minder voorbereid en minder op haar gemak over. Nou valt er voor D66 sowieso niks te winnen daar. Maar als BBB stemmers naar CDA, VVD of CU gaan is dat ook al vooruitgang.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen mensen in de landbouwsector dit interessant vonden, had wel stukjes gekeken overigens maar goed geen idee wie echte sterke argumenten had, D66 lijkt rigoreuzer te zijn dan GLPVDA als het op landbouw aankomt ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |