abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 04:36:20 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218956608
BBB-lijsttrekker Caroline van der Plas zegt verkiezingsdebat af vanwege aangekondigd protest

quote:
Caroline van der Plas van de BBB heeft een bezoek aan de redactie van De Gelderlander dinsdag in Nijmegen afgezegd. Van der Plas voelt zich niet veilig in Nijmegen nu er een protest lijkt te zijn aangekondigd.

Albert Heller
6 oktober 2025, 20:14
Laatste update: gisteren om 21:43
Van der Plas is een van de lijsttrekkers die voorafgaand aan de verkiezingen in gesprek zou gaan met journalisten van De Gelderlander en studenten van de Radboud Universiteit. Omdat Van der Plas zich niet veilig voelt op de campus, is al in een vroeg stadium besloten het gesprek op de redactie van De Gelderlander te houden. Ook is er geen grote ruchtbaarheid aan het bezoek gegeven.

De komst van Van der Plas blijkt echter te zijn uitgelekt. Op sociale media wordt haar komst aangekondigd door ‘nijmegenencampment’, een groep die eerder gebouwen van de universiteit bezette. ‘Stop inviting zionists to our spaces’ zo staat er te lezen op het Instagramaccount.

Teleurstelling bij Van der Plas én De Gelderlander
Van der Plas vreest demonstraties bij het kantoor van De Gelderlander en heeft daarom besloten haar komst af te zeggen. „Voor demonstraties zelf ben ik niet bang. Maar ik kan intimidatie, bedreiging en mogelijk geweld verwachten”, zegt de BBB-leider.
„Ik wilde het gesprek met open vizier aangaan, maar dat wordt mij nu onmogelijk gemaakt. Tussen dit soort activisten zitten mensen die gebouwen hebben gesloopt, agenten bedreigd en belaagd. Dit is pas ondermijning van de rechtsstaat en de democratie: een gekozen volksvertegenwoordiger zo intimideren dat zij niet meer publiekelijk in gesprek kan gaan. Het is dieptriest, maar mijn veiligheid gaat boven alles.”

Dat zorgt voor grote teleurstelling bij zowel de partij als de redactie van De Gelderlander. „Dit is heel vervelend”, reageert hoofdredacteur Joris Gerritsen. „In een vrij land als het onze verdient iedere partij de kans om haar stem te kunnen laten horen. Het is treurig dat politici zich zo bedreigd voelen dat een interview als dit niet door kan gaan.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)gd-protest~afa59caf/

Daar heeft Caroline natuurlijk niet van terug. Die dacht daar lekker een beetje campagne te gaan voeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 07-10-2025 11:04:01 (rest is niet nodig) ]
pi_218956620
Wat heeft ze dan ook te winnen bij Havana aan de Waal? Die Henk weet Google niet echt goed te gebruiken blijkbaar.
pi_218956662
En die enge Harrie Patat die de boel nog behoorlijk aan het opstoken is. Dat de Radboud uni die man er nog steeds niet heeft uitgebonjourd is mij een compleet raadsel.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:29:30 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218956762
Carolien is bang voor lastige vragen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218956780
Lekker buigen voor die linkse terroristen lovers
pi_218956793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 04:36 schreef the-eye het volgende:
Even vergetende dat dit jaar Hamas hier via diverse partijen meedoet aan de verkiezingen :')
:')

Het topic is in de OP al de nek omgedraaid
Robert Moog died for our synths
pi_218956810
vd Plas is nu ook al een zionist?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218956822
Vorige maand
"Natuurlijk, het is verschrikkelijk. Je hebt de neiging om te zeggen: 'Het hoort erbij', maar het hoort er helemaal niet bij. Bedreigingen komen van mensen die het niet met mij eens zijn. Dat vind ik het gevaarlijke. Je ziet wat er met Charlie Kirk is gebeurd. Voor een enkeling betekent het dat je gewoon doodgeschoten wordt."

Ze heeft een punt. Ze kan zomaar doodgeschoten worden
pi_218956882
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 07:29 schreef Starhopper het volgende:
Carolien is bang voor lastige vragen :')
Nou, we hebben gezien waartoe extreemlinks in staat is bij de UVA. Dus ik geef mevrouw Van der Plas groot gelijk.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:02:44 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218956886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 06:27 schreef ColorCartridge het volgende:
En die enge Harrie Patat die de boel nog behoorlijk aan het opstoken is. Dat de Radboud uni die man er nog steeds niet heeft uitgebonjourd is mij een compleet raadsel.
Dit noemen we kleur bekennen van de universiteit. Duidelijk waar ze staan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218956896
Enig he, die hamas pijpers.
Zonder wrijving geen glans
pi_218956907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 06:27 schreef ColorCartridge het volgende:
Het bestuur zal wel net zo radicaal zijn.
pi_218956945
Caroline van der Pas :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:32:28 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218957080
Wat een laffe doos.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:36:19 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218957108
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 07:44 schreef opgebaarde het volgende:
Vorige maand
"Natuurlijk, het is verschrikkelijk. Je hebt de neiging om te zeggen: 'Het hoort erbij', maar het hoort er helemaal niet bij. Bedreigingen komen van mensen die het niet met mij eens zijn. Dat vind ik het gevaarlijke. Je ziet wat er met Charlie Kirk is gebeurd. Voor een enkeling betekent het dat je gewoon doodgeschoten wordt."

Ze heeft een punt. Ze kan zomaar doodgeschoten worden
Ik zie nu Caroline onder zo'n tentje op de campus, in discussie met studenten over: "Wat is een varken?"
pi_218957124
Ik wilde mijn mening *snik* vertellen, maar *snik* er waren met een andere *snik snik snik* mening, dus bleef ik thuiiiiiis. *Snik*.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:40:09 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218957139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik wilde mijn mening *snik* vertellen, maar *snik* er waren met een andere *snik snik snik* mening, dus bleef ik thuiiiiiis. *Snik*.
Sowieso voor de BBB is er niks te winnen op een universiteitscampus. Dus dan dit maar aangrijpen om als een varkentje in de stront van haar slachtofferschap te kunnen wentelen.
pi_218957150
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 07:29 schreef Starhopper het volgende:
Carolien is bang voor lastige vragen agressieve pro hamas idioten :')
ftfy O+
pi_218957169
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso voor de BBB is er niks te winnen op een universiteitscampus. Dus dan dit maar aangrijpen om als een varkentje in de stront van haar slachtofferschap te kunnen wentelen.
Het is allemaal zo voorspelbaar. Valt nog mee dat ze Kirk niet bij naam heeft genoemd.
pi_218957170
Het is hier kermis nu in Nijmegen denk dat ze bang zijn dat Carolien de hele oliebollenkraam leeg vreet
pi_218957183
Wat zijn het toch een ongelooflijk stel jankerds daar op rechts, in hun slachtofferrol.

Caroline is zeker vergeten hoe haar eigen boeren achterban tekeer is gegaan en het debat beïnvloedde?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218957241
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het bestuur zal wel net zo radicaal zijn.
Klopt, Alexandra van Huffelen is de voorzitter. Dan weet je dat men het daar niet zo nauw neemt met de democratische waarden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:05:03 #23
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218957262
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh voor Glazenmaker gaat het weer niet ver genoeg :')
Er is iemand d'r mond gesnoerd dus actie "geslaagd" zou je denken maar ze had vandaag ook nog kop van jut moeten zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 07-10-2025 09:11:40 ]
pi_218957296
Is er al een reactie van de universiteit zelf dat ze er alles aan gedaan hebben om de veiligheid te waarborgen voor haar?

Of blijft het angstvallig stil aan die kant?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:13:09 #25
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218957317
Vrijheid van meningsuiting, maar alleen de ene kant, de andere kant niet! :(

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')