Man man man, wereldvreemde BN'ers. Luisterde naar deze aflevering van de podcast vorige week. Soundos beweerde dat zij en Edson da Graca gewoon middenklasse zijn, maar Quinty Misiedjan moest haar even op de feiten drukken. Ze was helemaal in shock van het modale inkomen.quote:Soundos El Ahmadi schrikt van modaal inkomen: 'Hoe doen mensen dat?'
In de nieuwste aflevering van Bims de Podcast schuift burgemeester van Amsterdam Femke Halsema (59) aan. Het gesprek krijgt al snel een onverwachte wending wanneer het onderwerp geld en inkomen ter sprake komt en cabaretier Soundos El Ahmadi (43) aangeeft flink meer te verdienen dan de burgermoeder.
Soundos vertelt in haar podcast dat ze geen idee wat het modaal inkomen is per jaar. "Ik wist niet dat modaal 30.000 euro was per jaar. Ik zei: 'Hoe doen mensen dat?' Ik begreep dat niet." Daarop reageert Halsema: "Ik begrijp dat jullie allemaal boven modaal zijn eigenlijk, hè?"
De toon is gezet en Soundos besluit de draak te steken met het salaris van de burgemeester. "Ik zag wat jij verdient en daar zou ik ook niet blij mee zijn, hoor. Krijg ik ook de rillingen van." Waarop Halsema haar vraagt: "Dat vind je niet veel bedoel je?"
Soundos doet er nog een schepje bovenop: "Ik ging net googelen: wat verdient een burgemeester van Amsterdam? Ik dacht: Ik word geen burgemeester van Amsterdam. Ik blijf grapjes vertellen."
"Dus jij verdient meer dan ik?" vraagt de burgemeester van de hoofdstad. Soundos giert het uit van het lachen. "Jazeker", antwoordt ze.
Dat is het ook nietquote:Soundos vertelt in haar podcast dat ze geen idee wat het modaal inkomen is per jaar. "Ik wist niet dat modaal 30.000 euro was per jaar."
Ik ken dat hele mens niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:06 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Nog nooit van deze mensen gehoord
gelukkig verdienen wij meerquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:04 schreef roos94 het volgende:
Het modaal inkomen in 2025 is naar verwachting ¤ 46.500 bruto per jaar, wat neerkomt op ongeveer ¤ 3.875 bruto per maand
Dan moet die kale klootzak er dus toch weer aan gaan geloven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:04 schreef roos94 het volgende:
Het modaal inkomen in 2025 is naar verwachting ¤ 46.500 bruto per jaar, wat neerkomt op ongeveer ¤ 3.875 bruto per maand
Ik mag hopen dat van Zanen dat bedrag door de verdubbelaar mag gooien met alle ellende die ze hem op zijn bord schuiven. Maar dat zal wel weer niet, want hij moet 'ns leren dat het allemaal niet om hem draait ofzoquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
Even gekeken en Halsema verdient 14.760 per maand. Met eindejaarsuitkering, vakantiegeld en toeslagen komt ze op een brutosalaris van zo’n 220.000 euro per jaar. Ik denk niet dat Soundos meer verdient met een tour langs wat provincietheaters.
televisiewerk en reclames erbij?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
Even gekeken en Halsema verdient 14.760 per maand. Met eindejaarsuitkering, vakantiegeld en toeslagen komt ze op een brutosalaris van zo’n 220.000 euro per jaar. Ik denk niet dat Soundos meer verdient met een tour langs wat half uitverkochte provincietheaters.
Ik denk echt dat je onderschat hoeveel ze krijgt naast haar RTL contract.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
Even gekeken en Halsema verdient 14.760 per maand. Met eindejaarsuitkering, vakantiegeld en toeslagen komt ze op een brutosalaris van zo’n 220.000 euro per jaar. Ik denk niet dat Soundos meer verdient met een tour langs wat half uitverkochte provincietheaters.
Nou, daar zou ik ook geen burgemeester van amsterdam voor willen worden. Dacht dat haar salaris hoger zou zijn. Maar misschien zijn er nog een aantal lucratieve secundaire arbeidsvoorwaarden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
vind het anders meer dan genoeg voor een burgemeesterquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, daar zou ik ook geen burgemeester van amsterdam voor willen worden. Dacht dat haar salaris hoger zou zijn. Maar misschien zijn er nog een aantal lucratieve secundaire arbeidsvoorwaarden.
Denk niet dat Schoof (veel) meer verdient en dat is nog kutter.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, daar zou ik ook geen burgemeester van amsterdam voor willen worden. Dacht dat haar salaris hoger zou zijn. Maar misschien zijn er nog een aantal lucratieve secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ja goed als het van mijn belastinggeld werd betaald zou ik het ook meer dan voldoende vindenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
vind het anders meer dan genoeg voor een burgemeester
ik vraag mij ook af of een hoger bedrag een betere burgemeester zou opleveren?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja goed als het van mijn belastinggeld werd betaald zou ik het ook meer dan voldoende vinden
Zelfs al zou je een betere krijgen, ik vraag me af of het dat waard is. Zou het de stad zóveel beter maken? Uiteindelijk zit je aan zoveel europese en landelijke wetten en regels vast..quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik vraag mij ook af of een hoger bedrag een betere burgemeester zou opleveren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |