Treurig, debielen, Almerequote:In een park in Almere is brand gesticht in bijenkasten. Tien kasten brandden af. Daardoor zijn een half miljoen bijen doodgegaan.
De politie meldt op Instagram dat de brand dinsdagavond rond 18.00 uur uitbrak in het Beatrixpark in Almere. Het ging om een 'flinke brand'. De politie doet onderzoek en vraagt getuigen zich te melden. Er is nog geen verdachte in beeld.
'Altijd zonder problemen'
De betrokken imker, Harold Stringer, zegt tegen Omroep Flevoland dat hij geen idee heeft wie de brand heeft gesticht en waarom. Stringers bijenkasten stonden al zo'n negen jaar in het park.
"Mijn volken waar ik al die jaren aan heb gewerkt ben ik voorgoed kwijt", zegt hij. "De gedachte dat iemand dit zou doen, is vreselijk. Ik sta hier altijd zonder problemen met leuk contact met het publiek. Ik kreeg altijd hele positieve reacties."
Rot voor ons allen, dit type daders zijn zo dom.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:54 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Echt rot voor die man. Best belangrijk werk voor de omgeving en dan krijg je dit.
Ik begin het hier ook wel steeds meer mee eens te zijn ja, zorgwekkende ontwikkeling.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:16 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat lopen er toch veel teringdomme debielen rond op deze wereld. Daar zou nodig wat van gesaneerd moeten worden.
Kan niet wachten...quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:16 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat lopen er toch veel teringdomme debielen rond op deze wereld. Daar zou nodig wat van gesaneerd moeten worden.
Rinus vertelde in de rechtbank dat hij overlast van de vliegende beestje had en daarom de kasten in de fik had gestoken, je kan niet eens meer lekker barbecueėn in je voortuin door die hoerenwepsenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:40 schreef Twiitch het volgende:
Denken dat je in de grote steden ook nog maar iets onbeheerd achter kan laten anno 2025Dat wordt een keer gesloopt of gestolen. Dat is inmiddels de maatschappij nou eenmaal.
Insecticidequote:
En opdat ze er door gestoken mogen worden. Op zijn minst 500duizend keer.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:43 schreef maily het volgende:
GVD![]()
Ik hoop dat de daders een half miljoen hoornaars achter zich aan krijgen
Dit ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:43 schreef maily het volgende:
GVD![]()
Die hadden een bijeenkomstquote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:20 schreef DjVero het volgende:
Jammer dat de brandweer er niet als de kippen BIJ was.
Debielen.
https://www.omroepflevola(...)-door-brandstichtingquote:"Ik zag dat het hem veel pijn doet", zegt Heleen Nieman over imker Harold Stringer, die woensdag een half miljoen bijen verloor door brand. Nieman is ook imker en heeft drie bijenvolken. Ze wil er één aan hem geven: dat zijn 40.000 bijen.
Dat vertelde ze donderdagochtend in de radio-uitzending van Omroep Flevoland. Volgens haar zijn bijen heel belangrijk voor de samenleving. "Om zoiets dan moedwillig in brand te steken, het zijn dieren... hoe haal je het in je hoofd?"
Omdat Nieman sinds twee jaar ook imker is en drie bijenvolken heeft, wil ze er graag één aan haar collega doneren. "Ik hoop dat hij door wil gaan met imkeren. Hij zal opnieuw moeten beginnen." Het is volgens haar belangrijk dat er bijen zijn en bijen blijven.
Bijenkasten in brand gestoken
De volkeren van Nieman zijn al winterklaar dus kan de overdracht snel plaatsvinden. Ze is alleen benieuwd of Stringer nog plek heeft, aangezien zijn plek in het Beatrixpark is afgebrand.
Woensdag werd bekend dat imker Harold Stringer tien bijenvolken was verloren door brand. Dat zijn een half miljoen bijen in totaal. Volgens de brandweer was er sprake van brandstichting.
Deze maatregel krijgt veel bijval zie ikquote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:43 schreef maily het volgende:
GVD![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Waarom subsidiėren we gewoon niet x aantal imkers per regio?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
https://www.omroepflevola(...)-door-brandstichting
Gebeurt soms ook wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 14:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom subsidiėren we gewoon niet x aantal imkers per regio?
ik hoop dat ze in de brand worden gestokenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:43 schreef maily het volgende:
GVD![]()
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik hoop dat ze in de brand worden gestoken
Nee uiteraard maar bedoel meer teneinde van een hogere dekkingsgraadquote:Op donderdag 9 oktober 2025 14:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Gebeurt soms ook wel.
Maar financiėle schade is ook niet het grootste probleem.
Extreem, maar helemaal mee eens. Schijtvolk.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik hoop dat ze in de brand worden gestoken
Niet als hun kast dicht zit denk ik ....quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Vliegen die bijen niet gewoon weg dan?
Zullen vast een paar duizend ontkomen zijn, maar zal uitsterven omdat de koningin dood is.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Vliegen die bijen niet gewoon weg dan?
Daar zijn die bijen niets meequote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://steunactie.nl/act(...)t-beatrixpark/-56325
Inzameling gaat in elk geval lekker, al 4K na 6 uur.
Doel is 10K
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |