https://www.omroepbrabant(...)meer-dan-alleen-seksquote:Ruud (72) vreest dat zijn ‘homobosjes’ verdwijnen:
“Zonder dit bos zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen”
Een belangrijke ontmoetingsplek voor homo- en biseksuele mannen in Oss dreigt te verdwijnen door strengere handhaving. Ruud (72) weet niet wat hij zonder deze plek moet. Maar volgens hem is het veel meer dan een plek voor seks: het biedt mannen de ruimte om zichzelf te zijn.
Ruud kwam uit de kast toen hij bijna twintig jaar oud was. “Tot mijn achttiende had ik nooit gedacht dat ik homo was. Het duurde anderhalf jaar voordat ik het echt besefte, en nog eens een tijdje om het min of meer te accepteren. In die tijd werd dat gewoon niet geaccepteerd. Dat zorgde voor een enorme worsteling met mezelf.”
Ruud had nog nooit ‘iets met mannen gedaan’ en wist niet hoe hij dat moest aanpakken. Een homo-ontmoetingsplek hielp hem daarbij.
Terwijl Ruud de ontmoetingsplek in Berghem laat zien, vertelt hij: “Ik las ooit in een huis-aan-huisblad dat twee mannen in een park waren betrapt. Ik dacht: hé, gebeurt daar wat? Dus liep ik er op een avond langs. Dat was spannend. Toen kwam ik een jongen tegen. Dat was eigenlijk het startpunt van mijn seksleven.”
"Ze durven vaak niet uit te komen voor hun homoseksuele verlangens."
Volgens Ruud onderschatten veel mensen hoe belangrijk deze ontmoetingsplekken zijn. “Ruim driekwart van de mannen die hier komt, zit in een heterorelatie. Ze durven vaak niet uit te komen voor hun homoseksuele verlangens. Door toenemende agressie en minder tolerantie kiezen veel jongens en mannen voor een huwelijk of vriendin, ook al voelen ze zich anders.”
Volgens Ruud is de mannenontmoetingsplek belangrijk, omdat mannen elkaar hier veilig en anoniem kunnen ontmoeten. “Je hoeft niets af te spreken en niemand weet wie je bent. Online afspreken kan riskant zijn, omdat je partner erachter kan komen. En de afspraak is: wat hier gebeurt, blijft hier.”
"Het voelt ongelooflijk discriminerend."
Toch wordt de ontmoetingsplek aan de Zevenbergseweg steeds minder bezocht. Volgens Ruud krijgen bezoekers vaker een boete voor kleine overtredingen. “De boa's handhaven hun eigen opvattingen. Het voelt ongelooflijk discriminerend”, zegt hij.
Veel mannen durven daarom het risico niet meer te nemen. Een boete komt thuis op de deurmat, en de kans is dan groot dat partner of vriendin erachter komt. “Omdat die plek bekendstaat als de ‘homobosjes’ kan dat leiden tot vragen over wat iemand daar deed.”
Ruud zelf is openlijk homo en is nog nooit bekeurd, maar hij is wel weggestuurd van de openbare weg. “De reden was dat ze me op deze plek al vaak hadden gezien. Maar dat is niet strafbaar", vertelt hij. "De boa stuurde niet alleen mij weg, maar ook veel andere mannen zonder goede reden."
“Zonder dit bos zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen."
Volgens de Ossenaar wordt het argument van ‘veiligheid voor iedereen in het bos’ gebruikt om homo’s van de plek te weren. “Dat vind ik vreemd, want juist hier kunnen mannen met homoverlangens veilig en anoniem zichzelf zijn, zonder bang te zijn voor reacties van anderen.”
Ruud vreest dat de plek uiteindelijk verboden wordt of uit angst helemaal niet meer gebruikt zal worden. “Zonder dit bos zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen. Maar ik kom hier niet alleen voor avontuur”, zegt hij. “Ik heb er ook veel vrienden en kennissen aan overgehouden.”
Allemaal heel vervelend voor Ruud maar ik zie niet in waarom de overheid zulke plekken waar mannen dus blijkbaar massaal vreemdgaan zou moeten faciliteren. Mannen die dat toch willen doen kunnen online tegenwoordig ongetwijfeld makkelijk genoeg in contact komen met gelijkgestemden.quote:Volgens Ruud onderschatten veel mensen hoe belangrijk deze ontmoetingsplekken zijn. “Ruim driekwart van de mannen die hier komt, zit in een heterorelatie. Ze durven vaak niet uit te komen voor hun homoseksuele verlangens. Door toenemende agressie en minder tolerantie kiezen veel jongens en mannen voor een huwelijk of vriendin, ook al voelen ze zich anders.”
Dan hebben ze naast hun heterorelatie met een vrouw dus ook homosexuele contacten met andere mannen, gaan naar een homo ontmoetingsplaats, neuken zich de gonorrhoea en gaan vervolgens thuis hun vrouw of vriendin besmetten.quote:Ruim driekwart van de mannen die hier komt, zit in een heterorelatie.
Dit vind ik ook wel een beetje. Huur gewoon een hotelkamer.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:
homo’s moeten eens normaal doen
smeerlapperij buiten altijd
Toch kijkt half Nederland er weer naar uit elk seizoen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Dan hebben ze naast hun heterorelatie met een vrouw dus ook homosexuele contacten met andere mannen, gaan naar een homo ontmoetingsplaats, neuken zich de gonorrhoea en gaan vervolgens thuis hun vrouw of vriendin besmetten.
Bah.
ja preciesquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:57 schreef XDo het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel een beetje. Huur gewoon een hotelkamer.
Jaja, dat is alsnog gewoon vreemdgaan, vreemde mannen in de park checken terwijl je partner van niets weet. Nou vind ik niet dat we op z'n SGP's regelgeving tegen ontrouw zouden moeten hebben, maar aan de andere kant hoeft een gemeente ook geen homo-ontmoetingsplekken te faciliteren vanwege een ongelukkige relatie voortkomend uit een ervaren gebrek aan tolerantie.quote:Volgens Ruud onderschatten veel mensen hoe belangrijk deze ontmoetingsplekken zijn. “Ruim driekwart van de mannen die hier komt, zit in een heterorelatie. Ze durven vaak niet uit te komen voor hun homoseksuele verlangens. Door toenemende agressie en minder tolerantie kiezen veel jongens en mannen voor een huwelijk of vriendin, ook al voelen ze zich anders.”
Dan spreek je toch elders af, genoeg keuze Ruud:quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:36 schreef Hyaenidae het volgende:
“Zonder dit bos zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen. Maar ik kom hier niet alleen voor avontuur”, zegt hij. “Ik heb er ook veel vrienden en kennissen aan overgehouden.”
Terwijl de moeders de kinderen naar bed doen, gaat vader nog even een boodschap doen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:23 schreef bianconeri het volgende:
Dat ze wat buiten doen moet iedereen zelf weten, als het maar afgeschermd is.
Maar vooral dat vreemdgaan![]()
Hier zijn tegenwoordig inderdaad meer dan genoeg apps en chatsites voor, maar velen gaat het ook om de spanning van de anonieme seks, soms nog in het donker ook. Ik heb het nooit begrepen en vind het ook maar gevaarlijk, maar dat geldt zeker niet voor alle mannen in deze contreien.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend voor Ruud maar ik zie niet in waarom de overheid zulke plekken waar mannen dus blijkbaar massaal vreemdgaan zou moeten faciliteren. Mannen die dat toch willen doen kunnen online tegenwoordig ongetwijfeld makkelijk genoeg in contact komen met gelijkgestemden.
Sommigen zoeken ook echt alleen de seks, niets meer dan dat. Kortom: heteroromantisch & biseksueel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Terwijl de moeders de kinderen naar bed doen, gaat vader nog even een boodschap doen.
Het is vreemdgaan, absoluut. Maar als je het sterke verlangen hebt naar hetzelfde geslacht en je hebt het gevoel daar geen kant mee op te kunnen, dan is dat ook best naar.
ja en dan nog aandragen om begrip te kweken ookquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:23 schreef bianconeri het volgende:
Dat ze wat buiten doen moet iedereen zelf weten, als het maar afgeschermd is.
Maar vooral dat vreemdgaan![]()
En dan worden die vrouwen weer hoer en slet genoemd door de andere mannen...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Er viel me iets op in dit bericht wat ik altijd al vermoedde over die homo ontmoetingsplaatsen:
[..]
Dan hebben ze naast hun heterorelatie met een vrouw dus ook homosexuele contacten met andere mannen, gaan naar een homo ontmoetingsplaats, neuken zich de gonorrhoea en gaan vervolgens thuis hun vrouw of vriendin besmetten.
Bah.
vraag mij af waarom je niet gewoon tegen je uitgerekte wijf zegt goh ik wil eens in mijn reet geneukt worden ipv geniepig in een parkje dit soort ongein uit te halenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Terwijl de moeders de kinderen naar bed doen, gaat vader nog even een boodschap doen.
Het is vreemdgaan, absoluut. Maar als je het sterke verlangen hebt naar hetzelfde geslacht en je hebt het gevoel daar geen kant mee op te kunnen, dan is dat ook best naar.
Terwijl er geen lesbosjes zijn..quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan worden die vrouwen weer hoer en slet genoemd door de andere mannen...
De aantallen bedpartners die de gemiddelde homo-en bi-man haalt zal het overgrote deel van de vrouwen niet aan geraken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan worden die vrouwen weer hoer en slet genoemd door de andere mannen...
quote:Seksuoloog nuanceert: "Honderd bedpartners is niet overdreven"
Bijna de helft van de homoseksuele mannen heeft meer dan 50 bedpartners. Een op de vier zelfs meer dan honderd. Echt schrikken doet seksuoloog Tom Platteau (Instituut voor Tropische Geneeskunde) niet bij de cijfers van de VUB-studie. "Eigenlijk valt dat wel mee. Vraag is: wat versta je onder seks? En voor mensen zonder een vaste partner is dat cijfer sowieso niet exuberant."
Bron
Mja nee het ging er mij om dat zij met de SOA's van meneer zitten en daardoor vies en losbandig worden gevonden..quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De aantallen bedpartners die de gemiddelde homo-en bi-man haalt zal het overgrote deel van de vrouwen niet aan geraken.
Zie bijvoorbeeld:
[..]
Dat hoeft tegenwoordig met alle voorbehoedsmiddelen die beschikbaar zijn en natuurlijk PrEP geen groot probleem meer te zijn. Zulke mannen zijn meestal ook wel extra voorzichtig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja nee het ging er mij om dat zij met de SOA's van meneer zitten en daardoor vies en losbandig worden gevonden..
Maar je denkt toch zeker niet dat ze het in die bosjes en op die parkeerplaatsen met condoom doen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:39 schreef HowardRoark het volgende:
Dat hoeft tegenwoordig met alle voorbehoedsmiddelen die beschikbaar zijn en natuurlijk PrEP geen groot probleem meer te zijn. Zulke mannen zijn meestal ook wel extra voorzichtig.
Dat is toch compleet iets anders, gevoelsmatig? Als je als man zijnde gevoelens hebt voor andere mannen is de sex never nooit hetzelfde met je vrouw als met een andere man. Ervan uitgaande dat de getrouwde mannen die daar komen homo zijn en niet bi.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
vraag mij af waarom je niet gewoon tegen je uitgerekte wijf zegt goh ik wil eens in mijn reet geneukt worden ipv geniepig in een parkje dit soort ongein uit te halen
zo gaat dat met de tijdquote:
nouja als je kinderen hebt zal je minimaal bi zijn toch of kan zo iets veranderen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is toch compleet iets anders, gevoelsmatig? Als je als man zijnde gevoelens hebt voor andere mannen is de sex never nooit hetzelfde met je vrouw als met een andere man. Ervan uitgaande dat de getrouwde mannen die daar komen homo zijn en niet bi.
Ook lekker boeiend dat Ruud (72) zijn seksleven kwijtraakt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:39 schreef Evangelion het volgende:
Zonder deze speeltuin zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen.
Zonder deze school zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen.
Zonder deze boerderij zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen.
Je kan niet zomaar openbare plekken claimen als seksleven.
Weer een hoop eikels in het bos te zien in dit seizoen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:01 schreef Kim-Holland het volgende:
Is dit nou het zogeheten frikandellenbos? @:ootjekatootje
En stinkzwammen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weer een hoop eikels in het bos te zien in dit seizoen.
Op naar de gay barquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ga maar naar een darkroom of gay sauna ouwe smeerpijp.
Dat zegt echt meer over je seksleven dan over het verdwijnen van die bossen. Homoseks is gewoon legaal in Nederland. Doe dat lekker thuis. Zijn hele apps vol geile mannen. Je hebt echt niets te klagen.quote:“Zonder dit bos zou een groot deel van mijn seksleven verdwijnen”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |