En een staart 😱quote:
Honden jagen graag met groep honden en of mens. Dat maakt hen juist effectiever dan enkeling die op jaagt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik weet niet helemaal zeker of het klopt. Ik heb begrepen dat honden wel snappen dat katten en ook mensen andere diersoorten zijn dan zij zelf. Katten daarentegen hebben een heel ander soort beleving.
Katten zien dieren en mensen waarbij ze zich vertrouwd voelen of als vader- of moederfiguur of ze stellen zich zelf als zodanig op. Ze zien niet echt onderscheid tussen verschillende diersoorten. In de ogen van de kat ben je of een vriend of een vijand.
Honden zijn roedeldieren en maken het onderscheid tussen diersoorten wel. Op dat gebied zou je kunnen zeggen dat honden intelligenter zijn.
Wat betreft jagen vind ik katten veel efficienter: heel onverschrokken en moedig en heel goed ontwikkelde reflexen. Honden kunnen wel beter ruiken dan katten, echter wat betreft de andere zintuigen leggen ze het zwaar af tegenover katten.
Ik vind honden en katten wel overeenkomsten hebben m.b.t. het kunnen inschatten of een mens wel of niet te vertrouwen is.
Zo interpreteren mensen dat.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kat heeft nog steeds zelfstandigheid, maar maken graag misbruik van mens emoties.
EN kadden zijn atletischer en behendiger, ware ninja'squote:Op zondag 5 oktober 2025 04:57 schreef Invisibli het volgende:
De kat vermaakt mij meer dan een hond. Honden doen veel hetzelfde.
VB:
Hond ligt vaak op dezelfde plek, kat steeds een andere door het jaar heen.
Hond luistert vrijwel altijd, kat vind er het zijne van en daardoor vaak genoeg niet.
Hond komt vrijwel altijd bij snoep, ook bij een crimineel. Katt kijkt meer de kat uit de boom.
Honden en katten, beiden leuk maar momenteel vermaakt een kat mij meer met zijn eigenzinnige gedrag en onvoorspelbaarheid.
Kat verzint iedere keer een nieuw spelletje. Honden doen staartschudden, beetje hijgen, blaffen en dan voorspelbasr.
Baasje komt thuis de hond wacht je op.
Die luie kat kijk je aan en doet zijn ding. Blijft liggen of loopt naar de bak. Mauw mauw moet eten.
Met mijn ragdoll kan ik telepathisch communiceren. Wat nou afstandelijk?quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:57 schreef StateOfMind het volgende:
Met honden heb je veel meer directe interactie en een diepere band.
Je kunt ze zoveel leren en zijn je trouwste kameraad die er is.
Katten zijn toch afstandelijker.
Ik zie dat juist omgekeerd : honden zien alle fauna die geen hond is als een vreemd soort hond, en is daarom ook makkelijk in een gezin te integreren, omdat het toch een roedel is, zij het met wat aparte andere honden.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik weet niet helemaal zeker of het klopt. Ik heb begrepen dat honden wel snappen dat katten en ook mensen andere diersoorten zijn dan zij zelf. Katten daarentegen hebben een heel ander soort beleving.
Ragdolls zijn net als Maine Coons halve kinderen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met mijn ragdoll kan ik telepathisch communiceren. Wat nou afstandelijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |