abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:24:54 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218957897
De rechter heeft gevangenisstraffen opgelegd voor de mishandeling van een vrouw. Ze heeft ernstige oogschade overgehouden aan een rituele wassing. Haar 52-jarige vader moet een jaar de cel in en de betrokken geestelijk verzorger krijgt een celstraf van vijftien maanden.

De vader had de geestelijk verzorger om de rituele wassing gevraagd als alternatieve geneeswijze voor de auto-immuunziekte van zijn dochter. Volgens hem veroorzaakte een winti (een boze geest) de ziekte van zijn dochter. Hij geloofde dat de geest met de rituele wassing uit haar lichaam kon worden verdreven.

De destijds achttienjarige vrouw werd op 10 september 2023 in het familiehuis in Rotterdam meegenomen naar de badkamer. Daar voerde de geestelijk verzorger het ritueel uit, dat volgens de vader bij de Surinaamse cultuur hoort.

De vrouw liep ernstige verwondingen aan haar ogen op. Haar gezichtsvermogen is sindsdien nog maar 5 procent. De geestelijk verzorger wreef een roede met takken over haar gezicht en goot er water met kruiden overheen.

Bij de wassing waren ook twee andere dochters en de vriendin van de vader aanwezig. Zij verklaarden tegenover de politie dat de geestelijk verzorger pepers op het gezicht en in de ogen van de vrouw smeerde. Ze roken ook ammoniak.

Slachtoffer met handboeien in bedwang gehouden
De getuigen vertelden dat de vrouw zichtbaar pijn had. Ze schreeuwde en trapte met haar benen. Daarom deed de vader zijn dochter handboeien om. Hij hield haar stevig vast om haar in bedwang te houden. De rechter acht bewezen dat de vrouw is gedwongen het ritueel te ondergaan.

De vader en de geestelijk verzorger zijn maandag in de rechtbank in Dordrecht schuldig bevonden aan mishandeling. De vader probeerde tijdens de rechtszaak de schuld volledig bij de verzorger te leggen. Die was volgens hem niet geschikt om het ritueel uit te voeren. Maar de rechter wijst erop dat hij zijn dochter bleef vasthouden, terwijl het duidelijk was dat ze pijn had en er een grote kans op letsel was.

Naast de celstraf moet de geestelijk verzorger ook een vergoeding van ruim 121.000 euro aan het slachtoffer betalen. Zij kan het vak waarvoor ze studeert waarschijnlijk nooit uitvoeren. Ook is het nog maar de vraag of haar zicht ooit zal verbeteren.

https://www.nu.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F

Fijne cultuur ook. Vader doet lekker mee en wast daarna zijn handen in onschuld en legt alle schuld bij de genezer. Vraag me af of die moeder nog met zo'n mafkees getrouwd wil blijven? Dochter is vrijwel blind!
"Hoka Hey!"
pi_218958008
Lekkere vader ben je dan :')
pi_218958249
Een jaartje cel voor zware mishandeling en het compleet vernielen van iemands toekomst. Wat een grap :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:06:59 #4
287741 matspontius
pi_218958346
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:30 schreef Moonversion het volgende:
Lekkere vader ben je dan :')
Is koeltoer 🤢🤮🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:08:30 #5
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218958354
-O-

Waarom is het ookal weer slecht om shithole mensen de superieure Westerse cultuur op te leggen?

Of moet we dit soort taferelen maar normaal vinden onder het mom van multiculturaliteit?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:12:32 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218958368
Ik heb ook een chronische auto-immuumziekte😱

Bij de volgende afspraak bij de reumatoloog maar eens goed in de gaten houden of ie geen takken op het bureau heeft liggen :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:20:31 #7
287741 matspontius
pi_218958425
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:12 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb ook een chronische auto-immuumziekte😱

Bij de volgende afspraak bij de reumatoloog maar eens goed in de gaten houden of ie geen takken op het bureau heeft liggen :{w
Potjes sambal zijn ook verdacht!!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:22:07 #8
287741 matspontius
pi_218958439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:08 schreef Cruzinats het volgende:
-O-

Waarom is het ookal weer slecht om shithole mensen de superieure Westerse cultuur op te leggen?

Of moet we dit soort taferelen maar normaal vinden onder het mom van multiculturaliteit?
Ik ken nog zo'n verhaal uit A'dam waarbij een zeer jong kind grote hoeveelheden sambal naar binnen kreeg om het kind te "reinigen" - met alle gevolgen van dien!!! Ook uit dezelfde fijne cultuur 8)7 8)7
"Hoka Hey!"
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:27:19 #9
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218958482
Sambalbijen 🐝🐝🐝🐝 *O*
A murky, forgotten land.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:34:33 #10
3542 Gia
User under construction
pi_218958543
Achterlijk volk!
pi_218959092
Dus nee heeft ze én ern auto immuunziekte en is ze bijna blind. Goed gedaan vaders.

Een jaar is inderdaad een grap van een straf.
pi_218959122
Winti rituelen, moeten we respect voor hebben anders zijn we racisten.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:56:24 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218959237
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:35 schreef LaDaDiDa het volgende:
Dus nee heeft ze én ern auto immuunziekte en is ze bijna blind. Goed gedaan vaders.

Dat is idd te zot voor woorden.

Misdaden die een blijvend gevolg, lichamelijk en/of geestelijk, hebben voor het slachtoffer, zoals moord (duh), verkrachting en zware mishandeling (al dan niet met blijvend letsel (zoals in dit geval), zouden een minimum straf van tenminste 10 jaar moeten krijgen.
A murky, forgotten land.
pi_218959297
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:34 schreef Gia het volgende:
Achterlijk volk!
Druk je je nog erg lieflijk uit. Ik vind het een verwerpelijk volk :r
Ook in moeilijke tijden.
pi_218959314
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:35 schreef LaDaDiDa het volgende:

Vaders? Die hele familie stond erbij….
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:18:58 #16
287741 matspontius
pi_218959518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vaders? Die hele familie stond erbij….
Ja, andere dochters ook maar vader hield en bond de dochter vast zodat dat die achterlijke genezer zijn gang kon gaan. Moeder was er volgens mij niet bij. Mag hopen dat dit tot een scheiding leid want met zo'n mafketel wil je toch niet in 1 huis verblijven 8)7 8)7
"Hoka Hey!"
pi_218960215
Niemand die zich voor kan stellen dat de vader al een ondraaglijke straf heeft, wetende dat hij mede verantwoordelijk is voor zijn bijna blinde dochter?
Dit lijkt me het allerergste wat natuurlijk de dochter, maar ook voor een vader niet te dragen zal zijn?

10 jaar is dan nogal overbodig.. ervan uitgaande dat hij echt dacht haar van een winti te verlossen.

En die zak van een kwakzalver moet niet van die rare dingen doen met die onnatuurlijke reinigingsmiddelen.

Als die het niet kan, niet doen.. het is namelijk geen spelletje.

Overigens: ik heb een bewezen onschadelijke manier die vrijwel iedereen verjaagt, een wind. Wie interesse heeft kan in ruil voor een blik bruine bonen langskomen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:34:55 #18
287741 matspontius
pi_218960334
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 14:24 schreef Invisibli het volgende:
Niemand die zich voor kan stellen dat de vader al een ondraaglijke straf heeft, wetende dat hij mede verantwoordelijk is voor zijn bijna blinde dochter?
Dit lijkt me het allerergste wat natuurlijk de dochter, maar ook voor een vader niet te dragen zal zijn?

10 jaar is dan nogal overbodig.. ervan uitgaande dat hij echt dacht haar van een winti te verlossen.

En die zak van een kwakzalver moet niet van die rare dingen doen met die onnatuurlijke reinigingsmiddelen.

Overigens: ik heb een bewezen onschadelijke manier die vrijwel iedereen verjaagt, een wind. Wie interesse heeft kan in ruil voor een blik bruine bonen langskomen.
Koekkoek 8)7 8)7
"Hoka Hey!"
pi_218964935
Mag ook prei of ui zijn als je bruine bonen een beetje gek vind.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 00:40:19 #20
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218964947
quote:

De geestig (lijkt me qua betekenis accurater dan geestelijk) verzorger zou wel een veel zwaardere straf mogen ontvangen. Bij verblinding zou ik 20 jaar wel toepasselijk vinden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218965345
quote:

Ik zou het me voor kunnen stellen, ware het niet dat de vader blijkbaar in de rechtszaal niet zijn eigen rol benadrukt maar de rol van de kwakzalver. Dus ik zou het me voor kunnen stellen, maar niet in dit geval.
pi_218965356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:08 schreef Cruzinats het volgende:
-O-

Zijn dit geen nakomelingen van slaven (i.e. de Westerse Wereld)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')