abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:00:29 #51
485843 crew  Jippie
pi_218993580
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vorm van migratie de we de afgelopen decennia zien in het Westen: miljoenen kansarme migranten uit niet-Westerse en voornamelijk uit Islamitische landen, die net iets te vaak niet of nauwelijks integreren of assimileren, zich afsluiten van de samenleving en zich in eigen bubbels terugtrekken en de kinderen opvoeden in lijn met de cultuur, normen en waarden van het herkomstland terwijl men hier op allerlei manieren profiteert van de sociale voorzieningen, is een recent fenomeen. Dit had je namelijk een eeuw geleden niet.

En dit is op zo'n snel tempo gegaan dat in een paar decennia tijd vooral de grote steden van met name West-Europese landen zoals Engeland, Frankrijk of België volledig zijn veranderd en autochtonen hier inmiddels soms een minderheid zijn, zeker in bepaalde wijken.

Als deze demografische trend zich op dezelfde manier doorzet, dan zullen met enkele decennia tot een eeuw, autochtonen een minderheid in eigen land zijn. Elk weldenkend mens kan natuurlijk begrijpen dat dit een scenario is dat enorme polarisatie en frictie in een maatschappij zal opleveren. Dat beginnen we nu ook langzaam te merken.
Maak er ajb geen asielzoekers topic van, anders verhuis ik dit topic naar VER.
pi_218993696
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:07 schreef RotatoR het volgende:
Racisme is zo'n holle frase geworden. Waar het vroeger nog discriminatie op basis van huidskleur was, is het nu iedere vorm van belediging richting minderheidsgroepen. En alsmaar 'witte mensen' in een negatieve context gebruiken is dan weer geen racisme.
Dat is nog het meest om te kotsen ja. In de media wordt “wit” altijd in een negatieve context gebruikt, en “mensen van kleur” altijd zo positief mogelijk.
pi_218993727
Voetbal is dan ook DE tokkie sport van de wereld, dus dit is niet heel verrassend.
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:50:49 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218994147
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim, want letterlijk niemand hier die dit stelt.
Dit hele forum is een farce. Veel gebruikers neem ik niet meer serieus. Jammer, maar niet anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 12 oktober 2025 @ 01:27:06 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218994535
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:00 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maak er ajb geen asielzoekers topic van, anders verhuis ik dit topic naar VER.
Het zijn immers wel de allochtonenclubs uit de regio waarvan iedereen weet wat er van komt op een willekeurige zaterdag of zondag als je tegen ze gaat 'spelen'. Dat wordt even vergeten in dat tendensieuze artikeltje van het onderwerp.

Dus ja, niet gek dat het zo gedraaid wordt in het topic. De gaslighting wordt niet meer gepikt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 oktober 2025 @ 01:30:09 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218994544
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:09 schreef Fok-it het volgende:
De usuals alweer ingerukt om maar even te benadrukken dat de andere kant van de medaille de enige relevante kant is
Wha!! :D

Heerlijk deze pogingen tot uithalen met het wildersbedreigingen topic in het achterhoofd.

Daar is immers ook maar 1 relevante kant, he?
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 oktober 2025 @ 09:35:26 #57
485843 crew  Jippie
pi_218995432
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 01:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het zijn immers wel de allochtonenclubs uit de regio waarvan iedereen weet wat er van komt op een willekeurige zaterdag of zondag als je tegen ze gaat 'spelen'. Dat wordt even vergeten in dat tendensieuze artikeltje van het onderwerp.

Dus ja, niet gek dat het zo gedraaid wordt in het topic. De gaslighting wordt niet meer gepikt.
Zie jij niet het verschil tussen asielzoekers en mensen met een kleurtje van wie de (over) grootouders hier naar toe zijn gehaald als gastarbeider?

Of is iedereen met een kleurtje een asielzoeker?

Nederland heeft (en had) overzeese gebieden waar de inwoners ook een donkerder velletje hebben dan de gemiddelde Nederlander. Zou deze mensen geen asielzoeker durven noemen.

Mijn (blanke) vader zijn tweede vrouw was een Japanse die hij in Japan heeft ontmoet en hier naar toe heeft gehaald. De kinderen van mijn halfzus, die overigens met een Nederlander is getrouwd, worden ook op kinderleeftijd in negatieve zin aangesproken op hun licht Oosters uiterlijk. Gelukkig niet elke dag, maar het geeft wel de afkeer van sommige mensen aan tegen alles wat geen roomblank uiterlijk heeft. Oh en hun ouders hebben overigens allebei een goed betaalde baan.

Ik zeg niet dat er geen problemen kunnen zijn met bepaalde groepen jongelui. Maar die zullen niet voor 100% uit asielzoekers bestaan.
  zondag 12 oktober 2025 @ 09:42:30 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218995478
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2025 09:35 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zie jij niet het verschil tussen asielzoekers en mensen met een kleurtje van wie de (over) grootouders hier naar toe zijn gehaald als gastarbeider?

Of is iedereen met een kleurtje een asielzoeker?

Nederland heeft (en had) overzeese gebieden waar de inwoners ook een donkerder velletje hebben dan de gemiddelde Nederlander. Zou deze mensen geen asielzoeker durven noemen.

Mijn (blanke) vader zijn tweede vrouw was een Japanse die hij in Japan heeft ontmoet en hier naar toe heeft gehaald. De kinderen van mijn halfzus, die overigens met een Nederlander is getrouwd, worden ook op kinderleeftijd in negatieve zin aangesproken op hun licht Oosters uiterlijk. Gelukkig niet elke dag, maar het geeft wel de afkeer van sommige mensen aan tegen alles wat geen roomblank uiterlijk heeft. Oh en hun ouders hebben overigens allebei een goed betaalde baan.

Ik zeg niet dat er geen problemen kunnen zijn met bepaalde groepen jongelui. Maar die zullen niet voor 100% uit asielzoekers bestaan.
Nog meer asielzoekers uit die 'bepaalde' contereien, geeft nog meer van die bepaalde 'problemen'.

Daar hebben jou voorouders en zus niet zo veel mee te maken.

Wel eens gehoord van 'kuffar'? Waar een NLer individueel een afkeer kan hebben, wordt het bij asielzoekers van 'bepaalde' kom af als standaard gezien alles te haten en uit te sluiten wat niet hetzelfde is als zijzelf.

Dus nogmaals: ik snap howard wel.
1947-2016
pi_218995559
Ik kom al meer dan 20 jaar langs de velden en weet wel wat het probleem is. De racismemeldingen zijn inderdaad het topje van de ijsberg. De ijsberg zelf zijn alle ‘multiculturele’ clubs waar het elke weekend kaaskoppen uitschelden, aggressief doen en vechten is. Je weet inderdaad bij welke clubs je geen gezellige middag gaat hebben. Ik zou zeggen maak daar eens een artikel over.
  zondag 12 oktober 2025 @ 10:08:01 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218995604
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 09:58 schreef GerryDV het volgende:
Ik kom al meer dan 20 jaar langs de velden en weet wel wat het probleem is. De racismemeldingen zijn inderdaad het topje van de ijsberg. De ijsberg zelf zijn alle ‘multiculturele’ clubs waar het elke weekend kaaskoppen uitschelden, aggressief doen en vechten is. Je weet inderdaad bij welke clubs je geen gezellige middag gaat hebben. Ik zou zeggen maak daar eens een artikel over.
Exact dit.

Nos: 'nee nee, het is een blank wit probleem. Wij bepalen wel hoe jij de dingen moet zien, want je eigen ogen, daar kan je niet op vertrouwen'.
1947-2016
pi_218995699
quote:
"die zwarte". Of die aan een 16-jarige Chinese Nederlander vroegen of hij weleens vleermuis of hond eet.
Is geen racisme, vragen of iemand weleens wat eet.

quote:
Volgens de speelsters is dat vooral omdat sommigen van hen een hoofddoek dragen. Niet alleen worden deze meisjes daardoor veelvuldig uitgescholden
Ook geen racisme, hoofddoekjes zijn verwerpelijk, en bovendien geen ras.
pi_218995721
quote:
Volgens de speelsters is dat vooral omdat sommigen van hen een hoofddoek dragen. Niet alleen worden deze meisjes daardoor veelvuldig uitgescholden; in één geval werden de moeders van het team bekogeld met plastic flesjes. Een meisje werd tijdens een wedstrijd aan haar hoofddoek getrokken.
Dat is geel he, maar de scheidsrechter zijn alweer jaren aan het verslappen wat betreft shirtje trekken. Maar met racisme heeft een stuk textiel natuurlijk niks te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 oktober 2025 @ 10:36:36 #63
485843 crew  Jippie
pi_218995727
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 09:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nog meer asielzoekers uit die 'bepaalde' contereien, geeft nog meer van die bepaalde 'problemen'.

Daar hebben jou voorouders en zus niet zo veel mee te maken.

Wel eens gehoord van 'kuffar'? Waar een NLer individueel een afkeer kan hebben, wordt het bij asielzoekers van 'bepaalde' kom af als standaard gezien alles te haten en uit te sluiten wat niet hetzelfde is als zijzelf.

Dus nogmaals: ik snap howard wel.
En ik snap Howard niet, en ben daar eigenlijk ook blij om. Lijkt mij vreselijk om te moeten leven met 'wat de boer niet kent, vreet hij niet'.

Ik zeg overigens niet dat er geen gajes aanwezig is onder asielzoekers, maar je kunt niet iedereen over dezelfde kam scheren.
pi_218995730
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:29 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Is geen racisme, vragen of iemand weleens wat eet.
[..]
Ook geen racisme, hoofddoekjes zijn verwerpelijk, en bovendien geen ras.
Kolere zeg ,is dit de gemiddelde PVV stemmer? <Knip>

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 12-10-2025 10:39:50 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 oktober 2025 @ 10:38:04 #65
485843 crew  Jippie
pi_218995732
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 09:58 schreef GerryDV het volgende:
Racisme kan inderdaad twee kanten opgaan, en beide partijen moeten begrijpen dat ze verkeerd bezig zijn.
pi_218995755
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Kolere zeg ,is dit de gemiddelde PVV stemmer? <Knip>
Lol. Leg uit waarom het racisme is dan.
pi_218995786
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Flagrant racisme noem je het verder niet. Het is vooral 'niet netjes"

Om vervolgens linea recta over te springen naar waarom mensen menen dat soort termen te moeten gebruiken. Wat bij dezelfde users vooral een verbloemde rechtvaardiging is
Waarom heb je moeite met “niet netjes”? Lijkt mij in dezelfde stijl als een terroristische aanslag af te doen als “er gebeurt inderdaad weleens wat”.
  zondag 12 oktober 2025 @ 10:49:37 #68
319979 Fok-it
All is well
pi_218995791
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 01:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wha!! :D

Heerlijk deze pogingen tot uithalen met het wildersbedreigingen topic in het achterhoofd.

Daar is immers ook maar 1 relevante kant, he?
Nee hoor, iedere linkse user vindt het onacceptabel dat Wilders niet zonder bedreigingen zijn werk kan doen. Dat sommige users denken dat hij hier gebruik van maakt door zich tot verkiezingsdag niet meer te laten zien in debatten ondanks dat het veilig is, is gewoon een valide punt gezien Wilders persona.

Dat jij daar heel verontwaardigd over gaat roepen dat mensen zich moeten schamen. Ach.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 12 oktober 2025 @ 10:51:37 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218995803
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, de NOS heeft weer een intensieve zoektocht gedaan naar racisme en wat gevonden hoor ...
[..]

Ja wat vreselijk zeg. De media die bericht over racisme.

Dat moet het liefst zo snel mogelijk gesmoord worden want dat past niet in wat jij wil horen.
pi_218995830
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:42 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Lol. Leg uit waarom het racisme is dan.
Lijkt me duidelijk als je aan iemand met een Aziatisch uiterlijk vraagt of hij vleermuis eet, dat kun je zelf toch ook wel bedenken
pi_218995834
racisme-roepers hebben meestal wel iets te verbergen
pi_218995838
Vroeger wel eens tegen een team met veel Surinamers gevoetbald (laten we zeggen 25 jaar geleden) en die stelden zich nogal aan. Toen maakt een teamgenoot in het heetst van de strijd de opmerking 'je bent toch niet van chocola'?

Het laat zich raden dat dat een beste vechtpartij werd, de wedstrijd werd gestaakt en de teamgenoot werd geschorst :')
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:14:42 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218995907
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee hoor, iedere linkse user vindt het onacceptabel dat Wilders niet zonder bedreigingen zijn werk kan doen.
Topic en veel posts leren ons toch echt totaal wat anders.
1947-2016
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:17:13 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218995922
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
En ik snap Howard niet, en ben daar eigenlijk ook blij om. Lijkt mij vreselijk om te moeten leven met 'wat de boer niet kent, vreet hij niet'.

Ik zeg overigens niet dat er geen gajes aanwezig is onder asielzoekers, maar je kunt niet iedereen over dezelfde kam scheren.
Dat kun je zeker niet.
Daarom moet je ook selectief zijn in wat je binnenhaalt, ipv de massastroom aan kanslozen waar er af en toe een goede bij zit.

Je ziet op de voetbalvelden de uitwerking daarvan, van die massa influx. Zoals je op het voetbalveld veel zaken ziet van de maatschappij
1947-2016
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:20:02 #75
319979 Fok-it
All is well
pi_218995939
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Topic en veel posts leren ons toch echt totaal wat anders.
Nee hoor. Beetje zelfde verhaal dat mensen niet meer pro Palestina en anti Hamas kunnen zijn kunnen mensen kennelijk ook niet anti-bedreigingen zijn en geloven dat Wilders dat in dit geval misbruikt. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:22:49 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218995959
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee hoor. Beetje zelfde verhaal dat mensen niet meer pro Palestina en anti Hamas kunnen zijn kunnen mensen kennelijk ook niet anti-bedreigingen zijn en geloven dat Wilders dat in dit geval misbruikt. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Prima. Je hebt het dus zelf niet eens door.
Of je liegt. Dat kan ook.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 oktober 2025 @ 11:23:20 #77
485843 crew  Jippie
pi_218995961
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat kun je zeker niet.
Daarom moet je ook selectief zijn in wat je binnenhaalt, ipv de massastroom aan kanslozen waar er af en toe een goede bij zit.

Je ziet op de voetbalvelden de uitwerking daarvan, van die massa influx. Zoals je op het voetbalveld veel zaken ziet van de maatschappij
Je doet net alsof er op het voetbalveld alleen maar asielzoekers staan. Zet die donkere bril eens af.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 oktober 2025 @ 11:24:03 #78
485843 crew  Jippie
pi_218995964
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doe nou niet persoonlijk maken, dat is nergens voor nodig.
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:28:04 #79
319979 Fok-it
All is well
pi_218995985
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb wat zelf niet eens door? Waar zou ik over liegen precies? Lekkere loze termen weer dit terwijl ik de opvatting van menig user hier vooral nuanceer. Als ik daar over lieg dan zul je toch echt met wat quotes moeten komen van users die concreet aantonen dat zij de bedreigingen richting Wilders oke vinden.
pi_218996032
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ook niemand die dit argument heeft gemaakt. Wel is er vaak opgemerkt dat er onder pro-Palestijnse demonstranten veel nare en discutabele uitlatingen worden gedaan, waaronder het steunen of rechtvaardigen van Palestijnse terrorisme.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit hele forum is een farce. Veel gebruikers neem ik niet meer serieus. Jammer, maar niet anders.
Dat vind ik niet, maar het is jammer dat sommigen altijd de noodzaak zien om de ander woorden in de mond te leggen in de hoop dat men op basis daarvan dan de aanval kan inzetten. Hou het gewoon bij wat een user daadwerkelijk post.
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja wat vreselijk zeg. De media die bericht over racisme.

Dat moet het liefst zo snel mogelijk gesmoord worden want dat past niet in wat jij wil horen.
Ook hier weer: er is niemand die dit argument hier heeft gemaakt. En wat zou ik eigenlijk willen horen volgens jou?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:40:32 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218996056
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
En wat zou ik eigenlijk willen horen volgens jou?
Nou je stelt dat de NOS dit na een intensieve zoekttocht zou doen omdat ze per se iets over racisme willen berichten.

Alsof het niet zo bestaan en het schandalig is dat ze dit berichten.

De waarheid is meer dat jij het niet wenst te horen en daarom dus eigenlijk niet zou moeten worden bericht.
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:45:28 #82
319979 Fok-it
All is well
pi_218996083
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook niemand die dit argument heeft gemaakt. Wel is er vaak opgemerkt dat er onder pro-Palestijnse demonstranten veel nare en discutabele uitlatingen worden gedaan, waaronder het steunen of rechtvaardigen van Palestijnse terrorisme.
[..]
Dat vind ik niet, maar het is jammer dat sommigen altijd de noodzaak zien om de ander woorden in de mond te leggen in de hoop dat men op basis daarvan dan de aanval kan inzetten. Hou het gewoon bij wat een user daadwerkelijk post.
[..]
Ook hier weer: er is niemand die dit argument hier heeft gemaakt. En wat zou ik eigenlijk willen horen volgens jou?
Ach hou toch op, hoe vaak hoor je tegenwoordig door dezelfde groep nog 'pro-Palestina protestanten' dat zijn linea recta 'pro-Hamas demonstranten'. Of in een erger geval jodenhaters of mensen die het niet erg vinden dat bepaalde gebeurtenissen opnieuw zouden plaatsvinden. En constant als daar op gewezen wordt kom jij weer met dat quasi genuanceerde toontje aanzetten alsof iedereen de redelijkheid zelve is. Wees dan ook gewoon eerlijk dat dat segment wel degelijk speelt bij een hoop users hier.

Hetzelfde geldt in dit geval voor Wilders. Alleen omdat hij nu bedreigd is moet kennelijk elke user alle intenties van Wilders als oprecht en goed zien anders dan vind je het kennelijk oke dat hij bedreigd wordt. Terwijl niemand dit gezegd heeft.
pi_218996098
"ik doe wat ik wil en als je verhaal komt halen, ben je een racist"

ik denk dat de gekleurde medemens nog geen betere tijd gehad heeft dan nu

[ Bericht 5% gewijzigd door zeetheefje op 12-10-2025 11:58:07 ]
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:54:02 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218996123
Jank verhaal. Gelukkig zijn de problemen met multi-culturele voetbalclubs op 1 hand te tellen _O- _O- Bepaalde bevolkingsgroepen gebruiken de termen racisme en discriminatie te pas en te onpas - lees wanneer het ze goed uitkomt en er wat te halen valt. De eigenlijke betekenis van deze termen ontgaat ze compleet want ze zij echt te dom om te poepen om die te begrijpen :R
"Hoka Hey!"
pi_218996143
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ach hou toch op, hoe vaak hoor je tegenwoordig door dezelfde groep nog 'pro-Palestina protestanten' dat zijn linea recta 'pro-Hamas demonstranten'. Of in een erger geval jodenhaters of mensen die het niet erg vinden dat bepaalde gebeurtenissen opnieuw zouden plaatsvinden. En constant als daar op gewezen wordt kom jij weer met dat quasi genuanceerde toontje aanzetten alsof iedereen de redelijkheid zelve is. Wees dan ook gewoon eerlijk dat dat segment wel degelijk speelt bij een hoop users hier.

Hetzelfde geldt in dit geval voor Wilders. Alleen omdat hij nu bedreigd is moet kennelijk elke user alle intenties van Wilders als oprecht en goed zien anders dan vind je het kennelijk oke dat hij bedreigd wordt. Terwijl niemand dit gezegd heeft.
Nou, dat geven ze letterlijk zelf aan hè. Zie bijvoorbeeld:
quote:
’Hun goed recht’

Op het Museumplein zijn stickers te koop waarop figuurtjes staan met kalasjnikovs. De verkoper is eerlijk: ,,Dat wapen geeft de steun aan het militaire verzet aan, wat Hamas doet. Ik ben natuurlijk geen fan van alle doden die Hamas heeft gemaakt.’’ Een van zijn klanten heeft daar minder moeite mee. ,,Tactisch was het niet slim wat ze op 7 oktober hebben gedaan, maar het is hun goed recht.’’

Bron
Als je wilt dat zulke associaties niet worden gemaakt, is handig dat mensen zulke dingen niet zeggen of verspreiden. Helaas doen bij de pro-Palestijnse demonstraties, net iets te veel mensen dit.

Om hier nog maar te zwijgen over de Holocaust vergelijkingen of andere verwerpelijke uitingen. Het Palestijnse leed (dat hun volledige eigen schuld is, zij zijn immers weer een oorlog begonnen) als wapen gebruiken tegen Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218996151
quote:
De NOS benaderde dertien multiculturele amateurclubs in het hele land met de vraag of wij met jeugdvoetballers konden praten. Drie werkten mee: Alexandria '66 uit Rotterdam, Elinkwijk uit Utrecht en FC Abcoude. De 36 spelers die wij persoonlijk spraken, waren allen 15 jaar of ouder. Daarnaast spraken wij met vier bestuursleden en drie trainers van de betreffende clubs.
Ach, NOS toch. Een of andere stagair moest even een excelletje maken met 'muliticulturele' clubs en dan wat bellen. Dat er vrijwel niemand mee wil doen en dit hele gedoe dus journalistiek helemaal niets oplevert maakt niet uit. De NOS kan er weer een paar artikeltjes over schrijven en, belangrijker, de KNVB en politici bellen zodat die ook wat moeten zeggen.

Leuke hobby, die NOS.
pi_218996157
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:54 schreef matspontius het volgende:
Jank verhaal. Gelukkig zijn de problemen met multi-culturele voetbalclubs op 1 hand te tellen _O- _O- Bepaalde bevolkingsgroepen gebruiken de termen racisme en discriminatie te pas en te onpas - lees wanneer het ze goed uitkomt en er wat te halen valt. De eigenlijke betekenis van deze termen ontgaat ze compleet want ze zij echt te dom om te poepen om die te begrijpen :R
Het is ook de selectieve verontwaardiging die problematisch is. Racisme en haat aanpakken prima, maar dat moet over de gehele breedte worden gedaan, niet alleen voor sommige groepen waar het in andere gevallen acceptabel is.
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:59:20 #88
319979 Fok-it
All is well
pi_218996163
Het gaat mij er niet om dat er extremisten daar tussen lopen. Het ging om de users hier op FOK!. En verder ga je ook nergens anders op in, dus volgens mij weet je zelf ook dondersgoed dat de nuance volledig weg is op dat onderwerp
pi_218996194
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:54 schreef matspontius het volgende:
jammer genoeg in stand gehouden door de deuger
de deuger maakt alles kapot ;(
pi_218996201
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 20:53 schreef Twiitch het volgende:
Hele competities worden verkloot door extreem agressieve "multiculturele" teams maar laten we het vooral weer hier over hebben.
Dit dus, bij de ene kant steevast wegkijken en bij de andere een hoop ophef maken. Tyf lekker op.
  zondag 12 oktober 2025 @ 12:06:54 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218996226
Maar zo te zien moeten degenen die racisme ervaren vooral hun klep houden en media vooral doen of het niet bestaat. <Knip>

[ Bericht 21% gewijzigd door Jippie op 12-10-2025 12:41:55 ]
pi_218996242
voelt wel lekker om in die machtspositie te zitten natuurlijk, gaan ze niet zo snel opgeven
pi_218996258
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vorm van migratie de we de afgelopen decennia zien in het Westen: miljoenen kansarme migranten uit niet-Westerse en voornamelijk uit Islamitische landen, die net iets te vaak niet of nauwelijks integreren of assimileren, zich afsluiten van de samenleving en zich in eigen bubbels terugtrekken en de kinderen opvoeden in lijn met de cultuur, normen en waarden van het herkomstland terwijl men hier op allerlei manieren profiteert van de sociale voorzieningen, is een recent fenomeen. Dit had je namelijk een eeuw geleden niet.

En dit is op zo'n snel tempo gegaan dat in een paar decennia tijd vooral de grote steden van met name West-Europese landen zoals Engeland, Frankrijk of België volledig zijn veranderd en autochtonen hier inmiddels soms een minderheid zijn, zeker in bepaalde wijken.

Als deze demografische trend zich op dezelfde manier doorzet, dan zullen met enkele decennia tot een eeuw, autochtonen een minderheid in eigen land zijn. Elk weldenkend mens kan natuurlijk begrijpen dat dit een scenario is dat enorme polarisatie en frictie in een maatschappij zal opleveren. Dat beginnen we nu ook langzaam te merken.
Bedankt voor de uitgebreide en duidelijke toelichting. U bent een expert op dit gebied lijkt het. Ik denk dat het niet te stoppen is. Je moet er gewoon ook rekening mee houden dat als die groepen in overtal komen dat ze daarmee ook een meerderheid in het kiessysteem zullen gaan vormen.
  zondag 12 oktober 2025 @ 12:41:57 #94
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218996457
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 20:56 schreef inslagenreuring het volgende:
"Ik voel het soms al als ik bij een uitwedstrijd het terrein op kom: dit zou weleens een ongezellige middag kunnen worden", zegt Achmed. "En dat klopt dan eigenlijk altijd helaas. Ik maak me daar wel zorgen over, met het oog op de politieke discussies van dit moment. De maatschappelijke spanningen lijken alleen maar groter te worden, hoeveel erger gaat dit nog worden?"

Welk kind geeft nou zo'n reactie? Klinkt als een gefabriceerd flutartikel van de NOS.
Precies dit.
Vreselijk deze gezochte krant artikelen terwijl multiculturele teams wekelijks de amateurvelden onveilig maken :')
  zondag 12 oktober 2025 @ 12:48:49 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218996479
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 12:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Precies dit.
Vreselijk deze gezochte krant artikelen terwijl multiculturele teams wekelijks de amateurvelden onveilig maken :')
Maarre omdat er kutmarokkaantjes in de voetbalcompetitie spelen mag een ander iemand niet meer klagen als die met racisme te maken krijgt?

Dat gevoel mag blijkbaar niet bestaan en moet meteen in de taboesfeer worden geschreeuwd.
  zondag 12 oktober 2025 @ 12:49:41 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218996484
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je doet net alsof er op het voetbalveld alleen maar asielzoekers staan. Zet die donkere bril eens af.
Dat is het punt juist.
Niet altijd, maar als migranten met een 'bepaald' achtergrondje oververtegenwoordigd zijn in teams/clubs is er gezeur. Met 30+ jaar aan ervaring van regelmatig op de amateurvelden zijn (vroegah speler, scheids, nu grensrechter, toeschouwer) weet ik wel wat er waar is aan dat OP artikel. En het heeft alles te maken met asielzoekers, gastarbeiders en massamigratie van de afgelopen jaren.

Daar gaat het om hier wmb, de gaslighting.
Lees voor de grap ook even andere ervaringsverhalen hierzo in dit topic.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 oktober 2025 @ 12:51:02 #97
485843 crew  Jippie
pi_218996496
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is het punt juist.
Niet altijd, maar als migranten met een 'bepaald' achtergrondje oververtegenwoordigd zijn in teams/clubs is er gezeur. Met 30+ jaar aan ervaring van regelmatig op de amateurvelden zijn (vroegah speler, scheids, nu grensrechter, toeschouwer) weet ik wel wat er waar is aan dat OP artikel. En het heeft alles te maken met asielzoekers, gastarbeiders en massamigratie van de afgelopen jaren.

En het percentage asielzoekers onder hooligans die halve stadions afbreken?
  zondag 12 oktober 2025 @ 12:52:18 #98
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218996504
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is het punt juist.

Dan zou je toch moeten kunnen onderstrepen dat racisme ook gewoon aanwezig is. Dat er problemen zijn met allochtonenteams, racisme en clubs waar de gemiddelde naam Wesley, Gino of Romano is

In die laatste categorie overigens het meeste, maar wellicht is dat regiogebonden. Ben om die reden vooral gestopt met fluiten van jeugdteams
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 12 oktober 2025 @ 12:54:51 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218996517
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 12:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Precies dit.
Verander 'achmed' met 'peter' en je zit dichter bij de waarheid.
1947-2016
  zondag 12 oktober 2025 @ 12:57:22 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218996531
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2025 12:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
En het percentage asielzoekers onder hooligans die halve stadions afbreken?
1: Wanneer is de laatste grote voetbalrel in een stadion geweest in NL?
2: wat heeft het profvoetbal met het amateurgebeuren, de sfeer bij bepaalde clubs en het idiote gedrag op zaterdag en zondag te maken?

Verklaar u nader, snap helemaal niks van deze offtopic reactie.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')