RIP... altijd van die serie genoten, al heeft ze natuurlijk veel meer gedaan dan die rol spelen.quote:De Britse actrice Patricia Routledge, bekend van haar rol als Hyacinth Bucket in de comedyserie Keeping Up Appearances, is op 96-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt haar agent vrijdag.
Routledge speelde de rol van Hyacinth Bucket tussen 1990 en 1995. Haar personage, dat haar achternaam hardnekkig liet uitspreken als "Bouquet", groeide uit tot een publiekslieveling. De rol leverde haar tweemaal een nominatie op voor een BAFTA-televisieprijs.
Behalve in Keeping Up Appearances was Routledge te zien in de monologen van Alan Bennett en in de BBC-serie Hetty Wainthropp Investigates, waarin ze de hoofdrol vertolkte als amateurdetective Hetty Wainthropp.
"Zelfs op 96-jarige leeftijd bleef haar passie voor haar werk en het contact met publiek onveranderd groot", laat haar agent weten aan persbureau PA. "Nieuwe generaties ontdekten haar nog altijd via haar geliefde televisierollen. Ze zal enorm worden gemist door iedereen die haar dierbaar was en door haar trouwe bewonderaars over de hele wereld."
Stond altijd vroeger op TV toen ik jonger was, favoriete serie van mijn ouders, zus en mijzelf.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:14 schreef rutger05 het volgende:
Fantastische vrouw en actrice. Wat heb ik destijds genoten en gelachen om haar optreden in 'Keeping Up Appearances' toen ik nog weleens televisie keek.
Aan al het goede komt helaas een eind en zij heeft een prachtige leeftijd mogen bereiken.
Ja, inderdaad, die heb ik een paar jaar geleden ook weer in één ruk uitgekeken, net als Oppassen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
yep leuke serie
waar zijn die fijne leuke series van vroeger
laatst nog Zeg 'ns Aaa teruggekeken, ik was alles gewoon vergeten, alsof ik voor de eerste keer keek
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Die buurvrouw ook met die rammelende kopjes.
RIP
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |