abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218966857
Mij maakt het niet zoveel uit,ik ben Zwitserland maar ik lees vaak in topics dat mensen zich ergeren over speculeren/speculatie.

Bijvoorbeeld iemand is vermist en er wordt door iemand getypt; ( expres overdreven)

"Jaaaa, ze is daar een daar naartoe gefietst, toen heeft ze een duikpak aangetrokken en is door het kanaal daar naartoe gezwommen. Toen is ze in Bolward uitgekomen. In Bolsward is ze de snelweg overgestoken, en aan de andere kant stond een man en die heeft haar ontvoerd in een rode Opel."

Dat is dus speculatie.

Andere mensen vinden dus dat je niet mag speculeren en dat je je strak aan het nieuws en de feiten moet houden,en die dus ook moet afwachten.

Want vinden jullie ? Mag je af en toe een beetje speculeren omdat het een forum is, en daar ruimte voor moet zijn, of is het streng verboden?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218966938
TS wil gewoon een beetje interessant doen en is eigenlijk niet in Zwitserland. Net als kwiwi. Het interesseert TS niets of iemand wel of niet speculeert over zoiets. Ze wil gewoon een topic openen en daarmee een beetje stoer doen.
pi_218966958
quote:
3s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:58 schreef Socios het volgende:
TS wil gewoon een beetje interessant doen en is eigenlijk niet in Zwitserland. Net als kwiwi. Het interesseert TS niets of iemand wel of niet speculeert over zoiets. Ze wil gewoon een topic openen en daarmee een beetje stoer doen.
Klopt.
pi_218968059
Ik heb daar helemaal niks mee, zeker niet bij nieuwsitems.

Ga lekker speculeren in ONZ of KLB ofzo...ik kom daar toch nooit.
pi_218969050
Ik snap weinig van de OP, maar ik vind speculaas wel lekker. Pepernoten ook wel, op z'n tijd.
En de reden waarom de link met pepernoten leg, is omdat die ook vaak voorzien zijn van speculaaskruiden.
Dus dan is de cirkel weer rond, soort van...
pindazakje
  woensdag 8 oktober 2025 @ 17:12:54 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218969124
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik snap weinig van de OP, maar ik vind speculaas wel lekker. Pepernoten ook wel, op z'n tijd.
En de reden waarom de link met pepernoten leg, is omdat die ook vaak voorzien zijn van speculaaskruiden.
speculoos ben ik geen fan van
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 8 oktober 2025 @ 17:17:16 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218969156
Moet kunnen. Zonder speculeren had ik nooit zo ver in de waarheid kunnen zitten als ik nu doe, want er wordt juist graag geschermd met "wetenschap" en "feiten" om me onder valse voorwendselen dit leven te laten leiden. Ik kan het immers niet bewijzen allemaal en ik zal ook altijd alleen maar ontkenning te horen gaan krijgen.

quote:
Armesloebersnoep.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218969174
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 17:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Moet kunnen. Zonder speculeren had ik nooit zo ver in de waarheid kunnen zitten als ik nu doe, want er wordt juist graag geschermd met "wetenschap" en "feiten" om me onder valse voorwendselen dit leven te laten leiden. Ik kan het immers niet bewijzen allemaal en ik zal ook altijd alleen maar ontkenning te horen gaan krijgen.
[..]
Armesloebersnoep.
Wat is dan rijke tatta snoep?
pindazakje
  woensdag 8 oktober 2025 @ 17:21:44 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218969178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat is dan rijke tatta snoep?
Klene waterwerken en skittles.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218969189
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 17:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Klene waterwerken en skittles.
De eerste ken ik niet en Skittles zijn ronduit goor. Blij dat ik geen rijke tatta ben.
pindazakje
  woensdag 8 oktober 2025 @ 17:27:17 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218969204
Ik speculeer met mijn uitkering
Want het wetboek ken ik ook
pi_218969225
Speculasies met Yvonne Kletsmeijer _O_
  donderdag 9 oktober 2025 @ 05:21:58 #13
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218972704
Ik voel je helemaal , maar er zijn mensen die iets lezen in een topic, vaak over familie drama's of ander persoonlijk leed, zoals bijv in NWS,.
Bepaalde mensen die daar hééééle verhalen bij verzinnen of invullen en de neiging hebben om te overdrijven/aandikken. Het grappige is dat je al bijna kan raden wie daar op afkomen, Het zijn mensen die het leed van anderen nodig hebben om weer een verhaal te bedenken.
Vaak weten ze alles ook beter en gaan helemaal los met fantaseren over hoe een situatie 'zou kunnen zijn ontstaan' .
en dat zou op zich nog niet eens zo erg zijn maar gevolg is dat de mensen in een verhaal al half veroordeeld worden terwijl de lezers geen fuck weten.
Ik vind het altijd wat triestig om te lezen.
Een puntje: je zegt dat 'anderen' zich ergeren ,maar dat doe je zelf ook , dus geen Zwitserland :+

Daarom beter zo min mogelijk in dat soort ophits topics komen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218974732
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 05:21 schreef Puzzie het volgende:
Ik voel je helemaal , maar er zijn mensen die iets lezen in een topic, vaak over familie drama's of ander persoonlijk leed, zoals bijv in NWS,.
Bepaalde mensen die daar hééééle verhalen bij verzinnen of invullen en de neiging hebben om te overdrijven/aandikken. Het grappige is dat je al bijna kan raden wie daar op afkomen, Het zijn mensen die het leed van anderen nodig hebben om weer een verhaal te bedenken.
Vaak weten ze alles ook beter en gaan helemaal los met fantaseren over hoe een situatie 'zou kunnen zijn ontstaan' .
en dat zou op zich nog niet eens zo erg zijn maar gevolg is dat de mensen in een verhaal al half veroordeeld worden terwijl de lezers geen fuck weten.
Ik vind het altijd wat triestig om te lezen.
Een puntje: je zegt dat 'anderen' zich ergeren ,maar dat doe je zelf ook , dus geen Zwitserland :+

Daarom beter zo min mogelijk in dat soort ophits topics komen.
Ja, als ik heel eerlijk ben dan erger ik me wel over de steeds terugkerende discussies daarover, vandaar dit topic.

Maar ik probeer het te negeren. Dus meer Negeerland, inderdaad. Want ik ken mezelf een beetje, het duurt heel lang voordat ik kwaad wordt, maar als ik dan kwaad wordt dan ontplof ik ook meteen. Dat wil ik dan vermijden.
pi_218974743
quote:
Heel veel mensen snappen mij niet ik heb ADD. Dat ben ik wel gewend. :) Dat zie je ook aan mijn schrijfstijl, denk ik. Heel veel mensen vinden mij raar.

Ja, dat mag ook gewoon.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 12:41:28 #16
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218974749
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Heel veel mensen snappen mij niet ik heb ADD. Dat ben ik wel gewend. :)
Ik ook :o
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218974759
quote:
11s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:41 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik ook :o
Ik dacht eigenlijk ook "hey, ze snapt wat ik bedoel."
  donderdag 9 oktober 2025 @ 12:43:43 #18
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218974766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik dacht eigenlijk ook "hey, ze snapt wat ik bedoel."
O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior