Welke jonge kinderen kiezen zelf volledig hun kleren? Zijn die er?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:48 schreef YoopY het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat als je daar zelf voor kiest, praktisch alles kan en mag. In dit geval toon ik mijn verbazing voor zulke 'outfits' voor echt super jonge kinderen.
Dat snap ik niet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Heb je dat bezwaar ook als meisjes een rok dragen omdat ze van hun ouders, God en de dominee geen broek mogen dragen?
Dat is wat explicieter, maar dan nog vind ik het raar als men besluit dat *jij* fundamentalistisch christen bent omdat *jouw dochter* provocerende teksten op haar borstjes draagt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft van haar eigen zakgeld allemaal shirtjes met opwekkingsteksten gekocht. "Praise the Lord", "Jezus Overwinnaar", "Zegekroon", "Good, good Father"... is dat nou erg? Haar klasgenootjes waren iig behoorlijk jaloers.
Ik vind het prima als mensen dingen willen uitdragen met hun kleding, hoe oud ze ook zijn.
Zoals veel andere mensen zich niet kunnen voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een hoofddoek dragen, zo kan ik me niet voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een rok dragen in plaats van een broek.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:56 schreef sigme het volgende:
Dat snap ik niet?
Maar voor zover ik je vraag snap: ja, ik heb er ook bezwaar tegen als je denkt dat de moeder van een meisje dat een lange rok aanheeft dus wel artikel 31 moet zijn.
Ter info en een zijsprong: vrouwen van de voormalig art 31 kerk, inmiddels opgegaan in de NGK, dragen meestal geen rok of jurk, maar gewoon een broek. Je haalt wat kerken door elkaarquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat snap ik niet?
Maar voor zover ik je vraag snap: ja, ik heb er ook bezwaar tegen als je denkt dat de moeder van een meisje dat een lange rok aanheeft dus wel artikel 31 moet zijn.
Oh, ik draag anders graag rokjes hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zoals veel andere mensen zich niet kunnen voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een hoofddoek dragen, zo kan ik me niet voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een rok dragen in plaats van een broek.
Niet per se. Ik ben misschien ouder en kom uit een artikel 31 gemeente.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ter info en een zijsprong: vrouwen van de voormalig art 31 kerk, inmiddels opgegaan in de NGK, dragen meestal geen rok of jurk, maar gewoon een broek. Je haalt wat kerken door elkaar
Er zijn genoeg Religieuze bewegingen naast de Islam waarin kinderen tot in zekere mate bedekt worden.quote:
Dat is wat anders dan een artikel 12 gemeente.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:34 schreef sigme het volgende:Niet per se. Ik ben misschien ouder en kom uit een artikel 31 gemeente.
Ik strijd tegen indoctrinatie/ brainwashing van jonge kinderen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Religieuze bewegingen naast de Islam waarin kinderen tot in zekere mate bedekt worden.
Waar strijd je dan tegen? En waar leg je de norm? Strijd je tegen de seksualisatie van tieners en kinderen als je een manga-icoon toepast of strijd je ervoor? Als je het gemiddelde wilt van te bloot en te bedekt dan strijd je voor 'de norm'. Maar die norm is ook aan verandering onderhevig.
Uiteindelijk is alles perceptie en kun je je eigen perceptie niet aan een ander opdringen. Doen alsof een ander dat bij jou doet doordat die ander 'de eigen' kinderen iets bedekter kleedt wil er niet zo goed in. En als je het over woke wilt hebben als in 'betutteling' dan draag je daar aan bij.
Het verschil in gedachten is 'oh dat is een joodse / zwarte kousen / etc familie'. Die bestaan. En 'dit is een moslimfamilie en ik heb besloten mij daar aan te gaan storen en mij daarover uit te spreken'. Met die maten meet je.
Maar waarom beperk je je tot de Islam?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik strijd tegen
indoctrinatie/brainwashing van jonge kinderen.
Nuja strijd.. ik vind het erg voor hun.
Lezen mensen ooit degelijk?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar waarom beperk je je tot de Islam?
En wat breng je mee als lichtend voorbeeld? Ben je iemand die aangeeft dat de wetenschap de weg is? Ben je iemand die aangeeft dat de Christelijke doctrine de weg is? Anders?
Wat het punt is met de huidige wereld is dat een doctrine door de ogen van de één, een verlichting is voor de ander. En uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf een weg vinden. Vorming is niet iets statisch. Een groep groeit en krimpt, als je de wereld door een eigen bril bekijkt zul je nooit de dynamieken zien die er ook spelen.
Door welke bril bekijk je je eigen leven om de juiste weg in het leven aan anderen te laten zien? Die van een wetenschapsvolger, een Christen, anders?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Lezen mensen ooit degelijk?
Ik zei dat ik hetzelfde voel bij zwarte kousen en verplichte rokken..
En nee indoctrinatie van jonge kinderen is nooit goed. Dat heeft een weerslag op de rest van hun leven. Het gaat ook niet alleen over god is goed en liefde enz. Het gaat over: als je niet doet wat hoort (of wat wij zeggen) dan ga je naar de hel, straffen, uitsluiting,...
Je kweekt een gigantische angst, een veel te groot schuldgevoel,..
Door de bril van een geïndoctrineerd, gebrainwashed kind.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Door welke bril bekijk je je eigen leven om de juiste weg in het leven aan anderen te laten zien? Die van een wetenschapsvolger, een Christen, anders?
Blijf maar vaag. Sommige gelovigen vinden dat ze als kind met de wetenschap zijn geïndoctrineerd. Een wappie vindt dat ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Door de bril van een geïndoctrineerd, gebrainwashed kind.
En dus weten wat het doet.
Ik weet niet hoeveel kaarten ik nog extra op tafel moet gooien?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Blijf maar vaag. Sommige gelovigen vinden dat ze als kind met de wetenschap zijn geïndoctrineerd. Een wappie vindt dat ook.
Ik vind dat als je je uitspreekt tegen een geloof of overtuiging en je meent dat jij de betere weg in kaart kan brengen, dat je je kaarten over je eigen wereldbeeld best op tafel mag gooien hier.
En sta je achter ouders die onderwijs en bepaalde wetenschap indoctrinatie noemen? Want dan wordt je weerstand vermoedelijk wel wat groter dan alleen wat groepjes andersdenkenden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel kaarten ik nog extra op tafel moet gooien?
Een klein kind hoort niet gevuld te worden met angst voor een hoger wezen.
Laat een kind een kind zijn en zichzelf ontwikkelen in een zo angstvrij mogelijke omgeving. Het is zo al moeilijk genoeg.
Als het eenmaal in de puberteit komt of liefst nog ouder of/en zelf vragen heeft, dan is het het moment om het deel te maken in hetgeen jij gelooft. Dan mag het kind ook zelf bepalen of dit de juiste weg is voor hem of haar.
Onderwijs en wetenschap hoort erbij. Maar ook op maat van de leeftijd.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En sta je achter ouders die onderwijs en bepaalde wetenschap indoctrinatie noemen? Want dan wordt je weerstand vermoedelijk wel wat groter dan alleen wat groepjes andersdenkenden.
Je draait vooral om vrij directe en concrete vragen heen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Onderwijs en wetenschap hoort erbij. Maar ook op maat van de leeftijd.
Maar ik denk dat jij niet begrijpt wat ik wil zeggen...
(Of ik leg het verkeerd uit, dat kan natuurlijk ook)
Nog een jaartje en ze is oud genoeg voor hun profeetquote:
Ik heb op alles geantwoord. Ik kan er niets aan doen dat jij andere antwoorden verwacht.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je draait vooral om vrij directe en concrete vragen heen.
Of Trump en de geest van André Hazesquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:51 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Nog een jaartje en ze is oud genoeg voor hun profeet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |