abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:06:19 #51
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218959347
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Quote me het stukje uit het bericht waaruit blijkt dat het daar onveilig voor haar is. Of dat er bedreigingen zijn geuit.

En sure, wellicht weet haar team meer dan ik. Maar op basis van dit nieuws blijkt haar onveiligheid niet. Er staat duidelijk "Omdat Van der Plas zich niet veilig voelt op de campus". Niets over een reële dreiging, niets over de organisatie of politie die iets aangeeft als "beter niet doen".

Was dat laatste anders geweest, dan kan ik me volledig in Caroline's keuze vinden en zou ik hetzelfde gedaan hebben. En dan zou ik ook nog graag zien dat de politie enige geuite bedreigingen en/of dreiging voor haar veiligheid serieus onderzoekt en aanpakt.

Maar nee. Er staat in dat bericht niets meer dan een geïmpliceerd protest tegen haar komst, dat ze zich onveilig voelt, en daardoor niet meer komt.
[..]
Van mij moet ze niets. Persoonlijk zie ik haar liever niet dan wel aanwezig bij debatten, omdat ik vind dat ze niets tot zeer weinig toevoegt. De tijd die anderen nodig hebben om haar "5-6 jaar oude kinderen leren hoe ze moeten vingeren" onzin te ontkrachten, kan beter besteed worden.

Bekijk deze YouTube-video

Ze zegt het echt. Algemene Politieke Beschouwingen 2024.

Aap, noot, mies, clitoris.
Dus je ziet haar persoonlijk liever niet aanwezig dan wel bij debatten. Nou dat is gelukt

Maar daarna vindt je het laf dat ze niet naar Nijmegen gaat :')
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:13:44 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218959452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:06 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dus je ziet haar persoonlijk liever niet aanwezig dan wel bij debatten. Nou dat is gelukt

Dat kan toch gewoon naast elkaar bestaan? Ik kan (willekeurige rapper) kut vinden omdat hij op het laatste moment een optreden afzegt, maar blij zijn dat ik niet naar hem hoef te luisteren?

Los van dat het walgelijk is wanneer politici bedreigd worden of niet veilig zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218959744
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Laf? Eh, het is gewoon een politieke zet. Met haar 'door de slechte betogers ben ik niet meer veilig en kan ik niet komen, blabla afbraak democratie'-frame wint ze mogelijk meer stemmen van mensen die de BBB als een van hun opties overwogen, dan door een stel Nijmeegse studenten proberen te overtuigen.

En zonder reële dreiging trap ik daar niet zo in.

Als morgen bijvoorbeeld Jetten verkondigt dat hij zich nu niet meer veilig voelt in het D66 partijkantoor in Den Haag, en er daardoor niet meer komt, én dat dat een afbraak van de rechtsstaat en democratie is, dan krijgt hij van mij eenzelfde :') reactie.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:44:11 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218959803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Laf? Eh, het is gewoon een politieke zet. Met haar 'door de slechte betogers ben ik niet meer veilig en kan ik niet komen, blabla afbraak democratie'-frame wint ze mogelijk meer stemmen van mensen die de BBB als een van hun opties overwogen, dan door een stel Nijmeegse studenten proberen te overtuigen.

En zonder reële dreiging trap ik daar niet zo in.

Als morgen bijvoorbeeld Jetten verkondigt dat hij zich nu niet meer veilig voelt in het D66 partijkantoor in Den Haag, en er daardoor niet meer komt, dan krijgt hij van mij eenzelfde :') reactie.
Als die gezellige jongens van zo'n defence league hem op staan te wachten kan ik me dus best voorstellen dat hij wat anders gaat doen
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:44:41 #55
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_218959809
Op dit soort momenten heb je politici nodig die verbinden. We moeten de dreigingen afkeuren en achter de daders aan, maar om het gelijk politiek te maken is heftig en onnodig. Ze probeert hier dingen politiek te maken die niets met politiek te maken hebben!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robert Moog died for our synths
pi_218959864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:44 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als die gezellige jongens van zo'n defence league hem op staan te wachten kan ik me dus best voorstellen dat hij wat anders gaat doen
Je hebt helemaal gelijk, ik wil graag daarin mijn post nuanceren.

Als Caroline of Jetten zich onveilig voelen, vind ik dat oprecht naar voor ze. Dat wens ik niemand toe. Is per definitie niet fijn.

Maar als er geen sprake is van een reele dreiging, dan hoeven ze wmb niet aan te komen met een 'door x wordt nu y onmogelijk gemaakt, afbraak van democratie en rechtsstaat'. Ze kiezen er zelf voor, op basis van hun gevoel van onveiligheid. Moeten ze zelf weten, maar schuif dat de ander niet in de schoenen.

En alweer; als er een echte dreiging is, hoor je mij nergens over. Slimme keuze om niet te komen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:59:58 #57
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218959959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik wil graag daarin mijn post nuanceren.

Als Caroline of Jetten zich onveilig voelen, vind ik dat oprecht naar voor ze. Dat wens ik niemand toe. Is per definitie niet fijn.

Maar als er geen sprake is van een reele dreiging, dan hoeven ze wmb niet aan te komen met een 'door x wordt nu y onmogelijk gemaakt, afbraak van democratie en rechtsstaat'. Ze kiezen er zelf voor, op basis van hun gevoel van onveiligheid. Moeten ze zelf weten, maar schuif dat de ander niet in de schoenen.

En alweer; als er een echte dreiging is, hoor je mij nergens over. Slimme keuze om niet te komen.
Ik begrijp je punt en kan daar wel in meegaan

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')