quote:Kon mijn ogen net niet geloven. In het benzinestation moest een opa van 80 jaar om een pak sigaretten te kopen via zijn identiteitsbewijs bewijzen dat hij boven de 18 jaar was.
Blijkt echt een nieuw voorschrift te zijn van de Bovag.
Ze zijn echt gek geworden. #slapstick?
https://mijn.bovag.nl/act(...)ntrole-tabaksverkoopquote:BOVAG heeft samen met andere brancheorganisaties in de energiesector– VEMOBIN, NOVE en Drive –afgesproken dat hun leden per 1 oktober 2025 alle klanten controleren op leeftijd bij de aankoop van tabak. Dit om medewerkers te beschermen tegen de toename van agressie en geweld, maar ook om tot 2030 als verkoopkanaal geaccepteerd te blijven.
De organisaties hebben het volgende besloten:
1. Met ingang van 15 augustus 2025 zullen leden alle klanten die op hun locaties tabak aankopen, een kaartje ten grootte van een creditcard overhandigen waarop ze aankondigen dat ze;
2. Vanaf 1 oktober 2025 alle klanten die op hun verkooppunten tabak aankopen, zullen controleren op de wettelijk toegestane verkoopleeftijd. Dit kan via
- het fysiek controleren van de ID zelf, dan wel
- het controleren van de wettelijke toegestane verkoopleeftijd via digitale apparatuur (H@nd, Moneytronic en handmatige check, dan wel ID-checker of een alternatief digitaal systeem).
Hieronder kun je het kaartje downloaden. Er is zowel een Nederlandse als een Engelse versie beschikbaar. Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor de productie van het kaartje en de distributie naar je locaties.
Dit ja.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:31 schreef kwiwi het volgende:
Meneer de Hond kan wel klagen, maar dit is veel fijner voor de verkoopster/verkoper. Geen gezeik meer als je iemand vraagt naar ID bij twijfel. Zelfde regels voor iedereen, klaar.
Ja, precies. Het is namelijk algemeen bekend dat tokkies en proleten van 18 jaar en ouder zich keurig laten leiden door regeltjes van de BOVAG.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:31 schreef kwiwi het volgende:
Meneer de Hond kan wel klagen, maar dit is veel fijner voor de verkoopster/verkoper. Geen gezeik meer als je iemand vraagt naar ID bij twijfel. Zelfde regels voor iedereen, klaar.
In België moest dit van de zomer al via zo’n gezichtsscan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Boeiend. Straks koopt toch iedereen hier zijn tabak over de grens.
Dan kunnen ze 1000 Euro per pakje gaan vragen en moet iedereen die dat koopt zich verplicht in het gezicht laten spugen. Dat maakt dan ook geen enkel verschil meer.
Daar gaat je privacy.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In België moest dit van de zomer al via zo’n gezichtsscan.
Ik heb een keer tegen hem gevoetbald, ging hij voor de wedstrijd aan iedereen vragen wat ze dachten dat de uitslag zou worden.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:48 schreef Cockwhale het volgende:
Maurice de Hondenlul niks beters te doen? Waarom is die gast überhaupt relevant?
Zijn ex vrouw deed schijnbaar niet aan voorspel hè.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een keer tegen hem gevoetbald, ging hij voor de wedstrijd aan iedereen vragen wat ze dachten dat de uitslag zou worden.
Zegt degene met een foto van een kettingrokende peuter als avatar.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:50 schreef LXIV het volgende:
Belachelijk dat ze deze troep nog tot in 2030 mogen verkopen
Wel is over nagedacht. Wij kopen dus heel veel in Duitsland maar nooit tabak want we zijn geen proleten. Maar kan ik het daar niet kopen en dan doorverkopen in t westen waar we af en toe geen gaan?quote:
Ja dat kan. Vergelijk de prijzen en tel uit je winst als je het verkoopt ver onder de nederlandse prijs.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wel is over nagedacht. Wij kopen dus heel veel in Duitsland maar nooit tabak want we zijn geen proleten. Maar kan ik het daar niet kopen en dan doorverkopen in t westen waar we af en toe geen gaan?
Publieke privacy anno 2025 is een hoax, alleen voor een verblijf in je privéwoning binnenshuis kun je afzondering afdwingen.quote:
Zelfs daar bestaat privacy niet, het is allemaal gewoon een grote leugen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 02:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Publieke privacy anno 2025 is een hoax, alleen voor een verblijf in je privéwoning binnenshuis kun je afzondering afdwingen.
Iedereen die rookt is part en deel van het probleem.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:57 schreef the-eye het volgende:
Clownsworld
En zo ver zijn we dan ondertussen gezakt in dit land. Er worden problemen ondervonden bij het vragen naar legitimatie aan jeugd. Ipv daar werk van te maken, want dat is toch niet het enige probleem lijkt me, lossen we het op door oudere mensen die part noch deel aan dat probleem hebben, te gaan vernederen
Lekker bezig hoor.
Sjeesus gast.... ga jij's opzoek naar hulp want als wat iemand anders doet je zo van streek maakt ben je zelf je probleem hoorquote:Op maandag 6 oktober 2025 06:09 schreef dop het volgende:
[..]
Iedereen die rookt is part en deel van het probleem.
Het lastiger maken dat je een smerige en giftige gewoonte kunt blijven doen is geen kwestie van vernedering.
Het zou natuurlijk veel beter zijn als ze de verkoop van die rommel in zijn geheel zouden verbieden.
Straks vervangen door automaten die hetzelfde doen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:31 schreef kwiwi het volgende:
Als je zo dom bent om te roken dan spuug je jezelf al in het gezicht.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Boeiend. Straks koopt toch iedereen hier zijn tabak over de grens.
Dan kunnen ze 1000 Euro per pakje gaan vragen en moet iedereen die dat koopt zich verplicht in het gezicht laten spugen. Dat maakt dan ook geen enkel verschil meer.
Ik ben niet van streek, vind het helemaal prima dat er voor tabak steeds strengere regels komen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 06:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Sjeesus gast.... ga jij's opzoek naar hulp want als wat iemand anders doet je zo van streek maakt ben je zelf je probleem hoor
En voor alcohol? messen? energiedrank? vlees? snoep? chips? koek?quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:25 schreef dop het volgende:
[..]
Ik ben niet van streek, vind het helemaal prima dat er voor tabak steeds strengere regels komen.
Jij noemt dat vernedering, dus wie heeft hier nu hulp nodig?
Dat is helemaal prima als je tegen roken wil zijn maar om mensen zich onaangenaam te laten voelen omdat ze keuzes maken die jij niet kan verwerken gaat me veel te verquote:Op maandag 6 oktober 2025 12:25 schreef dop het volgende:
[..]
Ik ben niet van streek, vind het helemaal prima dat er voor tabak steeds strengere regels komen.
Jij noemt dat vernedering, dus wie heeft hier nu hulp nodig?
Alcohol zijn door de jaren heen de regels ook strenger geworden (terecht).quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:30 schreef Nober het volgende:
[..]
En voor alcohol? messen? energiedrank? vlees? snoep? chips? koek?
De oude baas wordt niet geconfronteerd met mijn idealen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is helemaal prima als je tegen roken wil zijn maar om mensen zich onaangenaam te laten voelen omdat ze keuzes maken die jij niet kan verwerken gaat me veel te ver
Ik zie hier een ouwe baas voor me die z'n doosje sigaren komt halen . Waarom moet hij geconfronteerd worden met jouw idealen? Net als dat jij geen last wil hebben van zijn rook hoeft hij ook geen last te hebben van jouw hersenspinsels
Iedereen ziet dat hij boven de zuurballenwet isquote:Op maandag 6 oktober 2025 13:01 schreef dop het volgende:
[..]
De oude baas wordt niet geconfronteerd met mijn idealen.
Hij moet zich legitimeren en jij vind dat vernedering, wat onzin is.
Verdwijnt daarmee de sigaret?quote:Op maandag 6 oktober 2025 06:09 schreef dop het volgende:
Het zou natuurlijk veel beter zijn als ze de verkoop van die rommel in zijn geheel zouden verbieden.
Misschien over een aantal jaar (maar dan mogen tankstations toch al geen tabak meer verkopen)quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:31 schreef kwiwi het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |