Rooibos met mangoquote:
Ik drink dat meestal in de middag en avond. Schijn je ook goed op te slapen 💤💤quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jij weet wat lekker is
[..]
Oh... in een glaasje port zou ik niet spugen
Port of thee of allebei?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:43 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik drink dat meestal in de middag en avond. Schijn je ook goed op te slapen 💤💤
Thee. Ik drink sowieso geen alcohol meerquote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:15 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Thee. Ik drink sowieso geen alcohol meer
Nieuwe week, nieuwe kansen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 08:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Nieuwe week. Vorige week was ruk, dus ik begin met goede zin aan deze
Straks begeleider. Verder in mijn hobbykamer zitten denk ik
Oh balen! Beterschap voor je jongstequote:Op maandag 6 oktober 2025 08:38 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Nieuwe week, nieuwe kansen.
Hier heeft corona toegeslagen...althans bij mijn jongste zoon.
Dank je, komt goedquote:Op maandag 6 oktober 2025 08:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh balen! Beterschap voor je jongste
Oef, beterschap! Hopelijk komt de rest er niet achteraan.quote:Op maandag 6 oktober 2025 08:38 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 08:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oef, beterschap! Hopelijk komt de rest er niet achteraan.
Ik duim voor je.quote:Op maandag 6 oktober 2025 08:44 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet.
Paar weken terug wel gevaccineerd, dus hopelijk scheelt dat.
Wat tof! Ben erg benieuwd hoe het wordtquote:Op maandag 6 oktober 2025 08:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Weer op het werk, zou liever verdergaan met m'n griezelige huisje.
Of ja, dat moet het worden. Ik had een poppenhuiskitje gevonden voor weinig bij Action en dat leek me nou net een mooi setje om zelf een draai aan te geven. Eerst maar een basislaag:
[ afbeelding ]
Duimen geblazen dus!quote:Op maandag 6 oktober 2025 08:44 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet.
Paar weken terug wel gevaccineerd, dus hopelijk scheelt dat.
Dat lijkt me wel interessante belevingquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 08:46 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gisterenavond hadden we thee van whiskeyvaten. Daar zit geen alcohol in maar het ruikt wel precies naar whiskey, heel interessant.
Beterschap!quote:Op maandag 6 oktober 2025 08:38 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Mogguhhquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen mensen
Lekker een dagje haken tot de bezorger is geweest. Dan weer verder zien
Ben een beetje moe![]()
Tijd voor drinken
Ik begin in de ochtend altijd met koffie. Meestal twee bakkiesquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb nog niks omdat ik niet weet of ik koffie of thee wil
Lekkerquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:31 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik begin in de ochtend altijd met koffie. Meestal twee bakkies
Ik vaak 1 of 2 espresso thuis, dan nog een bak slechte automaten koffie op kantoor en dan schakel ik over op een soort kruidenthee die ze op kantoor hebbenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:31 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik begin in de ochtend altijd met koffie. Meestal twee bakkies
Ik drink alleen thuis koffie. Op het werk is de koffie niet echt lekker....daar maar thee.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vaak 1 of 2 espresso thuis, dan nog een bak slechte automaten koffie op kantoor en dan schakel ik over op een soort kruidenthee die ze op kantoor hebben
Ik had altijd de senseo van de aldi. Extra dark roast..quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier twee, hooguit drie kopjes senseo op een dag
En ja, ik vind senseo echt lekker
Ik koop altijd de goedkoopste die ik kan vindenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:18 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik had altijd de senseo van de aldi. Extra dark roast..
Die van de aldi was aardig goedkoop. Goedkoper en beter dan het A merk..quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik koop altijd de goedkoopste die ik kan vinden
Ja ik ben een barbaar
Hier gaan Aldiquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:22 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Die van de aldi was aardig goedkoop. Goedkoper en beter dan het A merk..
Ik heb tegenwoordig gewoon oploskoffie. Dan kan je de koffie zo sterk maken als jezelf wil.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hier gaan Aldi
Maar goed... die paar euro's
En ik ben bepaald geen fijnproever
Thuis heb ik een automatische machine die bonen maalt. Op werk malen de machines ook, maar is toch niet zo lekker. We hebben wel een koffiebar waar je goede koffie kunt kopen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:17 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik drink alleen thuis koffie. Op het werk is de koffie niet echt lekker....daar maar thee.
Het is echt heel bijzonder, het ruikt precies naar whiskey maar er zit geen alcohol meer in.quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel interessante beleving
Dat klinkt niet echt lekkerquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is echt heel bijzonder, het ruikt precies naar whiskey maar er zit geen alcohol meer in.
Ken je Lapsang Souchong thee? Die is gerookt, ook een heel bijzondere smaakquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt lekker
Ik heb wel eens rookthee gehad en het is niet mijn pakkie-anquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ken je Lapsang Souchong thee? Die is gerookt, ook een heel bijzondere smaak
Verser krijg je het nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Thuis heb ik een automatische machine die bonen maalt. Op werk malen de machines ook, maar is toch niet zo lekker. We hebben wel een koffiebar waar je goede koffie kunt kopen.
Daar hou ik ook vanquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ken je Lapsang Souchong thee? Die is gerookt, ook een heel bijzondere smaak
Ik vond het wel lekker, maar te duur om zelf te kopen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt lekker
Ik ben een kleuter op smaakgebied hoorquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond het wel lekker, maar te duur om zelf te kopen.
Dat heeft toch niets met kleuter zijn te maken, iedereen heeft een andere smaakquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben een kleuter op smaakgebied hoor
Naja... ik gooi nog altijd zoetjes in mijn thee en zo. Drink voornamelijk theezakjes thee. Ik voel me altijd lullig naar vrienden die losse thee gewend zijn. En heb ik nog het liefste vruchtensmaakjes en zo ... of winterglow of herstthee. Als het maar zoet en warm isquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met kleuter zijn te maken, iedereen heeft een andere smaak
Gezelligquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo! Mijn wekker van de normale Skyradio maar de Christmas station gegaan.
En de overdag afspeellijst is ook kerst geworden
Beetje laat dit jaar
Ben wel laat met in de stemming komen dit jaar... normaal jeukt de kerst al in september en volgens mijn agenda mag ik over twee weken de boom opzetten. Moet er nog niet aan denken. Dus probeer mezelf lekker te maken met muziek nuquote:
Rustig aan, komt vanzelfquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ben wel laat met in de stemming komen dit jaar... normaal jeukt de kerst al in september en volgens mijn agenda mag ik over twee weken de boom opzetten. Moet er nog niet aan denken. Dus probeer mezelf lekker te maken met muziek nu
Ja... dat gevoel ken ik...quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rustig aan, komt vanzelf
Ookal schrok ik vanmorgen ook wel hoe snel de tijd gaat.
Heb nog zo'n 9 weken om alles te doen voor kerst wat ik wilde, en dat begint al een beetje krap te worden.
Hier ook niets belangrijksquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... dat gevoel ken ik...
Wil in een maand tijd een deken haken... en nog meer knutsels... niks belangrijks officieel maar voor mij belangrijk
Jullie ook veel voor bier? Je ging toch naar een of meerdere kerstmarkten?
Vijfentwintig oktober is voor de kerstboom. Dan heb ik er vast wel zin in
Oooh kerstkaarten... dat zou ik ook nog moeten doenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier ook niets belangrijks
Kerstkaarten maken, had 1 per week bedacht en dat zou dan nog net uitkomen dus moet wel echt aan de slag.
En de 5 Hunger Games films (samen met mijn ouders dus dat wordt nog even goed in de agenda's kijken) kijken, voor de boek en bieproeverij die 13 december is.
We staan sowieso op 1 kerstmarkt, vandaag de bevestiging gekregen en misschien nog 1.
Diamond painting kerstkaarten, niet mijn favoriet maar mijn moeder vindt het leuk en heeft ze groot ingekocht.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooh kerstkaarten... dat zou ik ook nog moeten doenWat voor maak jij? Kerstkaartjes zijn leuk
Ik ga het zo even in mijn planning van morgen zetten. Geen flauw idee wat ik moet makenwat stom van me
Zijn er al vijf hungergamesfilms? Ze zijn wel snel zeg, het vijfde boek is pas uit ja! Wel leuk!
En dan bier gebaseerd op de films? Dat heb je toch ook een keer met Harry Potter gedaan (of was het Star Wars, sorry ben het vergeten)
Kerstmarktleuk! Speciaal bier is ook een leuk cadeau voor onder de boom ja
Wat leuk! En super dat je het ook nog even doorstuurt aan de winkelquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:52 schreef essnhills het volgende:
Even wat grappigs delen:
Ik heb wat tassen vol garen uit de voorraad van oma gekregen, en dat was ik aan het uitzoeken.
In 1 van de wikkels zat nog het bonnetje.. van 16 augustus 1984!
[ afbeelding ]
Je kan nog net aan lezen dat er bovenin staat:
NAALDKUNST ALKMAAR
zonder bon geen ruiling
Dus ik heb ze opgezocht, en ze bestaan nog steeds!
Berichtje gestuurd met foto van het bonnetje en het garen
Kreeg ik deze reactie op terug
[ afbeelding ]
Wel heel ontspannend om te doen toch? DP?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Diamond painting kerstkaarten, niet mijn favoriet maar mijn moeder vindt het leuk en heeft ze groot ingekocht.
Het 3e boek hebben ze in de 2 films verfilmdEn je hebt het goed onthouden zowel voor Harry Potter als Star Wars zijn we ook al ooit naar zo'n bieproeverij geweest. Altijd erg leuk.
Aanstaande vrijdag gaan we ook naar een Harry Potter Diner, bedacht door dezelfde persoon als al die andere proeverijen.
Wat heerlijk ditquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:52 schreef essnhills het volgende:
Even wat grappigs delen:
Ik heb wat tassen vol garen uit de voorraad van oma gekregen, en dat was ik aan het uitzoeken.
[ afbeelding ]
NAALDKUNST ALKMAAR
zonder bon geen ruiling
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat leuk! En super dat je het ook nog even doorstuurt aan de winkel
Ja zulke dingetjes vind ik echt leukquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat heerlijk dit
Leuk dat je een bericht gestuurd hebt. Tof!
Ik heb ook wel eens diamond painting gedaan. Is ook wel relaxedquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel heel ontspannend om te doen toch? DP?
Zelf word ik er een beetje kriegelig van, maar ik ken grote fans.
En het is wel leuk glinsteren met de kerst
Oh mijn geheugen valt mee dusJe doet echt hele toffe dingen
altijd zo leuk om te lezen. Je hebt ook een goede smaak in verhalen en zo. Echt super tof! En heel origineel.
Snap hem met de films. Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een van die films heb gezien. Net zoals Divergent, The Uglies, The 100 etc... de boeken heb ik allemaal wel
Is er een speciale datum dat je de kerstboom op mag zetten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ben wel laat met in de stemming komen dit jaar... normaal jeukt de kerst al in september en volgens mijn agenda mag ik over twee weken de boom opzetten. Moet er nog niet aan denken. Dus probeer mezelf lekker te maken met muziek nu
Borduren en Hakenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens diamond painting gedaan. Is ook wel relaxed
Maar toch vind ik borduren of haken leuker om te doen.
De glinsters doen het vooral voor mijquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel heel ontspannend om te doen toch? DP?
Zelf word ik er een beetje kriegelig van, maar ik ken grote fans.
En het is wel leuk glinsteren met de kerst
Oh mijn geheugen valt mee dusJe doet echt hele toffe dingen
altijd zo leuk om te lezen. Je hebt ook een goede smaak in verhalen en zo. Echt super tof! En heel origineel.
Snap hem met de films. Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een van die films heb gezien. Net zoals Divergent, The Uglies, The 100 etc... de boeken heb ik allemaal wel
Ik kan me niet zo goed concentreren op films en series. Moet er altijd wat bij doen terwijl ik me in lettere kan verliezen. Beetje raar van mequote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De glinsters doen het vooral voor mij
Ach de boeken zijn meestal ook beter dan de films
Je bent echt goed bezig meis. Las het vandaag ook al elders dat je lekker sport.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:01 schreef Sarabi het volgende:
Na vanmorgen borduren net nog even zitten haken. Dat is lang geleden zo veel creatiefs op 1 dag![]()
En ook nog gesport vandaag, er is eindelijk weer iets van ritme.
Het grappigste vind ik nog dat ik vrij zeker ben van wie er geantwoord heeft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:52 schreef essnhills het volgende:
Even wat grappigs delen:
[ afbeelding ]
NAALDKUNST ALKMAAR
zonder bon geen ruiling
[ afbeelding ]
Snap ik ook wel, het kijken van films en series is toch passiever dan lezen, dat de aandacht dan kan gaan dwalen is helemaal niet gek.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan me niet zo goed concentreren op films en series. Moet er altijd wat bij doen terwijl ik me in lettere kan verliezen. Beetje raar van me
Dat lijkt me ook heerlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 09:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, het kijken van films en series is toch passiever dan lezen, dat de aandacht dan kan gaan dwalen is helemaal niet gek.
Wij (vent en ik) hebben ook een duidelijk onderscheid in "oplet" films/series en wat meer achtergrondruis-film/series, het is fijn om in een film gezogen te worden, maar het hoofd moet dan wel goed staan.
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het grappigste vind ik nog dat ik vrij zeker ben van wie er geantwoord heeft.Ik brei dan wel niet, maar een hoop van m'n borduurgaren-voorraad komt daar vandaan.
Er zaten er een tijdje meerdere op de Laat, dan is de naam gebruiken wel handiger.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:50 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er ook weleens ben geweest nu ik er over nadenk, een keer in de pauze oid om even iets te halen voor mij of mijn moeder
Kan haast niet anders dan dat ik een keer naar binnen ben gewipt met hoeveel jaar ik in Alkmaar heb gewerkt
Maar dat was dan meer "die ene handwerkwinkel op de Laat" ipv Naaldkunst
Ohjaquote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Er zaten er een tijdje meerdere op de Laat, dan is de naam gebruiken wel handiger.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is weekend
Het is weekend
Tralala
Je hebt het verdiendquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Was er even hard aan toe
Lekker tekenen en haken
Vanavond eens echt goed koken voor mezelf...
Uit een kookboekquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je hebt het verdiend![]()
Wat ga je vanavond koken?
Klinkt goedquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uit een kookboek
Komt neer dat ik lekker veel groentes ga snijden (paprika ui courgette) met tofu en perzik en rozijnen. De halve kruidenkast en knoflook erin. Met "Noten en zaden"-rijst
Het heet volgens het boek "Marokkaanse rijstschotel met perzikken"
En als lunch bak ik de andere helft van de courgette op met wat tomaten. Zonde om oud te laten worden
Doe eigenlijk nooit zoveel moeite voor mezelf...
Ik doe stiekem wel de rijst koken volgens het doosjequote:
Sowieso slim om de verpakking te volgen, soms zitten er kleine verschillen in per merk/soort etcquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik doe stiekem wel de rijst koken volgens het doosjewil het niet verpesten. Noten en zadenrijst is nml duur
Dank je!quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 16:28 schreef Sarabi het volgende:
Voor wie benieuwd was naar het Harry Potter diner, in het recensie topic in CUL staan wat foto's.
We koesteren deze ervaringquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 16:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je!
Ga even kijken
Stiekem een klein beetje jaloers hoor
Ooooh wat coolquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:47 schreef essnhills het volgende:
Vervolg van het bonnetje uit 1984 verhaal.
Had wat garen uit oma's voorraad mee naar mijn ouders, gezellig samen met mijn moeder een geschikt patroon uitzoeken voor een (gehaakt) vestje.
Patroon gevonden dat werkt met dit type garen. Komt het uit een boekje uit 1984
[ link | afbeelding ]
Ja het is prachtig garenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ooooh wat cool
En prachtig wol
Ach met zulke garens vallen foutjes ook niet opquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja het is prachtig garen
Angorawoldus hartstikke warm straks
Alleen geen fouten maken met het maken want dat krijg je nooit meer los
Mijn oma breidde vroeger dat soort truien voor onsquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:47 schreef essnhills het volgende:
Had wat garen uit oma's voorraad mee naar mijn ouders, gezellig samen met mijn moeder een geschikt patroon uitzoeken voor een (gehaakt) vestje.
[ link | afbeelding ]
Is wel een leuk evestje en die korte zijn ook weer in de mode zag ik gisterenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:47 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
Goedemiddagquote:
Croissant ham/kaasquote:
Hey Sarabi, vrije dag, de festivals voorbij?quote:
Hello Drakinquote:
Hey Child, alles goedquote:
Lekker weekend aan het vierenquote:Op zondag 12 oktober 2025 16:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Sarabi, vrije dag, de festivals voorbij?
[..]
Hello Drakin
[..]
Hey Child, alles goed
Vanmorgen huis vol hier. En vanmiddag even op zoek naar een nieuwe bank. Maar ging door mijn rug toen ik daar van een bank wilde opstaan. Dus maar naar huis gegaan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lekker weekend aan het vieren
En met jou?
He... het begin van je bericht klonk zo positief en daj door je rug... arme jij... een voorzichtige knuffelquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vanmorgen huis vol hier. En vanmiddag even op zoek naar een nieuwe bank. Maar ging door mijn rug toen ik daar van een bank wilde opstaan. Dus maar naar huis gegaan.
O het was verder ook wel positief hoor. Mijn rug is toch altijd een stoorzender. Ik weet niet beter.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
He... het begin van je bericht klonk zo positief en daj door je rug... arme jij... een voorzichtige knuffel
Ooooh dat is mooiquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:33 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O het was verder ook wel positief hoor. Mijn rug is toch altijd een stoorzender. Ik weet niet beter.
quote:
Hallo! Kan niet slapenquote:
Dat is altijd preut als je niet slapen kan. Hopelijk is het alsnog geluktquote:
quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vanmorgen huis vol hier. En vanmiddag even op zoek naar een nieuwe bank. Maar ging door mijn rug toen ik daar van een bank wilde opstaan. Dus maar naar huis gegaan.
Hey GGquote:
Ja gebeurd wel vaker hoor. Komt wel weer goedquote:Op maandag 13 oktober 2025 06:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mogguh Dotteke. Door je rug gegaan. Pfffff. Kan er ook nog wel bij.
Knuffelquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
He Mutske, dank je, voor jou ook een dikke knuffelquote:
Een beetje maar..quote:Op maandag 13 oktober 2025 05:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is altijd preut als je niet slapen kan. Hopelijk is het alsnog gelukt
Dat is minder.quote:Op maandag 13 oktober 2025 06:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een beetje maar..
goedemorgen dames!
Heb je een foto? Lijkt me echt schattig.quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Hier lekker aan het haken
Sint en Pietjes haken. En nu al weten dat ik heel veel mensen over me heen krijg omdat het witte pietjes worden...
Alleen patroon is zo schattig
Hey Child, jij bent er vroeg b ij met hakenquote:Op maandag 13 oktober 2025 07:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Hier lekker aan het haken
Sint en Pietjes haken. En nu al weten dat ik heel veel mensen over me heen krijg omdat het witte pietjes worden...
Alleen patroon is zo schattig
Als ik achter de pc zitquote:Op maandag 13 oktober 2025 07:30 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Heb je een foto? Lijkt me echt schattig.
Ogen open en ik knutselquote:Op maandag 13 oktober 2025 07:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Child, jij bent er vroeg b ij met haken
lekker tochquote:Op maandag 13 oktober 2025 07:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ogen open en ik knutsel
Heb verder weinig/geen tijd vandaag
Hoe is het met je moeder nu?quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja straks begeleider en daarna naar mijn moeder
Ze is net ziek geweestquote:
Dat zou wel heel fijn zijn, en dan kan ze thuis hulp krijgen toch? Hulp om haar te wassen en het huishouden te doen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze is net ziek geweest
Veel pijn, maar ik heb het idee dat ze vooruit gaat. Ze loopt steeds een beetje beter weer. Ze is helder. Dus heel erg fijn
Als het goed is (maar dat valt nog te bezien) horen we morgen de ontslagdatum
Ik hoop echt dat het snel is
Ja... klopt. Het een regelt de revalidatie en het ander moet ik regelenquote:Op maandag 13 oktober 2025 08:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat zou wel heel fijn zijn, en dan kan ze thuis hulp krijgen toch? Hulp om haar te wassen en het huishouden te doen?
ANders kan je altijd nog de WMO van de gemeette bellen, die weten precies wat voor je hulp je kan krijgenquote:Op maandag 13 oktober 2025 08:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... klopt. Het een regelt de revalidatie en het ander moet ik regelen
Weet precies hoe en wat gelukkig.
Ik weet hoe het geregeld is in Groningen. Komt goed. Via het WIJ-team krijgt de gemeente een aanvraag en dan komt er een keukentafelgesprek en dan bepalen zij of je hulp krijgt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ANders kan je altijd nog de WMO van de gemeette bellen, die weten precies wat voor je hulp je kan krijgen
Volgens mij moet dat ook via hun geregeld worden toch?
O dat noemen hier WetMaatschappelijkeOndersteuning krijgen we ook keukentafel gesprekken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet hoe het geregeld is in Groningen. Komt goed. Via het WIJ-team krijgt de gemeente een aanvraag en dan komt er een keukentafelgesprek en dan bepalen zij of je hulp krijgt.
Ja... wmo is hier ookquote:Op maandag 13 oktober 2025 08:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat noemen hier WetMaatschappelijkeOndersteuning krijgen we ook keukentafel gesprekken.
Het mag allemaal wat kosten of nniet danquote:Op maandag 13 oktober 2025 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... wmo is hier ook
Alleen je moet een hulpvraag dumpen bij het WIJ-team. Dat is een tussenliggende instantie
Groningen doet moeilijk
Tja... waarom gemakkelijk als het moeilijk kanquote:Op maandag 13 oktober 2025 09:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het mag allemaal wat kosten of nniet dan
Vreemd he, in het verleden regelde het ziekenhuis of de zorginstelling dit.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... waarom gemakkelijk als het moeilijk kan
Lang leven de bureaucratie
En het erge is; revalidatie wil wel dingen uit handen nemen. Alleen dit kunnen zij niet regelen, ze nemen de zaak dan niet aan. Je moet zelf "gemotiveerd" zijn en aanvragen
Thuiszorg (douchen e.d.) regelt de instelling. Huishouden moeten we zelf regelenquote:Op maandag 13 oktober 2025 09:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vreemd he, in het verleden regelde het ziekenhuis of de zorginstelling dit.
Vooral ook aangeven dat je het zelf niet kan.
En je moet het bij het keukentafelgesprek altijd iets erger maken dan het is.
Al hoef ik jou geen tips te geven je weet zelf goed hoe het allemaal werkt
Je weet zelf wat het beste voor je is Childquote:Op maandag 13 oktober 2025 10:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Thuiszorg (douchen e.d.) regelt de instelling. Huishouden moeten we zelf regelen
Net zoals een binnenhuisrollator
En ja, zelfs maatschappelijk werk zei tegen ons dat we met aandikken. En zonder aandikken is het al niet te doen. Dus tja...
Zonder dat de instellingen het weten gaan we er vanuit dat ik max één dagdeel kom helpen (even bed verschonen, was ophangen). Alleen dat hoeven ze niet te weten. Daarnaast moet ik mezelf niet volledig uitschakelen
ALs ze thuis is en ik haar de eerste dagen op weg geholpen heb, neem ik zes dagen vrij van alles (één dag moeders, verder helemaal niks). Daar ben ik inmiddels enorm aan toe.
Ja! Ik ga dan echt een weekje super chillenquote:Op maandag 13 oktober 2025 10:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je weet zelf wat het beste voor je is Child
Fijne dag, gen geniet samenquote:Op maandag 13 oktober 2025 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja! Ik ga dan echt een weekje super chillen
Komt vanzelf. Het vooruitzicht is fijn
Straks iig gezellig naar mijn mams, is niet alleen maar leed hoor. Samen even aan de koffie, kletsen en lachen. Ook fijn
maar eerst begeleider om 11.00
Lief! Dat valt in het echt wel mee hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ooooh hoe cool
En je hebt ook hele mooie handen/nagels
Ach ik vergelijk met mijn eigen stompjesquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lief! Dat valt in het echt wel mee hoor
Leuk!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat mooi! Ik laat ze tegenwoordig ook doen.
O dat is altijd balenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:16 schreef Sarabi het volgende:
Waar ik minder blij van wordtnet een half uur zitten haken en het klopt niet dus kan alles weer uithalen. Ander keertje maar kijken waar de fout zit.
Ja die deken inderdaadquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dingen doen met zulke nagels lijkt me wel ingewikkeld. Volgens mij zou ik ze in een noodtime slopen
Die deken @:Sarabi ? Dat is echt balen... moet er zelf eigenlijk ook mee verder, maar door het slechte patroon weinig (geen) zin erin
En nu bezig met Sinterklaas haken
Nog niet de moed gevonden om verder te gaanquote:
Snap ik als je uit moet halen en opnieuw moet beginnen is de motivatie vaak weg. Had ik zelf wel atijd.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja die deken inderdaad![]()
En leuk dat je voor Sinterklaas bezig bent!
Ik heb gisteren tussendoor nog een kerstkaartje gemaakt.
[..]
Nog niet de moed gevonden om verder te gaanmoet sowieso nu weer eerst verder met Stitchtober.
Dit heb ik ook ja, dan gaat het project met een mooie grote boog even de kast in tot het domme gevoel van de fout genoeg is weggezakt om het weer op te pakken.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Snap ik als je uit moet halen en opnieuw moet beginnen is de motivatie vaak weg. Had ik zelf wel atijd.
Ja dat dus. Vooral als ik veel uit moest halenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit heb ik ook ja, dan gaat het project met een mooie grote boog even de kast in tot het domme gevoel van de fout genoeg is weggezakt om het weer op te pakken.
Was het leuk?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Hier wachten op anderen van de haakclub
Ja was super gezelligquote:Op zondag 19 oktober 2025 11:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Was het leuk?
Wij zijn nu weer onderweg naar het openluchtmuseum met schoonouders.
Morgen even niets
Goed alles op papier laten zetten en niet gelijk overal mee akkoord gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen,
Dadelijk komt de woningbouw langs om te praten over de renovatie. Spannend !
Je bent ook wel een beetje een goeroe als het om creatieve dingen gaatquote:Op zondag 19 oktober 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja was super gezellig
Moet wel lachen, alle haakavragen worden aan mij gesteld en heb de bijnaam goeroe gekregen![]()
Veel plezier vandaag
Naja... ik verdiep me graag erin en probeer graag dingen uit. Verder niks bijzondersquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je bent ook wel een beetje een goeroe als het om creatieve dingen gaat
Ik heb net Lord of the Flies als graphic novel uitgelezen. Erg indrukwekkend verhaal als je er ook beelden bij hebt.
Nu wil ik meteen meer gaan lezen van de tekenaar.
Ik had het verhaal nog nooit eerder gelezenquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... ik verdiep me graag erin en probeer graag dingen uit. Verder niks bijzonders
Lord of the Flies is een indrukwekkend verhaal idd! Stond niet op mijn leeslijst vroeger... dus mijn moeder liet het me lezen.
Hmm het lag toch aan mijquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:29 schreef Sarabi het volgende:
Heel herkenbaar
Ik ben nog wel een beetje eigenwijs dat ik niets fout heb gedaan. Maar het moet bijna wel want zowel met het geschreven patroon als met het filmpje klopt het niet.
Succes in het ziekenhuis met je moeder!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 07:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Nu eerst even haken en dan met mijn moeder naar het zkh
maar nu eerst koffie
Dank je welquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Succes in het ziekenhuis met je moeder!
Lekker bezigquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:46 schreef Sarabi het volgende:
Weer een toer van de CAL gehaaktde volgende is zo te zien ook niet zo lastig. Dus even meters maken
Ik heb voor het zkh aan gehaakt aan een kerstengelquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 17:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! Jij nog creatief kunnen zijn vandaag?
Hopelijk heb je een fijne avond gehadquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb voor het zkh aan gehaakt aan een kerstengel
Twijfel nu over of ik wil hobbyen (engel. Tekenen oid) geen zin in passief op de bank zitten
Ja hoor! Dank je welquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hopelijk heb je een fijne avond gehad![]()
Ik ben net naar Uitgelicht in het Nederlands Openluchtmuseum geweest. Vorig jaar was het thema wat interessanter (onderduikers die daar ook echt hebben gezeten tijdens de 2e wereld oorlog). Maar dit jaar waren de projecties en de algehele opzet nog net iets mooier.
Goedemorgen allemaal!!quote:
Daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja hoor! Dank je wel
Klinkt beide wel als interessant toch? Klinkt als moeilijk te vergelijken?
O dat is minder, beterschap Childquote:
Dank je welquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is minder, beterschap Child
Helaas een boks.quote:
Wie heeft daar wel tijd voorquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Heb hier zo geen tijd voor... maar soit... het is wat het is
quote:
Goedemorgenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:33 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Een beetje kunnen slapen CotS?
Hey!quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:48 schreef nixxx het volgende:
Goedemorgen allemaal lieverds!
CotS voel je je al beter?
Ja! Alleen suf van te lang slapenquote:Op zondag 26 oktober 2025 07:00 schreef Dotteke het volgende:
Morguh dames en Nixxx![]()
Allemaal de klok een uurttje terug gezet?
Beter suf van lang slapen dan van niet slapenquote:Op zondag 26 oktober 2025 08:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja! Alleen suf van te lang slapen
Maar nu lekker knutselen
Kloptquote:Op zondag 26 oktober 2025 08:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Beter suf van lang slapen dan van niet slapen
Ik zou lekker slapen als ik jou was, waarom vroeg opstaan als het niet nodig is en je kan slapenquote:Op zondag 26 oktober 2025 08:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
Komende nacht toch gewoon wat korter
Uitslapen is op het moment fijn, alleen daarna is je dag half op, heb je hoofdpijn en is je ritme weg.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zou lekker slapen als ik jou was, waarom vroeg opstaan als het niet nodig is en je kan slapen
Ik heb geen vast ritme van opstaan, ik ga er uit als ik wakker benquote:Op zondag 26 oktober 2025 08:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uitslapen is op het moment fijn, alleen daarna is je dag half op, heb je hoofdpijn en is je ritme weg.
Dat is ook lekkerquote:Op zondag 26 oktober 2025 08:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb geen vast ritme van opstaan, ik ga er uit als ik wakker ben
Huispak aanquote:
Fijnquote:Op maandag 27 oktober 2025 15:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Huispak aan
Hobbykamer in
En volgende week is heel rustig
Alleen tandarts, begeleiding en mijn huis kerstklaar maken
En anders niet toch? Creatief zijn is een hobbyquote:Op maandag 27 oktober 2025 15:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fijn![]()
Hier nu even 2 dagen niets. Nog wel even zin zien te vinden om creatief bezig te zijn.
Daar heb je gelijk in. Maar als ik me er toe zet is het altijd leuk.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En anders niet toch? Creatief zijn is een hobby
Halloweenquote:Op maandag 27 oktober 2025 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een boek gekregen met 31 Halloween projecten om te tekenen en schilderen
Daar wil ik mee bezig, überhaupt tekenen en schilderen. En ik wil miniatuur doen en ik wil haken en ik wil borduren...
en als ik zo'n bui heb blijft het meestal bij haken
maar ik hoop toch ook op schilderen/tekenen
Dat gevoel van leuk ken ik. Daarom dwing ik mezelf regelmatig om in de hobbykamer te gaan zitten. Van niksen word je zo moequote:Op maandag 27 oktober 2025 16:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar als ik me er toe zet is het altijd leuk.
[..]
Halloween
Ik bedenk me opeens dat jij misschien wel een vraag van mij kan beantwoorden. Voor mijn lego kerstdorp ben ik op zoek naar een witte ondergrond. De witte lego platen vind ik niet mooi, ik wil meer een zachte sneeuwachtige ondergrond. Watten zijn niet veilig voor mijn kat. Heb jij misschien een idee wat ik kan gebruiken? En waar dat te koop is
Yes perfect! Dankjewel. En inderdaad niet duur.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat gevoel van leuk ken ik. Daarom dwing ik mezelf regelmatig om in de hobbykamer te gaan zitten. Van niksen word je zo moe
Uhm... bij tuincentra en Action kun je van die witte "sneeuwdoeken" kopen om een kerstdorp op te zetten of voor om de onderkant van de kerstboom... en dat kost niet de hoofdprijs. Is denk ik ook mooier dan watten en je kan ook zelf bepalen of het plat of hobbelig ligt.
Even google, dit bedoel ik:
https://www.intratuin.nl/(...)GZWoHaYaAmLUEALw_wcB
quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yes perfect! Dankjewel. En inderdaad niet duur.
Oja daar heb je gelijk inquote:Op maandag 27 oktober 2025 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:Sarabi denk trouwens dat het bij de action goedkoper is. Tuincentra zijn duur
Lekker dat je weer in bad bent geweestquote:Op maandag 27 oktober 2025 17:29 schreef Sarabi het volgende:
Net voor het eerst in tijden weer in een warm bad gelezeneerst deed ik dat dagelijks maar vanwege verschillende redenen nu een stuk minder.
Na 6 jaar is vandaag de nieuwe bath bucket binnen gekomen, dus dat voelt weer even anders dan eentje die helemaal versleten was.
Yes, heel blij mee. We hadden eerder een nieuwe moeten kopen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lekker dat je weer in bad bent geweest
Is je nieuwe bad wel fijn?
Super!quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yes, heel blij mee. We hadden eerder een nieuwe moeten kopen.
Oooh jaloersquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:04 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond onverwacht nog even naar de eftelingde nieuwe seizoens pannenkoek uitproberen
Knuffel! Wat vervelendquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:44 schreef Sarabi het volgende:
Helaas kreeg ik last van mijn maag dus geen pannekoeken![]()
Wel in het donker door een verlaten sprookjesbos en Lavenlaar gewandeld, ook fijn.
Het is toch weer snel gegaanquote:Op zaterdag 1 november 2025 09:03 schreef Dotteke het volgende:
Morguh dames en Nixxx, het is al weer november, nog twee maandjes en het jaar is alweer om
Je echt he, de tijd vliegtquote:
Volgend jaar gaat een top jaar wordenquote:Op zondag 2 november 2025 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben blij wanneer 2025 voorbij is
Dit is niet mijn jaar
Volle moed voor 2026
Ga ik wel vanuitquote:Op zondag 2 november 2025 12:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgend jaar gaat een top jaar worden
Dank je wel voor de tip!quote:Op woensdag 5 november 2025 12:25 schreef Dotteke het volgende:
Crea Bea's kijk even hier gratis kaartjes te winnen voor een beurs
Dotteke in CRE / [Beurzen]
Mogguh!!! Zo eventjes de griepprik halen bij de medische dienst hierquote:Op zaterdag 1 november 2025 09:03 schreef Dotteke het volgende:
Morguh dames en Nixxx, het is al weer november, nog twee maandjes en het jaar is alweer om
Morguh Nixxx, nu pas, ik heb hem al een maand of zo denk ikquote:Op donderdag 6 november 2025 08:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mogguh!!! Zo eventjes de griepprik halen bij de medische dienst hier
Lekker Child, geniet van je eigentijdquote:Op donderdag 6 november 2025 08:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Straks begeleider en dan tijd voor mezelf
Dank je wel. Gaat vast lukken. Weet alleen nog niet wat ik wil doen. Dat zien we wel als de begeleider weg is. Nu eerst iig een kopje theequote:Op donderdag 6 november 2025 09:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker Child, geniet van je eigentijd
Als je niet gilt krijg je een lollyquote:Op donderdag 6 november 2025 08:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mogguh!!! Zo eventjes de griepprik halen bij de medische dienst hier
Dapper geweestquote:Op donderdag 6 november 2025 09:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Morguh Nixxx, nu pas, ik heb hem al een maand of zo denk ik
Ooooooooh! Mooie spulletjesquote:Op donderdag 6 november 2025 09:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik had m'n Kreadoe-buit nog niet gedeeld geloof ik.![]()
Bouwpakketje, zit inmiddels in elkaar:
https://imgur.com/a/fhzLPMx#XlJ7W7M
Borduurpakketje:
[ afbeelding ]
Waterverf (in actie):
[ afbeelding ]
En uiteraard nog even een resultaat van het spelen met de nieuwe verf:
[ afbeelding ]
Ik heb sinds de basisschool geen waterverf meer aangeraakt, dus ik was enorm tevreden dat er wat herkenbaars uit kwam.
Dit setje is van Artum, deze is het: https://artum.nl/collecti(...)lverf-set-48-kleurenquote:Op donderdag 6 november 2025 09:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ooooooooh! Mooie spulletjes
Ben fan van je borduurpakketje
Welk merk aquarel is dat? Je hebt echt talent ermeeKnap gedaan hoor
Niet "wat herkenbaars", gewoon een goed gelukte, prachtige vis
Oooh daar heb ik ook wel eens verf van gehad ja!quote:Op donderdag 6 november 2025 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit setje is van Artum, deze is het: https://artum.nl/collecti(...)lverf-set-48-kleuren
En dank.Was vooral lekker aan het spelen en ineens zag ik een visje in een van m'n blobjes.
quote:Op donderdag 6 november 2025 09:44 schreef IJsdraakje het volgende:
En ik was helemaal niet op zoek naar meer borduurpakketten, maar m'n zus wilde wel even neuzen en deze keek me ineens aan. En alles octopus moet mee.![]()
Kan met alles toch?quote:Op donderdag 6 november 2025 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]"a happy little accident" die aanschaf dus
wist niet dat Bob Ross citeren ook kon met borduurpakketjes
Als kind had ik vooral een "Uhoh, het raakt op!", dat probeer ik nu wat meer los te laten.quote:Op donderdag 6 november 2025 09:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooh daar heb ik ook wel eens verf van gehad ja!
Ziet er super aantrekkelijk uit zo'n doos vol kleurtjes
Ben jij ook zo voldaan wanneer je deuken krijgt in de napjes (van veel gebruiken)?(naja, als kind dan, want je bent nu pas weer begonnen)
Aquarel is ook niet meer dan opscheppen met blobjes
Hij is ook wel heel leukquote:Op donderdag 6 november 2025 09:44 schreef IJsdraakje het volgende:
En ik was helemaal niet op zoek naar meer borduurpakketten, maar m'n zus wilde wel even neuzen en deze keek me ineens aan. En alles octopus moet mee.![]()
Ik duim dat het goed gaat met je vader morgenquote:Op donderdag 6 november 2025 09:50 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Het is een rare week, vanaf zondag met mijn vader bezig geweest. Hij ligt in het ziekenhuis en krijgt als het goed is morgen een pacemaker.
[..]
Hij is ook wel heel leuk
Alleen verf die niet gebruikt wordt is verspildquote:Op donderdag 6 november 2025 09:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kan met alles toch?
[..]
Als kind had ik vooral een "Uhoh, het raakt op!", dat probeer ik nu wat meer los te laten.M'n mooie spullen zijn om te gebruiken, niet om tentoon te stellen.
Oh wat heftig Sarabi...quote:Op donderdag 6 november 2025 09:50 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Het is een rare week, vanaf zondag met mijn vader bezig geweest. Hij ligt in het ziekenhuis en krijgt als het goed is morgen een pacemaker.
[..]
Hij is ook wel heel leuk
Was een goede prikster, ik voelde er helemaal niets van. Heb een chocolade letter bij me dus die gaat zo aan stukkenquote:Op donderdag 6 november 2025 09:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel. Gaat vast lukken. Weet alleen nog niet wat ik wil doen. Dat zien we wel als de begeleider weg is. Nu eerst iig een kopje thee
[..]
Als je niet gilt krijg je een lolly
[..]
Dapper geweest?
Mooi zoquote:Op donderdag 6 november 2025 09:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Was een goede prikster, ik voelde er helemaal niets van. Heb een chocolade letter bij me dus die gaat zo aan stukken
Sterkte voor morgen Sarabiquote:Op donderdag 6 november 2025 09:50 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
[..]
Hij is ook wel heel leuk
Tips zijn welkom.quote:Op donderdag 6 november 2025 09:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Alleen verf die niet gebruikt wordt is verspild
Die frustratie ken ik wel ja. Inmiddels heb ik het omgebogen naar "zoveel mooie momenten mee gehad". Alleen starten met een nieuwe napje verf doet wel even pijn
Ben erg benieuwd wat je zoal ermee maakt. Als je advies wil voor leuke online lessen..? Sowieso staat er al op YouTube veel leuks voor niks.
Sorry voor de bemoeizucht. Plaatsvervangend enthousiasme. Zeker omdat je goed bent
Oké, zelf ben ik lid van Dream And Draw. Is duur, maar ik bespaar op mijn boodschappen daarvoor. Dit is op Patreon, en veel lessen, allerlei thema's en alles met aquarel. Leer ik heel erg veel van! Ze hebben ook korte lessnreeksen die je los kan kopenquote:
Zo je bent echt een crea bea. Leuk ook die eerste fotoquote:Op donderdag 6 november 2025 09:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik had m'n Kreadoe-buit nog niet gedeeld geloof ik.![]()
Bouwpakketje, zit inmiddels in elkaar:
[ afbeelding ]
Borduurpakketje:
[ afbeelding ]
Waterverf (in actie):
[ afbeelding ]
En uiteraard nog even een resultaat van het spelen met de nieuwe verf:
[ afbeelding ]
Ik heb sinds de basisschool geen waterverf meer aangeraakt, dus ik was enorm tevreden dat er wat herkenbaars uit kwam.
Oh wat een originele advent! Wat leukquote:Op zaterdag 8 november 2025 09:19 schreef Patapon het volgende:
Goedemorgen,
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Ik heb een kralen adventskalender gekocht. Er zitten 10 doosjes in en een zakje voor 24 dec. Voor ieder doosje komt er een blogje met uitleg wat je met de inhoud kunt maken.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik iedere zondag een doosje ga openmaken en dan rond kerst de rest.
Hey welkom terugquote:Op zaterdag 8 november 2025 09:19 schreef Patapon het volgende:
Goedemorgen,
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Ik heb een kralen adventskalender gekocht. Er zitten 10 doosjes in en een zakje voor 24 dec. Voor ieder doosje komt er een blogje met uitleg wat je met de inhoud kunt maken.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik iedere zondag een doosje ga openmaken en dan rond kerst de rest.
Ben benieuwdquote:Op zondag 9 november 2025 10:43 schreef Patapon het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar wat er in zit.
Straks eerst even wandelen en dan vanmiddag het eerste doosje openmaken. Ik zal het hier ook posten.
Wel mooi! Snap je wel, het is een heel specifieke stijl. Was het maken leuk?quote:Op zondag 9 november 2025 14:09 schreef Patapon het volgende:
Aftellen met de kraaltjes adventskalender. Ik ga iedere zondag een doosje openmaken. En dan rond kerst de rest. ( het zijn 10 doosjes.)
10
Grote kralen, kleine kralen, een sluiting en draad. De bijbehorende blog gevolgd en het werd een ketting.☺️
Niet mijn kleur maar ik kan er vast iemand blij mee maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, en weer wat geleerd. Ik had nog nooit een ketting gemaakt. Was best snel klaar.quote:Op zondag 9 november 2025 15:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel mooi! Snap je wel, het is een heel specifieke stijl. Was het maken leuk?
Oh wat goed van je en cool!quote:Op maandag 10 november 2025 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Net impulsief mezelf ingeschreven voor de bieropleiding van Nederland. Ik vind het wel spannend want ik heb echt al heel lang niet meer een examen gemaakt.
Ja snap ik!quote:Op zondag 9 november 2025 16:05 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ja, en weer wat geleerd. Ik had nog nooit een ketting gemaakt. Was best snel klaar.
Voorlopig komen de blogs met uitleg ook pas 1 keer per week online, dus sneller kan niet eens. Ach, dan heb ik tenminste tijd voor mijn 100 andere hobby's.quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja snap ik!
Zondag de volgende dus weer toch
Liefquote:Op maandag 10 november 2025 15:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh wat goed van je en cool!
Examens zijn altijd spannendmaar ik weet zeker dat je het kan
bier heeft geen tot weinig geheimen voor jou joh
Dat snap ik wel ja! Is dat iets wat te oefenen is? (nee, ik zet je niet aan tot zuipenquote:Op dinsdag 11 november 2025 09:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Liefvooral het proeven vind ik nog wel lastig.
Gisteren waren we bij een Masterclass NK en WK biersommelier. Dat was wel erg interessant. Daar hebben we ook blind moeten proeven en dat viel nog niet tegen.
Ja, het is vooral veel oefenen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat snap ik wel ja! Is dat iets wat te oefenen is? (nee, ik zet je niet aan tot zuipen)
Was het leuk gisteren?
Super! Is het nog een hobby of is het meer? Vind het zo leuk om jouw enthousiasme te lezen. Echt een passiequote:Op dinsdag 11 november 2025 10:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, het is vooral veel oefenen.
Voor mijn opleiding krijg je straks ook een biergist en als die bekend is dan wil ik het wel meerdere keren blind gaan proeven.
En dan neem je van alles 2 slokjes dus het is inderdaad niet zuipen
Gisteren was zeker leuk
Zeker nog een hobbyquote:Op dinsdag 11 november 2025 11:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Super! Is het nog een hobby of is het meer? Vind het zo leuk om jouw enthousiasme te lezen. Echt een passie
Succes met oefenen proeven
En fijn dat het leuk was
Hobby's die tijd vreten ken ik wel jaquote:Op dinsdag 11 november 2025 17:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker nog een hobbymaar wel eentje waar heel veel tijd in gaat zitten.
Hoe was jouw dag?
O nooit geweten dat er een bieropleiding bestond, succes Sarabiequote:Op maandag 10 november 2025 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Net impulsief mezelf ingeschreven voor de bieropleiding van Nederland. Ik vind het wel spannend want ik heb echt al heel lang niet meer een examen gemaakt.
Ga er lekker van genieten.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zeker, volgende week wordt druk, dus even een dagje vrij is wel goed
Waaaaaar?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ga er lekker van genieten.
Ik ga morgen naar de handwerkbeurs. Ik ben benieuwd.
Groningen, Martini Plazaquote:
Welkom terugquote:Op woensdag 12 november 2025 13:28 schreef Donna het volgende:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen. Ben hier al te lang niet geweest.
Komt goed! En anders is er ook geen man overboord he. Dan ga je volgende keer niet weer.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dadelijk de schilderclub weer proberen. Was weggegaan ivm slechte sfeer, maar er is me verteld dat daaraan gewerkt is. Dus ik geef het weer een kans.
Duimen jullie voor een oké ochtend![]()
Ben stiekem echt wel erg nerveus
Klopt, er was of is iemand die mensen echt voluit beledigen en compleet uit haar dak ging of gaat als ze erop aangesproken wordt.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Komt goed! En anders is er ook geen man overboord he. Dan ga je volgende keer niet weer.
Betrek het niet op jezelf!
Wat, iemand die zich zo gedraagt, wil je toch niet in je groep hebben? Wat er voor reden ook achter zit, de rest hoeft daar niet op zo'n manier onder te lijden.quote:Op donderdag 13 november 2025 09:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt, er was of is iemand die mensen echt voluit beledigen en compleet uit haar dak ging of gaat als ze erop aangesproken wordt.
Toen ze me ronduit ging uitleggen waarom ik een lelijk gezicht had, wat er allemaal mis mee is, besloot ik weg te gaan. Ze gaat zo op de man in rotopmerkingen
Maar goed, ze zouden daar regels over de sfeer gemaakt hebben, dus we gaan het meemaken. En anders is het idd eenmalig en trap ik er niet weer in
Ik neem aan dat diegene uit de groep gezet is ook?quote:Op donderdag 13 november 2025 10:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wat, iemand die zich zo gedraagt, wil je toch niet in je groep hebben? Wat er voor reden ook achter zit, de rest hoeft daar niet op zo'n manier onder te lijden.
Dank je welquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |