Kieskompas zet mij ook veel linkse wegquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:19 schreef timmmmm het volgende:
Wat een flauwekul is dit toch altijd. Bij de stemwijzer PVV, FvD, Ja21 en VVD op een gedeelde eerste plaats met 60%, bij het kieskompas zit ik tussen NSC en CDA in
Ik heb bij deze stemadviezen altijd het idee dat ze je in een hokje proberen te duwen. Je moet links of rechts zijn, voor of tegen. Ik ben vooral voor een kleinere overheid. Dus als ik lees 'subsidie afschaffen' denk ik topshow. Of het nu over belasting verlagen gaat of landbouwsubsidie. Als ik lees dat de overheid meer moet controleren op wat religieuze scholen leren, denk ik 'dat moeten die scholen lekker zelf weten', maar wanneer ik lees dat er meer geld naar kunst en cultuur moet, denk ik weer 'laat ze dat toch zelf bekostigen'.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kieskompas zet mij ook veel linkse weg
Dat zou Wilders in de kaart spelen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:35 schreef LXIV het volgende:
Apart dat r er geen vraag bij zit over migratie, toch hét thema van deze verkiezingen
Toch wel twee vragen over de gevolgen: Illegaliteit strafbaar stellen en voorrang statushouders.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:35 schreef LXIV het volgende:
Apart dat r er geen vraag bij zit over migratie, toch hét thema van deze verkiezingen
Maar das niet bij jou van toepassing toch? Bij jou zitten ze beiden in dezelfde hoek. Pvv zit wat afstand tussen maar de stemwijzer heeft relatief minder migratie gerelateerde vragen dus dat is wel logisch.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
Stemwijzer:
[ afbeelding ]
Kieskompas:
[ afbeelding ]
Het blijft vreemd dat je bij de een bij partijen kunt uitkomen die bij de ander mijlenver van elkaar vandaan liggen.
Denk het idd ook. Zelfs glpvda wil (zogenaamd) minder migranten. Nota bene de partij die er bekend om staat om de vluchtelingen in de watten te leggen en bij wijzen van met luid applaus te ontvangen, als zelfs die beweren dat ze er minder van willen dan heeft het geen zin om zo’n vraag toe te voegen aan de stemwijzer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Toch wel twee vragen over de gevolgen: Illegaliteit strafbaar stellen en voorrang statushouders.
Ik denk dat een goede ja/nee vraag waarbij de partijen een beetje verdeeld zijn over alle antwoordopties lastig is voor migratie.
Waarom zou dat nodig zijn voor de economie? Blijkbaar zijn die bedrijven gewoon rendabel anders doen ze zelf hun vee wel weg.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:53 schreef embedguy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik erger me wel een beetje aan de vragen. ‘De veestapel moet minstens met 50% minder’. Uhhh, nee: als 80% minder nodig is voor de economie dan wil ik dat het met 80% daalt, als een daling van 40% al genoeg is wil ik dat. Het is een middel, ik begrijp niet dat het als een doel gepresenteerd wordt.
Ik had het ook zeker niet over die boeren bedrijven, die dragen relatief heel erg weinig bij aan onze economie.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Waarom zou dat nodig zijn voor de economie? Blijkbaar zijn die bedrijven gewoon rendabel anders doen ze zelf hun vee wel weg.
Lol ChristenUnie progressiever dan het CDAquote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
Stemwijzer:
[ afbeelding ]
Kieskompas:
[ afbeelding ]
Het blijft vreemd dat je bij de een bij partijen kunt uitkomen die bij de ander mijlenver van elkaar vandaan liggen.
quote:Op maandag 29 september 2025 09:43 schreef Drxx het volgende:
Ik begrijp echt niks van die stemkompassen, ze lijken zo RNG of zo? Deze zegt bijvoorbeeld CU/D66. Een andere zei Volt, waarbij CU/SGP ook hoog stonden terwijl ik aan gaf recht op euthanasie en abortus belangrijk te vinden. In het verleden ook vaak PVV gehad, terwijl ik zei geen moskeeën te willen sluiten.
Apart dat D66 en SGP ongeveer hetzelfde kunnen scoren bij jou terwijl het echt tegenhangers zijn!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:53 schreef embedguy het volgende:
[ afbeelding ]
Vergelijkbaar met de uitkomst van het kieskompas.
Glpvda scoort nog best hoog, toch linkser dan dat ik dacht hoe dat ik het ingevuld heb.
Ik erger me wel een beetje aan de vragen. ‘De veestapel moet minstens met 50% minder’. Uhhh, nee: als 80% minder nodig is voor de economie dan wil ik dat het met 80% daalt, als een daling van 40% al genoeg is wil ik dat. Het is een middel, ik begrijp niet dat het als een doel gepresenteerd wordt.
En ook heel veel partijen die bv als ‘oneens’ zijn gemarkeerd maar als je hun onderbouwing leest dan zijn ze eigenlijk vooral ook vóór maar wel met een logische kanttekening. Tja, beetje onhandig imho.
En waarom zo weinig vragen over immigratie terwijl dat het belangrijkste punt is voor heel veel mensen.
Dat is op vrijwel de meeste onderwerpen ook zo.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lol ChristenUnie progressiever dan het CDA
71% BIJ1, dat had ik bij jou dan weer niet verwacht. Heb je een idee aan welke stellingen dit ligt?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:01 schreef Hanca het volgende:
[ afbeelding ]
En bij de extra stellingen won GL-PvdA met 4-3.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |