Ik denk dat Norris zich deze week toch vooral de rijder voelt die het zelf-heeft-afgedwongen en de wind in de zeilen heeft richting COTA.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:43 schreef ootjekatootje het volgende:
“Ik heb het nog steeds niet eens gezien”, aldus Norris over de botsing met Piastri. “Misschien kijk ik ernaar en denk ik dat ik iets anders had kunnen doen, of beter had kunnen doen. Maar tegelijkertijd zou iedereen op de grid precies hetzelfde hebben gedaan als ik. Dus als je me verwijt dat ik gewoon een kans zag om in te halen door een groot gat te benutten, dan denk ik dat je niet in de Formule 1 thuishoort. Daarom ben ik me ook van geen kwaad bewust.”
Reactie van Norris, die dacht dus in een groot gat te duiken, maar er was juist geen gat. Hoe dom gaat die zich deze week weer voelen?
Hier op Fok! willen ze vooral van Norris een Chuck maken. Ze gingen het geheel toevallig roepen na race 4 zo’n beetje, toen Piastri zijn achterstand van race 1 had ingehaald. Niet serieus te nemen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:38 schreef JustinK het volgende: [..] Dus je wil bij 2 ongeveer gelijkwaardige rijders na 3 tot 5 races een 1e rijder aanwijzen, terwijl ze zo dicht bij elkaar staan? En het seizoen nog heel lang duurt... Niet te vergelijken met Schumacher, die gewoon 99% van de tijd sneller was dan z'n teammaat. Net als bij Max. Dan is de keuze makkelijk. En dat dwingen ze dan zelf af.
Hij gaat zich niet dom voelen. Norris lacht in zijn knuistje.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:43 schreef ootjekatootje het volgende:
“Ik heb het nog steeds niet eens gezien”, aldus Norris over de botsing met Piastri. “Misschien kijk ik ernaar en denk ik dat ik iets anders had kunnen doen, of beter had kunnen doen. Maar tegelijkertijd zou iedereen op de grid precies hetzelfde hebben gedaan als ik. Dus als je me verwijt dat ik gewoon een kans zag om in te halen door een groot gat te benutten, dan denk ik dat je niet in de Formule 1 thuishoort. Daarom ben ik me ook van geen kwaad bewust.”
Reactie van Norris, die dacht dus in een groot gat te duiken, maar er was juist geen gat. Hoe dom gaat die zich deze week weer voelen?
Ik denk dat Max wel 50 van dit soort inhaalacties achter zijn naam heeft staan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij gaat zich niet dom voelen. Norris lacht in zijn knuistje.
Zo'n rare inhaalactie was het niet. Piastri zat vast achter Max, vervolgens kan Norris hem naast Piastri gooien en Norris heeft de binnenkant.
Het enige feit waardoor dit een controversiële move is is vanwege die papaya rules die stelt dat ze geen contact mogen hebben bij het racen.
[ afbeelding ]
Logisch ook dat de FIA hier niks aan doet. Alleen Max heeft niks te maken met "Papaya", en de FIA ook niet.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Max wel 50 van dit soort inhaalacties achter zijn naam heeft staan.
Inderdaad, qua pace was hij ook gewoon langzamer dan Norris.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Jane het volgende:
Sja, ik vond Piastri dit weekend toch weer niet erg sterk rijden. Uiteraard minder dramatisch resultaat dan in Baku, maar daar is ook wel alles mee gezegd.
Betere kwali dan Norris, wordt vervolgens aan de kant geragd en kan dan Norris niet bijhouden.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Jane het volgende:
Sja, ik vond Piastri dit weekend toch weer niet erg sterk rijden. Uiteraard minder dramatisch resultaat dan in Baku, maar daar is ook wel alles mee gezegd.
Dat laatste kan je wel veilig stellen ja, kijkend naar de Verstappen - Norris situatie.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Betere kwali dan Norris, wordt vervolgens aan de kant geragd en kan dan Norris niet bijhouden.
Als hij trackpositie op Norris had behouden was Norris waarschijnlijk niet voorbijgekomen
Mwoa voor hetzelfde geld had Norris Max ijn band lekgeprikt doordat hij met zijn vleugel tegen zijn band knalde. Daar had de FIA best even naar mogen kijken. Er wordt immers altijd gezegd dat de uitkomst van een incident niet leidend is voor het onderzoek. Nu kwam er niks uit. Maar Norris was wel slecht bezig door hem achterin Verstappen te planten.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij gaat zich niet dom voelen. Norris lacht in zijn knuistje.
Zo'n rare inhaalactie was het niet. Piastri zat vast achter Max, vervolgens kan Norris hem naast Piastri gooien en Norris heeft de binnenkant.
Het enige feit waardoor dit een controversiële move is is vanwege die papaya rules die stelt dat ze geen contact mogen hebben bij het racen.
[ afbeelding ]
Dit is inderdaad al wat ik eerder in dit topic zei. Dodelijk saaie race.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik snap de hype rondom deze race ook niet zo. Zelfs met 4 DRS-zones en het ontbreken van die extra bochten in sectie 3 is er niet in te halen. Het is vrijwel altijd een optocht.
Dit klinkt enigzins twijfelachtigquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Maar Norris was wel slecht bezig door hem achterin Verstappen te planten.
Volgens mij blijkt hij toch wat minder een ijskoude kikker te zijn dan gedacht. En als de Mercedessen zich nu ook voorin gaan mengen bied dit alleen maar kansen voor het WDC trouwens.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Jane het volgende:
Track positie echt enorm belangrijk hier. Daarom waarschijnlijk ook Max' keuze om op softs Russell voorbij proberen te knallen. Wat helaas voor hem niet echt lukte.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat laatste kan je wel veilig stellen ja, kijkend naar de Verstappen - Norris situatie.
Daar zat Norris trouwens nog over te grappen, dat die Max zijn banden lek wilde prikken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:17 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Mwoa voor hetzelfde geld had Norris Max ijn band lekgeprikt doordat hij met zijn vleugel tegen zijn band knalde. Daar had de FIA best even naar mogen kijken. Er wordt immers altijd gezegd dat de uitkomst van een incident niet leidend is voor het onderzoek. Nu kwam er niks uit. Maar Norris was wel slecht bezig door hem achterin Verstappen te planten.
Eens. Op zich is de baan best wel oké, maar gewoon echt veel te saai tijdens een race.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik snap de hype rondom deze race ook niet zo. Zelfs met 4 DRS-zones en het ontbreken van die extra bochten in sectie 3 is er niet in te halen. Het is vrijwel altijd een optocht.
Eens!quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch ook dat de FIA hier niks aan doet. Alleen Max heeft niks te maken met "Papaya", en de FIA ook niet.
Je zou kunnen stellen dat McLaren had moeten zeggen: geef de positie terug. Dat hebben ze niet gedaan, en misschien hebben zij daar hun redenen voor.
Echter zou ik zelf zeggen: als Norris Piastri niet had aangeraakt had Norris misschien helemaal niet die positie hebben gepakt.
En dan staan de gebruikelijke jankerds ook te roepen dat het vuil racen is.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Max wel 50 van dit soort inhaalacties achter zijn naam heeft staan.
Het was een risico tuurlijk, maar dat hoort ook wel een beetje bij het racen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:17 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Mwoa voor hetzelfde geld had Norris Max ijn band lekgeprikt doordat hij met zijn vleugel tegen zijn band knalde. Daar had de FIA best even naar mogen kijken. Er wordt immers altijd gezegd dat de uitkomst van een incident niet leidend is voor het onderzoek. Nu kwam er niks uit. Maar Norris was wel slecht bezig door hem achterin Verstappen te planten.
Ik denk dat dit vanaf vandaag afgelopen is.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:31 schreef DjVero het volgende:
Sinds Monza weet Norris dat Piastri buigt en daar lijkt hij gretig gebruik van te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |