abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218917803
Hi!

Eind november ga ik voor 57 dagen naar de Filipijnen en moet dus een visum hebben. Het liefst een multi-entry zodat ik de mogelijkheid heb om nog naar Hong Kong/Taiwan te gaan.

De ambassade zit in Den Haag en dat is niet bepaald om de hoek helaas. Kan ik dat online aanvragen? Of moet ik daar perse heen voor de aanvraag( en ook weer heen om t op te halen?)

Ik heb ze een paar keer proberen te bellen, zonder gehoor. Ik heb inmiddels ook 2 mailtjes gestuurd, zonder antwoord.
Ook zie ik spelfouten op de site.

Het komt allemaal niet zo professioneel over. Iemand ervaring met een visum aanvragen? Tips?

Dank!
pi_218917820
@ToT Weet jij dit toevallig ? Ik weet niet of LeesFOK hier nog actief is. Die zou het geheid weten.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218918298
Die ambassade is gewoon kut, personeel (althans in ieder geval de frontdesk) is absoluut niet behulpzaam en sommigen komen erg minachtend over, in ieder geval tegenover Filipijnse mensen.

Van Nederland naar De Filipijnen een visum aanvragen heb ik geen ervaring mee, andersom wel. Dat verloopt via VFS Global die al het uitgeprinte en ondertekende papierwerk in ontvangst nemen en doorsturen naar de ambassade, maar van hier naar daar moet volgens mij wel echt bij de ambassade zelf, online kan het echt niet.
Als je iemand van daar naar hier uitnodigt moet je ook nog naar het gemeentehuis toe om je handtekening te laten verifiėren. Van hier naar daar weet ik niet of dat nodig is, waarschijnlijk niet.

Online kun je wel uitzoeken welke papieren je allemaal nodig hebt.
pi_218918311
ff gegoogled, zo te zien kun je zelfs bij aankomst een visum aanvragen en krijgen.
pi_218918329
@vjjjj Het antwoord staat klaar. Dank je wel ToT !
Ook in moeilijke tijden.
pi_218918331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:46 schreef Gibson88 het volgende:
@:vjjj Het antwoord staat klaar. Dank je wel ToT !
B-)
pi_218919072
Volgens mij is dit alleen voor mensen die 30 dagen of korter verblijven. Ik ga 57 dagen...
pi_218923243
Maar als je na 20 dagen naar Taiwan gaat en dan weer terug naar PH staat je teller weer op nul.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_218925598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 05:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar als je na 20 dagen naar Taiwan gaat en dan weer terug naar PH staat je teller weer op nul.
Dat klopt maar zoals gezegd is dat nog niet zeker. En dan zou ik ook vantevoren al een ticket moeten boeken om te laten zien dat ik op tijd het land weer uit ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door vjjjj op 03-10-2025 11:22:18 ]
pi_218941942
Volgens mij krijg je bij aankomst 30 dagen, en dan kan je een extension bij de BI aanvragen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')