Democratie blijkt verrassend vaak lastig te zijn voor een partij die daar de vek vol van heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lokale D66 pleitte vandaag ook voor een demonstratieverbod omdat de burgers van die gemeente tegen een AZC willen demonstreren
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als iedereen momenteel stopt met roken, zitten we ook diep in de problemen als land. Rokende mensen besparen ons miljarden op jaarbasis in de zorg. Nog niet gesproken over de tientallen miljarden aan niet-opgenomen AOW en pensioen door de lagere levensverwachting.
Uiteindelijk krijgt bijna iedereen te maken met giga zorgkosten. Of je moet het geluk(nou ja geluk,maar je snapt wat ik bedoel) hebben plotseling in gezonde toestand te sterven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:26 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Weet je wel hoe duur het behandelen van kanker is?
Dit inderdaad, al ik denk zo’n 20 jaar.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:58 schreef Richestorags het volgende:
Het is interessant om te zien hoe D66 zich nog altijd druk kan maken om complete non-issues.
Niet uit, je verband ze van caféterreinen. Uit impliceert het ergens binnen zijn, terwijl het hier over een buitenterrein gaat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:22 schreef Mikeytt het volgende:
Op een terras een verbod is overigens wel flauwekul. We hebben rokers al van binnen naar buiten gejaagd en nu willen we ze volledig uitbannen uit cafes? Onzin.
D66 is altijd een nare partij geweest.
Dat kun je bij iedere partij wel vinden. Het is nu ook niet dat dit de speerpunten van D66 zijn in de campagne. Althans, dat mag ik voor ze hopen tochquote:Op zondag 5 oktober 2025 01:58 schreef Richestorags het volgende:
Het is interessant om te zien hoe D66 zich nog altijd druk kan maken om complete non-issues.
Echt zo'n D66 item dat rookvrije generatie gedram.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:58 schreef Richestorags het volgende:
Nou mooi he hoe ze de grote thema's durven aanpakkenquote:Op zondag 5 oktober 2025 01:58 schreef Richestorags het volgende:
kan mss met eugeneticaquote:Op zondag 5 oktober 2025 09:17 schreef Astro_boy het volgende:
Mijn stem gaat naar D66 de komende verkiezingen. Dit verbod is wat mij betreft onnodig. Dat mensen tegenwoordig nog hun kinderen laten meeroken is tokkiegedrag. Beter een verbod op tokkies.
Er roken steeds minder mensen, dus electoraal is het nu geen heel groot risico meer.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:58 schreef Richestorags het volgende:
Roken in een auto mag in dit voorstel, alleen niet als er ook kinderen in die auto zitten. Qua handhaving lastig, maar wel terecht natuurlijk als mensen niet roken in een auto waar ook kinderen in zitten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wederom: niet te handhaven, zeker niet met de huidige overbelaste en onderbezette handhavers. Een verbod op roken op terrassen lijkt me puur op handhaafbaarheid nog het meest haalbare, maar enige reeele pakkans zetten op roken in een bos of in een auto... succes ermee.
Dingen verbieden is ook het enige dat politici nog kunnen en dan is er toch geen handhaving op. Lekker gewerkt weer.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:58 schreef Richestorags het volgende:
Vind ik niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Roken in de auto is sowieso al heel erg vies, maar als je kinderen bij je hebt ben je echt een verslaafde egoistische lul.
Roken verbieden op terrasjes en in natuurgebieden is wel een beetje sneu, maar voor dat laatste valt weer wat te zeggen omdat er veel te veel tokkies zijn die hun peuken gewoon in de natuur gooien.
Inderdaad. Meer regels, meer regulering, meer het vingertje. Enige visie op een leefbaar land? Njet.quote:Op zondag 5 oktober 2025 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dingen verbieden is ook het enige dat politici nog kunnen en dan is er toch geen handhaving op. Lekker gewerkt weer.
Beter is het, om het reclame maken voor schadelijke producten te verbieden en dat verbod streng te handhaven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:25 schreef RealistAtheist het volgende:
Roken op het terras idd zo snel mogelijk verbieden. Laatst zaten mijn vrouw en ik op een terras en toen vroegen 2 jonge dames (studenten) ons heel netjes of wij bezwaar hadden als ze gingen roken. Was echt de eerste keer ooit dat dat aan ons gevraagd werd. Wij antwoordden eerlijk dat wij dat liever niet hadden. Toen zeiden ze, prima, eigenlijk zouden we sowieso niet moeten roken. Helaas is 99% van de rokers niet zo netjes. Dus lekker verbieden die walgelijke kankerstokken op het terras
Nu kosten rokers 33 miljaarquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als iedereen momenteel stopt met roken, zitten we ook diep in de problemen als land. Rokende mensen besparen ons miljarden op jaarbasis in de zorg. Nog niet gesproken over de tientallen miljarden aan niet-opgenomen AOW en pensioen door de lagere levensverwachting.
Je mag toch al geen reclame meer maken voor tabak?quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Beter is het, om het reclame maken voor schadelijke producten te verbieden en dat verbod streng te handhaven.
Nederland wordt dan ook geregeerd door de grote bedrijven en hun vrienden de hogere inkomens.quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:44 schreef SemperLibertas het volgende:
Als ik na een pakje peuken roken de auto in stap, is er niks aan de hand. Ik ben niet onder invloed van een substantie die mijn rijvaardigheid beïnvloedt.
Als ik na een paar biertjes of een fles wijn de auto in stap, ben ik een gevaar op de weg.
En toch kan ik alcohol mét korting e. in elke supermarkt krijgen terwijl een pakje sigaretten schreeuwend duur is en op steeds minder plekken verkrijgen is.
Nederland
Er is toch veel mond op mond reclame over tabaksproducten en de e-sigaret?quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je mag toch al geen reclame meer maken voor tabak?
En wat wil je daar aan doen dan?quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Er is toch veel mond op mond reclame over tabaksproducten en de e-sigaret?
Het reclamemaakverbod strenger laten handhaven zodat we een wereld krijgen waar er geen schadelijke producten meer geproduceerd worden en die schadelijke producten dan dus uit het straatbeeld zijn verdwenen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |