Of stel je niet zo aan en zit binnen, of kijk of je een tafeltje verder kan zitten...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die warm worden gehouden met energieslurpende terrasverwarmersDoe niet zo moeilijk en richt rokers en niet-rokers gelegenheden in zodat men keuze heeft.
Rokers zijn meestal ook nog eens zorgmijders omdat het stoer is de hulp van derden af te wijzen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:27 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/260901001.pdf
Rokers gebruiken in het hele leven 272.000 euro aan zorg
Niet-rokers gebruiken 379.000 euro aan zorg.
Flink verschil
Aanstellers kunnen beter een eigen cafeetje beginnen. In een kroeg wil ik gezelligheid en geen gejammer over wat niet naar wens is en dat de wereld zich niet wil aanpassen naar hun wensen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of stel je niet zo aan en zit binnen, of kijk of je een tafeltje verder kan zitten...
De pot verwijt de ketel. Jammer dan niet over wat niet naar wens is. Dan heb je dat probleem ook niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Aanstellers kunnen beter een eigen cafeetje beginnen. In een kroeg wil ik gezelligheid en geen gejammer over wat niet naar wens is en dat de wereld zich niet wil aanpassen naar hun wensen.
Ik ga naar een kroeg waar gerookt wordt en gezellig is. Geen problemen voor mijquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel. Jammer dan niet over wat niet naar wens is. Dan heb je dat probleem ook niet.
Dan is er toch geen probleem.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ga naar een kroeg waar gerookt wordt en gezellig is. Geen problemen voor mij
Onzin.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als iedereen momenteel stopt met roken, zitten we ook diep in de problemen als land. Rokende mensen besparen ons miljarden op jaarbasis in de zorg. Nog niet gesproken over de tientallen miljarden aan niet-opgenomen AOW en pensioen door de lagere levensverwachting.
Waar wil jij de gemiste inkomsten en extra kosten van financieren?quote:
Dat gaat de niet-roker financieren. Het schijnt dat zaken als sneeuw voor de zon verdwijnen als je het verbiedt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waar wil jij de gemiste inkomsten en extra kosten van financieren?
Volgens rivm modellen 30% hogere zorgkosten op lange termijn als er geen rokers zijn. Da's ongeveer 33 miljard euro per jaar.
+ 7,9~ miljard extra aan AOW vanwege 7 jaar hogere gemiddelde levensverwachting
Iedereen is niet te genieten als die zich dagelijks niet zat kan drinken of eten, dan vallen ze van de dorst en/of honger niet snel genoeg in slaap, dat dan ook weer een negatief heeft op hun humeur, dat dan ook een negatief effect heeft om de omgeving van die pechvogels.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:35 schreef MMaRsu het volgende:
Tuurlijk maar jaarlijks coma zuipen moet natuurlijk toegestaan blijven
Waar zijn we mee bezig in dit land
Of je elk weekend volvreten met fastfood
Hahaha loop eens een middagje in de stad met al dat verkeer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:49 schreef EnzoItaliano het volgende:
[..]
Dat bedoel ik en als extra kan je er zelf ook longkanker van krijgen omdat iemand naast je staat te roken
Meeroken schijnt nog veel gevaarlijker te zijn.
Dat bedoel ik, als je een beetje rekening houdt met elkaar kan dat prima. Maar ja, die slogan werkte ook niet begin 2000.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niet dat ik ooit nog een terras ga pakken met de horecaprijzen anno nu, maar als ik dat wel zou doen wil ik best rekening houden met mensen om mij heen die aan het eten zijn. Je moet echter niet gaan aankomen met een verbod.
Van de 3 opties is er hierbij 1 afgevallen.
Het zou verboden moeten worden om bij de jeugd reclame te mogen maken voor schadelijke producten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
Roken op openbare plekken mag van mij verboden worden. Wat je in je eigen omgeving doet zal me een zorg zijn.
Dat is al jaren zo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden om bij de jeugd reclame te mogen maken voor schadelijke producten.
Same. In m'n huis trouwens ook niet. Maar ik ben zelf gestopt omdat ik m'n sportprestaties wilde verbeteren, al deze verboden hadden echt helemaal niets voor mijn motivatie daartoe gedaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja da's verslaving, ik ben gelukkig al jaren geleden gestopt.
In mijn auto(s) word absoluut niet gerookt.
Weet je wel hoe duur het behandelen van kanker is?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als iedereen momenteel stopt met roken, zitten we ook diep in de problemen als land. Rokende mensen besparen ons miljarden op jaarbasis in de zorg. Nog niet gesproken over de tientallen miljarden aan niet-opgenomen AOW en pensioen door de lagere levensverwachting.
Als je naast Tata-steel woont heb je pech.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:26 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Weet je wel hoe duur het behandelen van kanker is?
Want niet rokers kunnen geen kanker krijgen ofzo?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:26 schreef Telefoonvork het volgende:
En nee, ik rook al jaren niet meer.quote:Op maandag 30 december 2024 19:57 schreef AchJa het volgende:
'Rokers goedkoper voor de samenleving'
Wat kost roken de Nederlands maatschappij? Het levert geld op!
If people stopped smoking, there would be a savings in health care costs, but only in the short term. Eventually, smoking cessation would lead to increased health care costs.
'Dikkerds en rokers goedkoper dan gezonde mensen'
NWS / Wetenschapper: Roker minder duur voor de maatschappij dan een niet-rok
AchJa in NWS / RVS pleit voor suikertaks en goedkopere groente en fruit.
[..]
https://web.archive.org/w(...)van-zorg-en-ziekten/
Etc...
Haha, op het dek van veerboten naar de eilanden is het al verboden te roken. En zelfs aan wal in de buitenlucht als je staat te wachten, moest er wel om lachen dat er een paar zich daar niets van aantrokken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:40 schreef AchJa het volgende:
Verboden te roken in N2K gebieden... Owee als je een peuk opsteekt op je boot in het IJsselmeer...![]()
[ afbeelding ]
I know, maar dat is openbaar vervoer, D66 zegt letterlijk het volgende:quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
Haha, op het dek van veerboten naar de eilanden is het al verboden te roken. En zelfs aan wal in de buitenlucht als je staat te wachten, moest er wel om lachen dat er een paar zich daar niets van aantrokken.
Vaar je dan met je bootje op het Sneekermeer... Komen ze je bekeuren omdat je zit te roken...quote:En om roken te ontmoedigen en de kans op natuurbranden te verkleinen, wil D66 ook dat er niet meer in Natura2000-gebieden een sigaret, pijp of sigaar mag worden opgestoken. Het verkiezingsprogramma van D66 werd door de leden met deze punten uitgebreid.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:54 schreef AchJa het volgende:
Komen ze je bekeuren omdat je zit te roken..._!
Wederom: niet te handhaven, zeker niet met de huidige overbelaste en onderbezette handhavers. Een verbod op roken op terrassen lijkt me puur op handhaafbaarheid nog het meest haalbare, maar enige reeele pakkans zetten op roken in een bos of in een auto... succes ermee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
I know, maar dat is openbaar vervoer, D66 zegt letterlijk het volgende:
[..]
Vaar je dan met je bootje op het Sneekermeer... Komen ze je bekeuren omdat je zit te roken..._!
Micromanagement en politiek gezever, ipv grote zaken aanpakken. Tja, om dit lullige voorstel ga ik dus niet meer stemmen op D66, best wel jammer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wederom: niet te handhaven, zeker niet met de huidige overbelaste en onderbezette handhavers. Een verbod op roken op terrassen lijkt me puur op handhaafbaarheid nog het meest haalbare, maar enige pakkans zetten op roken in een bos of in een auto... succes ermee.
De waterpolitie is toch al niet te bekennen op de Friese meren, die club is ook bijna volledig wegbezuinigd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wederom: niet te handhaven, zeker niet met de huidige overbelaste en onderbezette handhavers. Een verbod op roken op terrassen lijkt me puur op handhaafbaarheid nog het meest haalbare, maar enige reeele pakkans zetten op roken in een bos of in een auto... succes ermee.
Kun je nog illegaal buitenboord plassen of roken in de buitenlucht..quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
De waterpolitie is toch al niet te bekennen op de Friese meren, die club is ook bijna volledig wegbezuinigd.
Democratie blijkt verrassend vaak lastig te zijn voor een partij die daar de vek vol van heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lokale D66 pleitte vandaag ook voor een demonstratieverbod omdat de burgers van die gemeente tegen een AZC willen demonstreren
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Uiteindelijk krijgt bijna iedereen te maken met giga zorgkosten. Of je moet het geluk(nou ja geluk,maar je snapt wat ik bedoel) hebben plotseling in gezonde toestand te sterven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:26 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |