abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:20:56 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218929530
Ja ik heb de gratis versie van excel

Nu wil ik plakken (volgens mij zou ik dezelfde probleem hebben in exvel

https://www.flashscore.co(...)r_under/overall/2.5/

Ik wil deze gegevens kopiëren en plakken maar het is altijd een zooitje zoals dit:

Weet iemand hiervoor een oplossing?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218929609
Ctrl + Shift + V i.p.v. Ctrl + V
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:07:59 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218933184
Je wilt dat je dan plakt en dat office calc dan op magische wijze bedenkt hoe dat hij dat totaal andere format om moet zetten naar rijen en kolommen ed? Helaas zit die magie er niet in, ook niet in Excel inderdaad. Lijkt me niet dat je dit voor elkaar gaat krijgen zo.

Ik zou proberen om ChatGpt te vragen om die data naar bijvoorbeeld csv data om te zetten en dat je dan dat in office inlaadt. Misschien dat Chatgpt het ook naar een format kan omzetten wat je direct kan copie pasten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:34:54 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_218933902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ja ik heb de gratis versie van excel

Nu wil ik plakken (volgens mij zou ik dezelfde probleem hebben in exvel

https://www.flashscore.co(...)r_under/overall/2.5/

Ik wil deze gegevens kopiëren en plakken maar het is altijd een zooitje zoals dit:

[ afbeelding ]

Weet iemand hiervoor een oplossing?
Als de 'vervuiling' ertussen altijd op dezelfde manier is (en dat lijkt het geval te zijn) kan je met wat simpele code zelf de gegevens selecteren die je wil. Bijvoorbeeld in C1 =A3, in D1 =A4, en E1 =A5 enzovoorts. De rij eronder doe je dan in C2 =A17, in D2 =A18 en in E2 =A19. Als het programma goed is met automatisch aanvullen kan je zo na een paar rijen zelf typen de code naar beneden trekken en past ie de verwijzingen zelf aan, maar je kan het ook handmatig doen. Dat is één keer een hoop werk, maar daarna kan je gegevens plakken en gewoon door.

Een wat ingewikkelder optie is de verschuiving te laten bepalen door het rijnummer van de formule met 14 te vermenigvuldigen en dat te gebruiken in een indirecte verwijzing :P Om het netjes te maken zet je de 14 dan in een aparte cel waar je naar verwijst in plaats van in elke formule. Mocht de vaste verschuiving op een dag een andere waarde zijn dan 14 pas je het daar 1 keer aan en ben je klaar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')